- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport #2
Studio Sport #2
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Ik kijk wel met plezier naar Kuyt en Van Bronckhorst loopt netjes de gaten dicht (uit het zicht dus meestal).
De rest die je aanhaalt ben ik met je eens.
Tommeh
-
- 7318 berichten
- 3298 stemmen
Ik kijk niet naar voetbal om 11 mannetjes in het Oranje te zien, ik kijk voor oogstrelende combinaties, totaalvoetbal, aanvallend spel. Als Nederland dat speelt wil ik best voor eventjes fan zijn, maar dit elftal heeft smaak noch kraak. Je gaat toch niet voor je plezier naar Emanuelson, Kuyt, Landzaat, De Jong of Van Bronckhorst kijken?
Jammer dat Seedorf er niet bij is, maar overdrijven is ook een vak.
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
Wat natuurlijk volledig te wijten is aan de verschillende trainers die hem overal neer hebben gezet behalve op de posities waar hij hoort te spelen.
er is ook steeds jaren lang een betere geweest voor die positie(bergkamp, en nu sneijder)
En aan het belachelijk naieve 4-3-3 systeem natuurlijk, waar voetballers met topclubervaring als Seedorf horendol van worden.
als het goed uitgevoerd word is er geen beter systeem, alleen nederland heeft al een tijdje de spelers niet voor, wat dat betreft was van basten en beetje te lang eigenwijs maar wel zijn goed recht.
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
Want het is natuurlijk enorm rechtvaardig als een Champions League finale wordt beslist door een penalty omdat een verdediger niet snel z'n hand er af kan hakken.
.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Ik ken Seedorf als international vooral van zijn penalties....
Bijkans huilend keken de grote meneren elkaar aan in Turkije. Frank de Boer voelde zich ineens niet zo lekker, bij Jonk liep het dun door de broek en ook de andere routiniers durfden niet. Bang voor de publieke geseling na een gemiste strafschop, bang voor het hossemaar publiek dat briljant spel binnen 2 minuten vergeet maar een incident tot in lengte van dagen na kan dragen. Totdat een jong jochie, misschien net 20, opstond en de verantwoordelijkheid nam. Naar de bal zijn ze nog steeds aan het zoeken, maar wat een klasse, wat een durf, wat een uitstraling, wat een grootheid. In een land waar Verstoppertje Spelen en Niet Boven Het Maaiveld Uitkomen de nationale sporten zijn, wordt de leider, de durfal, de stylist altijd beschimpt. Het trieste lot van Clarence Seedorf.
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
Ik kijk niet naar voetbal om 11 mannetjes in het Oranje te zien, ik kijk voor oogstrelende combinaties, totaalvoetbal, aanvallend spel. Als Nederland dat speelt wil ik best voor eventjes fan zijn, maar dit elftal heeft smaak noch kraak. Je gaat toch niet voor je plezier naar Emanuelson, Kuyt, Landzaat, De Jong of Van Bronckhorst kijken?
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
Ik ken Seedorf als international vooral van zijn penalties....
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
is allen in 1974 en 1998 vooegekomen, typisch nederlands om zo verwend te zijn, btw dan heb al is eerder aangekaard zo goed is nederland op het moment niet, alleen de aanval voldoet aan kwaliteit, waar dus al een tijdje verkeerd mee om is gegaan.
Hoezo verwend? Je kunt toch gewoon je beste spelers opstellen en op de aanval spelen, zo moeilijk is dat toch niet? Met Seedorf, Bommel, Sneijder, Persie, Robben, Vaart en Nistelrooy loopt het bij elke tegenstander dun door de broek, zwakke defensie of niet.
Maar ja, er gaan er al 2 niet mee, Sneijder zal wel weer defensieve middenvelder spelen, Vaart op rechtsbuiten, Van Nistelrooy wordt vast weer geslachtofferd na een slechte mop, Robben vult de taken zogenaamd niet goed in en Persie zit in de lappenmand.
Je hebt zoveel kwaliteit als land maar als je de nadruk op je zwakke verdediging legt gaat het natuurlijk gewoon fout.
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
Hoezo verwend?
is ooit twee keer voorgekomen zoals ik al zei, en bij ajax in de jaren zeventig en midden negentig.(alleen het nederlands voetbal op europees gebied heb ik het over)
bergkamp maatje hoger
kansen genoeg gehad maar heeft het nooit laten zien, zeker niet bij aanvallende ploegen op een jaartje barca na en ook weer snel gevlugd. terecht trouwens want had niks te zoeken daar met al die spelers om hem heen.
zal moeten blijken nu, zijn beste jaren gaan nu komen.
idem.
idem, na sterk begin ver terug gevallen maar een robben fit en in vorm is van wereld klasse.
idem.
kan goed scoren maar voor aanvallend voetbal is er meer nodig(van basten en een fitte kluivert allebei twee maatjes beter.)
denk niet dat ze bij italie of frankrijk slapeloze nachten hebben.
Maar ja, er gaan er al 2 niet mee, Sneijder zal wel weer defensieve middenvelder spelen,
kan ie heel goed uit de voeten, mijn voorkeur is hetzelfde als jou waarschijnlijk.
was trouwens een goeie mop alsiemaarraakis. 
kan me niet heinneren dat hij daar ooit voor verweten is maar het afgelopen wk was ie nou niet echt de beste.
laten we hopen van niet, is de enige echte wereldklasse speler op dit moment van nederland
Je hebt zoveel kwaliteit als land maar als je de nadruk op je zwakke verdediging legt gaat het natuurlijk gewoon fout.
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
Goed bezig otherfool.
.
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
Maar wel een zwarte dag kos 
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
was trouwens een goeie mop alsiemaarraakis. 
Je kunt gapen wat je wil maar daar verlies je dus gewoon door zo'n onbenul als coach een WK. Ik verwacht straks gewoon weer van dat soort stommiteiten.
Spelers die bij Milan, Madrid, Manchester en Munchen wekelijks in de basis spelen zijn wereldtop.
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
Je kunt gapen wat je wil maar daar verlies je dus gewoon door zo'n onbenul als coach een WK. Ik verwacht straks gewoon weer van dat soort stommiteiten.
een trainer welke het ook is heeft niet meer dan 5 % invloed. en iemand die cruiff wegstuurd is nooit onbenul.
Spelers die bij Milan, Madrid, Manchester en Munchen wekelijks in de basis spelen zijn wereldtop.
en het ergste vind ik nog dat je arsenal niet noemt aangezien ik vind dat daar de enigste wereldklasse voetballer van het nederlands elftal speelt, zowel als club en zekers als internationaal voetballer.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Er is ook iets met ezels en stenen.... ronduit dom dus.
Bijkans huilend keken de grote meneren elkaar aan in Turkije. Frank de Boer voelde zich ineens niet zo lekker, bij Jonk liep het dun door de broek
Ik heb De Boer en Jonk en co ook nooit als grote meneren gezien... integendeel, generatie dom lullende huilebalken. Blij dat ze met pensioen zijn.
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
frank de boer is mischien nog wel de grootste speler van de jaren negentig, samen met bergkamp uiteraard en seedorf op clubniveau.
Wouter
-
- 18736 berichten
- 3092 stemmen
aangeschoten hands bestaat niet,(hands is gewoon hands alleen jammer dat men daar niet rechtlijnig in is)
Wat een onzin. Het is alleen hands als het opzettelijk is.
Wouter
-
- 18736 berichten
- 3092 stemmen
Eigenlijk niet. Want dan is het geen hands.
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
Wat een onzin. Het is alleen hands als het opzettelijk is.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Voetbal van het NL elftal in 1988 was alles behalve oogstrelend. Nuttig afbraakvoetbal werd er gespeeld. Verloren van de USSR, na een half uur te zijn weggespeeld door Engeland met een lucky goal voorgekomen en met een buitenspeldoelpunt uit het niets van ierland gewonnen. Natuurlijk de overwinning op Duitsland was heerlijk, maar ook in de final waren de Russen lang de betere, pas na de 2-0 en de gestopte penalty kon Nederland eindelijk vrijuit spelen.
Maar blijkbaar blijven enkel de mooie goals hangen....
Wouter
-
- 18736 berichten
- 3092 stemmen
Koop een nieuw boekje. Het is alleen hand als het opzettelijk is.
http://www.fifa.com/worldfootball/lawsofthegame.html
Nooit anders geweest.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
een trainer welke het ook is heeft niet meer dan 5 % invloed.
Als je Van Nistelrooy slachtofferd na een mop voor hardloper Kuyt verzwak je je team met veel meer dan 5%. En als je Nicky Hofs beter vindt dan Clarence Seedorf moet je eigenlijk een levenslang stadionverbod krijgen.
Nou, die noemde jij al dus dat is dubbelop.
Van Persie, Sneijder, Van Nistelrooy, Seedorf, Van Bommel en Van der Sar behoren op hun posities tot de beste 5 a 10 ter wereld. Da's verdorie een half team! Te denken dat andere landen zo vreselijk sterk zijn hoort bij het nieuwe Nederlandse denken; vanuit de underdog, vanuit de verdediging. Een beetje de Belgische mentaliteit, zeg maar.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
heb 1988 niet genoemd.
Sorry, over 1998 heen gelezen dacht dat er 88 stond.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
frank de boer is mischien nog wel de grootste speler van de jaren negentig,
Da's die man die altijd vond dat ze goed (en lekker) gespeeld hadden als ze weer eens hadden verloren of in de laatste minuut een 2-0 voorsprong uit handen hadden gegeven....
Wouter
-
- 18736 berichten
- 3092 stemmen
Van Persie, Sneijder, Van Nistelrooy, Seedorf, Van Bommel en Van der Sar behoren op hun posities tot de beste 5 a 10 ter wereld.
Nogal overdreven. We hebben goede voetballers, maar dat hebben andere landen ook.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.