• 17.782 nieuwsartikelen
  • 183.784 films
  • 12.711 series
  • 35.107 seizoenen
  • 658.749 acteurs
  • 200.853 gebruikers
  • 9.502.829 stemmen

Studio Sport #2

zoeken in:

Nicolage Rico

• 20244 berichten
  • 2399 stemmen

Kijk je niet naar de Jupiler League dan?

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Naomi Watts schreef:

Sjakie speel je er niet zo snel uit . Wat mis ik die vent zijn interviews zeg .

Sjakie is dit seizoen zelfs al een paar wedstrijden gepasseerd bij Veendam

kos

• 46837 berichten
  • 8963 stemmen

Niet echt slim om Maxwell als linksback te gebruiken, gedoemd om te falen daar en zonde van zijn kwaliteiten.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Kijk je niet naar de Jupiler League dan?

Niet om aan te zien. Alleen Excelsior kijk ik nog wel eens om Mulder te volgen maar dan houdt het wel op.

kos

• 46837 berichten
  • 8963 stemmen

Ook de aanvallende intenties van Ajax, vaak tegen beter weten in, zijn niet meer van deze tijd, zo vindt Ten Cate. “In het verleden heeft Ajax zo kunnen spelen, omdat er een surplus aan kwaliteit was. Op dit moment is Barcelona de enige club die zo kan spelen. Daar moet je dus heel goed voor zijn en zo goed is Ajax nu niet (…) De enige club die in het recente verleden Europees heeft gepresteerd, is PSV. Maar kijk dan ook naar de manier waarop. Ajax speelt erg open, dus altijd met een meter of vijftig in de rug. En dat is de moeilijkste manier van verdedigen. Ik denk dat daar het probleem ligt.”

Ze beginnen zowaar wakker te worden.

Quido

• 14658 berichten
  • 6157 stemmen

Denk dat iedereen binnen Ajax dat ook wel snapt, maar verantwoord het maar eens tegenover een groot deel van de aanhang die, ik zeg het niet graag, wat dat betreft stekeblind is. De beste wedstrijden die Ajax recentelijk (lees: de laatste jaren) speelde waren in 4-4-2 formatie, maar 'de aanhang' is verblind door 4-3-3 met vleugelspelers.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Inderdaad, óf verblind met vleugelspitsen en inschuivende dingen enzo spelen en vervolgens de spelersbus tegenhouden en trainingen verstoren omdat het resultaat vervolgens tegenvalt (goh) óf realistischer spelen zoals de Ajacied van Gaal dit seizoen met AZ doet.

Ben benieuwd!

Edwin Pindahaai

• 648 berichten
  • 293 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Niet om aan te zien. Alleen Excelsior kijk ik nog wel eens om Mulder te volgen maar dan houdt het wel op.

Ha Mulder. Heb je werkelijk hoop voor de Feyenoord-jeugd? Wanneer stroomt er nou eens iets goeds door. Eigenlijk is alleen Wijnaldum een redelijke jeugdspeler.

OlafK

• 955 berichten
  • 1913 stemmen

Wat een gelul.. Fer is ook een redelijke voetballer, net als Leerdam en Biseswar.

Dat zijn geen toptalenten als bijvoorbeeld Sneijder was, maar zijn wel degelijk voetballers die goed mee kunnen draaien in Nederland. Je stelling dat er bij Feyenoord niets doorstroomt, is dan ook lachwekkend..

Daarnaast gaan er weer 7 Feyenoordspelers naar het EK onder 17.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Ach, niet serieus nemen. Tis namelijk nergens op gebaseerd, Feyenoord is namelijk net kampioentje geworden in de jeugd.

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

Jammer dat ik vanavond en morgenavond ben werken en 2x de 1e helft mis. Arsenal-Man U en Chelsea-Barca zijn toch wel om van de watertanden voor de voetballiefhebber.

Zeker vanavond zal het wel heet worden met de 2 grote rivalen.

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

Don Dijk schreef:

Ach, niet serieus nemen. Tis namelijk nergens op gebaseerd, Feyenoord is namelijk net kampioentje geworden in de jeugd.

Jong Ajax is kampioen hoor

Volgens mij zit het met de jeugd wel aardig goed. Zowel bij Ajax als Feyenoord stroomt genoeg door. Niet elke speler is een topper maar een aantal hebben potentie. Wijnaldum en Fer vind ik de 2 beste die Feyenoord door heeft laten stromen. Ze speelden ook uiteraard door de financiele problemen / geen geld voor gearriveerde topspelers maar ze hebben hun kans wel gegrepen.

Van de huidige doorstroom bij Ajax ben ik niet zo kapot. Vd Wiel is een goede, Anita heeft kwaliteiten en Alderweireld vind ik echt een goede maar van Donald, Martina, De Jong etc ben ik niet kapot.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Jong Ajax is kampioen hoor

Bedoelde de echte jeugd. De B-junioren zijn nét kampioentje geworden voor jullie aan, ik geloof op doelsaldo.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Kampioenschappen in de jeugd doen er allemaal niet zo toe. Jong Ajax speelt dit seizoen wedstrijden met Silva, Lindgren, Kennedy, Rommendahl, Stekelenburg, Gabri etc.

Goede spelers van de C1, B1 en A1 deden regelmatig mee in de klasse boven hen, omdat dit beter is voor hun ontwikkeling. Jeugdteams moet je afrekenen op de doorgebroken spelers in het eerste, niet op titels in de jeugd.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Ben ik helemaal met je eens Kai hoor! Ik reageerde alleen op Pinda die zegt dat er niks in de jeugd rondloopt.

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

Don Dijk schreef:

(quote)

Bedoelde de echte jeugd. De B-junioren zijn nét kampioentje geworden voor jullie aan, ik geloof op doelsaldo.

Van harte! Is de Coolsingel eens schoongestoft en klaar voor een kampioenshuldiging?

Nee, maar zoals ik zei; Ajax en Feyenoord hebben een aardige jeugd. Feyenoord heeft een aardige inhaalslag gemaakt. Al dan niet verplicht door geldgebrek, maar jonge spelers krijgen er nu wel een betere kans dan voorheen.

Nicolage Rico

• 20244 berichten
  • 2399 stemmen

De A1 van Feyenoord is ook kampioen geworden en Feyenoord is hofleverancier voor Oranje - 17. Maar goed, het bericht van Edwin Pindahaai is niet serieus te nemen, inderdaad.

Wijnaldum is voorlopig het grootste talent dat Feyenoord in tijden heeft gehad. Een groter talent dan bv. de Guzman.

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

Nou...ik vind een De Guzman in vorm en in een team dat een beetje draait toch wel erg goed. Zou wat mij betreft best naar Amsterdam mogen komen. Hij heeft niet het niveau van een Sneijder of Afellay nee, maar hij kan wel erg goed ballen.

Stuk beter dan zon overhypte speler als Biseswar. Die heeft een geweldig lucky seizoen waarbij elk afstandsschot er via de lat in vliegt maar als speler is hij erg modaal.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Kai, wanneer laat Ajax eindelijk eens het heilg verklaarde 4-3-3 systeem los?

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Nou...ik vind een De Guzman in vorm en in een team dat een beetje draait toch wel erg goed. Zou wat mij betreft best naar Amsterdam mogen komen. Hij heeft niet het niveau van een Sneijder of Afellay nee, maar hij kan wel erg goed ballen.

Stuk beter dan zon overhypte speler als Biseswar. Die heeft een geweldig lucky seizoen waarbij elk afstandsschot er via de lat in vliegt maar als speler is hij erg modaal.

gaat wel veel dreiging uit van Biseswar, als hij nou ook nog een keertje om zich heen kijkt en de bal op het juiste moment afspeelt kan hij erg waardevol worden.... Hoop dat Been hem veel vertrouwen geeft, dan komt het wel goed met 'm.

Nicolage Rico

• 20244 berichten
  • 2399 stemmen

Biseswar is inderdaad niet goed genoeg. Modaal. Maar hij is beter dan ik dacht. Hij heeft zijn momenten. Dan dolt hij spelers alsof ze er niet staan. Een middelmatige speler met hier en daar een geweldige actie.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

speranza schreef:

Kai, wanneer laat Ajax eindelijk eens het heilg verklaarde 4-3-3 systeem los?

Hmm, ik blijf je wel bezighouden he.

Verder kan ik er eigenlijk weinig zinnings op zeggen, aangezien ik niet in de koppies van de beleidsmakers kan kijken. Wat er echter op dit moment binnen Ajax in de technische staf zit is toch wel klassiek 4-3-3 geschoold dus ik neem aan dat Ajax zich hier nationaal de komende tijd aan zal gaan vasthouden.

Een 4-3-3 hoeft geen probleem te zijn als je zelf de spelers opleidt (bekent met het systeem) en heel specifiek van buitenaf scout. Echter de fout die Van Basten en de trainers/TD's voor hem maken is dat er spelers worden aangetrokken die dit systeem absoluut niet kunnen spelen (zie mijn post van 2 dagen terug over Wielaert en Oleguer). In het verleden werd deze fout ook gemaakt met bijvoorbeeld Escudé die nu bij Sevilla speelt en deze zomer mogelijk naar de absolute top verhuist.

Een echte statische verdediger pur sang (Escudé) kan ook bij Ajax als je dan maar zorgt dat daar iemand langs staat die de inspeelbal kan verzorgen en wel met ruimte in de rug kan voetballen. Bij Ajax werd destijds en nu nog steeds te veel naar het individu gekeken i.p.v. het team (Rosenberg goede spits, maar niet voor bij Ajax, niet kopen dus).

Een 4-4-2 is voor mij en heel veel andere supporters en mensen binnen Ajax geen optie. Wat je wel zou kunnen doen is een 4-2-3-1 waardoor je de ruimte centraal tussen de verdedigers en de middenvelders afknijpt waardoor het inschuiven en inspelen minder noodzakelijk is voor de centrale verdediger. Een andere rede voor een 4-2-3-1 boven de 4-4-2 is dat het makkelijker is voor de doorstroom van jeugdspelers (in de jeugd wordt hoofdzakelijk 4-3-3 gespeeld).

Wanneer je dat totale artikel met Henk ten Cate leest zegt HtC echter iets wat ik nog verstandiger vind. Ajax laat spelers te snel gaan, voor dat de verzadigingsperiode ingaat zitten de spelers al in het buitenland. De absolute toppers kun je niet behouden maar jongens als bijvoorbeeld De Jong zijn al vertrokken voor het moment dat ze een meerwaarde moeten gaan opleveren.

Quido

• 14658 berichten
  • 6157 stemmen

Maar waarom kan die 4-4-2 niet? Je ziet toch graag goed voetbal en winst? Als dat zo behaald kan worden, wat is er dan mis mee?

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

Kaí's conclusie: 442 kan niet want Gabri is kut. 433 is ook niet altijd even handig want Gabri is kut. Dat Ajax al 10 jaar niet goed presteert komt door Gabri.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Oke ik zal het iets zachter uitdrukken, het is niet zo dat ik absoluut tegen de 4-4-2 ben maar wel tegen de meest gebruikte/klassieke 4-4-2. Ik wil nog steeds ballen vanaf de zijkant, veld breedt houden, snelverleggen, inschuiven en vloeiende combinaties. Dit is ook mogelijk in de 4-4-2 (zoals Man. United). Echter speel je dan ook weer met verkapte buitenspelers dus dat schaar ik dan ook niet onder de door mij gehaatte klassieke 4-4-2. De huidige 4-4-2 van Arsenal ook niet, maar wel het vreselijke 4-4-2 van Chelsea onder bijvoorbeeld Grant en een grootgedeelte onder Mourinho. Ook het Liverpool van Houllier vond ik om te huilen. Succesvol is het vaak wel, maar dan maar niet winnen.

De 10 man achter de bal 4-4-2 (ik kan even geen andere term verzinnen) van AZ, vind ik ook niet leuk. Al is ook die wel effectief.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Kai schreef:

Ook het Liverpool van Houllier vond ik om te huilen. Succesvol is het vaak wel, maar dan maar niet winnen. De10 man achter de bal 4-4-2 (ik kan even geen andere term verzinnen) van AZ, vind ik ook niet leuk. Al is ook die wel effectief.

Dan maar niet winnen? Dan houdt inderdaad alles op. Het komt nooit meer goed.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Hoe denk jij dan over de 4-3-3 Speranza?

happie

• 6274 berichten
  • 426 stemmen

Ik zou ajax best wel eens 4-4-2 met 10 man achter willen zien spelen. Als we zo een keer weer de titel winnen is het prima. Misschien dat Sulejmani beter presteert in een 4-4-2 opstelling. We hebben maar één goede aanvaller dit jaar en dat is Suarez. En verder moeten we het doen met een goede nummer 10, die hopelijk nog beter gaat worden.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Laat ik eerst benadrukken dat het resultaat voor mij wel heilig is. Het 4-3-3 is dan alleen mogelijk met uitzonderlijk goede spelers, zoals bij Barcelona. Dit is echter geen klassiek 4-3-3, omdat zowel Lionel Messi als Thierry Henry veel naar binnen trekken en bovendien samen met centrumspits Samuel Eto'o heel veel van positie wisselen. Ajax beschikt helaas niet over genoemde aanvalstrio en evenmin over de geweldenaars die op het middenveld van Barcelona staan. Als Ajax de aansluiting bij de Europese subtop niet wil verliezen zal het daarom met 4-4-2 met twee controlerende middenvelders moeten spelen. Het 4-3-3 is niet mogelijk als je wil dat Ajax na 10 jaar eindelijk weer eens aansprekende resultaten gaat behalen.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Dan zou ik als ik jou was ook maar stoppen met dromen over Cruijff als voorzitter.

Verder duidelijk betoog met een zekere kern van waarheid, al ben ik het niet overal mee eens.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.