- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport #2
Studio Sport #2
Tommeh
-
- 7318 berichten
- 3298 stemmen
Dat valt ook wel weer mee. Het complete sponsorbudget van de grootste wielerploegen ter wereld is ongeveer te vergelijken met het budget van pakweg NAC. En in de tour rijden ploegen rond met eenderde daarvan. In het voetbal gaat veel en veel meer geld om. Neemt niet weg dat wielrennen een van de vroegste beroepssporten was en dat commercie er eind 19e eeuw al een belangrijke rol speelde.
Natuurlijk gaat er meer geld in het voetbal om, alleen al omdat het veel grotere organisaties zijn, daarom blijf ik het een kromme vergelijking vinden. Neemt niet weg dat het wielrennen weldegelijk ook een miljoenen business is. Ik heb ooit gelezen (vraag me niet waar) dat Rabobank jaarlijks 12 miljoen in de wielerploeg pompt. Van amateurisme geen sprake dus.
starbright boy (moderator films)
-
- 22536 berichten
- 5182 stemmen
Rond die koers ligt inderdaad het complete budget van Rabobank (Qua budget een van de grootste ploegen ter wereld) en dat komt bijna geheel uit sponsoring, dat van NAC is 12,5 miljoen. En ik denk niet dat er in een voetbalclub meer geld omgaat omdat het een grotere organisatie is, maar dat het een grotere organisatie is omdat er meer geld in omgaat.
starbright boy (moderator films)
-
- 22536 berichten
- 5182 stemmen
van nu.nl
'Dekker weg bij wielerploeg Rabobank'
AMSTERDAM - De vondst van variabele bloedwaarden en een wederzijds gebrek aan vertrouwen. Dat zouden de redenen zijn waarom de wegen van Thomas Dekker en de Rabo wielerploeg uit elkaar gaan.
Dat meldt de Volkskrant maandagochtend. De 23-jarige renner zag de Tour aan zijn neus voorbij gaan en zegde zelf af voor de Olympische Spelen.
Volgens de krant onderhandelen de advocaten van beide partijen momenteel over de beëindiging van het contract. De renner staat tot medio 2010 op de loonlijst.
Dat zat er, helaas, wel aan te komen. Ik had in elk geval het voorgevoel dat exact dit bericht zou komen.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3892 stemmen
Even het hele bericht voor de geinteresseerden.
Vertrouwensbreuk Dekker en Rabo
Van onze verslaggevers Mark Misérus, Marije Randewijk
gepubliceerd op 28 juli 2008 02:45, bijgewerkt op 28 juli 2008 08:50
PARIJS - Thomas Dekker en de wielerploeg Rabobank gaan uit elkaar. Advocaten van beide partijen onderhandelen over hoe en wanneer het contract van de 23-jarige renner het beste kan worden beëindigd. Er is sprake van een wederzijds gebrek aan vertrouwen. Dekker had nog een verbintenis tot 2010 bij de bank.
VergrotingVergroting
Thomas Dekker (ANP)
Hij is een van de renners die in mei van de internationale wielerunie UCI te horen kregen dat ze over variabele bloedwaarden beschikken. Verschillende bronnen buiten de bank bevestigen dit. De UCI benadrukt dat het om afwijkende en niet om verdachte bloedwaarden gaat.
Dekker kan gewoon aan wedstrijden deelnemen en er is geen reden de renner te schorsen of te ontslaan. Dat een renner over variabele waarden beschikt, kan wijzen op het gebruik van verboden middelen. Maar er kunnen ook andere oorzaken zijn. Bij Dekker is niets verdachts aan het licht gebracht.
De problemen stapelen zich dit seizoen voor de Noord-Hollander op. Het botert ook al het hele jaar niet tussen het talent en zijn werkgever. Hij werd dit jaar buiten de ploeg gelaten voor de Tour de France. De bank wilde na het debacle Michael Rasmussen in 2007 geen risico nemen voor deze ronde. Het conflict is sindsdien geëscaleerd. Dekker stapte in juni af in de Ronde van Zwitserland en zegde vorige week zelf af voor de Olympische Spelen.
De bank streeft sinds de affaire-Rasmussen transparantie na. Voor Dekker, die tijdens de Tour meedeed aan de Ronde van Sachsen, voelden de nieuwe regels als een keurslijf. Hij was voor zijn ploeg regelmatig onbereikbaar.
Het contact tussen beide partijen verloopt via advocaten. Harold Knebel, directeur van de Rabobank Wielerploegen, weigert commentaar. Vrijdag zei hij dat Dekker nog een doorlopend contract heeft bij de bank, maar dat ze na de Tour om de tafel gaan zitten om te kijken hoe het verder moet.
Dekker wordt alom beschouwd als de grootste hoop van het Nederlandse wielrennen. Vorig jaar won hij de Ronde van Romandië en in 2006 schreef hij de Tirreno-Adriatico op zijn naam.
De Noord-Hollander, die in Italië woont, is voorbestemd een grote rol te spelen in de Tour de France, maar nam de laatste drie jaar maar één keer deel. In 2006 miste hij de Tour vanwege een virus. In 2007 werd hij 35ste in het eindklassement. Dekker was in de bergen een van de belangrijkste secondanten van Rasmussen in de Tour. Voor 2008 had hij zijn zinnen gezet op de witte trui voor beste jongere.
Onduidelijk is nog voor welke ploeg Dekker de rest van het seizoen gaat rijden. Hij bevindt zich op een breekpunt in zijn carrière. Verschillende mensen hebben hem aangeraden te breken met zijn entourage. Dekker zou zich veel te gemakkelijk laten beïnvloeden.
De bevindingen van de UCI waren in mei een uitvloeisel van de invoering van het biologische paspoort. Het volgt gedurende het hele jaar de fysieke gesteldheid van de sporter via bloedwaarden en andere testresultaten. Het is het jongste wapen in de strijd tegen doping, maar het paspoort bevindt zich in 2008 nog in een beginfase. Er zijn geen afspraken gemaakt over sancties bij afwijkingen in het profiel van een renner.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Vertrouwensbreuk Dekker en Rabo
Verdachte Thomas Dekker nog niet weg bij Rabobank.
Rabobank en Thomas Dekker gaan deze week om de tafel zitten om te praten over de toekomst. Volgens een woordvoerder van de wielerploeg is er nog geen sprake van een definitieve breuk, zoals de Nederlandse Volkskrant vandaag berichtte. "Duidelijk is wel dat deze situatie voor allebei niet goed is", klinkt het. Het contract van de renner loopt nog anderhalf jaar. (hln.be)
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Hij is een aantal jaar geleden ook al eens met een foute Italiaanse dokter in zee gegaan. Ik hoop dat hij niet z'n jonge carriere gaat vergooien met dopinggedoe. Hij is nu nog jong en heeft genoeg talent om zonder te kunnen presteren.
happie
-
- 6258 berichten
- 426 stemmen
Eventuele vervangers mocht Wielaert niet komen.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Robbie McEwen weg bij Silence-Lotto.
Robbie McEwen heeft aan het Australische nieuwsagentschap AAP verklaard dat hij een contract heeft getekend bij een andere ploeg en dus Silence-Lotto verlaat aan het einde van dit seizoen. "Mijn nieuwe team zal later dit jaar bekendmaken dat ik overstap", vertelde McEwen de Australiërs. McEwen werd de jongste weken al gelinkt aan Katyusha, het nieuwe wielerteam van de Russische tycoon Oleg Tinkov.
McEwen, die prof werd in 1996, rijdt bij het Belgische team sinds 2001. In 2002, 2004 en 2006 won hij de groene trui in de Ronde van Frankrijk. Hij behaalde in totaal 144 zeges voor de ploeg. Dit jaar won hij tot nu toe een rit in de Ronde van Romandië en twee ritten in de Ronde van Zwitserland. (belga/hlnsydney)
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Waarom men in Vlaanderen van Carlos Sastre houdt. 
happie
-
- 6258 berichten
- 426 stemmen
Lijkt me ook een hele sympathieke kerel. Zit volgens mij niks kwaads in.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3892 stemmen
Valt volgens mij toch ook wel mee. Er is daar toevallig een grote fanclub maar het is volgens mij toch niet zo dat heel Vlaanderen de straat op ging toen Sastre de tour won.
lucdecoster
-
- 1644 berichten
- 6323 stemmen
Heel ontroerend artikel in HLN. Voor ons is 10.000 euro heel veel geld als gift.
happie
-
- 6258 berichten
- 426 stemmen
[quote][Voor Denny Landzaat kwam het niet meedoen aan het EK in Oostenrijk en Zwitserland hard aan. De middenvelder van Feyenoord had na het WK van 2006 zijn zinnen gezet op het Europese eindtoernooi in de Alpenlanden. Juist met dat doel in zijn achterhoofd was hij in januari van Wigan Athletic naar Feyenoord gegaan. "Je kunt er allerlei theorieën op loslaten", vertelt de 32-jarige Amsterdammer in het tijdschrift Voetbal International over het mislopen van het EK. "Stel dat we met Feyenoord wél de play-offs hadden gehaald om een plaats in de voorronde van de Champions League. Dan was ik langer in competitie geweest, had ik wellicht een paar goede wedstrijden gespeeld en de bondscoach op andere gedachten kunnen brengen."
"Het lot besliste anders", vervolgt de 38-voudig international. "Ik heb het EK wel gevolgd, in alle rust op vakantie. Achteraf ben ik blij dat ze geen Europees kampioen zijn geworden. Ik geef toe: dat is een egoïstische gedachte, maar ik had er niet aan moeten denken dat op de dag dat ik terugkwam van vakantie, de selectie feestend door de Amsterdamse grachten was gevaren. Ik zat er zo dichtbij, dan had ik misschien wel een weekje bijgeboekt."
In de vriendschappelijke interlands ter voorbereiding op het EK werd al snel duidelijk dat Landzaat in de pikorde van Van Basten was gedaald. Tegen Oostenrijk (3-4) kwam hij één minuut voor tijd het veld in, terwijl hij tegen Oekraïne met twaalf minuten ook nauwelijks de kans kreeg om zich te onderscheiden. Op 24 maart 2007 stond Landzaat in het EK-kwalificatieduel tegen Roemenië (0-0) voor het laatst in de basis/quote]
De grootste loser van 2008 is wat mij betreft nu al bekend. Dit vind ik de meest waardeloze voetballer, die er rondloopt. Hij heeft weinig zelfkennis. Hij is gewoon niet goed genoeg.
En dan die belachelijke uitspraken
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Ik heb hem op een ander forum ook de grond ingeboord. Hele domme en sneue uitspraken van een loser die niet eens bij zijn club kan uitblinken.
Maare, belangrijker. Robbie Wielaert is bijna naar Ajax. Ajax praat vanmorgen met hem en Twente lijkt Peter Wisgerhof over te willen nemen als vervanger.
kos
-
- 46753 berichten
- 8899 stemmen
Aaaaaaaaaah, dat meen je niet.
Wisgerhof moet zeker blijven.
Doodzonde ook van Wielaert.
.
Tommeh
-
- 7318 berichten
- 3298 stemmen
Ik snap de Landzaat bashers niet zo. Ik ben ook geen fan van hem, maar hij zat weldegelijk dicht tegen de selectie aan. Een uitspraak als:
"Ik geef toe: dat is een egoïstische gedachte, maar ik had er niet aan moeten denken dat op de dag dat ik terugkwam van vakantie, de selectie feestend door de Amsterdamse grachten was gevaren. Ik zat er zo dichtbij, dan had ik misschien wel een weekje bijgeboekt."
vind ik dan ook zeer begrijpelijk en eerlijk van hem. Dit wordt allemaal een beetje uit z'n verband gerukt imo.
kos
-
- 46753 berichten
- 8899 stemmen
Tuurlijk, je bent wel erg simpel als je dit buiten de context om leest.
Maar van Landzaat is het ook niet erg snugger, hij kan toch weten dat als die supportertjes niet echt lang nadenken als ze zoiets lezen.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Sorry hoor, maar hij zegt duidelijk dat hij blij is dat NL het niet is geworden omdat hij er niet bij zat. Dan ben je een vieze egoist, meer niet.
Zoals ik ergens anders al postte, Ryan Babel liet op tv een videoboodschap zien na zijn blessure waarin hij heel de ploeg veel succes wenste en hoopte dat ze kampioen werden. Dan ben je een goed mens en een sportief persoon.
Tommeh
-
- 7318 berichten
- 3298 stemmen
Wat kos zegt, het is misschien niet tactisch verwoord, maar vanuit persoonlijk oogpunt kan ik hem best begrijpen.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Ik snap zijn teleurstelling, maar om die reden is het nog belachelijk om blij te zijn dat je land eruit ligt. En nog erger is dat je zoiets openlijk zegt.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3892 stemmen
Waarom. Hebben we een keer niet zo'n scheinheilige voetballer die precies zegt wat iedereen wil horen is het weer niet goed. Geef Landzaat groot gelijk. Lijkt me enorm pijnlijk als je thuis komt op het moment dat je voormalig ploeggenoten door de grachten varen.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Dat lijkt het mij ook, maar daarom hoop je niet op de uitschakeling van je land. Dan ben je een lul.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Elke speler op de bank hoopt dat zijn concurrent in het veld een blunder maakt. Zeer begrijpelijk verhaal van Landzaat (en inderdaad gewoon lef dat hij daar voor uitkomt), hoewel het natuurlijk een voetballer van niks is.
Zoals ik ergens anders al postte, Ryan Babel liet op tv een videoboodschap zien na zijn blessure waarin hij heel de ploeg veel succes wenste en hoopte dat ze kampioen werden. Dan ben je een goed mens en een sportief persoon.
Een leuk gebaar maakt nog geen 'goed mens' (niet dat ik het tegendeel wil beweren).
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3892 stemmen
Hmm je doet dan wat er van je verwacht wordt. Vraag is of Babel zo blij was geweest als Nederland Europees kampioen was geworden zonder hem.
Mochizuki Rokuro
-
- 18943 berichten
- 16556 stemmen

Ben blij dat ze bekennen in plaats van uit alle macht te blazen dat ze van niks weten. Vino is mij wat dat betreft érg tegengevallen. Van Landis had ik niet anders verwacht.
Maar goed, wel zonde van de carrière als-ie de Gir zonder reed heeft-ie in een ronde waaraan-ie niet zou deelnemen zijn toekomst een beetje zitten vern**ken. Eikel! 
Knisper
-
- 13049 berichten
- 1282 stemmen
Ik denk dat Ricco Piepoli en misschien nog wel anderen probeert te beschermen.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Toch dapper dat hij bekent. Er zijn er erg veel die eeuwig blijven ontkennen.
Alastor
-
- 2634 berichten
- 3018 stemmen
Ricardo Ricco: "Tijdens de Giro, waar ik tweede ben geëindigd, heb ik wel clean gereden."
Alsof iemand dat gelooft..
Mochizuki Rokuro
-
- 18943 berichten
- 16556 stemmen
Riccardo Ricco: "Tijdens de Giro, waar ik tweede ben geëindigd, heb ik wel clean gereden."
Alsof iemand dat gelooft..
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.