- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport #2
Studio Sport #2
kos
-
- 46753 berichten
- 8898 stemmen
Tomasson is voor de eredivisie gewoon een goede speler. Dat Makaay opeens zo weinig te zien was heb ik nooit begrepen maar hij lijkt nu weer op de weg terug te zijn. Hofland is echt geen topper maar zo slecht als men tegenwoordig zegt is hij echt niet. Doet echt niet onder voor een Oleguer of zo.
Timmer is ook niet best, maar de topclubs zitten sowieso zonder goede keepers tegenwoordig.
De Cler heeft wel erg veel gesukkelt met blessures, maar fit is hij toch 1 van de betere backs in Nederland. Snapte al niet waarom ze El Ak van ons gingen halen.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Ik zeg niks over de kwaliteit van Tomasson, best een aardige speler maarja, als je van de 5 duels er bijna altijd 4 mist...
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
El Ak is geen prioriteit meer nu de Cler zijn oude niveau lijkt te halen en fit is. Die komt dus op zeker niet meer.
Gio heeft absoluut een meerwaarde. In sommigen wedstrijden niet, dat klopt, maar over het algemeen haalt hij elke wedstrijd een ruime voldoende. Hij is ook één van de weinigen die zich (bijna) elke wedstrijd voor 100% geeft. Makaay heeft er 16 gescoord, dus is wel een meerwaarde. Maar goed, hij heeft dit seizoen nogal belabberd gepresteerd. Alleen het allereerste seizoenshelft bij Feyenoord heeft hij echt goed gepresteerd.
Lucius heeft nooit een meerwaarde gehad. Hij heeft overigens lang niet heel de competitie gespeeld, ik weet niet hoe je daar bij komt?
Het gaat niet alleen om doelpunten bij Tomasson. Tomasson is de type speler die Feyenoord bijna heel het seizoen heeft gemist. Doodzonde.
Klopt dat Feyenoord een hoop oudjes heeft, maar ik vind dat Feyenoord een goede mix heeft tussen oud en jong. De Guzman, Wijnaldum, Fer, El Ahmadi, Leerdam, Vlaar (als hij een keer speelt), etc. hebben nog een mooie toekomst voor zich.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Je vind de mix tussen oud en jong goed?
Gek dat je zoiets kan zeggen als je de laatste 2 seizoenen bekijkt...
Daar kan ik serieus niet in komen.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Als je de eerste helft van het seizoen 6 basisspelers mist..
Tomasson is wat mij betreft de MVP van Feyenoord. Er is inderdaad een goede balans tussen jong en oud en dat Makaay lang droog stond komt ook omdat de toevoer naar hem er niet was. Tomasson verhelpt dat.
Sowieso een nonargument door te stellen dat je geen meerwaarde hebt door blessureleed of gevoeligheid. Ik denk dat ze je in Liverpool keihard uitlachen als je zegt dat El Nino geen waarde heeft omdat hij erg blessuregevoelig is.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Je vind de mix tussen oud en jong goed?
Gek dat je zoiets kan zeggen als je de laatste 2 seizoenen bekijkt...
Daar kan ik serieus niet in komen.
Ik heb niet gezegd dat het spel goed is, dat is iets heel anders. Een mix tussen wat oudere (ze zijn niet bejaard zoals jij doet blijken) en jonge spelers is normaal gesproken toch een goede?
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Als je de eerste helft van het seizoen 6 basisspelers mist..
Tomasson is wat mij betreft de MVP van Feyenoord. Er is inderdaad een goede balans tussen jong en oud en dat Makaay lang droog stond komt ook omdat de toevoer naar hem er niet was. Tomasson verhelpt dat.
Sowieso een nonargument door te stellen dat je geen meerwaarde hebt door blessureleed of gevoeligheid. Ik denk dat ze je in Liverpool keihard uitlachen als je zegt dat El Nino geen waarde heeft omdat hij erg blessuregevoelig is.
Anders ga je effe een wereldspeler met Tomasson vergelijken. Tomasson is een modale aanvallende speler, meer niet. Toegeven, bij vlagen was ie best oke maar imponerend was ie niet.
En ik heb liever een fitte speler die dan maar ietsie minder is. Liever dat je er 30+ duels op kan bouwen dan 10 potjes per seizoen. Of je moet idd de absolute wereldtop zijn zoals Torres.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Ik heb niet gezegd dat het spel goed is, dat is iets heel anders. Een mix tussen wat oudere (ze zijn niet bejaard zoals jij doet blijken) en jonge spelers is normaal gesproken toch een goede?
Omdat je een stel oudjes en jongeren hebt wil het niet zeggen dat de mix goed is. Feyenoords mix is dramatisch. Geen leiders, geen persoonlijkheden, geen speler die hoog boven de anderen uitsteekt in kwaliteit...
Wel een stel uitgebluste oudjes en een groep jongeren die nog veel moeten leren (wat logisch is). Vandaar ook de 2 rampseizoenen ondanks de aanwezigheid van de grote namen.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen

Ik denk dat het bij Tomasson ook incidenteel is. Hij staat niet bekend om blessuregevoeligheid.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Ik denk dat het bij Tomasson ook incidenteel is. Hij staat niet bekend om blessuregevoeligheid.
We zullen het zien. Volgens mij had hij dit bij Villarreal ook maar dat weet ik niet zeker.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Zou kunnen. Mijn statement is vooral op basis van zijn Feyenoord tijd, speelde hij altijd 30+ wedstrijden in een seizoen.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Je weet wel dat zijn vertrek wel 7 jaar terug was he 
Toen had ie iets minder oude botten haha.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Nogmaals: je begint weer over de kwaliteit. Ik had het over de mix jong en oud die goed is. Mensen zueren dat Feyenoord zulke oude spelers heeft. Dit vullen ze goed aan met jonge spelers.
Over de kwaliteit hoef ik het dit seizoen niet hebben. Natuurlijk kunnen ze veel beter. En ook nogmaals: blessures zijn geen excuus, maar bij Feyenoord waren er continue 6 a 7 bassisspelers geblesseerd. Dat kon Feyenoord niet opvangen, en daardoor is het ook geen topclub op dat vlak.
kos
-
- 46753 berichten
- 8898 stemmen
Eindstand Voetballer van het Jaar-klassement telegraaf:
01. Mounir El Hamdaoui (AZ) 203,5
02. Luciano (FC Groningen) 201,5
03. Eljero Elia (FC Twente) 196
04. Dirk Marcellis (PSV) 195
05. Gabor Babos (NEC) 194,5
06. Erik Heijblok (De Graafschap) 194
07. Timmy Simons (PSV) 194
08. Jeroen Verhoeven (FC Volendam) 194
09. Martin Pieckenhagen (Heracles Almelo) 193
10. Lasse Schöne (NEC) 192,5
.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Het slaat echt nergens op, zag hem vanmorgen al.
Schone? Simons? Marcellis? Pieckenhagen?
Waar zijn Suarez en Affelay, de 2 grootste smaakmakers van dit seizoen samen met Hamdaoui? Zon lijst kan ik dus niet serieus nemen.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Als Heitinga een oud winnaar is dan weet je eigenlijk ook al genoeg hoor. 
LEIDENAAR187
-
- 993 berichten
- 0 stemmen
Eindstand Voetballer van het Jaar-klassement telegraaf:
01. Mounir El Hamdaoui (AZ) 203,5
02. Luciano (FC Groningen) 201,5
03. Eljero Elia (FC Twente) 196
04. Dirk Marcellis (PSV) 195
05. Gabor Babos (NEC) 194,5
06. Erik Heijblok (De Graafschap) 194
07. Timmy Simons (PSV) 194
08. Jeroen Verhoeven (FC Volendam) 194
09. Martin Pieckenhagen (Heracles Almelo) 193
10. Lasse Schöne (NEC) 192,5
.
Lachwekkend,alleen El Hamdaoui klopt,maar zoals litmanen al zegt ontbreken de 2 smaakmakers,en waar zijn de andere spelers van de kampioen?
Een schaars,een de zeeuw,die allemaal een goed seizoen hebben gespeeld,op contstant niveau...
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Het slaat echt nergens op, zag hem vanmorgen al.
Schone? Simons? Marcellis? Pieckenhagen?
Waar zijn Suarez en Affelay, de 2 grootste smaakmakers van dit seizoen samen met Hamdaoui? Zon lijst kan ik dus niet serieus nemen.
En waar is toch de beste middenvelder van de eredivisie die vervolgens nooit meer op het middenveld werd opgesteld en zelfs regelmatig de bank mocht warmhouden?
Uitstekend lijstje, kan me er prima in vinden. Mis alleen Grindheim.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
En waar is toch de beste middenvelder van de eredivisie die vervolgens nooit meer op het middenveld werd opgesteld en zelfs regelmatig de bank mocht warmhouden?
Wie?
Tommeh
-
- 7318 berichten
- 3298 stemmen
Ik ga er vanuit dat hij het over Vertonghen heeft. Wat een oppervlakkig berichtje zeg. Vertonghen is het halve seizoen geblesseerd geweest en de andere helft door Pannenkoek Bassie verkeerd gebruikt of op de bank gezet. Dat neemt niets weg van zijn kwaliteiten.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Ik neem Otherfool ook niet zo heel serieus als het over Ajax of Ajacieden gaat. Dan krijg je toch alleen maar verzuurde reactie's. Denk dat Vertonghen bij bijna elke ploeg in de eredivisie in de basis zou staan.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Was idd een beetje flauw, maar ik had het idd over Vertonghen. Ik vind het gewoon nog steeds grappig dat hij zo omhoog werd geschreven.
Bedenk goed; begin jaren 90 was er ook zo'n lijstje waarin Djurovski en Romario in de bottom 20 zaten. Vooral niet serieus nemen dus.
Denk dat Vertonghen bij bijna elke ploeg in de eredivisie in de basis zou staan.
Nu ja, dat is natuurlijk wel iets minder lovend dan eerder dit seizoen...
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Vrij aparte lijst, inderdaad. Waar is Henk Timmer?
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Benitez garandeert 'Dirk Duracell' een basisplek
Dirk Kuyt heeft vanwege zijn spel een opmerkelijke bijnaam gekregen van Liverpool-manager Rafael Benitez. De Spanjaard noemt zijn onvermoeibare aanvaller Meneer Duracell, naar het konijntje uit de reclames van de batterijenfabrikant.
"Zo kun je hem wel noemen", lacht Benitez tegenover Sky Sports. "Hij is net het Duracell-mannetje, kijk maar naar hoe hij speelt. Hij is altijd aan het rennen en altijd druk bezig, onvermoeibaar. Zo speelt hij al jaren en daarom hebben we hem gekocht."
"Dirk is bezig aan een geweldig seizoen, maar dat komt natuurlijk ook doordat het team het beter doet", vervolgt Benitez. "Hij kan bijna overal spelen en daarom is hij eigenlijk altijd basisspeler. Ik kan hem wel garanderen dat ik altijd wel een plek in mijn opstelling voor hem vind."
De 28-jarige Kuyt is bezig aan zijn derde seizoen in dienst van Liverpool. De Katwijker scoorde deze jaargang veertien keer voor zijn club en speelde al 46 wedstrijden.
-----
Ik blijf het knap vinden dat Dirk het zo goed doet bij één van de beste teams van de wereld.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Was idd een beetje flauw, maar ik had het idd over Vertonghen. Ik vind het gewoon nog steeds grappig dat hij zo omhoog werd geschreven.
Bedenk goed; begin jaren 90 was er ook zo'n lijstje waarin Djurovski en Romario in de bottom 20 zaten. Vooral niet serieus nemen dus.
Nu ja, dat is natuurlijk wel iets minder lovend dan eerder dit seizoen...
Vertonghen was tot de winterpauze echt heel goed. Daarna geblesseerd geraakt, Ajax raakte in verval en ja, hij ook. Speelde enkele heel slechte wedstrijden met als dieptepunt PSV uit. Neemt niet weg dat hij geweldig kan ballen. Zie je volgend jaar wel als hij weer fit is.
@ over Kuijt.
Gister iemand vd Gijp over Kuijt gehoord? Geweldig! 
Kuijt was ergens in NL om te tennissen en hij wilde maar door blijven gaan ook terwijl er niemand nog was. Gijp had geen idee waar Kuijt de energie vandaan haalt. Was een mooi stukje tv. Ik mag vd Gijp wel, hilarisch droog soms.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Ik zou graag een klein beetje energie van Kuijt over willen nemen...
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Haha ik ook. 5% is al voldoende om 5x meer conditie te hebben dan ik nu heb haha.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Haha ik ook. 5% is al voldoende om 5x meer conditie te hebben dan ik nu heb haha.
Dan moet je niet zoveel Heineken drinken.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Only in the weekend!
Maarja, Kuijt is wel een extreem voorbeeld. Vind hem kwaliteit niet super bijzonder maar ik ben hem gaan respecteren. Hoort altijd bij Oranje. In de basis zeg ik niet, geef de voorkeur aan technisch begaafde spelers voorin maar hij is wel een klasbak.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.