- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport #2
Studio Sport #2
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Kom zeg, Ajax heeft toch een veel betere selectie dan Heerenveen?
Precies, daarom staan ze hoger dan Heerenveen. Ajax moet het dit seizoen hebben van de individuele kwaliteiten van een aantal spelers, niet van het combinatievoetbal. Maar dat is wat anders dan countervoetbal.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2266 stemmen
Niks gezien door Koninginnedag, maar erg jammer dat die vieze geldclub gewonnen heeft. Ik had het volksclub Liverpool gegund.
Doe niet zo naief. Liverpool heeft ook een riant budget en ook dat elftal wordt door dure buitenlandse aankopen gedomineerd. In Engeland is er geen volkclub meer.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2266 stemmen
Goed, vanmiddag dan het *echte* voetbal! De wonderploeg uit Heerenveen tegen het Ajax van Kosternaccio. Ik vrees de counters met de superspitsen van Ajax maar hoop toch stiekem op een overwinning voor het Ware Voetbal! Liefhebbers heffen het Friese volkslied nog maar eens aan en hopen op de play-off finale tussen de mooiste ploegen van de eredivisie, Heerenveen en Twente.
Dat 'ware voetbal' zal anders op alle fronten worden overklast in de Champions League. Door ploegen die het cattenacio hebben uitgevonden.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2266 stemmen
Ze spelen toch echt vaak met 2 aanvallers en in de uitwedstrijd tegen Heerenveen (de 2-4) speelde het puur op de counter. Uit tegen Twente, VVV en Roda trouwens ook. Het betaalt zich vaak uit hoor (ik vrees er niet voor niets voor) maar om te zeggen dat Ajax niet op de counter speelt (zeker in de lastige uitwedstrijden) is wel erg dom.
Eerst vond men het altijd zo eigenwijs en dom dat Ajax zich vasthield aan het 4-3-3 systeem. Nu spelen ze 4-4-2 en is Ajax opeens een counterclubje. 
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2266 stemmen
Ook PSV en Feyenoord schaar ik inderdaad onder de counterploegen. Let nou maar op, Ajax gaat straks leunen en dan snel die ballen richting Suarez en Huntelaar peren.
Dat countervoetbal van PSV heeft zich anders wel uitbetaald. Het lijkt ook de enige manier voor een Nederlandse club om op het Europees toneel te overleven.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Ajax countert soms wel, zoals uit bij Heerenveen, maar zeker in eigen huis leggen ze iedereen hun wil op. Dat ze niet alles winnen is een 2e, maar ze spelen wel op die manier. En uit ook regelmatig.
En nu ga ik Ajax kijken, tot later.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Dat countervoetbal van PSV heeft zich anders wel uitbetaald. Het lijkt ook de enige manier voor een Nederlandse club om op het Europees toneel te overleven.
Allicht. Maar sterven in schoonheid heeft mijn voorkeur.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Allicht. Maar sterven in schoonheid heeft mijn voorkeur.
Hier ook.
Ajax speelt trouwens erg goed, al maken beide ploegen veel fouten. Willen de zeurpieten hier ook erkennen dat Ajax vandaag verre van een counterploeg is?
Jammer trouwens, Perez tegen de paal, Rommedahl tegen de lat en Suarez mist 1 op 1 met keeper van Dijk.
Nu verder kijken
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Heerenveen mag blij zijn dat "counterploeg" Ajax het niet nu al beslist heeft. Als ze wat scherper waren geweest was het 0-4 geworden.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Ik was er al bang voor; compleet weggecounterd door een gevaarlijk Ajax. Gewoon die bal naar Suarez rossen (zie goal 1) en het werd een keer of 10 gevaarlijk. 1-6 had ook gekund. Hopelijk kan Twente zich daar beter op instellen, want als de prijzen dit seizoen naar PSV, Feyenoord en Ajax gaan is het wel erg treurig voor m'n voetbalhart.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Ik was er al bang voor; compleet weggecounterd door een gevaarlijk Ajax. Gewoon die bal naar Suarez rossen (zie goal 1) en het werd een keer of 10 gevaarlijk.
Ajax creeert veel meer kansen dan Heerenveen en had ook meer balbezit. En natuurlijk speel je de bal direct op Suarez als de verdediging van Heerenveen zo dom is om steeds zo ver naar voren op buitenspel te spelen, je kan er op wachten dat dat een keer mis gaat.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Gatver, wat counterde Ajax vies zeg. Hele wedstrijd in hun eigen 16 gehangen en maar 25x met succes eruit gecountert. Heerenveen is echt een oor aangenaaid door dit laffe Ajax.
Ofniet, mensen? Toch? Vieze counterclub dat Ajax.....
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
En natuurlijk speel je de bal direct op Suarez als de verdediging van Heerenveen zo dom is om steeds zo ver naar voren op buitenspel te spelen, je kan er op wachten dat dat een keer mis gaat.
Dat zijn nu eenmaal de intenties van een Ware Voetbalclub. Niet als hansworsten een handbalverdediging optrekken. En dan word je soms weggecounterd, het is het lot van Heerenveen dit seizoen. Dan is die nederlaag terecht, maar ik dank Verbeek op de blote knietjes dat hij gewoon overal en altijd vol op de aanval speelt.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Gatver, wat counterde Ajax vies zeg. Hele wedstrijd in hun eigen 16 gehangen en maar 25x met succes eruit gecountert. Heerenveen is echt een oor aangenaaid door dit laffe Ajax.
Ofniet, mensen? Toch? Vieze counterclub dat Ajax.....
Niet zo calimero-en. Ajax heeft uitstekend gecounterd en terecht gewonnen. Je lijkt het huilende jongetje op de tribune wel...
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Nee hoor, maar ik nuanceer nog wel eens. Een aantal kunnen dat hier niet als Ajax het onderwerp is.
Als je de hele wedstrijd op de helft van de tegenstander speelt, dan lijkt het me dat je meer doet dan slim counteren he...
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Nee hoor, maar ik nuanceer nog wel eens. Een aantal kunnen dat hier niet als Ajax het onderwerp is.
Je nick is Ajax&Litmanen... je kijkt door de bril van een fan, mag ook, maar met nuance en objectiviteit heeft het natuurlijk niks te maken.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Ik kijk als fan maar oordeel van voetballiefhebber. Ben altijd realist genoeg om te zeggen wanneer het fout of onverdiend was. En dat heb ik dan ook regelmatig gedaan.
Maar hier zijn maar weinig mensen die het toe kunnen geven dat Ajax verdiend won en goed speelde.
stinissen (crew films & series)
-
- 23645 berichten
- 77238 stemmen
Ik kijk als fan maar oordeel van voetballiefhebber. Ben altijd realist genoeg om te zeggen wanneer het fout of onverdiend was. En dat heb ik dan ook regelmatig gedaan.
Maar hier zijn maar weinig mensen die het toe kunnen geven dat Ajax verdiend won en goed speelde.
Het had eigelijk 1-7 moeten zijn en dan nog had Heerenveen niet mogen klagen , het zou toch een ramp zijn dat zo iets CL zou spelen.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Inderdaad, helemaal mee eens.
Ajax wordt in de play offs als favoriet gezien en dat is terecht. Twente is alleen wel erg goed, die zouden heel misschien in de CL nog punten kunnen pakken. Heerenveen zonder Sulejmani is al 50% minder.
V
-
- 8369 berichten
- 3374 stemmen
Amen!
Ajax was veruit de beste ploeg vandaag, genoeg geslaagde aanvallen als ook een paar scherpe counters (jaja). Heerenveen kon daar weinig tot niets tegenover stellen. Dat doelpunt van Sibon kwam dan ook uit de lucht vallen en was wat mij betreft onbegrijpelijk dat ie er uberhaupt inging. Slappe kopbal (na inschattingsfout Heitinga) vlak langs Stekelenburg die niet eens de moeite neemt om zijn arm te strekken.
Zo kwam het op mij in ieder geval over.Als het gebrek aan geluk en scherpte er niet was geweest, zou een 1-6 helemaal niet zo onaanneemlijk zijn. Moet wel zeggen dat de doelman van Heerenveen aardig stond te keepen.
Dit belooft in ieder geval veel goeds voor maandag, maar laat dan svp Kennutnie Bakernietsvanculu niet in het veld komen, wat een drama die man. Maandag: 3-0.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Het had eigelijk 1-7 moeten zijn en dan nog had Heerenveen niet mogen klagen , het zou toch een ramp zijn dat zo iets CL zou spelen.
Ach, misschien versla je er Kopenhagen en Zagreb wel mee, je weet maar nooit.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6113 stemmen
Regelmatig een lange bal hanteren, crosspasses of (lange) steekpasses geven is wat anders dan counteren. Heb genoeg uitgespeelde kansen gezien vandaag die vanuit de eigen helft waren opgezet (vaak met Silva voorop). Jammer dat de andere zes (minstens) open en uitgespeelde kansen - vaak 1 op 1 tegen Van Dijk, die goed keepte - er niet ingingen. Nu is het maandag toch nog spannend.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Ach, misschien versla je er Kopenhagen en Zagreb wel mee, je weet maar nooit.
Uiteraard zal jij NAC nog beter vinden in de CL dan Ajax, dus om jouw argumenten nog serieus te nemen...
Ajax heeft de beste selectie van de 4, het meeste geld, de meeste uitstraling....Heerenveen of NAC en zelfs Twente lijken me nog niet eens top voor de UC, laat staan dat ze in de CL meer kans maken dan Ajax. Ja, Ajax miste hem 2 jaar op rij, maar dat was niet altijd zo. Nog maar een paar jaar terug waren we nog kwartfinalist en achtste finalist.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Jeetje, gevat hoor.
Grutjes. Het al het hele seizoen excellerende SC Heerenveen wegzetten als 'zo iets', over elkaar heen tuimelen van zelfbeklag over te weinig respect en dan na een overwinning het zelfvoldane schouderkloppen, om vervolgens te steigeren bij 1 lullige opmerking, met nog een kern van waarheid ook. Ajax en haar fans de afgelopen jaren, ik schreef er een tijdje terug al wat over, wat is er toch gebeurd met die eens grote club... Hij is misschien nog wel groot, maar niet meer groots, de franje is er af.
Als er mij iets niet kan worden verweten is het de voorkeur voor een bepaalde club (buiten dan een jongensliefde voor Sparta is de club van Rotterdam, en een lichte afkeer van dat andere cluppie uit die stad). Als ingezetene van Groningen mag je voor 2 clubs absoluut niet zijn: Heerenveen en Twente. Maar die spelen nu eenmaal het mooiste voetbal. Dus ben ik daar dit jaar liefhebber van. Makkelijk toch? Jammer voor de fanboys hier.
Je opmerking over NAC, Litmanen, toont aan dat je mij, als voetballiefhebber, dus niet fanboy, absoluut niet begrijpt. Ik ga voor de schoonheid van het spel, de ultieme aanvalsdrift. Maar telkens weer blijkt dat het daar niet om gaat in het voetbal. In Breda staan ze op de banken als het weer eens 1-0 wordt, in Eindhoven schrikken ze 1x in het jaar letterlijk wakker om de titel in ontvangst te nemen en Amsterdam mist de waardering voor de club die het Ware Voetbal nog speelt, en dus, als altijd, tegen een slimmere muur oploopt. Dan maar naief, maar mijn hart zal volgende week als ook Twente door die dekselse Suarez in de luren wordt gelegd opnieuw wenen.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6113 stemmen
Niemand heeft hier, geloof ik, ontkent dat Twente en Heerenveen mooi voetbal spelen dit seizoen. Maar vandaag speelde, hoe je het ook wendt of keert, Ajax gewoon beter voetbal en was de aanvallende intentie er ook. Ook ik geniet van Twente, Heerenveen, NAC en NEC. Maar ook van Ajax, als het zo speelt als vandaag (vaak was het ook prut, ook dat zal niemand ontkennen, denk ik).
Quido
-
- 14649 berichten
- 6113 stemmen
Grutjes. Het al het hele seizoen excellerende SC Heerenveen wegzetten als 'zo iets', over elkaar heen tuimelen van zelfbeklag over te weinig respect en dan na een overwinning het zelfvoldane schouderkloppen, om vervolgens te steigeren bij 1 lullige opmerking, met nog een kern van waarheid ook.
De wedstrijd van vandaag liet alleen maar zien dat het verleden niks zegt over het heden, en al helemaal niks over de toekomst; enkele weken geleden speelde Heerenveen Ajax helemaal weg in het eigen stadion, nu was het andersom. Hoe het er komend seizoen uit gaat zien weet - zeker na de vele wisselingen bij alledrie de clubs (Twente, Ajax en Heerenveen) - niemand.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Bovenal een onzinnige opmerking
Mwah, ik reageerde enkel op de stelling dat Heerenveen niks te zoeken heeft in de CL. Dat soort flauwekul hadden we 2 jaar geleden ook met Groningen, we kennen de rest.
pascal83
-
- 2736 berichten
- 2487 stemmen
Dick flikt het toch mooi met Zenit, Munchen (op volle sterkte) afdrogen met 4-0 kunnen maar weinig clubs.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2266 stemmen
Wat een wereldtrainer die Advocaat
(en wat een bonus van 236 duizend euro per speler kan verwonderen)
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.