• 17.815 nieuwsartikelen
  • 183.798 films
  • 12.723 series
  • 35.140 seizoenen
  • 658.810 acteurs
  • 200.866 gebruikers
  • 9.504.209 stemmen

Studio Sport #2

zoeken in:

lykathea

• 1872 berichten
  • 684 stemmen

happie schreef:

Is het echt waar: Dat als volendam wint zij dan ook echt Europa in gaat??

Yep. Maar dan is het tenminste nog simpel qua opzet, alhoewel natuurlijk niet goed voor het Nederlandse voetbal.

Ik probeer te begrijpen wat er gebeurd als de finale Twente - Heerenveen is, en beide in de top 4 belanden.

Krijgen de finalisten van de play-offs 5 t/m 8 dan sowieso een plaatsje in de Uefa Cup, inplaats van alleen de winnaar - dan spelen de finalisten alleen om wélke voorronde in de Uefa Cup, toch?

En om het nog wat ingewikkelder te maken, wat als Heerenveen op plaats 5 eindigd in de competitie: Het maakt niet uit of ze de finale van de beker nou winnen of verliezen, twente belandt toch op de 2de of 3de plaats (neem ik even voor het gemak aan), en de 3de plaats biedt net als de beker een plaatsje in de 4de voorronde van de Uefa Cup, en dus zou, als Heerenveen de beker finale verliest, zij alsnog dat plaatsje in de Uefa Cup bemachtigen..

Als dit het scenario is, schuiven de play-offs van 5 t/m 8 dan op naar 6 t/m 9?

Iemand?

Tommeh

• 7318 berichten
  • 3321 stemmen

happie schreef:

Is het echt waar: Dat als volendam wint zij dan ook echt Europa in gaat??

Alleen als Twente 2e wordt in de competitie.

Volgens mij is dat inderdaad het geval dan.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3919 stemmen

lykathea schreef:

Yep als Heerenveen vanavond wint dan is de strijd tussen PSV en Heerenveen ook niet meer interessant want dan spelen ze beide Europees.

Tommeh

• 7318 berichten
  • 3321 stemmen

Tommeh schreef:

(quote)
Alleen als Twente 2e wordt in de competitie.

En dan nog... dan krijgen ze het laagste ticket (wat eigenlijk naar de winnaar van de play offs zou gaan) en mogen ze aan de 2e voorronde meedoen en moeten dus 3 tegenstanders verslaan om daadwerkelijk de Europa League (nieuwe naam voor de Uefa Cup) mee te doen. De winnaar van de play offs mag dan aan de 3e voorronde meedoen.

Dit allemaal natuurlijk als Volendam de finale verliest. Als ze winnen mogen ze aan de Play Off (4e) voorronde meedoen, als bekerwinnaar zijnde.

Edit: Dit overzichtje maakt het allemaal wat duidelijker.

lykathea

• 1872 berichten
  • 684 stemmen

Beslissingswedstrijden in de play-offs?! Goddamn, die spelers gaan het nog zwaar krijgen.

Bedankt voor die link trouwens, eindelijk wat echte duidelijkheid.

The Last

• 7169 berichten
  • 0 stemmen

Hij pakt 'm niet....

Maar ik snap ook nog steeds geen hol van die play-offs en die nieuwe Europa League.

lykathea

• 1872 berichten
  • 684 stemmen

The Last schreef:

Hij pakt 'm niet....

Maar ik snap ook nog steeds geen hol van die play-offs en die nieuwe Europa League.

Pakt 'm op firefox bij mij ook niet. De enige reden waarom ik nog IE op m'n computer heb staan is voor dit soort noodgevallen, daar doet 'ie het wel.

Als het goed doet 't zo wel, ook op firefox.

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

Twente-Heerenveen dus als finale.

Voor de kijker het beste wat je kon krijgen.

Doe mij maar Twentse winst. Ik weet niet of McClaren komend jaar nog in NL werkt maar ik gun de man enorm zijn rehabilatie tov de flop van het Engels bondscoach schat. Prachtige kerel, aardige kerel en een echte vakman. Aangezien Ajax 2e moet worden moet Twente maar de beker winnen

Ik denk ook dat ze kwalitatief een stuk beter dan Heerenveen zijn.

eRCee

• 13461 berichten
  • 1985 stemmen

De Waalse Pijl is trouwens gewonnen door Rebellin. Meest afwachtende en kleurloze renner van het peloton wat mij betreft, vreselijk.

Gezien het beeld van de Gold Race en de Waalse Pijl voorspel ik voor Luik toch Cunego. Bergop komt hij telkens met de eersten boven, hoewel hij zich verder nog niet heeft laten zien. Ik ga er maar even vanuit dat hij dit doet omdat alle kaarten op LBL worden gezet... Maar misschien wordt het wel weer een meer onverwachte aanvaller.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Twente-Heerenveen dus als finale.

Voor de kijker het beste wat je kon krijgen.

Doe mij maar Twentse winst. Ik weet niet of McClaren komend jaar nog in NL werkt maar ik gun de man enorm zijn rehabilatie tov de flop van het Engels bondscoach schat. Prachtige kerel, aardige kerel en een echte vakman. Aangezien Ajax 2e moet worden moet Twente maar de beker winnen

Ik denk ook dat ze kwalitatief een stuk beter dan Heerenveen zijn.

Denk ook dat Twente gaat winnen:

- Meer kwaliteit

- Meer ervaring met het winnen van de beker

- Beter cup fighting spirit

- Fanatiekere (luidruchtiger) supporters

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ik weet niet of McClaren komend jaar nog in NL werkt

Hoezo, zijn er geruchten dat ie weg gaat?

happie

• 6274 berichten
  • 426 stemmen

Het enige nadeel van Twente is, dat ze laatste tijd moeite hebben om hun tegenstander op de knieën te krijgen. Maar Twente heeft wel de betere ploeg.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

happie, congrats me tde heat. The odds zijn nu weer 360 degrees gedraait . Mooie pot was het overigens, vanavond even de overige games integraal bekijken.

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

Don Dijk schreef:

(quote)

Hoezo, zijn er geruchten dat ie weg gaat?

Dat niet, maar ik weet niet of iemand als McClaren meer dan 1 jaar in het buitenland wilt werken. Van de zomer zullen er vast wel weer Premier League aanbiedingen komen voor hem. Wat mij betreft blijft ie nog jaren. Ik geniet echt van zon figuur. Beter dan zon gare Sollied die Heerenveen heeft. Irritante wijsneus.

The Last

• 7169 berichten
  • 0 stemmen

Mcclaren straalt idd veel sympathie uit. Een beetje zoals Ron Jans in het algemeen als hij z'n middelvinger niet opsteekt of de bal wegtrapt.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Erger me alleen aan het feit dat hij altijd te laat uit de catacombe komt.

happie

• 6274 berichten
  • 426 stemmen

Naomi Watts schreef:

happie, congrats me tde heat. The odds zijn nu weer 360 degrees gedraait . Mooie pot was het overigens, vanavond even de overige games integraal bekijken.

Ja uitstekende overwinning. Het team draaide ook een stuk beter. Na de vorige game was ik weinig positief gestemd over de kansen van de Heat. Wade was nu beter op dreef en ze hadden behoorlijk beter percentage met driepuntsschoten. Met name Wade (6-10) en Cook (6-9) en in totaal 45 punten aan driepunters.

De Lakers gaan vanavond hun serie nagenoeg beslissen met een overwinning. Utah heeft nog geen enkele indruk achtergelaten. Het word wel een spannende game dit keer. Dallas behoud zijn thuisvoordeel, want de Spurs winnen zelden in Dallas de laatste jaren en ik gok toch op een thuisoverwinning voor de Bulls.

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

The Last schreef:

Mcclaren straalt idd veel sympathie uit. Een beetje zoals Ron Jans in het algemeen als hij z'n middelvinger niet opsteekt of de bal wegtrapt.

Jans begint me behoorlijk te vervelen de laatste 2 seizoenen. Het komt allemaal een beetje geforceerd over. Alsof hij elke week grapjes moet maken. En dat met die middelvinger en nog zon incident dit seizoen die ik even vergeten ben wekt ook weinig symphatie. Jans moet leren dat voetbal winnen en verliezen, geluk en pech is.

McClaren zou ik zo bij Ajax neer willen zetten. Britten weten tenminste wat mentaliteit is en daarnaast heeft de man ook een prima voetbalvisie en is hij niet alleen trainer maar ook echt manager zoals al die Britten zijn.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

@ happie

Doet me goed die positive insights. Ik mag het hopen, was toch een dreun die game 2.

Hopen dat Rose zijn stempel weet te drukken, dat Gordon het weer op zijn heupen krijgt en ik hoop ook dat Salmon ze weer kan hitten van beyond the arc. Ik heb ook weinig info over de blessure van Rondo maar als hij niet speelt kan het wel eens heel voordelig gaan uitpakken. Bovendien durf ik nu al te zeggen dat de Bulls het verdienen, al ben ik niet geheel objectief natuurlijk.

Boston loopt constant te klagen over dat ze Garnett zo missen. Eigenlijk te gek dat dat een excuus moet zijn met spelers als Rondo, Pierce en Allen in je team, vooral als je dat zet tegenover de kwaliteit van de Bulls roster.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Jans begint me behoorlijk te vervelen de laatste 2 seizoenen. Het komt allemaal een beetje geforceerd over. Alsof hij elke week grapjes moet maken. En dat met die middelvinger en nog zon incident dit seizoen die ik even vergeten ben wekt ook weinig symphatie. Jans moet leren dat voetbal winnen en verliezen, geluk en pech is.

Jans is vooral mens, daarna trainer. In die volgorde zie je trainers van tegenwoordig niet meer vaak. Persoonlijk hou ik er wél van.

Wel ben ik het eens dat Jans maar eens naar een andere club moet. (Hoewel je daar met geen woord over hebt gerept, maar toch. Ik ben het ermee eens.)

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

Ik ben het ook met je eens dat Ajax komend jaar verdiend kampioen gaat worden.

Ook al heb je er met geen woord over gerept, ik ben het ermee eens

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

*denkt met veel plezier terug aan de laatste 5 jaar*

happie

• 6274 berichten
  • 426 stemmen

Naomi Watts schreef:

@ happie

Doet me goed die positive insights. Ik mag het hopen, was toch een dreun die game 2.

Hopen dat Rose zijn stempel weet te drukken, dat Gordon het weer op zijn heupen krijgt en ik hoop ook dat Salmon ze weer kan hitten van beyond the arc. Ik heb ook weinig info over de blessure van Rondo maar als hij niet speelt kan het wel eens heel voordelig gaan uitpakken. Bovendien durf ik nu al te zeggen dat de Bulls het verdienen, al ben ik niet geheel objectief natuurlijk.

Boston loopt constant te klagen over dat ze Garnett zo missen. Eigenlijk te gek dat dat een excuus moet zijn met spelers als Rondo, Pierce en Allen in je team, vooral als je dat zet tegenover de kwaliteit van de Bulls roster.

Op basis van de afgelopen twee wedstrijden maken ze vandaag zeker een goede kans. En het is een ***excuus van de Celtics, dat het door het gemis van Garnett komt. Ze zijn wel beter met hem, maar slecht zijn ze ook weer niet zonder hem. Er zit immers genoeg kwaliteit in de ploeg. In de eerste wedstrijd hebben de Bulls zelfs Allen nog onder bedwang kunnen houden.

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

Over welke sport hebben jullie het toch in godsnaam? NBA ofzo?

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

Ahaaaa.

Hoest met Michael Jordan? Heeft ie nog gescoord van 't weekend?

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Wrijf het er maar in dat de glorietijden van de Bulls voorbij zijn .

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

maar men heeft het er nog steeds over.

jordan is the best.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3919 stemmen

eRCee schreef:

De Waalse Pijl is trouwens gewonnen door Rebellin. Meest afwachtende en kleurloze renner van het peloton wat mij betreft, vreselijk.

Als je dat nu drie jaar geleden had gezegd vooruit maar tegenwoordig toch niet meer. Heeft vorig jaar mee in de aanval gereden in de heuvelklassiekers, WK's en Olympische Spelen dan welke andere kopman dan ook.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.