- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport #2
Studio Sport #2
Knisper
-
- 13049 berichten
- 1282 stemmen
Evans is volgend mij de enige van de top 10 die ik echt 0,0 keer heb zien demarreren, zelf Vandevelde heb ik het nog een keer zien proberen.
Toen reed Menchov het gat dicht.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3892 stemmen
Krijg zowaar weer wat hoop voor komend seizoen als ik de afscheidswedstrijd van Stam eens bekijk. Als je als Ajax zijnde tegen die ploeg met drie nul achter komt geef ik PSV ineens weer wat meer kans
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Ik heb het helaas niet gezien, maar ik zie het dan dat Ajax een 3-0 tegen een dreamteam met oa Seedorf, Gattuso en Inzaghi toch nog tot een gelijkspel weet terug te brengen.
Sowieso las ik dat Ajax gewoon zoals het moest in zon duel for fun speelde.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3892 stemmen
Ik heb het helaas niet gezien, maar ik zie het dan dat Ajax een 3-0 tegen een dreamteam met oa Seedorf, Gattuso en Inzaghi toch nog tot een gelijkspel weet terug te brengen.
Sowieso las ik dat Ajax gewoon zoals het moest in zon duel for fun speelde.
Even een paar correcties. Een dreamteam klinkt leuk maar in de praktijk ben je gewoon tegen Jonk, Overmars, Bergkamp, Frank de Boer en Aron Winter aan het voetballen. Allemaal mannen die al jaren niet meer op niveau spelen. Het terugkomen in de wedstrijd gebeurde dan ook pas toen deze mannen werden gewisseld voor de Eijkelkamps en Kontermans van deze wereld. Bovendien zegt men dat ze een duel voor de fun speelden het zag er op het veld toch behoorlijk serieus uit. Geloof hier dus ook niet zoveel van. Maar blijft natuurlijk wel zo dat zo'n oefenwedstrijdje niets zegt. Maar vind het wel leuk om de ajaxcieden even de kast op te jagen nu het nog kan.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Het was een gezellig avondje:
10:26 27 Juli 2008
Afscheid Stam: supporters opgepakt
In Zwolle zijn gisteravond voor het begin van de afscheidswedstrijd van Jaap Stam 90 mensen aangehouden. Volgens de politie waren vooral Ajax-supporters betrokken bij openlijke geweldpleging, mishandeling en belediging.
Op weg naar het Oosterenkstadion liepen voetbalvandalen over auto's en werd een café vernield. Ook werd er gevochten, een agent raakte daarbij gewond.
De Ajax-fans waren zeer agresief en ook voor de meegereisde begeleiders niet meer aanspreekbaar. De politie heeft 150 man ingezet om de groep in bedwang te houden. Stam nam tegen Ajax afscheid in een wedstrijd met een All Star-team
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3892 stemmen
Triest dat zulke onzin zelfs in dergelijke wedstrijden voorkomt.
Lad
-
- 5700 berichten
- 0 stemmen
Triest dat zulke onzin zelfs in dergelijke wedstrijden voorkomt.
2.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Even een paar correcties. Een dreamteam klinkt leuk maar in de praktijk ben je gewoon tegen Jonk, Overmars, Bergkamp, Frank de Boer en Aron Winter aan het voetballen. Allemaal mannen die al jaren niet meer op niveau spelen. Het terugkomen in de wedstrijd gebeurde dan ook pas toen deze mannen werden gewisseld voor de Eijkelkamps en Kontermans van deze wereld. Bovendien zegt men dat ze een duel voor de fun speelden het zag er op het veld toch behoorlijk serieus uit. Geloof hier dus ook niet zoveel van. Maar blijft natuurlijk wel zo dat zo'n oefenwedstrijdje niets zegt. Maar vind het wel leuk om de ajaxcieden even de kast op te jagen nu het nog kan.
Je jaagt me niet op de kast hoor, ik weet zelf wel hoe ik zon gala duel moet opvatten. For fun dus, zoals ik al zei.
Daarbij, ik las dat Ajax ook continue aan het wisselen was en dat een Huntelaar ook maar een half uurtje heeft gebald, net als veel andere toppers.
Maar geniet er maar van dat we een keer niet wonnen, dat zal in de competitie wel anders zijn 
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Bovendien zegt men dat ze een duel voor de fun speelden het zag er op het veld toch behoorlijk serieus uit. .
Was gewoon een vriendelijk potje voetbal, waarbij meer gelachen werd dan wat anders. Ajax en Team Hiddink wisselde hun hele team om, en fysieke duels waren er niet te vinden.
Denk dat het van tevoren wel was afgesproken om gelijk te spelen, aangezien Jol rond de 85e minuut al floot toen enkele oudjes wat moeite begonnen te krijgen.
Maar die Overmars lol, de beste man van het veld wedermaal. Hij blijft de beste die Nederland ooit op die positie heeft gehad.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Overmars vond ik sowieso altijd geweldig. Pijlsnel, technisch klasse en iemand met een goede mentaliteit. Hij leverde bij Barcelona zijn contract een paar jaar terug in toen bleek dat hij fysieke klachten had die terug bleven komen. Oftewel, een jaar gratis loon waar hij recht op had liet hij schieten omdat hij dat niet netjes vond. Zoiets vind ik klasse. Hij is trouwens 12e geworden in de all time favoriete Arsenal speler.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Je had hem gister eens moeten zien man 
Als ik niet beter wist, zou ik zeggen dat hij nog steeds voetbalt op top niveau. Zou hem zo inruilen voor Robben gebaseerd op de vertoning van gister.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3892 stemmen
Denk dat het van tevoren wel was afgesproken om gelijk te spelen, aangezien Jol rond de 85e minuut al floot toen enkele oudjes wat moeite begonnen te krijgen.
Maar die Overmars lol, de beste man van het veld wedermaal. Hij blijft de beste die Nederland ooit op die positie heeft gehad.
Lol overdrijven is ook een kunst 89.10 was het toen die floot. En hij floot inderdaad af om het gelijkspel te beschermen. Maar dat duels werden geschuwd en dat er op het veld vooral werd gelachen bestijd ik ten zeerste.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Overdrijven is inderdaad een kunst, ging me erom dat hij te vroeg floot.
Maar er werd behoorlijk ingehouden in sommige duels, en dat is niet meer dan normaal in zo'n wedstrijd.
En jah, Team Hiddink had grote lol zowel binnen als buiten de lijnen. Als je dat niet gemerkt hebt vraag ik me af welke wedstrijd jij gezien hebt
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3892 stemmen
En jah, Team Hiddink had grote lol zowel binnen als buiten de lijnen. Als je dat niet gemerkt hebt vraag ik me af welke wedstrijd jij gezien hebt
Ja maar Ajax deed daar niet aan mee en oogde toch erg serieus. Maar we gaan hier al veel te serieus op in. Wou alleen even klieren dat Ajax niet kan winnen van een paar oudjes.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Zolang we de bejaarden uit Rotterdam komend seizoen maar 2x verslaan...
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
En zo hebben de Belgen met Gert Steegmans toch nog hun ritje binnen in de Tour. 
lucdecoster
-
- 1644 berichten
- 6323 stemmen
En zo hebben de Belgen met Gert Steegmans toch nog hun ritje binnen in de Tour. 
Ja dankzij een Hollander : De Jong met een fantastische versnelling in de laatste 300 meter. 
PartyMarty
-
- 3165 berichten
- 1311 stemmen
Dankzij dat hele treintje toch? En hij deed het zelf ook niet verkeerd.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Ja dankzij een Hollander : De Jong met een fantastische versnelling in de laatste 300 meter. 
Maar meer nog dankzij David Milar die nog voor De Jong de spurt aantrok voor
Garmin-sprinter Julian Dean, die uiteindelijk 6de werd.

speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Ook nog even het prijzengeld meegeven. 
1. CSC (Den) 621.210 euro
2. Silence-Lotto (Bel) 233.450
3. Gerolsteiner (Dui) 192.370
4. Rabobank (Ned) 154.250
5. Columbia (VSt) 113.450
6. Cofidis (Fra) 91.460
7. Garmin (VSt) 82.570
8. AG2R (Fra) 71.060
9. Caisse d'Epargne (Spa) 59.510
10. Crédit Agricole (Fra) 55.450
11. Euskaltel (Spa) 53.130
12. Liquigas (Ita) 49.220
13. Française des Jeux (Fra) 45.780
14. Milram (Ita) 35.490
15. Agritubel (Fra) 32.540
16. Quick.Step (Bel) 31.470
17. Bouygues Telecom (Fra) 24.900
18. Barloworld (GBr) 22.480
19. Lampre (Ita) 9.840
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Is dat alles lol.
Dacht dat dit ook wel een miljoenen buisness was.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
De winnaar krijgt 6 ton...mijn god, amateurisme...
Een modale voetballer als Jurgen Colin verdient per jaar 6 ton.
Tommeh
-
- 7318 berichten
- 3298 stemmen
Dat is wel een erg kromme vergelijking. Dit is 6 ton in 3 weken en natuurlijk een schijntje van wat de ploegen van sponsors krijgen.
PartyMarty
-
- 3165 berichten
- 1311 stemmen
Valt mee, ten minste als je het vergelijkt met voetbal, om maar wat te noemen.
starbright boy (moderator films)
-
- 22536 berichten
- 5182 stemmen
Dat is wel een erg kromme vergelijking. Dit is 6 ton in 3 weken en natuurlijk een schijntje van wat de ploegen van sponsors krijgen.
Dat valt ook wel weer mee. Het complete sponsorbudget van de grootste wielerploegen ter wereld is ongeveer te vergelijken met het budget van pakweg NAC. En in de tour rijden ploegen rond met eenderde daarvan. In het voetbal gaat veel en veel meer geld om. Neemt niet weg dat wielrennen een van de vroegste beroepssporten was en dat commercie er eind 19e eeuw al een belangrijke rol speelde.
lucdecoster
-
- 1644 berichten
- 6323 stemmen
De winnaar krijgt 6 ton...mijn god, amateurisme...
Een modale voetballer als Jurgen Colin verdient per jaar 6 ton.
Volgens mij wordt het prijzengeld in de tour verdeeld onder de renners van de ploeg + een percentage voor het personeel. De renners krijgen een jaarlijks loon. Ik heb al bedragen gehoord van 1 à 2 miljoen euro voor toprenners, niet zo veel als topvoetballers.
Mochizuki Rokuro
-
- 18943 berichten
- 16556 stemmen
van nu.nl
'Dekker weg bij wielerploeg Rabobank'
AMSTERDAM - De vondst van variabele bloedwaarden en een wederzijds gebrek aan vertrouwen. Dat zouden de redenen zijn waarom de wegen van Thomas Dekker en de Rabo wielerploeg uit elkaar gaan.
Dat meldt de Volkskrant maandagochtend. De 23-jarige renner zag de Tour aan zijn neus voorbij gaan en zegde zelf af voor de Olympische Spelen.
Volgens de krant onderhandelen de advocaten van beide partijen momenteel over de beëindiging van het contract. De renner staat tot medio 2010 op de loonlijst.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
In extremis nog vijfde dopinggeval in Tour.
Op de valreep wordt deze Tour nog geconfronteerd met een vijfde dopinggeval. De Kazak Dmitriy Fofonov testte na de achttiende rit positief op het gebruik van heptaminol, een middel tegen spataderen dat het hart stimuleert en de bloedvaten verwijdt. Eerder werden Manuel Beltran, Moises Dueñas en Riccardo Ricco al betrapt op epo en bekende Leonardo Piepoli "dat hij hetzelfde gedaan had als Ricco".
"We hebben de renner in kwestie vandaag op de hoogte gebracht", aldus Pierre Bordry van het Franse antidopingagentschap. De Credit Agricole-coureur eindigde in deze Tour de France als negentiende.
Fofonov verklaarde aan zijn ploeg dat hij een product had genomen tegen krampen. Hij kocht het op het internet. "Dit getuigt van een gebrek aan respect en is een schending tegen de elementaire regels", reageert Roger Legeay, manager van Crédit Agricole. "Een renner mag geen enkel geneesmiddel nemen zonder toestemming van de ploegdokter." Fofonov werd onmiddellijk geschorst door het Franse team.
De 31-jarige Fofonov maakte zijn debuut als profrenner bij Collstrop in 1999, nadat hij er het jaar voordien stagiair was. De voormalige sprintkampioen van Kazachstan (op de piste) reed vervolgens voor Besson Chaussures in 2000 en voor Cofidis van 2001 tot 2005. Sinds 2006 was hij bij Crédit Agricole in dienst. (belga/hln.be)
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.