• 15.977 nieuwsartikelen
  • 179.040 films
  • 12.273 series
  • 34.082 seizoenen
  • 649.228 acteurs
  • 199.273 gebruikers
  • 9.390.150 stemmen

Studio Sport #3

zoeken in:

happie

• 6252 berichten
  • 426 stemmen

Materny schreef:

Joris Mathijsen moet bij Ajax het verlies van Thomas Vermaelen - die vanaf komend seizoen voor Arsenal speelt - opvangen

Daarom had ik mijn twijfels. Misschien dat Jol Urby weer wil gaan positioneren op LB. Zal hij zelf niet blij mee zijn, maar zo schandalig slecht balt hij daar ook weer niet. In de voorhoede valt hij juist zwaar tegen.Weinig goals en te weinig assists vorig jaar.

Vermaelen was ook geen back. Als ze Mathijssen zouden halen, zal dat hopelijk voor een centrale positie zijn. Voor de positie als linksback wouden ze Obradovic halen en ze hebben Verthongen nog. Misschien is Bruno Silva wel tweebenig?

Alsjeblieft geen Urby als linksback, opkomen kan hij wel, maar verdedigen echt niet.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Vermaelen is van origine gewoon centrale verdediger dus als men Mathijssen noemt als vervanger dan is dat als centrale verdediger.

Even dromen:

vd Wiel-Oleguer-Mathijssen-Obradovic

Klinkt best goed. Ook veel routine wat wel nodig is.

Met wat we nu hebben:

vd Wiel-Oleguer-Wielaert-Vertonghen

Urby never nooit nog als LB opstellen! Das zelfmoord!

kos

• 46714 berichten
  • 8868 stemmen

Denk niet dat hij zo gaat spelen met 2 rechtsbenige centrale verdedigers die nauwelijks opbouwen.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Ach, het was ook even dromen

Ik ga er vanuit dat indien Mathijssen niet komt Jol het vertrouwen aan Alderweireld gaat geven centraal achterin en hij zal dat niet beschamen. Mark my words, binnen 2 jaar jagen de grote clubs in Europa achter hem aan. Waar ik geen Vermaelen fan was en ben, daar ben ik dat zeker wel van Toby.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3874 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Even dromen:

vd Wiel-Oleguer-Mathijssen-Obradovic

Ik droom met je mee. Is namelijk totaal geen verdediging waar wij in Eindhoven wakker van liggen.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

Ik droom met je mee. Is namelijk totaal geen verdediging waar wij in Eindhoven wakker van liggen.

Ach, wij van Ajax liggen weer niet wakker van een Salcido, Pieters, Rodriguez en Jannie Kromkamp...

Het is maar hoe je 't wil zien.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Jullie hebben beide kansloze verdedigingen.

Blij dat jullie Nederland niet vertegenwoordigen in elk geval. FC Groningen heeft de beste verdediging van Nederland.

kos

• 46714 berichten
  • 8868 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Ach, wij van Ajax liggen weer niet wakker van een Salcido, Pieters, Rodriguez en Jannie Kromkamp...

Het is maar hoe je 't wil zien.

Lijkt me vooralsnog dat Marcellis en Ooijer er in staan.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3874 stemmen

Salcido, Ooijer en Marcellis kan geen verdediging in Nederland aan tippen. Moeten alleen nog een goede rechtsback zien binnen te halen.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Die Marcellis en Ooijer zijn zo snel als mn opa en oma snel waren. Sankoh en Granqvist zijn 7x beter.

Salcido huilt altijd als het koud weer is, dat ie naar huis wil. Heb je dus ook niks aan, Stenman is 5x zo goed.

hunkydory

• 168 berichten
  • 0 stemmen

Hofland en Bahia

timbo_

• 13116 berichten
  • 3874 stemmen

Don Dijk schreef:

Die Marcellis en Ooijer zijn zo snel als mn opa en oma snel waren. Sankoh en Granqvist zijn 7x beter.

Salcido huilt altijd als het koud weer is, dat ie naar huis wil. Heb je dus ook niks aan, Stenman is 5x zo goed.

Lol die drie zouden er alledrie terecht niet instaan bij PSV als we ze alle zes onder contract hadden. Of Sankoh, Stenman of Granqvist moet natuurlijk de vierde plek in de verdediging als rechtsback invullen. Maar je zult het komend seizoen wel weer zien dat Ooijer nog steeds terecht centraal in de verdediging staat bij Oranje en dat Marcellis terecht zijn opvolger voor de komende tien jaar is.

Ben in ieder geval benieuwd hoeveel van die pijlsnelle spitsen het ons moeilijk gaan maken.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Als ik dit zo lees dan moet Ajax maar eens een Groninger verdediger gaan halen

We hebben toch een FCG kortingskaart omdat we er al de nodige gehaald hebben.

kos

• 46714 berichten
  • 8868 stemmen

Ben trouwens zaterdag al bij de eerste oefenwedstrijd geweest.

Was niet al te best. .

Maar de verdediging staat al wel als een huis. Die van Eijden lijkt me eindelijk een goede opvolger voor Wisgerhof, fijn duo samen met Zomer.

happie

• 6252 berichten
  • 426 stemmen

timbo_ schreef:

Salcido, Ooijer en Marcellis kan geen verdediging in Nederland aan tippen. Moeten alleen nog een goede rechtsback zien binnen te halen.

Voor Nederlandse begrippen is het wel een aardig verdediging. Ik heb begrepen dat ene Lucius bij Feyenoord weg mag, niks voor PSV?

Btw zit Vennegoor al wel bij PSV of niet? Ben benieuwd of ze Koevermans of Lazofiets nog weg doen.

happie

• 6252 berichten
  • 426 stemmen

kos schreef:

Ben trouwens zaterdag al bij de eerste oefenwedstrijd geweest.

Was niet al te best. .

Maar de verdediging staat al wel als een huis. Die van Eijden lijkt me eindelijk een goede opvolger voor Wisgerhof, fijn duo samen met Zomer.

Hoeveel?

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

1-0

timbo_

• 13116 berichten
  • 3874 stemmen

happie schreef:

(quote)

Voor Nederlandse begrippen is het wel een aardig verdediging. Ik heb begrepen dat ene Lucius bij Feyenoord weg mag, niks voor PSV?

Btw zit Vennegoor al wel bij PSV of niet? Ben benieuwd of ze Koevermans of Lazofiets nog weg doen.

Vennegoor nog steeds niet. Mag hopen dat die Lazofiets snel weggaat al is het best een hele aardige voetballer er zit geen goede kop op. Koevermans mag vrolijk blijven als Toivonen maar gewoon eerste keus is.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Vennegoor

Berg is 86x beter.

hunkydory

• 168 berichten
  • 0 stemmen

Speelt Berg bij Ajax dan?

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

hunkydory schreef:

Nee, maar er gaan geruchten rond dat hij op korte termijn overgenomen gaat worden.

happie

• 6252 berichten
  • 426 stemmen

Tegen wie was dat?

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

hunkydory schreef:

Nee, bij Groningen.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

happie schreef:

(quote)

Tegen wie was dat?

Amateurs van NEC dut mie.

Trouwens, opvallend berichtje weer:

nu.nl/sport | 'Ajax liet Van Basten bewust struikelen'

happie

• 6252 berichten
  • 426 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

Vennegoor nog steeds niet. Mag hopen dat die Lazofiets snel weggaat al is het best een hele aardige voetballer er zit geen goede kop op. Koevermans mag vrolijk blijven als Toivonen maar gewoon eerste keus is.

Lazofiets is wel een aardige voetballer, hij heeft alleen het wel bekende steekje los in zijn hoofd zitten.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Bij Cruijf weet ik nooit wat ik moet geloven

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Hahahahaha wtf...Jol onder vuur en richting ontslag? Jongejonge je zoekt altijd wat negatiefs he. Heb nog niet 1 kreet of verhaal in die richting gelezen. Men was hij HSV hartstikke tevreden met Jol en had er graag nog mee doorgegaan. Waarom denk je dat het zon schok was dat hij naar Ajax wilde. Niemand zag een vertrek aankomen.

Ben toch niet zo naïef, Jol lag al geruime tijd in de clinch met voorzitter Hoffman en haalde pas op het allerlaatste moment Europees voetbal. Wanneer dit niet gehaald werd was het waarschijnlijk exit Jol geweest. Dit heeft niks met negativiteit te maken, sterker nog ik vind het dommigheid van Hoffman. Maar zo tevreden waren ze bij HSV niet over Jol, waarom denk je dat hij anders zo makkelijk kon vertrekken, HSV is sinterklaas niet. Jol die zag de bui al aankomen, hij kon mocht zich niet versterken en zou komend seizoen europees voetbal waarschijnlijk wél mislopen. Dit pleit eerder voor Jol dan dat het negatief is.

Over dat linksback gedoe, ik zie het voor Ajax steeds moeilijker worden Obradovic binnen te halen. Partizan wil hem nu graag houden, en de prijs ligt op 7+ miljoen. Tel daarbij een dikke 2 miljoen bij op voor de zakenwaarnemers (zo werkt dat daar) en het gaat heel lastig worden. In dat geval is Urby een prima back, ik snap dat gezeur op hem niet zo. Vorig seizoen na Suarez de beste voetballer van Ajax. Urby moet gewoon spelen, één van de spelers waar ik echt het volste vertrouwen in heb. Tuurlijk is de linksback niet de beste positie voor Urby, maar met Urby op de linksback hebben we gewoon de beste linksback van de eredivisie. Nee hij is geen kei in het verdedigen, dat is ook helemaal niet nodig, vooral niet als Vertonghen als verdedigende middenvelder speelt. Zet naast Urby dan een dynamische linkspoot en het probleem is opgelost. Urby is verdedigend niet minder dan pakweg een Maxwell. Een betere back als Urby is voor Ajax bijna niet te halen.

happie

• 6252 berichten
  • 426 stemmen

Don Dijk schreef:

(quote)

Amateurs van NEC dut mie.

Trouwens, opvallend berichtje weer:

nu.nl/sport | 'Ajax liet Van Basten bewust struikelen'

Tegen amateurs is dat inderdaad niet echt super. Dan hoeft Jol niet te zeuren, omdat ene tegendoelpunt bij Ajax.

Cruijf moet niet zeuren. Die vent kan alleen maar klagen de laatste jaren. En zodra ze het niet eens met hem kunnen worden, dan loopt ie weer weg.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

happie schreef:

Lazofiets is wel een aardige voetballer, hij heeft alleen het wel bekende steekje los in zijn hoofd zitten.

Dat zeker, maar toch is Lazovic wel een betere voetballer dan die lieve, sympathieke voetballer Koevermans. Overigens speelt Lange Jan ze -op dit moment- alle drie naar het tweede plan (Toivonen, Lazovic en Koevermans).

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

happie schreef:

Cruijf moet niet zeuren. Die vent kan alleen maar klagen de laatste jaren. En zodra ze het niet eens met hem kunnen worden, dan loopt ie weer weg.

Als Cruijff dit geconstateerd heeft dan ben ik blij dat hij het naar buiten brengt. Die spelletjes bij Ajax moeten maar eens afgelopen zijn. Cruijff zijn visie lees ik daar graag over, er is ook nogal wat rede om te klagen de laatste jaren. Verder loopt Cruijff niet weg, hij laat zich alleen niet als marionet gebruiken.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.