• 16.340 nieuwsartikelen
  • 179.968 films
  • 12.388 series
  • 34.317 seizoenen
  • 651.356 acteurs
  • 199.650 gebruikers
  • 9.416.793 stemmen

Studio Sport #2

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Zometeen gratis penalty's kijken denk ik...

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Haha zie van Basten dan met zijn kort geschoren kop bij Voetbal Insite, RTL7

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

4 mei 2008 zal ingaan als een grootse dag in het Vaderlandse Voetbal. Het is de definitieve afschminking van de FC Utrecht en vooral haar trainer, W. van Hanegem.

De afgelopen paar jaar was de domclub een gevreesde tegenstander, dat zich vastbeet in een ieder en met overtuigend spel goede resultaten haalde, hoog op de ranglijst eindigde, bekers en Johan Fruitschalen won. Er was het drama rond Di Tomassi, en de geknakte ploeg miste in de laatste wedstrijd de CL play-off. Heel Nederland leefde met de club mee, groot gemaakt door Foeke Booy, een voetbalbolwerk waar ook de grote clubs met bibberende knietjes naar af moesten reizen.

Maar nee, niet van dit al, volgens 'de Kromme'. Hij vond het maar niks, Booy een amateur, en onder hem zou het beter worden. Zoals PSV onder hem zeker kampioen zou zijn geworden, en Feyenoord natuurlijk ook. Van Marwijk was niks, Heerkes een lullig boertje, nee hij, de Grote Van Hanegem, hij zou komen, zien, en overwinnen.

Een seizoen vol teleurstellingen later kan de balans worden opgemaakt. Uitgeschakeld in Europa door wat leraren en timmermannen uit Zweden, uit de beker voordat er 2x met de ogen kon worden geknipperd en een beschamende 10e plek in de competitie. En dan vervolgens na de eerste de beste play-off ronde naar huis. En och och, wat waren de scheidsen toch gemeen tegen Willem. En waarom dan wel? Tadaa: ze waren jaloers op hem. Jaja.

Het dieptepunt volgde vanmiddag. Van Hanegem hintte dat koorknaap Van der Gun zich vreselijk zat op te winden over de scheids. De reactie van de speler zei echter alles; hij baalde ervan dat zijn *team* niet beter had gespeeld, vond het jammer dat het er niet beter uit komt. Wat een zelfkennis, wat een prettige zelfreflectie. Geef die jongen een trainerscontract bij Utrecht en verlos ons van de Kromme, zoals Voetbal Insite vanavond - de Goden zij geprezen - al heeft gedaan. Nogmaals een teken dat vandaag een grootse dag in het Vaderlandse Voetbal is.

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

Utrecht bakt er weinig meer van inderdaad.Maar dat is al jaren zo.

de nieuwe sub-top ( Heerenveen / Twente etc) is gekomen

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Volgens mij speelt Utrecht al jaren in de middenmoot en met de selectie die ze hebben hoef je ook niet beter te verwachten. Niks bijzonders aan de hand dus, je (otherfool) doet alsof ze gedegradeerd zijn.

kos

• 46751 berichten
  • 8898 stemmen

Eniesee. .

Spetie

• 38871 berichten
  • 8316 stemmen

mikoz schreef:

Utrecht bakt er weinig meer van inderdaad.Maar dat is al jaren zo.

de nieuwe sub-top ( Heerenveen / Twente etc) is gekomen

Twente is nieuwe sub-top ja, maar Heerenveen speelt al ruim 10 jaar in de sub-top dacht ik zo.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Vanavond naar de ArenaA, hopelijk een mooi avondje

PS: Ik vrees Twente enorm. Zij hebben zoveel kwaliteit en power dat ze ons makkelijk kunnen verslaan als ze in vorm zijn.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Nou Litmanen, ik feliciteer je maar vast met de Play Off finale want Heerenveen is geknakt. Ik kies vandaag dan ook maar mooi voor het bevrijdingsfestival, muziek is me net even wat dierbaarder dan het voetballen zeg maar...

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Vanavond naar de ArenaA, hopelijk een mooi avondje

PS: Ik vrees Twente enorm. Zij hebben zoveel kwaliteit en power dat ze ons makkelijk kunnen verslaan als ze in vorm zijn.

Niet liever Twente dan NAC, Jari?

Met name die beker wedstrijd in Breda was een drama, het schijnt dat Ogararu Lurling nu nog aan het zoeken is.

En als je een speler als Lurling al niet in de hand kunt houden.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Twente heeft veel meer kwaliteit. El Ahmadi, NKufo, Wilkshire, Huysegems, Hersi...allemaal prima speler.

NAC is vooral vervelend om tegen te spelen, maar kwalitatief kan Ajax hen wel aan, zeker over 2 duels. Twente kan ook zomaar in Amsterdam gaan winnen en in Twente win je sowieso weinig. Ik ben er dus niet blij mee, maarja als je de CL in wilt moet je ploegen aankunnen die beter dan Twente zijn, dus we zullen het zien.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

laat ajax eerst heerenveen maar uitschakelen.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

Spetie schreef:

(quote)

Twente is nieuwe sub-top ja, maar Heerenveen speelt al ruim 10 jaar in de sub-top dacht ik zo.

groningen!!

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

combi schreef:

laat ajax eerst heerenveen maar uitschakelen.

Inderdaad. Maar daar reken ik wel op.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

En het was een mooi avondje met het resultaat

Jammer dat de wedstrijd wel tegenviel.

Nu over 2 weken Twente thuis bezoeken!

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Wielerliefhebbers niet vergeten:

één zendt zoals gewoonte de volledige Ronde van Italië rechtstreeks uit.

Start zaterdag aanstaande om 14u00.

Live-verslag van de eerste rit van de Ronde van Italië. Commentaar: Renaat Schotte en Karl Vannieuwkerke. De Giro kan ook in België online bekeken worden.

En voor wie niet in België woont? .De livestreaming van sporza.be is in het buitenland niet te bekijken, omdat er rechten op de beelden rusten. De eigenaars van de contracten (de organisatoren van de evenementen) zeggen uitdrukkelijk dat de beelden alleen op het Belgische grondgebied te bekijken mogen zijn.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Danny Blind terug bij Ajax als technisch manager.

Wat een mooie voetbaldag, a legend has returned!

timbo_

• 13116 berichten
  • 3891 stemmen

Nu we het toch over de giro hebben. Jullie hebben nog tot zaterdag om jullie sportpools team in te vullen.

http://www.sportpools.net/

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Danny Blind terug bij Ajax als technisch manager.

Wat een mooie voetbaldag, a legend has returned!

Yeah, schijnt dat transfers nu ook een zijn taken zal zijn.

Waarom schoppen ze nu niet een paar van die overbodige niksnutten de laan uit voor een koopje en halen daarvoor 1 of 2 goede gerenomeerde spelers terug.

Luque'' degene met het meeste salaris en speelt geen minuut'' , Leonardo, Kennedy, Sarpong, Colin mogen van mij uit vertrekken.

Niet omdat ze allemaal zo waardeloos zijn, maar omdat ajax op die posities al sowieso overbezet is en tevens ook met meer kwaliteit.

Koekebakker

• 2540 berichten
  • 3981 stemmen

En? Wat wordt de selectie van het Nederlands Elftal? Volgens mij gaan van onderstaand rijtje 3 mensen mee.

NdeJong

Engelaar

Landzaat

Seedorf

Afellay

Welke 2 gaan er niet mee?

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Ik gok op deze 23 namen:

Van der Sar

Stekelenburg

Timmer

Heitinga

Melchiot

Ooijer

Bouma

De Cler

Matthijssen

Jaliens

Affelay

Van Bronckhorst

Seedorf

Van der Vaart

Sneijder

De Zeeuw

Maduro

Huntelaar

Van Nistelrooij

Vennegoor of Hesselink

Kuyt

Van Persie

Babel

Schitteren door afwezigheid doet Arjen Robben, ik denk dat Van Basten voor Babel gaat kiezen.

Edit1: aangepast

Koekebakker

• 2540 berichten
  • 3981 stemmen

Boularouz zit niet bij de voorselectie, dat wordt vast en zeker Melchiot. Uit jouw lijst valt verder ook Maduro af, verwacht ik. En ik denk dat Robben er wel bij zal zijn.

En dan resteren de vraagtekens van mijn eerdere post.

kos

• 46751 berichten
  • 8898 stemmen

Koekebakker schreef:

En? Wat wordt de selectie van het Nederlands Elftal? Volgens mij gaan van onderstaand rijtje 3 mensen mee.

NdeJong

Engelaar

Landzaat

Seedorf

Afellay

Welke 2 gaan er niet mee?

Engelaar en Landzaat hoop ik.

Koekebakker

• 2540 berichten
  • 3981 stemmen

Hebben we dan wel genoeg controlerende middenvelders? Eigenlijk alleen De Zeeuw, Van Bronkhorst en De Jong. Voor 2 plekken in het elftal.

Daar zouden Sneijder en Seedorf misschien ook wel kunnen spelen, maar ik heb op die positie liever harde werkers die in de eerste plaats ballen afpakken en gaten dichtlopen.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Als Maduro er niet bijzit wordt het De Jong.

Immers moeten de Zeeuw en van Bronckhorst het middenveld controleren, als reserve voor één van die 2 wordt of Maduro of De Jong opgeroepen.

Koekebakker

• 2540 berichten
  • 3981 stemmen

Zou goed kunnen. Al zijn Landzaat en Engelaar ook kandidaten, volgens mij.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Koekebakker schreef:

Daar zouden Sneijder en Seedorf misschien ook wel kunnen spelen, maar ik heb op die positie liever harde werkers die in de eerste plaats ballen afpakken en gaten dichtlopen.

Daar hebben we er maar 1 van en die gaat niet mee. Zo veel mogelijk voetbal mee dus, want we krijgen er per wedstrijd sowieso 2 tegen dus moeten we er 3 maken. Non-voetballers als Landzaat, Van Bronkhorst en N. de Jong (werkelijk waar dat die uberhaupt in een voorselectie zit) lekker thuislaten aub. Lekker met Robben, Sneijder, Vaart, Persie en Seedorf spelen met Ruud in de spits en het kan nog wat worden.

Koekebakker

• 2540 berichten
  • 3981 stemmen

@Kai: O, en ik zie dat jij ook Jaliens erbij hebt zitten. Volgens mij houdt Van Basten het bij 6 verdedigers.

Koekebakker

• 2540 berichten
  • 3981 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Daar hebben we er maar 1 van en die gaat niet mee. Zo veel mogelijk voetbal mee dus, want we krijgen er per wedstrijd sowieso 2 tegen dus moeten we er 3 maken. Non-voetballers als Landzaat, Van Bronkhorst en N. de Jong (werkelijk waar dat die uberhaupt in een voorselectie zit) lekker thuislaten aub. Lekker met Robben, Sneijder, Vaart, Persie en Seedorf spelen met Ruud in de spits en het kan nog wat worden.

Van Bronkhorst krijgt een basisplaats. En alleen omdat Van Bommel niet meegaat dus meteen helemaal geen controlerende voetballers meer meenemen??

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

@ Koekebakker

Dan gaat Melchiot eruit denk ik, Jaliens is toch wel een beetje harde kern, denk ik. Melchiot of Jaliens wordt dan het kind van de rekening want die zijn beide rechtsback.

Of hij neemt De Jong erbij, met Melchiot/Jaliens als eerste keuze op de rechtsback. En dan heb je Heitinga, Ooijer en De jong als mogelijke stand ins want zij kunnen ook alle 3 backen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.