• 16.377 nieuwsartikelen
  • 180.121 films
  • 12.395 series
  • 34.332 seizoenen
  • 651.575 acteurs
  • 199.683 gebruikers
  • 9.419.743 stemmen

Studio Sport #2

zoeken in:

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Ik kijk wel met plezier naar Kuyt en Van Bronckhorst loopt netjes de gaten dicht (uit het zicht dus meestal).

De rest die je aanhaalt ben ik met je eens.

Tommeh

• 7318 berichten
  • 3298 stemmen

otherfool schreef:

Ik kijk niet naar voetbal om 11 mannetjes in het Oranje te zien, ik kijk voor oogstrelende combinaties, totaalvoetbal, aanvallend spel. Als Nederland dat speelt wil ik best voor eventjes fan zijn, maar dit elftal heeft smaak noch kraak. Je gaat toch niet voor je plezier naar Emanuelson, Kuyt, Landzaat, De Jong of Van Bronckhorst kijken?

Maar wel naar Sneijder, Van Persie, Van der Vaart, Heitinga, Van Nistelrooij, etc.

Jammer dat Seedorf er niet bij is, maar overdrijven is ook een vak.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

kos schreef:

(quote)

Wat natuurlijk volledig te wijten is aan de verschillende trainers die hem overal neer hebben gezet behalve op de posities waar hij hoort te spelen.

er is ook steeds jaren lang een betere geweest voor die positie(bergkamp, en nu sneijder)

En aan het belachelijk naieve 4-3-3 systeem natuurlijk, waar voetballers met topclubervaring als Seedorf horendol van worden.

als het goed uitgevoerd word is er geen beter systeem, alleen nederland heeft al een tijdje de spelers niet voor, wat dat betreft was van basten en beetje te lang eigenwijs maar wel zijn goed recht.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

kos schreef:

(quote)

Want het is natuurlijk enorm rechtvaardig als een Champions League finale wordt beslist door een penalty omdat een verdediger niet snel z'n hand er af kan hakken. .

ach van de honderd finales zal het mischien ooit 1 keer voor komen, nu heb je vaak van is het nu hands of niet hands, simpele oplossing het moet gewoon altijd hands zijn, kunnen voetballers zich ook weer een speciale eigenschap aanmaken, express tegen een hand of arm aanschieten.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Reinbo schreef:

Ik ken Seedorf als international vooral van zijn penalties....

Bijkans huilend keken de grote meneren elkaar aan in Turkije. Frank de Boer voelde zich ineens niet zo lekker, bij Jonk liep het dun door de broek en ook de andere routiniers durfden niet. Bang voor de publieke geseling na een gemiste strafschop, bang voor het hossemaar publiek dat briljant spel binnen 2 minuten vergeet maar een incident tot in lengte van dagen na kan dragen. Totdat een jong jochie, misschien net 20, opstond en de verantwoordelijkheid nam. Naar de bal zijn ze nog steeds aan het zoeken, maar wat een klasse, wat een durf, wat een uitstraling, wat een grootheid. In een land waar Verstoppertje Spelen en Niet Boven Het Maaiveld Uitkomen de nationale sporten zijn, wordt de leider, de durfal, de stylist altijd beschimpt. Het trieste lot van Clarence Seedorf.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

otherfool schreef:

Ik kijk niet naar voetbal om 11 mannetjes in het Oranje te zien, ik kijk voor oogstrelende combinaties, totaalvoetbal, aanvallend spel. Als Nederland dat speelt wil ik best voor eventjes fan zijn, maar dit elftal heeft smaak noch kraak. Je gaat toch niet voor je plezier naar Emanuelson, Kuyt, Landzaat, De Jong of Van Bronckhorst kijken?

is allen in 1974 en 1998 vooegekomen, typisch nederlands om zo verwend te zijn, btw dan heb al is eerder aangekaard zo goed is nederland op het moment niet, alleen de aanval voldoet aan kwaliteit, waar dus al een tijdje verkeerd mee om is gegaan.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

Reinbo schreef:

Ik ken Seedorf als international vooral van zijn penalties....

typeerd alleen zijn verantwoordelijkheid, kan ik alleen mn pet voor afnemen.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

sorry voor alle typfouten.

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Ik snapte er idd. geen BAL van.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

combi schreef:

is allen in 1974 en 1998 vooegekomen, typisch nederlands om zo verwend te zijn, btw dan heb al is eerder aangekaard zo goed is nederland op het moment niet, alleen de aanval voldoet aan kwaliteit, waar dus al een tijdje verkeerd mee om is gegaan.

Hoezo verwend? Je kunt toch gewoon je beste spelers opstellen en op de aanval spelen, zo moeilijk is dat toch niet? Met Seedorf, Bommel, Sneijder, Persie, Robben, Vaart en Nistelrooy loopt het bij elke tegenstander dun door de broek, zwakke defensie of niet.

Maar ja, er gaan er al 2 niet mee, Sneijder zal wel weer defensieve middenvelder spelen, Vaart op rechtsbuiten, Van Nistelrooy wordt vast weer geslachtofferd na een slechte mop, Robben vult de taken zogenaamd niet goed in en Persie zit in de lappenmand.

Je hebt zoveel kwaliteit als land maar als je de nadruk op je zwakke verdediging legt gaat het natuurlijk gewoon fout.

kos

• 46753 berichten
  • 8898 stemmen

Goed bezig otherfool. .

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Maar wel een zwarte dag kos

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Hoezo verwend?

is ooit twee keer voorgekomen zoals ik al zei, en bij ajax in de jaren zeventig en midden negentig.(alleen het nederlands voetbal op europees gebied heb ik het over)

Je kunt toch gewoon je beste spelers opstellen en op de aanval spelen, zo moeilijk is dat toch niet? Met Seedorf,

bergkamp maatje hoger

Bommel,

kansen genoeg gehad maar heeft het nooit laten zien, zeker niet bij aanvallende ploegen op een jaartje barca na en ook weer snel gevlugd. terecht trouwens want had niks te zoeken daar met al die spelers om hem heen.

Sneijder,

zal moeten blijken nu, zijn beste jaren gaan nu komen.

Persie

idem.

, Robben

idem, na sterk begin ver terug gevallen maar een robben fit en in vorm is van wereld klasse.

, Vaart

idem.

en Nistelrooy

kan goed scoren maar voor aanvallend voetbal is er meer nodig(van basten en een fitte kluivert allebei twee maatjes beter.)

loopt het bij elke tegenstander dun door de broek, zwakke defensie of niet.

denk niet dat ze bij italie of frankrijk slapeloze nachten hebben.

Maar ja, er gaan er al 2 niet mee, Sneijder zal wel weer defensieve middenvelder spelen,

kan ie heel goed uit de voeten, mijn voorkeur is hetzelfde als jou waarschijnlijk.

Vaart op rechtsbuiten,

Van Nistelrooy wordt vast weer geslachtofferd na een slechte mop

was trouwens een goeie mop alsiemaarraakis.

, Robben vult de taken zogenaamd niet goed

kan me niet heinneren dat hij daar ooit voor verweten is maar het afgelopen wk was ie nou niet echt de beste.

in en Persie zit in de lappenmand.

laten we hopen van niet, is de enige echte wereldklasse speler op dit moment van nederland

Je hebt zoveel kwaliteit als land maar als je de nadruk op je zwakke verdediging legt gaat het natuurlijk gewoon fout.

het begint aanvallend toch echt altijd bij de verdediging.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

kos schreef:

Goed bezig otherfool. .

ik ben toch ook wel goed bezig.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

otherfool schreef:

Maar wel een zwarte dag kos

idd. weer iemand die bij mij door de mand valt waar ik een hoge pet van op heb.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

combi schreef:

was trouwens een goeie mop alsiemaarraakis.

Je kunt gapen wat je wil maar daar verlies je dus gewoon door zo'n onbenul als coach een WK. Ik verwacht straks gewoon weer van dat soort stommiteiten.

laten we hopen van niet, is de enige echte wereldklasse speler op dit moment van nederland

Spelers die bij Milan, Madrid, Manchester en Munchen wekelijks in de basis spelen zijn wereldtop.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Je kunt gapen wat je wil maar daar verlies je dus gewoon door zo'n onbenul als coach een WK. Ik verwacht straks gewoon weer van dat soort stommiteiten.

een trainer welke het ook is heeft niet meer dan 5 % invloed. en iemand die cruiff wegstuurd is nooit onbenul.

(quote)

Spelers die bij Milan, Madrid, Manchester en Munchen wekelijks in de basis spelen zijn wereldtop.

bij hun club wel, in het nedrlands elftal niet hmmm hoe zou dat nou komen, oja zwakke verdediging,

en het ergste vind ik nog dat je arsenal niet noemt aangezien ik vind dat daar de enigste wereldklasse voetballer van het nederlands elftal speelt, zowel als club en zekers als internationaal voetballer.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

combi schreef:

(quote)
typeerd alleen zijn verantwoordelijkheid, kan ik alleen mn pet voor afnemen.

Er is ook iets met ezels en stenen.... ronduit dom dus.

otherfool schreef:

Bijkans huilend keken de grote meneren elkaar aan in Turkije. Frank de Boer voelde zich ineens niet zo lekker, bij Jonk liep het dun door de broek

Ik heb De Boer en Jonk en co ook nooit als grote meneren gezien... integendeel, generatie dom lullende huilebalken. Blij dat ze met pensioen zijn.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Er is ook iets met ezels en stenen.... ronduit dom dus.

de ezels en stenen waren degene die hem zouden moeten nemen maar niet durfde.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

frank de boer is mischien nog wel de grootste speler van de jaren negentig, samen met bergkamp uiteraard en seedorf op clubniveau.

Wouter

• 18736 berichten
  • 3092 stemmen

combi schreef:

aangeschoten hands bestaat niet,(hands is gewoon hands alleen jammer dat men daar niet rechtlijnig in is)

Wat een onzin. Het is alleen hands als het opzettelijk is.

Wouter

• 18736 berichten
  • 3092 stemmen

kos schreef:

(quote)
Jawel hoor.

Eigenlijk niet. Want dan is het geen hands.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

Wouter schreef:

(quote)

Wat een onzin. Het is alleen hands als het opzettelijk is.

dat was inmiddels al duidelijk voor me geworden, snel afschaffen vind ik.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

combi schreef:

(quote)

Voetbal van het NL elftal in 1988 was alles behalve oogstrelend. Nuttig afbraakvoetbal werd er gespeeld. Verloren van de USSR, na een half uur te zijn weggespeeld door Engeland met een lucky goal voorgekomen en met een buitenspeldoelpunt uit het niets van ierland gewonnen. Natuurlijk de overwinning op Duitsland was heerlijk, maar ook in de final waren de Russen lang de betere, pas na de 2-0 en de gestopte penalty kon Nederland eindelijk vrijuit spelen.

Maar blijkbaar blijven enkel de mooie goals hangen....

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

heb 1988 niet genoemd.

Wouter

• 18736 berichten
  • 3092 stemmen

combi schreef:

(quote)
zeker nieuwe regels. hands is gewoon hands punt.

Koop een nieuw boekje. Het is alleen hand als het opzettelijk is.

http://www.fifa.com/worldfootball/lawsofthegame.html

Nooit anders geweest.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

combi schreef:

een trainer welke het ook is heeft niet meer dan 5 % invloed.

Als je Van Nistelrooy slachtofferd na een mop voor hardloper Kuyt verzwak je je team met veel meer dan 5%. En als je Nicky Hofs beter vindt dan Clarence Seedorf moet je eigenlijk een levenslang stadionverbod krijgen.

en het ergste vind ik nog dat je arsenal niet noemt aangezien ik vind dat daar de enigste wereldklasse voetballer van het nederlands elftal speelt, zowel als club en zekers als internationaal voetballer.

Nou, die noemde jij al dus dat is dubbelop.

Van Persie, Sneijder, Van Nistelrooy, Seedorf, Van Bommel en Van der Sar behoren op hun posities tot de beste 5 a 10 ter wereld. Da's verdorie een half team! Te denken dat andere landen zo vreselijk sterk zijn hoort bij het nieuwe Nederlandse denken; vanuit de underdog, vanuit de verdediging. Een beetje de Belgische mentaliteit, zeg maar.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

combi schreef:

heb 1988 niet genoemd.

Sorry, over 1998 heen gelezen dacht dat er 88 stond.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

combi schreef:

frank de boer is mischien nog wel de grootste speler van de jaren negentig,

Da's die man die altijd vond dat ze goed (en lekker) gespeeld hadden als ze weer eens hadden verloren of in de laatste minuut een 2-0 voorsprong uit handen hadden gegeven....

Wouter

• 18736 berichten
  • 3092 stemmen

otherfool schreef:

Van Persie, Sneijder, Van Nistelrooy, Seedorf, Van Bommel en Van der Sar behoren op hun posities tot de beste 5 a 10 ter wereld.

Nogal overdreven. We hebben goede voetballers, maar dat hebben andere landen ook.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.