- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport #2
Studio Sport #2
Wouter
-
- 18737 berichten
- 3094 stemmen
Neemt niet weg dat ik niet verwacht dat Coronel alle problemen (en die zijn er, want gelukkig gaat het ook niet goed met Ajax) zoals aangekaart in zijn rapport zelf op gaat lossen.
.
We zullen zien. Hij heeft gezegd het rapport als leidraad te zullen nemen. Verder kan het natuurlijk zijn dat hij persoonlijk uiteindelijk dingen anders ziet dan de commissie als geheel.
Zo verwacht ik niet dat Ajax haar beursgang zal terugkeren. Lijkt me ook onnodig veel geld weggooien.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Twee jaar een doelpunt verschil. Onoverbrugbaar, inderdaad....
Als je denkt dat het daar om gaat heb je gewoon niets gelezen van wat ik probeer te zeggen, of je begrijpt het niet. Hoe dan ook, verspilde moeite.
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
wie word er europees kampioen?
ik denk duitsland en de verrassing zal rusland zijn.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3892 stemmen
Nou, Ajax was in 1996 de wereldkampioen en als men over arrogantie van Ajax spreekt halen ze altijd die speech van Van Gaal erbij (wij zijn de beste van Adam, Rdam, Eihoven, Europa, Wereld). Op dat moment had Ajax dus hartstikke recht van spreken met die kreten als jouw beredenering erbij genomen wordt.
Niet door mij want op dat moment tijdens zo'n feest vind ik het niet gek dat je dat roept. Dat je dat daarna blijft volhouden terwijl het niet meer zo is stoort me meer.
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Heb over Frankrijk gedroomt, dat ze niet eens gekwalificeert werden
omdat ze tegen iemand (een Afrikaans land geloof ik) verloren.
Dat klopt uiteraard voor geen meter, toch vreemd dat ik daarover
droomde! En waarom droom ik over Frankrijk? Geen idee.
Toch grappig, wie weet wat er gaat gebeuren.
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
chelsea en manchester united gezamelijk een schuld van 1.900.000.000 schuld. en wij maar zeuren over competitie vervalsing, dit noem ik europese competitie vervalsing, schandalig als het echt zo mocht zijn.
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8343 stemmen
chelsea en manchester united gezamelijk een schuld van 1.900.000.000 schuld. en wij maar zeuren over competitie vervalsing, dit noem ik europese competitie vervalsing, schandalig als het echt zo mocht zijn.
waar haal je die informatie vandaan?
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3892 stemmen
Asjeblieft. Nu wordt het echt te gek. Ajax '95 was ok, maar het Ajax van de laatste tien jaar was zo vervelemnd dat de coach van '95 ook gehekeld wordt.
Ga toch fietsen. Ajax is de meest populaire en grootste club van Nederland. Dat betekent dat de rest het leuk vindt als het minder gaat.
Niet alles draait om Ajax Wouter. Dat Van Gaal bij veel mensen niet geliefd is draait nauwelijks om zijn ajax jaren. Als hij zich daarna wat nederiger had getoond na zijn uitschakeling met Oranje of bij zijn ontslag in Barcelona (Zie Frank Rijkaard) of bij AZ dit seizoen dan was de beste man bij iedereen geliefd.
Ik had van jou wat meer realiteitszin verwacht. Volgens die theorie die je hier neetyped had iedereen zich moeten ergeren aan het Ajax van 1995 want toen was Ajax ook al de grootste club van Nederland. Toch blijkt dat hier niet zo te zijn. Maar is het puur iets van de jaren daarna. Ajax is gewoon een maatje gekrompen maar blijft krampachtig proberen het te grote jasje aan te trekken. Dat irriteert en niet dat Ajax goed of slecht speelt of de grootste club van Nederland is.
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
waar haal je die informatie vandaan?
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8343 stemmen
Is schandalig inderdaad als het echt waar is. Ik dacht dat Manchester ieder seizoen winst maakte?
Quido
-
- 14649 berichten
- 6114 stemmen
Het moet heerlijk simpel, maar ook treurigmakend zijn om in een wereldje te leven waarin de eerste grondwet geldt dat als je niet in een Ajax pyama slaapt automatisch een hekel aan de club moet hebben.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Lees de reacties van combi maar eens na, anti-ajax dit en anti-ajax dat.
Het feit trouwens dat je mij na een kritische, maar feitelijk opbouwende noot (als Nederlandse voetballiefhebber gaat Ajax mij tenslotte ook aan het hart) meteen onder de PSV fans schaart zegt toch eigenlijk al genoeg.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Natuurlijk staat een deel van de schuld wel op het veld en hebben ze een stadion met waarde, etc. Maar dan nog, het is één van de redenen waarom het Nederlandse clubvoetbal afhaakt. In Nederland is men (terecht) streng op begrotingen, in het buitenland kan men gewoon hun gang gaan, in Italie en Spanje is het nog erger vrees ik.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6114 stemmen
Het feit trouwens dat je mij na een kritische, maar feitelijk opbouwende noot (als Nederlandse voetballiefhebber gaat Ajax mij tenslotte ook aan het hart) meteen onder de PSV fans schaart zegt toch eigenlijk al genoeg.
Wouter
-
- 18737 berichten
- 3094 stemmen
Niet alles draait om Ajax Wouter.
Wel in de post waar ik op reageerde.
Ik had van jou wat meer realiteitszin verwacht. Volgens die theorie die je hier neetyped had iedereen zich moeten ergeren aan het Ajax van 1995 want toen was Ajax ook al de grootste club van Nederland.
Ajax speelde toen bloedmooi voetbal, dus je hoefde maar een beetje voetballiefde te bezitten om betoverd te worden. Maar ook toen was Ajax niet overal geliefd.
Precies waar blijkt dat uit?
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3892 stemmen
Precies waar blijkt dat uit?
Aan de 1 op de stropdas. Aan de arrogantie waarmee Ajax over Kopenhagen en in mindere mate Slavia Praag sprak. Aan de breng de schaal maar na Amsterdam als je met nog 1 duel te spelen drie punten achter staat. Aan het vorig jaar na RKC roepen dat je door het veld de titel verliest. Aan het door dit seizoen roepen dat als je het hele jaar in de samenstelling van na de winterstop had gespeeld je al lang kampioen was geweest. Verder kom ik op het moment even niet maar er waren nog wel meer voorbeelden waar ik me weer aan gestoord heb. Mijn geheugen is helaas niet zo fgoed dat ik de jaren hiervoor nog even reproduceer maar neem van mij aan dat het net zo ging. Het is gewoon onnodig en het slaat bovenal nergens op. I
Iedereen wilde van Feyenoord een titelkandidaat maken aan het begin van dit seizoen. In Rotterdam kende ze echter hun plaats op dit moment en kwamen ze niet met kreten als wij worden kampioen. Nogmaals het heeft niets met groot of klein te maken denk ik maar puur met het gedoe er omheen. Ik denk ook dat dat het probleem Van Gaal is. Echt niet het jaar 1995 maar het blijven volharden in uitspraken die je niet waarmaakt.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6114 stemmen
Dat Ajax voor dit seizoen de ambitie uitsprak kampioen te worden, is niet meer dan logisch. De situatie waar Feyenoord nu in zit, hadden wij met het eerste jaar van Co Adriaanse. Moeten we dan maar elk jaar gaan zeggen dat we bij de eerste vijf willen eindigen, hoe stom dat ook is (gezien het spelersmateriaal)?
Als je uit met 2-1wint bij Kopenhagen - en ook vooraf roept dat het te doen moet zijn, maar je het niet moet onderschatten - is het ook niet meer dan logisch dat je ervan uitgaat dat je het thuis afmaakt. Als dat al arrogant is, hoe arrogant waren alle PSV'ers dan wel niet die dit seizoen na de 33e wedstrijd riepen 'dan doen we het volgende week wel!'. Precies, ook niet arrogant dus (althans, volgens mijn redenatie). Ook over Praag werd gesproken als een tegenstander waartegen je kansen had, waar je van kon winnen, maar die je ook niet moest onderschatten. Ik noem dat geen arrogantie, maar zelfkennis. Want face it: zowel Kopenhagen als Praag zijn ploegen waar een Nederlandse topclub van zou moeten kunnen winnen.
Wouter
-
- 18737 berichten
- 3094 stemmen
Ajax manouvreert zich graag de favorietenrol. Altijd al gedaan en altijd heeft dat weerzin opgewekt; daar is niks nieuws aan.
Maar ik vind het wel typisch dat men zeurt over de (inderdaad belachelijke) 1, maar dat niemand iets zei toen PSV twee sterren op de borst wilde.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3892 stemmen
Ajax manouvreert zich graag de favorietenrol. Altijd al gedaan en altijd heeft dat weerzin opgewekt; daar is niks nieuws aan.
Maar ik vind het wel typisch dat men zeurt over de (inderdaad belachelijke) 1, maar dat niemand iets zei toen PSV twee sterren op de borst wilde.
Ja een ster staat gewoon voor 10 kampioenschappen. Als je er 20 hebt zet je er dus 2 op. Het zou pas arrogant zijn als de er 1 of 2 kleine sterretjes achter zet
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
Aan de 1 op de stropdas.
was nog lelijk ook.

zolang je door een anti ajax bril kijkt kan ik me dat goed voorstellen.

om je ambitie uit te spreken en zelf vertrouwen te hebben. 
voor mensen met een anti ajax bril op niet idd.
Iedereen wilde van Feyenoord een titelkandidaat maken aan het begin van dit seizoen.
en terecht, met zulke aankopen.
ajax ook niet (tenzij je een anti ajax bril op heb) maar wel hun doelstelling net zoals feyenoord en psv die ook voor het kampioenschap gingen.
ik schaf maar is een anti ajax bril aan, dan begrijp ik mischien wat men nou steeds bedoeld.
bestaan er ook al anti van gaal brillen. 
was precies hetzelfde als nu.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3892 stemmen
bestaan er ook al anti van gaal brillen. 
.
Combi ik reageerde op Wouter en bewust niet op jou omdat ik geen zin heb in de kinderachtige reacties van je en met jou duidelijk geen discussie te voeren valt. Ik denk ik meld het even anders krijg ik dadelijk ook nog het verwijt dat ik niet reageer. Voor de rest sta ik natuurlijk wel nog gewoon open voor discussie.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3892 stemmen
Dat is alles wat ik steeds probeer te zeggen. Verschil alleen met toen is dat het nu niet wordt geaccepteerd omdat het niet wordt waargemaakt. Het heeft dus ook niets met de grootste zijn te maken.
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
omdat ik geen zin heb in de kinderachtige reacties van je en met jou duidelijk geen discussie te voeren valt.
wat is het verschil dan met ajax van de jaren 70 met die van nu ik zelf zie geen verschil.
we leven in en vrij land maar dank je dat je het even meld.
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
Verschil alleen met toen is dat het nu niet wordt geaccepteerd omdat het niet wordt waargemaakt. Het heeft dus ook niets met de grootste zijn te maken.
Wouter
-
- 18737 berichten
- 3094 stemmen
Ja een ster staat gewoon voor 10 kampioenschappen.
Sinds PSV het bedacht toen ze net hun twintigsse kampioenschap binnenhaalde, ja....
Wat is nou het verschil met de 1 van Ajax?
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Kwam dat sterrenidee niet van de KNVB? Ik vind dat overigens wel tof. Zodra we kampioen worden hebben wij onze 3e ster, een eer vind ik. Italie heeft dat systeem ook.
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
Sinds PSV het bedacht toen ze net hun twintigsse kampioenschap binnenhaalde, ja....
ajax heeft er toch ook 2
Wat is nou het verschil met de 1 van Ajax?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.