• 16.377 nieuwsartikelen
  • 180.124 films
  • 12.395 series
  • 34.332 seizoenen
  • 651.578 acteurs
  • 199.686 gebruikers
  • 9.419.798 stemmen

Studio Sport #2

zoeken in:

Wouter

• 18736 berichten
  • 3092 stemmen

combi schreef:

frank de boer is mischien nog wel de grootste speler van de jaren negentig,

Asjeblieft zeg. Zelfs niet tot de beste Nederlanders....

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Noem eens 10 betere keepers, controlerende middenvelders, creatieve middenvelders en spitsen dan? Het feit dat deze spelers basisspeler zijn bij de grootste clubs ter wereld zegt voldoende.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Voetbal van het NL elftal in 1988 was alles behalve oogstrelend.

op de eerste wedstrijd en halve finale na mee eens

Nuttig afbraakvoetbal werd er gespeeld.

ik denk dat je 1 van de weinige bent die er mee zit.

Verloren van de USSR

tja, was de beste wedstijd van het toernooi van nederland maar er stond een keeper van een ander planeet.

, na een half uur te zijn weggespeeld door Engeland met een lucky goal voorgekomen

eerste half uur op en neer en een wereld aan name van van basten.

en met een buitenspeldoelpunt uit het niets van ierland gewonnen

elke kampioen heeft geluk, vond vooral het effect aan die bal typerend

. Natuurlijk de overwinning op Duitsland was heerlijk, maar ook in de final waren de Russen lang de betere,

was erbij, en kan niet anders dan je helemaal gelijk geven.

pas na de 2-0 en de gestopte penalty kon Nederland eindelijk vrijuit spelen.

mwa, als die pingel erin was gegaan had ik het nog moeten zien.

Maar blijkbaar blijven enkel de mooie goals hangen....

ik denk dat ie bij elke voetballiefhebber blijft hangen.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

otherfool schreef:

Noem eens 10 betere keepers

van de sar vind ik de beste.

, controlerende middenvelders

heeft nederland die dan, maar ok poging wagen.

lampard

makelele

gatusso

pirlo

het hele middenveld van chelsea inter milan roma en manchester united. bla bla

, creatieve middenvelders en spitsen dan?

creatieve middenvelders, ben niet zo goed in namen overigens.

deco, kaka, ryberie, gerrard, ramos, ronaldhino, messi, iniesta, fabregas, en zo zijn er nog wel een paar.

aanvallers, rooney, christian ronaldo, ibrahimovitch, teves, adebayour, sjevchenko, drogba, toni enz.

Het feit dat deze spelers basisspeler zijn bij de grootste clubs ter wereld zegt voldoende.
als club voetballer doen ze niet echt onder, maar wat wil je met al die spelers om je heen, is moeilijk om slecht te voetballen lijkt me, meestal van een ander niveau als melchiot ooier mathijssen bouma de cler en nog wat van die b voetballers.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Tussen al die namen die je noemt misstaan die van de Nederlanders zeker niet. Ik zie Barcelona, Madrid, Manchester, Chelsea, Arsenal, Inter, AC Milan, Munchen, Lyon en een 10e club naar keuze als de beste van Europa. Daar spelen in totaal 8 Nederlanders, waarvan alleen Drenthe niet veel speelt (de blessures van Robben, Nistelrooy en Van Persie daargelaten).

Die verdediging van Nederland is prut, toegegeven, maar daar wordt veel te veel de nadruk op gelegd.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Als je Van Nistelrooy slachtofferd na een mop

zo goed was ie niet.

voor hardloper Kuyt verzwak je je team met veel meer dan 5%.

begreep het ook niet maar had kuyt die een vrije doortocht han gescoord had ie het weer allemaal goed gezien.

En als je Nicky Hofs beter vindt dan Clarence Seedorf moet je eigenlijk een levenslang stadionverbod krijgen.

(quote)

Nou, die noemde jij al dus dat is dubbelop.

Van Persie,

100%

Sneijder

moet het nu gaan waarmaken.

, Van Nistelrooy

kan alleen goed scoren, dus niet echt handig als je aanvallend voetbal nastreeft.

, Seedorf,

met spelers om hem heen die zijn gaten dicht lopen zoals bij milan zekers. heeft hij wel bewezen op clubniveau.

Van Bommel

zn mentaliteit bekoord me wel, goed voor clubniveau, maar internationaal laat ie tevaak zijn mannetje lopen, vrees ook het ergste volgend jaar voor hem bij bayern als ze die italiaan gaan kopen geloof ik.

en Van der Sar behoren op hun posities tot de beste 5 a 10 ter wereld.

mijn nummer 1, maar zekers bij de beste 3

Da's verdorie een half team!

ja en. op het hoogste clubniveau zijn er meestal 20 gelijkwaardige spelers, met 11 man win jezelfs niks tenzij ze superfit en in vorm blijven, gebeurt alleen in de nationale competitie van utopie

Te denken dat andere landen zo vreselijk sterk zijn hoort bij het nieuwe Nederlandse denken; vanuit de underdog, vanuit de verdediging.
de wwarheid is hard

Een beetje de Belgische mentaliteit, zeg maar.
mwa, zo erg is het nog niet.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

otherfool schreef:

Die verdediging van Nederland is prut, toegegeven, maar daar wordt veel te veel de nadruk op gelegd.

en het grappigste is, zo weinig doelpunten hebben we al decenia lang niet tegen gekregen als de laatste 2 kwalificatie rondes, hoewel ze onder van basten geen 1 keer tegen een echte topploeg hebben gepresteerd, laa staan mooi voetbal hebben gepeeld,, behalve dan tegen kroatie, maar goed een oefen duel ook al was het uit.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

Wouter schreef:

(quote)

Asjeblieft zeg. Zelfs niet tot de beste Nederlanders....

ik denk dat het zonder frank bij ajax en het nederland elftal lang niet zo goed zou zijn gegaan, is ook een wereld trainer in de dop trouwens.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Het is ook nooit goed gegaan, we hebben niks gewonnen.... en De Boer zelf ook niet veel. (1 Europa cup?) Nou zo kan ik er nog wel 80 moemen....

combi schreef:

[

ik denk dat je 1 van de weinige bent die er mee zit.

Nee hoor, ik ben fan van nuttig afbraakvoetbal. Zo lang het maar resultaat heeft.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

Reinbo schreef:

Het is ook nooit goed gegaan, we hebben niks gewonnen.... en De Boer zelf ook niet veel. (1 Europa cup?) Nou zo kan ik er nog wel 80 moemen....

nederlanders? btw 6 landstitels ajax barca als het er niet meer zijn, wereld beker, uefa cup supercup, nog wat nationale bekers, en de enigste verdediger die ik ken die, ronaldo de baas was.

(quote)

Nee hoor, ik ben fan van nuttig afbraakvoetbal. Zo lang het maar resultaat heeft.

ik niet, maar tegenwoordig moet je wel, alleen barca en arsenal spelen nog het voetbal wat ik graag zie, in nederland is dat dit jaar heerenveen en de laatste tijd nec, dat zit uitzonderlijk goed in elkaar op het moment.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Paar landstitels, dat maakt je al tot de grootste voetballer van de jaren 90? Heb (als we het bij verdedigers houden) Maldini, Carlos en Hierro (komen direct bij me op) toch een stukje (zeg maar een heel stuk) hoger staan.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

Reinbo schreef:

Paar landstitels, dat maakt je al tot de grootste voetballer van de jaren 90?

van nederland, alleen al de interlands spreken boekdelen en waar hij heeft gepeeld was het altijd het aanzien waard.

Heb (als we het bij verdedigers houden) Maldini

kwa verdediger wel, niet kwa spelhervatting

en Hierro

onderschatte voetballer idd.

toch een stukje (zeg maar een heel stuk) hoger staan.
kwa puur verdediging zijn er betere maar ken er maar heel weinig die zo een complete verdediger waren als frank.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

combi schreef:

[

kwa verdediger wel, niet kwa spelhervatting

Penalties schieten kon hij anders ook al niet...

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

touche..

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Vreselijk kut dat Seedorf (ook wel logisch) afgezegd heeft. Marco had het nooit zover mogen laten komen. Na Bommel en Nistelrooij weer 1 die tijdelijk of definitief stopte met het Oranje van Marco. Schandalig. Weer 10% minder kans op de eindronde nu.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ach, het maakt het team waarschijnlijk wel homogener. Wat niemand zit te wachten om 4 weken met een ontevreden speler op te trekken. In 1988 nam Michels ook 5 reserves mee voor op de tribune. Dat waren spelers die wisten dat ze niet zouden spelen (en daar mee konden leven), maar goed waren voor de gezelligheid in de groep.

Niet dat Seedorf een notoire dwarsligger is, maar als hij niet zou spelen zou dat wel tot spanningen kunnen leiden.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Vreselijk kut dat Seedorf (ook wel logisch) afgezegd heeft.

vind het eerder zwak.

Marco had het nooit zover mogen laten komen.

ik hoop dat ie sommige fouten die heeft gemaakt niet mee naar ajax neemt.

Na Bommel

zie seedorf

en Nistelrooij

spelers moeten niet denken dat ze de baas zijn, beetje nare trekjes overal de laatste tijd, lijken wel verwende ventjes.

weer 1 die tijdelijk of definitief stopte met het Oranje van Marco

hij is gewoon de baas(zelfs cruiff bonjoerd ie weg) neemt niet weg dat hij verkeerde keuzes heeft gemaakt, maar heb geen medelijden met spelers die niet voor het nederlands elftal wil uitkomen omdat de trainer hun geen veer id de reet steekt, het zijn wel allemaal spelers die het al hadden moeten waarmaken maar dat nooit gedaan hebben behalve op clubniveau

. Schandalig. Weer 10% minder kans op de eindronde nu.
we zitten al op de eindronde.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

Reinbo schreef:

Ach, het maakt het team waarschijnlijk wel homogener. Wat niemand zit te wachten om 4 weken met een ontevreden speler op te trekken. In 1988 nam Michels ook 5 reserves mee voor op de tribune. Dat waren spelers die wisten dat ze niet zouden spelen (en daar mee konden leven), maar goed waren voor de gezelligheid in de groep.

dat geld toch echt niet voor kieft bosman en winter.

Niet dat Seedorf een notoire dwarsligger is, maar als hij niet zou spelen zou dat wel tot spanningen kunnen leiden.

daarom vind ik het ook zwak.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Geloof maar dat Seedorf dit vreselijk vind. Elke topsporter wilt een EK voetbal spelen, zeker Seedorf die in 2006 al werd gepasseerd.

Maar als Marco van Basten zon wereldspeler als een lulletje behandeld, dan stop je zelf wel. Ik weet zeker dat Marco tussen de krokodillentranen door dolblij is met zijn stoppen. Kan ie bilmaatje Landzaat een plekje geven.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

landzaad is een andere type, seedorf moet concurreren met snijder, van de vaart, affelay en van persie, vind ik persoonlijk allen beter als seedorf, maar goed hij zal wel geen warmte krijgen ofzo, dus van marwijk, volgend jaar wel over de bolletjes aaien van je verwende schoonzoon en betweter seedorf, anders komen die krokodillen tranen weer van de zelfgenoemde supervedettes. alhoewel seedorf dat op clubniveau natuurlijk wel is.

kos

• 46753 berichten
  • 8898 stemmen

combi schreef:

frank de boer is mischien nog wel de grootste speler van de jaren negentig

.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

zucht... van begin en eind jaren negentig en zie interlands bla bla bla.

Knisper

• 13049 berichten
  • 1282 stemmen

Als je Afellay beter vindt dan Seedorf, dan heb je weinig verstand van voetbal vind ik.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

laat ik het zo zeggen, op het WK(het hoogst haalbare) heeft hij als enige zijn hoge niveau gehouden. en bedoel van nederland rond die tijd. hij mag natuurlijk nog geen eens de schoenzolen likken van zidane bijv.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

Knisper schreef:

Als je Afellay beter vindt dan Seedorf, dan heb je weinig verstand van voetbal vind ik.

heb je zand in de ogen de laatste 4 jaar, vind zelfs aissatti beter.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Zet je clubbril eens af en oordeel dan nog eens.

Seedorf won met uitblinkend voetbal vorig jaar de CL en waar waren Affelay en Aisatti?

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Zet je clubbril eens af en oordeel dan nog eens.

zal altijd een ajaxbril ophebben.

Seedorf won met uitblinkend voetbal vorig jaar de CL

was hij ook terecht als beste middenvelder uitgeroepen van de championsleauqe

en waar waren Affelay en Aisatti?
in einhoven en enschede.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

combi schreef:

(quote)

dat geld toch echt niet voor kieft bosman en winter.

Winter was toen nog jong, Bosman had in eerste instantie een basisplaats en Kieft was inderdaad flink chagerijnig tijdens het EK.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Dat bedoel ik....

Seedorf is een briljant speler. Fysiek top, kwalitatief top, altijd fit en mentaal heel sterk. Niet voor niets middenvelder vd CL geworden vorig jaar, zoals je zegt.

Maar als de bondscoach je eerst 2 jaar passeert onder het mom dat Janssen en Hofs beter zijn en dan hem oproept en hem in die tijd af en toe laat invallen en soms een basisplek geeft tegen een kutlandje en hem na eigen zeggen ook behandeld als een gastje die net profvoetbal speelt, dan zou ik ook bedanken.

Seedorf is een held! --_--

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.