• 16.377 nieuwsartikelen
  • 180.124 films
  • 12.395 series
  • 34.332 seizoenen
  • 651.578 acteurs
  • 199.686 gebruikers
  • 9.419.838 stemmen

Studio Sport #2

zoeken in:

Knisper

• 13049 berichten
  • 1282 stemmen

combi schreef:

heb je zand in de ogen de laatste 4 jaar, vind zelfs aissatti beter.

Dus als Seedorf naar PSV zou komen, dan zou hij op de tribune terecht komen?

Wouter

• 18736 berichten
  • 3092 stemmen

otherfool schreef:

Noem eens 10 betere keepers, controlerende middenvelders, creatieve middenvelders en spitsen dan? Het feit dat deze spelers basisspeler zijn bij de grootste clubs ter wereld zegt voldoende.

Het zijn topspelers, zondermeer. Maar die hebben andere landen ook.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Knisper schreef:

(quote)

Denk dat de gemiddelde PSV-er de voorkeur geeft aan Culina hihi

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Wouter schreef:

Het zijn topspelers, zondermeer. Maar die hebben andere landen ook.

Ik denk dat alleen Italie en Portugal de vergelijking met de Nederlandse selectie (incl. Seedorf en Bommel) kunnen doorstaan.

cinema.

• 230 berichten
  • 0 stemmen

Ik ben het voor een groot deel met je eens otherfool, maar dat jij de klasse van Kuyt en in mindere mate Gio niet wil inzien kan ik gewoon niet begrijpen. Zeker als je een speler als Heitinga wél kunt waarderen.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Heitinga is uitstekend geschikt als houthakker. Nederland heeft mannetjesputters als hem, Ooijer en Bouhla nodig achterin. Gio en Kuyt nemen de plekken in van spelers als Van Bommel en Seedorf. Alleen die zin typen al doet me pijn.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Ik denk dat alleen Italie en Portugal de vergelijking met de Nederlandse selectie (incl. Seedorf en Bommel) kunnen doorstaan.

Ook Spanje en Frankrijk verpulveren het Nederlands elftal als je de selecties naast elkaar legt.

cinema.

• 230 berichten
  • 0 stemmen

otherfool schreef:

Heitinga is uitstekend geschikt als houthakker. Nederland heeft mannetjesputters als hem, Ooijer en Bouhla nodig achterin. Gio en Kuyt nemen de plekken in van spelers als Van Bommel en Seedorf. Alleen die zin typen al doet me pijn.

En Nederland heeft ook werkpaarden als Kuyt en Gio nodig die bovendien voor hun land willen voetballen, sterk aan de bal zijn, dynamiek in hun spel hebben, ervaring op het hoogste niveau hebben opgedaan en zowel offensief als defensief kunnen spelen. Kuyt die bij Feyenoord nog in de spits speelde, er 20 inprikte, een nog groter aandeel had in het totaal aantal doelpunten door zijn 12 asists datzelfde seizoen en dat een jaar later bij Liverpool nog eens lichtjes overdeed. Gio die eigenlijk precies dezelfde rol als Heitinga heeft, alleen dan een paar meter ervoor; erg fysiek en verdedigend, toch het spelletje kunnen maken in de opbouw, naar voren kunnen schuiven als het nodig is en belangrijke doelpuntjes meepakken. Volgens mij hebben ze toevallig allebij 7 goals gemaakt. Beide ook nog eens een hart voor de club. Liefhebbers van Heitinga zouden Van Bronchorst daarom automatisch goed moeten vinden.

Oké of ik met beide spelers in de basis zou starten is een tweede, maar het is echt niet vergezocht om ze op zijn minst mee te nemen. Kuyt heeft alle kwaliteiten om op het hoogste niveau het spelletje mee te kunnen spelen. Gio daarentegen is zo'n typisch voorbeeld van net wel / net niet voor Oranje, maar uiteindelijk prima op zijn plek is in vergelijking met de overige geselecteerde spelers.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Ik zou me ook geen 'fan' van Heitinga willen noemen, maar een paar houthakkers *achterin* heb je altijd nodig. Op het middenveld kun je dan een overdaad aan voetbal opstellen. Een beetje zoals het prachtige team van Duitsland 2 jaar terug, met 2 bomen van non-voetballers achterin die de bal heel hard terug moesten koppen en dat mannetje in een ander shirtje met nummer 9 in de broekzak dienden te steken.

Of kijk naar wonderteam Heerenveen. Breuer en Dingsdag werden toen ze 8 waren al als laatste gekozen bij voetbalpartijtjes op het plein, nog na de meisjes en jongere broertjes. Tegenwoordig compenseren ze dat door gemeen te kijken, al dan niet correcte tackels in te zetten en de bal keurig netjes richting een leeg plekje in de 2e ring te rossen als de nood aan de man is. Zodat de rest zich met aanvallen bezig kan houden.

Achterin snelheid, kopsterke mensen en fysieke kracht, maar op het middenveld hebben we schitterende spelers als Sneijder, Seedorf, Vaart, Affelay en Robben. Van Bronckhorst is een ontzettend aardige jongen en hij mag zo m'n schoonzoon worden maar dat eeuwige balletje breed, overgaand op mislukte dieptepasses, de constante ruzie met de bal... het is knap dat Gio met zo weinig talent zo'n mooie carriere heeft gemaakt maar die man is volkomen ongeschikt voor voetbal op het hoogste niveau.

Kuyt van hetzelfde laken een pak. Hij kan erg hard rennen, en da's hardstikke mooi voor hem, maar geef hem niet de bal want dan gaat het subiet mis. Hij past wel tussen Liverpool aankopen als Heskey wat dat betreft. Als spits mist hij de rust en het gevoel voor het moment, als middenvelder de finesse, de techniek, de controle. Ach Dirk Kuyt, hij werkt hard, er is werkelijk niks op hem aan te merken, behalve dan zijn voetbalkwaliteiten.

Laat andere landen die werkpaarden maar opstellen, de raspaardjes van Nederland tikken elke tegenstander weg. Maar ja, dan moet je ze natuurlijk *wel* opstellen...

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Kai schreef:

Ook Spanje en Frankrijk verpulveren het Nederlands elftal als je de selecties naast elkaar legt.

Nou nou, dat lijkt me toch niet. Noem eens 5 Fransen of Spanjaarden van de buitencategorie? Ik kom op Henry en Ribery bij de haantjes en Torres, Fabregas, Casillas en misschien Xavi bij Spanje.

Spetie

• 38871 berichten
  • 8328 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Nou nou, dat lijkt me toch niet. Noem eens 5 Fransen of Spanjaarden van de buitencategorie? Ik kom op Henry en Ribery bij de haantjes en Torres, Fabregas, Casillas en misschien Xavi bij Spanje.

Trezeguet is een erg goede spits en Karim Benzema is ook zeker wel buitencategorie van Frankrijk.

Wouter

• 18736 berichten
  • 3092 stemmen

otherfool schreef:

Gio speelt linksback in oranje. Wat heeft Kuyt of Seedorf daar mee te maken?

timbo_

• 13116 berichten
  • 3892 stemmen

Daar speelt Gio helaas al lang niet meer in het Nederlands Elftal.

kos

• 46753 berichten
  • 8898 stemmen

Spetie schreef:

Trezeguet is een erg goede spits en Karim Benzema is ook zeker wel buitencategorie van Frankrijk.

En verdedigers als Abidal, Gallas, Evra en Thuram of Silvestre zijn minimaal 5 keer zo goed als die van ons. Dat is nog wel het meest belangrijke.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Wouter schreef:

Gio speelt linksback in oranje. Wat heeft Kuyt of Seedorf daar mee te maken?

Gio speelt toch echt voor de verdediging en Kuyt gaat mee als middenvelder.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Spetie schreef:

Trezeguet is toch geen buitencategorie... Benzema is een 20 jarig jochie dat het alleen nog maar heeft laten zien in Frankrijk. Oke speler van het jaar maar dat was Heitinga in Nederland...

kos schreef:

En verdedigers als Abidal, Gallas, Evra en Thuram of Silvestre zijn minimaal 5 keer zo goed als die van ons. Dat is nog wel het meest belangrijke.

Speelt Thuram nog dan? Anyway, Ruud prikt er echt wel 1 in hoor, ook tegen deze verdedigers.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Dat bedoel ik....

Maar als de bondscoach je eerst 2 jaar passeert onder het mom dat Janssen en Hofs beter zijn en dan hem oproept en hem in die tijd af en toe laat invallen en soms een basisplek geeft tegen een kutlandje en hem na eigen zeggen ook behandeld als een gastje die net profvoetbal speelt, dan zou ik ook bedanken.

dan had ie dat eerder moeten doen, maar hijomdat niet veel speeltijd krijgt geeft ie het op.

Seedorf is een held! --_--

mwa, ik vind dat ie zijn land in de steek laat, dus kan hem op dat gebied alles behalve een held noemen.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

Knisper schreef:

(quote)
als ik trainer was, 100%

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

lol.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

otherfool schreef:

Heitinga is uitstekend geschikt als houthakker. Nederland heeft mannetjesputters als hem, Ooijer en Bouhla nodig achterin.

hier ben ik het volledig met je eens.

Gio en Kuyt nemen de plekken in van spelers als Van Bommel en Seedorf. Alleen die zin typen al doet me pijn.
dat is niet zo, maar ik schat ze ook hoger in, maar je vergeet steeds dat hun hebben bedankt, noem ik laf.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

timbo_ schreef:

Daar speelt Gio helaas al lang niet meer in het Nederlands Elftal.

ja, dat is ook een onbergrijpelijke keuze.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

kos schreef:

(quote)

precies.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ik heb liever Kuyt dan Seedorf. Liever een positief ingestelde optimist die er volledig voor gaat, dan een zeurpiet die z'n ei niet kwijt kan en respect mist....

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

Reinbo schreef:

Ik heb liever Kuyt dan Seedorf. Liever een positief ingestelde optimist die er volledig voor gaat, dan een zeurpiet die z'n ei niet kwijt kan en respect mist.... J

mijn idee.

Spetie

• 38871 berichten
  • 8328 stemmen

otherfool schreef:

Trezeguet is toch geen buitencategorie... Benzema is een 20 jarig jochie dat het alleen nog maar heeft laten zien in Frankrijk. Oke speler van het jaar maar dat was Heitinga in Nederland...

Speelt Thuram nog dan? Anyway, Ruud prikt er echt wel 1 in hoor, ook tegen deze verdedigers.

Trezeguet is topscorer van de Italiaanse competitie, dan kun je toch wel wat dacht ik zo. Als dat nog geen buitencategorie is, wat dan wel?

Tuurlijk prikt Ruud er wel eentje in. Maar ik ben bang dat Henry, Trezeguet en Toni dat ook doen tegen onze verdedigers.

kos

• 46753 berichten
  • 8898 stemmen

otherfool schreef:

Speelt Thuram nog dan?

Ja, bij zo'n clubje dat Barcelona heet. .

Anyway, Ruud prikt er echt wel 1 in hoor, ook tegen deze verdedigers.

Het probleem is meer dat ik Henry, Benzema, Trezeguet, Ben Arfa etc. er iets sneller eentje tegen onze prutsverdedigers zie maken.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Spetie schreef:

Trezeguet is topscorer van de Italiaanse competitie, dan kun je toch wel wat dacht ik zo. Als dat nog geen buitencategorie is, wat dan wel?

Joh ik kijk te weinig Serie A. Liefst 19 goals, met excuses aan David en z'n familie.

Reinbo schreef:

Ik heb liever Kuyt dan Seedorf. Liever een positief ingestelde optimist die er volledig voor gaat, dan een zeurpiet die z'n ei niet kwijt kan en respect mist.... J

Ik vind het treurig, maar de voetbalwereld geeft je steeds meer gelijk. De enige statistiek die bijgehouden wordt in de CL is niet het aantal magistrale passjes of cruciale intercepties maar het aantal kilometers dat de harde dravers hebben afgelegd.

Abe was vroeger ook een lastige jongen, Cruyff ook al en Van Basten zelfs een eikel 1e klas. Maar met hen is het Nederlandse voetbal wel groot geworden, niet door de keurige koorknapen van die tijd.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

kos schreef:

Ja, bij zo'n clubje dat Barcelona heet. .

Voor de nationale ploeg bedoelde ik he. Dacht dat-ie (weer) was gestopt.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

(quote)

Ik vind het treurig,

ik ook, dat zo een "grote"speler zich laat kennen.

maar de voetbalwereld geeft je steeds meer gelijk.

is niet relevant.

De enige statistiek die bijgehouden wordt in de CL is niet het aantal magistrale passjes

dat kan ie wel op zijn tijd.

of cruciale intercepties

hier sla je de plank volledig mis.

[

maar het aantal kilometers dat de harde dravers hebben afgelegd.

ik noem het inzet, wat bij hem nog wel is ontbreekt.

Abe was vroeger ook een lastige jongen, Cruyff ook al en Van Basten zelfs een eikel 1e klas. Maar met hen is het Nederlandse voetbal wel groot geworden, niet door de keurige koorknapen van die tijd.

seedorf mag niet eens hun schoenen poetsen ook al heeft hij 4 grote oren achter zijn naam.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Je kan Seedorf ook niet met Cruijff of Van Basten vergelijken, buiten het feit dat ze alledrie heel veel gewonnen hebben. De cijfers geven aan dat Seedorf de meest succesvolle speler aller tijden van Nederland is. Iets meer respect richting Seedorf mag ook wel. Het komt er in Oranje nooit goed uit met hem de meeste jaren, maar hij heeft wel de wil om te slagen. Kunnen veel spelers een voorbeeld aan nemen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.