• 16.333 nieuwsartikelen
  • 179.954 films
  • 12.388 series
  • 34.317 seizoenen
  • 651.323 acteurs
  • 199.649 gebruikers
  • 9.416.601 stemmen

Studio Sport #2

zoeken in:

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

ik hoop als ajaxied dat hij wel blijft, wil kampioen worden tegen een zo sterk mogelijk psv, en als liefhebber dat ie voor de competitie behouden blijft.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Heef tidd niks met een vertrek forceren te maken aangezien Gomes gewoon een clausule in zijn contract heeft staan. Die Reker is een rat. Reker de laan uitsturen en van Geel benaderen.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Haha nou is van Geel wel goed genoeg?

Ik heb trouwens niks tegen Martin. Heeft bij Ajax een paar goede aankopen gedaan en belangrijke contracten verlengd. Maar ook op veel fronten gefaald. Jeugdopleiding, aankopen onder Ajax niveau, slechte communicatie etc...

Die zal dus wel naar AZ weer trekken Misschien mag Jaakke ook mee.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Daarom moet ie het eens als algemeen directeur proberen.

Kwam ook dat de communicatie met Ten Cate niet liep. Die zaten niet op één lijn. Hij had wat missers maar kwam denk ik ook door de druk die hem opgelegd is. Hij is een vakman (communicatief niet zo best nee), eveneens als Fonteijn zeer bekwaam trouwens. Waren idd slechte aankopen maar de kracht van Ajax was de jeugd (Huntelaar is zowat de enige wereldklasse voetballer van Ajax die niet uit de jeugd komt), daar zitten de pareltjes. Daar zouden ze zich meer op moeten focussen.

Ronnievb

• 602 berichten
  • 683 stemmen

Ik snap niet dat iedereen massaal roept dat Van Geel de jeugdopleiding heeft verloochend, de beste man kan er toch niets aan doen dat het een paar jaar wat minder is (want geef toe, spelers als Babel, Sneijder, Van Der Vaart, Stekelenburg, Heitinga mag je toch niet van elke generatie verwachten?) Daarnaast, er zijn genoeg spelers wel doorgebroken die het wel lijken te gaan maken (Van Der Wiel, De Jong, Emanuelson) en staat er weer een lichting te wachten om door te breken (Slijngaard, Sarpong, Anita). Waar Van Geel wel op afgerekend mag worden is zijn onvermogen om de juiste mensen aan te trekken, mensen die iets toevoegen aan het team wat er staat, en zelfs daar is hij niet volledig door de mand gevallen, hij heeft tenslotte ook spelers als Huntelaar, Suarez, Lindgren, Davids (die in tegenstelling tot wat veel mensen zeggen volgens Koster een zeer positief effect op de jongere spelers heeft) aangetrokken die wél het niveau aankunnen.

Maar goed, misschien is het maar beter dat er een frisse wind gaat waaien in de Arena, maar ga niet van Van Basten verwachten dat hij direct alle rotte appels eruit haalt en daar spelers van formaat voor aantrekt, daar acht ik hem niet capabel toe.

kos

• 46751 berichten
  • 8898 stemmen

Ronnievb schreef:

hij heeft tenslotte ook spelers als Huntelaar, Suarez, Lindgren, Davids (die in tegenstelling tot wat veel mensen zeggen volgens Koster een zeer positief effect op de jongere spelers heeft) aangetrokken die wél het niveau aankunnen.

Ja . Knap hoor. Huntelaar, Suarez, Davids, daar kan een blinde nog van zien dat ze goed zijn, vandaar ook die enrome transfersommen. Een beetje fatsoenlijk technische man koopt spelers voordat iedereen al wet dat ze goed zijn.

(Van Geel is mijns insziens sowieso al een enorme klootzak door telkens hele teams en clubs leeg te trekken zoals Groningen en als meest vreselijke voorbeeld zijn eigen ex-club Willem II naar AZ...

In 1 keer Sektioui, Mathijssen, Jaliens, Moens, Landzaat, Dembele etc. meenemen, schande, en dat als ex-clubman).

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Je kan het van Geel natuurlijk wel kwalijk nemen dat de jeugdopleiding kwa niveau niet goed genoeg was een tijdje. Hij stelt die trainers aan, stelt het beleid etc.

Verder vind ik het hypocriet van Geel te verwijten dat ie zijn vorige clubs leegkocht. Hij deed dat in naam van de club, niet in naam van Martin van Geel.

Daarbij is het kopen van spelers van je oude club niet vreemd. Van Gaal had bij Barcelona ook half Ajax van 1995 en Mourinho zal als ie weer een club vind ook proberen Lampard en Drogba mee te nemen..

klute89

• 3649 berichten
  • 0 stemmen

Voetbal is religie

Art

• 13507 berichten
  • 3665 stemmen

Mooie overwinning van Kirchen in de Waalse Pijl en wat zaten onze jongens er toch weer goed bij!

kos

• 46751 berichten
  • 8898 stemmen

Oh boy, dit gaat me een wedstrijd worden. .

Respekked

• 6286 berichten
  • 1232 stemmen

bah.. en wie heeft er morgen weer tentamen..

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3715 stemmen

Begint al lekker!

Edit: LOL

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Nou vooruit, ik ga een keertje CL kijken. Hup Manchester!

edit: pingel gemist zie ik op tt...

edit2: en ik niet als enige, nou haha

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Mooi dat die Portugese miet die penalty heeft gemist, god wat kan ik me ergeren aan die kerel. Verder mist Barca de finishing touch, maar wordt ManU overklast.

Nou nog Deco eruit, sowieso onbegrijpelijk dat hij startte, mist (al jaren) vorm, laat zich negatief uit over Barcelona en Rijkaard en hij doet niks anders dan ballen verliezen!

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Art schreef:

Mooie overwinning van Kirchen in de Waalse Pijl en wat zaten onze jongens er toch weer goed bij!

Maar al drie 'makke' wedstrijden na elkaar. Eerst de Scheldeprijs, daarna de Amstel Gold en nu de Waalse Pijl. Er zat vandaag opnieuw niet echt veel 'schwung' in. Of is dit alleen mijn gedacht?... Net alsof ze koersmoe zijn.

Art

• 13507 berichten
  • 3665 stemmen

Zat inderdaad niet echt veel leven in de koers, alleen wat strijd op de Muur van Hoei. Ik hoop dat het in LBL toch wel wat meer knalt net als bijvoorbeeld in de Ronde van Vlaanderen, wat was dat toch een heerlijke editie!

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Kai schreef:

Mooi dat die Portugese miet die penalty heeft gemist, god wat kan ik me ergeren aan die kerel. Verder mist Barca de finishing touch, maar wordt ManU overklast.

Na 3 kwartier verveling kwamen al mijn vooroordelen over CL voetbal weer uit. Doelloos gepingel van Barcelona en de handbalverdediging van Manchester (Ferguson heeft naar PSV - Ajax gekeken zeker). Heb hem snel afgezet, en als ik de eindstand zie terecht...

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Otherfool, beloof me dan vanaf nu de wedstrijden van Liverpool in de CL te bekijken!

Leland Palmer

• 23790 berichten
  • 4916 stemmen

Kai schreef:

Portugese miet? Triest, wel even de beste speler van de wereld op het moment al heeft ie dat vanavond niet laten zien. Jammer dat Ronaldo niet beter tot zijn recht kwam vanavond. Stond de hele tijd wat op een eiland, maar ik vond 'm toch één van de betere aan Man Utd's kant. En Man Utd is wat mij betreft helemaal niet overklast. Barca was beter, maar heeft geen kans meer gehad. Wat mij betreft speelde Manchester op de handrem en willen ze het op Old Trafford afmaken. Hopen dat het lukt.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3289 stemmen

Portugese miet dekt de lading inderdaad wel een beetje. Had weer een aantal prachtige aanvallen van aanstelleritis, net nu ik dacht dat het wat beter met hem ging. Helaas niet dus.

Wel een applausje voor de verdediging van Man U want die is van enorm grote klasse.

Leland Palmer

• 23790 berichten
  • 4916 stemmen

BoordAppel schreef:

Had weer een aantal prachtige aanvallen van aanstelleritis, net nu ik dacht dat het wat beter met hem ging. Helaas niet dus.

Verwachten dat het op dat gebied weer wat beter ging is totaal irrelevant wat mij betreft. Ronaldo is nou eenmaal zo en dat blijft zo en er zijn nou eenmaal veel mensen die daar niet tegen kunnen.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

HarmJanStegenga schreef:

Portugese miet? Triest, wel even de beste speler van de wereld op het moment al heeft ie dat vanavond niet laten zien.

Yup, het blijft een wijf. Ongeacht dat hij aardig kan ballen. Dat jankende gezicht, dat zeuren, dat loopje, die polsbandjes, zijn maniertjes... Om akelig van te worden, al komt hij voor niks naar Ajax, ik zou meteen supporter af zijn.

Talent heeft hij zeker, de beste voetballer ter wereld absoluut niet. Daarvoor leest hij het spelletje nog niet genoeg, sneeuwt hij in beslissende wedstrijden te vaak onder en heeft hij geen (nog) leiderscapaciteiten. Hij heeft het wel inzich 's werelds beste te worden maar hij kan nog veel verbeteren.

Jammer dat Ronaldo niet beter tot zijn recht kwam vanavond. Stond de hele tijd wat op een eiland, maar ik vond 'm toch één van de betere aan Man Utd's kant.

Rennen, been op zoeken, vallen.

Ben een kerel en vecht duels uit! Het lijkt Robben wel...

En Man Utd is wat mij betreft helemaal niet overklast. Barca was beter, maar heeft geen kans meer gehad. Wat mij betreft speelde Manchester op de handrem en willen ze het op Old Trafford afmaken. Hopen dat het lukt.

Als je ManU bent, ongeveer de rijkste club ter wereld en zoveel getalenteerde voetballers tot je beschikking hebt. Moet je je schamen dat je niets anders kunt dan met 10 tot 11 man(!) achter de bal te spelen. Tuurlijk stond de handrem erop, ManU was laf en niet overtuigd van haar eigen kwaliteiten (wat wel zou mogen). Ik schatte ManU hoger in, ik geef Barcelona het meeste kans om de finale te bereiken.

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2266 stemmen

kos schreef:

Ja . Knap hoor. Huntelaar, Suarez, Davids, daar kan een blinde nog van zien dat ze goed zijn, vandaar ook die enrome transfersommen. Een beetje fatsoenlijk technische man koopt spelers voordat iedereen al wet dat ze goed zijn.

Klopt, zoals ze bij PSV doen de laatste jaren.

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2266 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Daarbij is het kopen van spelers van je oude club niet vreemd. Van Gaal had bij Barcelona ook half Ajax van 1995 en Mourinho zal als ie weer een club vind ook proberen Lampard en Drogba mee te nemen..

Een beetje zoals Scorsese graag werkt met De Niro en Ridley Scott graag met Russel Crowe.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Haha ja, zoiets

Barca-Man U door werk helaas alleen de 2e helft gezien. Vermakelijk, maar het echte spektakel komt pas over een week. Wordt genieten. Man U heeft de beste kans denk ik.

Leland Palmer

• 23790 berichten
  • 4916 stemmen

Kai schreef:

Yup, het blijft een wijf. Ongeacht dat hij aardig kan ballen. Dat jankende gezicht, dat zeuren, dat loopje, die polsbandjes, zijn maniertjes... Om akelig van te worden

Als je op zo'n hatelijke manier over hem denkt is het natuurlijk erg moeilijk om ook maar een klein positief puntje te ontdekken.

Kai schreef:

al komt hij voor niks naar Ajax, ik zou meteen supporter af zijn.

Als we zo beginnen...

Kai schreef:

Talent heeft hij zeker, de beste voetballer ter wereld absoluut niet. Daarvoor leest hij het spelletje nog niet genoeg, sneeuwt hij in beslissende wedstrijden te vaak onder en heeft hij geen (nog) leiderscapaciteiten. Hij heeft het wel inzich 's werelds beste te worden maar hij kan nog veel verbeteren.

Ah, nu komen we ergens. Het blijft natuurlijk een persoonlijke mening en voorkeur dat je over een speler hebt. Hij heeft het gister niet laten zien, maar het was duidelijk dat hij gewoon erg makkelijk zijn tegenstanders uitschakeld. In de Premier League bewijst hij elke keer weer geweldig te zijn. Ik vind hem de beste van de wereld op het moment, want ik kan geen voetballer voor me krijgen die het dit seizoen zo goed heeft gedaan.

kos

• 46751 berichten
  • 8898 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Dat zijn gevallen dat de spelers sowieso al naar een andere club zouden gaan of dat ze het tenminste niet midden in een seizoen doen zoals bij Van Geel gebruikelijk is. Met die transfers is altijd wat raars aan de hand omdat hij de spelers opzet tegen hun clubs en arbitrage afdwingt.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

lijkt net of dat jezelf bij de onderhandelingen zit. spelers bepalen nog altijd zelf wat ze doen en een td probeert de belangen van zijn club te behartigen, soms lullig dat het midden in een seizoen is maar volgens mij de normaalste zaak in de voetbalwereld.

Nu nog even de wedstijd van gisteren.

het leek wel of barcelona de bal in het doel wil lopen, weinig effectief lijkt me, 1 mooie aanval gezien de hele wedstrijd van barca, united bleef makkelijk overeind en had gewoon kunnen winnen als men de pingel niet had gemist, united is voor mij de favoriet om door te gaan, hopelijk een finale liverpool-united en dat liverpool wint.

vind het jammer van arsenal, is de enige ploeg waar ik van heb genoten dit jaar op top niveau, hoewel liverpool ook alles behalve saai is om naar te kijken door hun doorzettings vermogen (heeft toch wel wat).

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

E.Koeman wordt de nieuwe bondscoach van Hongarije.

Hehe!

Ronnievb

• 602 berichten
  • 683 stemmen

kos schreef:

Dat zijn gevallen dat de spelers sowieso al naar een andere club zouden gaan of dat ze het tenminste niet midden in een seizoen doen zoals bij Van Geel gebruikelijk is. Met die transfers is altijd wat raars aan de hand omdat hij de spelers opzet tegen hun clubs en arbitrage afdwingt.

Ja joh, die transfer van de broertjes De Boer was daar een typisch geval van, ja.

En over het feit dat Van Geel spelers kocht waarvan het al duidelijk was dat ze het zouden gaan maken vind ik ook veel te makkelijk. Niemand kon namelijk inschatten dat Suarez zo'n ontwikkeling zou doormaken, hij was echt geen geval zoals Sulejmani nu bij Heerenveen speelt. Sterker nog, ik vond dat doorzettingsvermogen om Suarez binnen te halen alleen maar getuigen van lef.

Verder was Huntelaar ook best een gok. Allereerst, hij heeft een PSV-verleden, hoe zouden de fans daar op reageren? Verder zou hij met zijn negen? miljoen de duurste aankoop uit de geschiedenis worden.

In retrospectief is het natuurlijk altijd makkelijk te zeggen dat iets een veilige keus was, maar dat is natuurlijk ook weer niet helemaal op het conto van Van Geel te schrijven, veel zal hem ook vanuit de scouting aangedragen zijn.

Verder ben ik het er wel mee eens dat Van Geel niet altijd als een heer gehandeld heeft en dat hij ook te veel breedteaankopen heeft gedaan, hij is voor mij in ieder geval niet met een dikke onvoldoende gezakt.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.