• 16.018 nieuwsartikelen
  • 179.066 films
  • 12.279 series
  • 34.104 seizoenen
  • 649.363 acteurs
  • 199.298 gebruikers
  • 9.391.546 stemmen

Studio Sport #3

zoeken in:

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Het verschil ligt vooral op het middenveld. Vorig seizoen werd er veel te veel balverlies geleden en loste niemand het op. Met De Zeeuw en Enoh gaat dat veel beter. Daarom krijgen ze nu minder tegengoals.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Klopt, het middenveld is regelmatig weer eens de baas. Wel snel Gabri erin voor Enoh. Gabri viel gister uitstekend in. Maakt itt Enoh minder domme overtredingen en hij is ook een speler die snel vooruit denkt.

Tegen Feyenoord kan je misschien wel De Zeeuw, Enoh, Gabri en Aissati opstellen. Voorin zijn Suarez en Pantelic dan sterk genoeg.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Liever Enoh, Gabri is juist één van die spelers die vorig seizoen zovaak balverlies leedt. Gabri is super zonder bal, maar aan de bal vind ik 'm zwak, Enoh voetbalt veel beter. Je hebt wel gelijk dat Enoh te veel overtredingen maakt.

En concessies doen tegen Feyenoord lijkt me overbodig.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Eén op één komen Alderweireld en Vertonghen altijd in de problemen en Van der Wiel en Urby hebben het lastig tegen echte buitenspelers (Schaken, dzudszak). Nogmaals er zit verbetering in, maar echt gerust ben ik nog niet.

Oleguer is nooit een optie.

Oeh De Zeeuw, Enoh en Gabri in één elftal, dan begint mijn Ajax hart te huilen.

Ik zou Gabri als stand-in gebruiken, Enoh en De Zeeuw vind ik beide een klasse beter. Zijn onthaal gisteren vond ik wel erg mooi.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Knap dat je Gabri van vorig seizoen beoordeelt aangezien hij 3 kwart van de duels ontbrak. Gabri is juist een constante factor. In duels als tegen Fiorentina zag je weer dat zijn routine en inzet bepalend zijn.

Maar goed, ben ook een enorme Gabri fan. Mijn favoriete Ajacied van deze selectie, nipt gevolgd door god Suarez

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Kai schreef:

Oleguer is nooit een optie.

Vooruit, trekken we de altijd constante en nooit fouten makende Wielaert weer van stal

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Vooruit, trekken we de altijd constante en nooit fouten makende Wielaert weer van stal

Nee beide niet, nooit niet.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Cisse 2 wedstrijden (was vooral ongelukkig) en Tomasson 4 (was vooral onnodig) vrees ik...

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Jenson Button Wereldkampioen 2009.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Gewoon de 0 gehouden gister. En sinds wanneer is 1 minder helftje (want in de 2e helft was Willem II kansloos in de aanval) representatief?

'Gewoon' de nul, maar dat had net zo goed anders kunnen zijn. Tegen het erg productieve Roda ook twee tegentreffers geïncasseerd (waarvan vooral de eerste belabberd verdedigd). Tegen de enige tegenstanders van formaat (PSV, Anderlecht) werden er 'gewoon' vijf tegendoelpunten geslikt. En ook in een aantal andere wedstrijden zijn er genoeg hachelijke situaties geweest (RKC staat nog op m'n netvlies). Op papier oogt het solide, maar in de praktijk vind ik dat erg mee-, of beter gezegd, tegenvallen. Alderweireld kwam gisteren in ieder geval flink tekort tegen Demouge (!). Moet het de komende weken nog zien tegen tegenstanders die voorin wat meer kwaliteit hebben lopen.

@kai: komt die avatar toevalligerwijs toch nog redelijk van pas

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Haha ja he

Verder ben ik het helemaal met je eens wat betreft de Ajax verdediging. Gisteren werd er ook weer bij vlage slecht verdedigd, neemt niet weg dat ik wel verwacht te winnen van Feyenoord.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

PSV uit was een achterhoede met oa Wielaert en Atouba. Niet te vergelijken met de redelijk stabiele achterhoede die nu staat. En Anderlecht uit was een frommelgoal tegen. Niet te best, maar verder stond het prima.

We hebben ook uit bij Heracles en Groningen de 0 gehouden. En tegen respectabele ploegen als NAC idem.

Ja, het zijn nog geen Twente of AZ maar vorige jaren kregen we bijna elk duel goals tegen. Overigens keept Stekelenburg ook erg goed dit seizoen. Dat zegt bijna niemand, maar Steek pakt bijna elk duel een belangrijke bal.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Steek doet het erg goed ja. Denk dat niemand het hardop durft te zeggen omdat ie in het verleden daarna steevast weer de fout in ging

Ben natuurlijk blij dat de verdediging dit jaar al zo vaak de nul gehouden heeft, maar er valt nog een hoop te verbeteren. Is ook niet erg, de spelers zijn stuk voor stuk nog erg jong, en het is ook een kwestie van (zelf)vertrouwen - hoe vaker ze de nul houden, hoe sterker ze zichzelf voelen en hoe stabieler ze gaan spelen. Zolang het goed gaat natuurlijk. Maar de komende periode wordt cruciaal, op meerdere gebieden.

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

The Oceanic Six schreef:

En Anderlecht uit was een frommelgoal tegen.

Een frommelgoal? Nee hoor. Ik herinner me een magistrale omhaal van Lukaku en een goed gevolgde Legear die binnentikte . Niet meteen mijn definitie van een frommelgoal

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Jawaddedadde schreef:

(quote)

Een frommelgoal? Nee hoor. Ik herinner me een magistrale omhaal van Lukaku en een goed gevolgde Legear die binnentikte . Niet meteen mijn definitie van een frommelgoal

De volley was prima, maar daarna had Anderlecht nooit de kans voor een rebound mogen krijgen. In mijn ogen dus wel een frommelgoal maar ook die tellen.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Wat een beest die Lukaku, in de competitie ook alweer gescoord en hij is nog steeds maar 16 jaar.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Nomak schreef:

Wat een beest die Lukaku, in de competitie ook alweer gescoord en hij is nog steeds maar 16 jaar.

Ik geloof er weinig van dat hij echt 16 is. Of ze hebben hem de laatste jaren flink hormonen toegediend ofzo

PS: wat is je club Roda slecht bezig zeg. Zag net de samenvatting, wel een zeer beroerd niveau. Weinig verbetering als je kijkt naar de ontsnapping van vorig seizoen. Toch?

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ik geloof er weinig van dat hij echt 16 is. Of ze hebben hem de laatste jaren flink hormonen toegediend ofzo

In België geboren, dat zou toch alle twijfel moeten wegnemen.

En Roda, tja ik vind het verschil tussen uit en thuiswedstrijden erg groot. Thuis spelen we prima, maar uit is het niet veel.

Maarja, als dat schot van Bodor erin vliegt is het 0-2 en dan praat er niemand over. Op basis van de hele wedstrijd vind ik het wel een verdiend gelijkspel.

Maar ik geef je wel gelijk, het is verre van goed te noemen wat Roda heeft laten zien.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Verdiend gelijkspel?

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Ik vind dat je Roda niet al te veel kunt verwijten, voor Roda is het op dit moment gewoon overleven. Er is geen geld en ook nog geen zicht op betere tijden, Roda moet gewoon proberen in de eredivisie te blijven spelen.

Als je kijkt naar de nieuwkomers in de selectie zit daar niet echt een kwaliteitsimpuls bij.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Nomak schreef:

(quote)

In België geboren, dat zou toch alle twijfel moeten wegnemen.

Ik maak de grap niet! Ik maak de grap niet! Ik maak de gr....ah shit wel lastig

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Reinbo schreef:

Cisse 2 wedstrijden (was vooral ongelukkig) en Tomasson 4 (was vooral onnodig) vrees ik...

Waren allebei smerige rotovertredingen, minimaal 4 duels lijkt me.. uitbannen dit soort frustraatjes.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Die van Cisse was net zo gemeend had ik het idee, maar ik denk dat hij vooral lomp was. Tomasson moet je gewoon 5 duels schorsen. Dit was een hele bewuste om die gozer eruit te trappen.

Heb ik meteen weer een extra argument als mensen me altijd vragen waarom ik Tomasson zon enorme lul vind.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Hopelijk kan VVV-Venlo volgende week profiteren van de vele schorsingen bij Feyenoord. Ik teken voor een punt tegen een hevig gefrustreerd Feyenoord.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

speranza schreef:

Hopelijk kan VVV-Venlo volgende week profiteren van de vele schorsingen bij Feyenoord. Ik teken voor een punt tegen een hevig gefrustreerd Feyenoord.

In De Kuip of in De Koel? Ik zie VVV in het 1e gewoon verliezen (helaas). In Venlo is alles mogelijk.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

In de Kuip. Ik ben daarom bang dat je gelijk hebt.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Die van Cisse was net zo gemeend had ik het idee, maar ik denk dat hij vooral lomp was. Tomasson moet je gewoon 5 duels schorsen. Dit was een hele bewuste om die gozer eruit te trappen.

Heb ik meteen weer een extra argument als mensen me altijd vragen waarom ik Tomasson zon enorme lul vind.

Inderdaad, wat een lijertje is dat toch..

Maar ik vod die van cisse ook een smerige hoor, kijk de herhaling nog maar eens, lekker op die enkel. Mag van mij ook 4 duels aan zijn broek krijgen.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Ik hoop dat ze Cisse vrijspreken. Zou voor Ajax voordelig zijn als dat blinde renpaard gewoon in de basis tegen ons staat.

Tomasson afwezig is wel ideaal. Hoe ie het doet, geen idee, maar hij scoort helaas veel tegen ons. Niet dat ik hem vrees, maar het werkt wel in ons voordeel.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Ik hoop dat ze Cisse vrijspreken. Zou voor Ajax voordelig zijn als dat blinde renpaard gewoon in de basis tegen ons staat.

.

Zeg dat wel! Met Turbo Jan&Toby, wie doet ons wat..

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Ik ben 100% overtuigd van een easy winst van ons over 2 weken.

LOL, een paar wedstrijden niet verloren en de arrogantie neemt alweer een loop met die A'dammers.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.