- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport #2
Studio Sport #2
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Ach, die 1 op de stropdas, ik kon en kan me er niet druk om maken. Ben je 1 dan ben je 1, dan ben je de beste en mag je dat uitdragen. Maar oh oh oh wat zou het Ajax sieren, wat zou het een goodwill kweken, wat zou het van uitstraling en grootsheid getuigen om na een mislukt seizoen de 2 op de stropdas te zetten, of een 3. Juist die mix van zelfspot en nederigheid is nodig als je echt groot wil zijn. Ajax kan oh zo veel uitdelen, maar oh zo weinig incasseren. Ik verwacht volgend seizoen nog eerder een 1 op de stropdas, omdat 'ze toch echt beter waren dan PSV en het gelukkige Twente'.
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen

waar kopen jullie toch allemaal die anti ajax brillen. 
Wouter
-
- 18736 berichten
- 3093 stemmen
Kwam dat sterrenidee niet van de KNVB? .
Nee, van PSV. (Precies op het moment dat ze net zoveel sterren als Ajax zouden hebben, trouwens...)
Wouter
-
- 18736 berichten
- 3093 stemmen
Ach, die 1 op de stropdas, ik kon en kan me er niet druk om maken. Ben je 1 dan ben je 1, dan ben je de beste en mag je dat uitdragen. Maar oh oh oh wat zou het Ajax sieren, wat zou het een goodwill kweken, wat zou het van uitstraling en grootsheid getuigen om na een mislukt seizoen de 2 op de stropdas te zetten, of een 3.
Kom zeg. Dat zou ze helemaal niet sieren.
Blijkens...?
kos
-
- 46753 berichten
- 8899 stemmen
Nou nou, allemaal veel te veel aandacht voor een doodgewone Uefa-cup deelnemer.
.
kos
-
- 46753 berichten
- 8899 stemmen
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2266 stemmen
Tien jaar geleden de grootste, nu het toppunt van triestigheid. Nee, dit komt niet meer goed.

Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Misschien maakt dit even alles wat duidelijker.
Aantal gewonnen Europa cup finales :
Real Madrid 11
AC Milan 9
Barcelona 9
Liverpool 8
Ajax 6
Bayern Munchen 6
Juventus 6
Psv 2 !!!
Competitie:
------ duels winst draw verl punt goal+ goal- saldo
1 Ajax 1752 1154 310 288 3772 4452 1843 2609
2 PSV 1752 1046 386 320 3524 4007 1852 2155
3 Feyenoord 1190 649 302 239 2249 2455 1408 1047
Nederlands kampioen
1 Ajax - 29x.
2 Psv - 21x
Knvb beker
1 Ajax - 17x
2 Psv - 8x
Laat hiermee de discussie ten einde zijn plz.
Ajax mag door half nederland misschien wel arrogant genoemd worden, ze verdienen wel het meeste respect van allemaal.
En vooral dat bovenste lijstje laat zien waarom Ajax nog steeds zoveel meer aanzien heeft in Europa dan Psv.
Een paar tegenvallende jaren veranderd daar niks aan, al denken sommige hier daar anders over.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2266 stemmen
Ja maar men heeft het over de laatste 10 jaar, dat mag dan wel weer... De rest is geschiedenis.. 
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
De haren rijzen me te berge... hier gaat het dus *niet* om (niet bij mij althans). Na 10+ pogingen staak ik maar mijn uitleg, mijn liefhebbersstandpunt komt blijkbaar niet over bij de hardcore fans.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Ja maar men heeft het over de laatste 10 jaar, dat mag dan wel weer... De rest is geschiedenis.. 
De laatste 4 jaar is ook geschiedenis.
Begin niet over geschiedenis want dan verlies je zwaar.
Ajax komt er wel weer, hebben ze altijd gedaan.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2266 stemmen
Ik bedoelde het ook sarcastisch...
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2266 stemmen
De haren rijzen me te berge... hier gaat het dus *niet* om (niet bij mij althans). Na 10+ pogingen staak ik maar mijn uitleg, mijn liefhebbersstandpunt komt blijkbaar niet over bij de hardcore fans.
Er zit wel degelijk waarheid in wat je zegt. Het gaat alleen om de manier waarop je het brengt..
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Ik bedoelde het ook sarcastisch...
Sorry m8
Begin m'n geduld langzaam te verliezen over deze discussie
kos
-
- 46753 berichten
- 8899 stemmen
Ik snap dat lijstje niet. Dat weet toch iedereen?
Kan het dan geen kutclub meer zijn of zo.
.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3892 stemmen
Dat komt misschien omdat je in cirkels praat. Je plaatst hier een reactie waarmee niemand iets kan want daar gaat de discussie helemaal niet om. Dat Ajax in Europa meer aanzien heeft en groter is geloof ik namelijk ook wel. Al denk ik dat ook daarin wel een kentering zichtbaar is. Zeker in de niet traditionele landen (Azie) en ook in Zuid-Amerika trouwens.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3892 stemmen
Nee het gaat er om dat Ajax als club niet verandert is in die laatste 10 jaar terwijl de prestaties dat wel zijn. En dat Ajax daardoor veel goodwill heeft verloren bij een groot publiek. Dat is alles.
Wouter
-
- 18736 berichten
- 3093 stemmen
[/affelay-mode]
Je had ze eens moeten horen in A'dam.
.
Vergeten hoe men ooit reageerde op het geschreeuw van Van Gaal? Sorry, maar daar kwam veel meer commentaar op.
De laatste tien jaar ook...
Wouter
-
- 18736 berichten
- 3093 stemmen
Aha. Nee, da's overtuigend....
Heel arrogant allemaal zeg....
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Het wordt wel ongelooflijk mooi in beeld gebracht.Ik hoop dat we bij het EK een zelfde regie (top camera
) krijgen.
Edit: Ik heb het natuurlijk over de Champions League finale. Niet over Ajax dus. 't is net Wilders die club. De meeste mensen hebben er een hekel aan, maar blijft er maar over doorzeuren... 
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Maak liever van dit topic het ''Wij haten allemaal Ajax'' topic ipv Studio Sport.
Er is een CL finale bezig mannen....oud Ajacied vd Sar wilt deze winnen.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2266 stemmen
Nee het gaat er om dat Ajax als club niet verandert is in die laatste 10 jaar terwijl de prestaties dat wel zijn. En dat Ajax daardoor veel goodwill heeft verloren bij een groot publiek. Dat is alles.
Met die conclusie kan ik leven.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2266 stemmen
De laatste tien jaar ook...
Dat is dan ook wat ik bedoelde.. Maar als een Ajaxied verwijst naar de periode rondom '95 dan zegt men dat diegene leeft in het verleden. Maar ondertussen wordt er wel steeds maar opnieuw "de afgelopen 10 jaar stelt Ajax niks meer voor" aangehaald als tegenargument. Het enige wat telt is dat PSV 'op dit moment' de beste club is van Nederland.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Dat PSV nu de beste club van nederland is stelt geen reet voor. Enkel als je opeuropees niveau prijzenpakt is het een memorabel moment. Wie heriinert zich nog het kampioenschap van Ajax in 1998 of van PSV in 2001? Niemand! Maar noem 1970, 1971, 1973, 1972, 1974m 1976, 1987, 1988, 1996, 2002. iedereen met een beetje interesse in voetbal weet waar je het over hebt
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
1988 Oranje Europees Kampioen. Verder dat jaar nog wat noemenswaardig gebeurd? 
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
EDWIN VAN DER SAR! Ik zat er zo op te hopen dat hij de held zou worden en hij doet het nog ook! 
cinema.
-
- 230 berichten
- 0 stemmen
Ik wil trouwens ook even m'n zegje doen. Ten eerste; ik vind Ajax (ook deze dagen) nog altijd één van de beste ploegen uit de eredevisie, ten tweede; schat ik Feyenoord nog altijd hoger in dan PSV gezien de historie, maar ook vanuit toekomst perspectief (inversteerdes, nieuwe stadion etc.) ten derde; de titel gaat volgend jaar tussen Ajax en Feyenoord.
cinema.
-
- 230 berichten
- 0 stemmen
Het wordt wel ongelooflijk mooi in beeld gebracht.Ik hoop dat we bij het EK een zelfde regie (top camera
) krijgen.
Edit: Ik heb het natuurlijk over de Champions League finale. Niet over Ajax dus. 't is net Wilders die club. De meeste mensen hebben er een hekel aan, maar blijft er maar over doorzeuren... 
Dit schreef ik alweer een tijdje terug, maar niemand die er toen op reageerde ..
Wat me trouwens nog meer opviel was het camerawerk (anyone?). Ik zag zoiets ook al bij een andere wedstrijd, Liverpool - Chelsea ofzo, waar het leek alsof de camera van achter de goal over een rail zoefde. En ook tijdens AC Milan tegen Arsenal waar opeens een kleurfilter werd gebruikt wanneer een herhaling verscheen. Het leek wel een beetje surrealistisch. De vraag is alleen of dat ook echt van meerwaarde is. Ik bedoel maar, voetbal (en sport in het algemeen) moet natuurlijk op de eerste plaats overzichtelijk zijn. Eventjes was ik dan ook bang dat dit weer een zogenaamde trent zou worden. Maar die camera's van boven af waren nog niet eens zo'n slecht idee. Wat er in de eerste plaats al stijlvol uitziet (ik raakte er serieus geprikkeld door), maar ook nog eens daadwerkelijk wat toevoegd, zo'n ander perspectief. De beelden zorgden bovendien voor een praktisch overzicht.

The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Owww, wat een kippevel moment. Ik hoopte erop, ik smeekte ervoor en ja, Edwin van der Sar, oud Ajacied, Oranje captain pakt de CL voor Man Utd. Dit is een moment die men in de voetbalhistorie zal herinneren!
Forza van der Sar!
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Fabuleuze finale. Serieus, kan het mooier, tragischer en passender?
De beste speler van dit jaar die eerst zijn klasse bewijst met een magnifieke kopbal en later versteent bij de penalty. Dan het clubicoon van Chelsea die eerst een bal van de lijn haalt en later de beslissende penalty door toedoen van het veld op de paal ziet belanden. Het veld dat hoogstwaarschijnlijk eerder de 1-1 van Chelsea inleidde. Het Russische veld, thuisbasis van Abramovich die al zijn miljoenen hier ziet verliezen. Rusland, het land dat Engeland uit het EK hield en nu het gastland is van deze finale tussen 2 Engelse ploegen. Het is gewoon net een filmscript.
Om van de rest van de wedstrijd (lat, paal, rood, opstootjes, ManU's spel in de eerste helft) nog maar te zwijgen...
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.