• 16.392 nieuwsartikelen
  • 180.165 films
  • 12.397 series
  • 34.337 seizoenen
  • 651.611 acteurs
  • 199.697 gebruikers
  • 9.420.721 stemmen

Studio Sport #2

zoeken in:

Quido

• 14649 berichten
  • 6114 stemmen

Edwin is een held! Geniale keeper. Gun het hem als geen ander.

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2266 stemmen

cinema. schreef:

ten derde; de titel gaat volgend jaar tussen Ajax en Feyenoord.

Dat zeiden ze vorig jaar ook..

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2266 stemmen

Phoenix schreef:

Fabuleuze finale. Serieus, kan het mooier, tragischer en passender?

De beste speler van dit jaar die eerst zijn klasse bewijst met een magnifieke kopbal en later versteent bij de penalty. Het clubicoon van Chelsea die de beslissende penalty door toedoen van het veld op de paal ziet belanden. Hetzelfde veld dat hoogstwaarschijnlijk eerder de 1-1 van Chelsea inleidde. Het Russische veld, thuisbasis van Abramovich die al zijn miljoenen hier ziet verliezen. Rusland, het land dat Engeland uit het EK hield en nu het gastland is van deze finale tussen 2 Engelse ploegen. Het is gewoon net een filmscript.

Indd. Ik zat echt nagels te bijten. Maar uiteindelijk was Chelsea er zo dichtbij na de misser van Ronaldo.. Ik vond het wel een beetje zielig voor Drogba en Terry, maarja zo kan voetbal zijn.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Lubos Michel held van Manchester...

De arme stumper, had niet de ballen vd Sar op de lijn te zetten VOOR chelsea de bal had klaar gelegd. Nee in plaats daarvan blijft hij voor de bal staan en rekt vd Sar ruim 10 tellen op het moment dat de Chelsea spelers al klaar staan om de strafschop te nemen, waardoor een speler als Terry koud wordt, concentratie verliest en de druk nog hoger wordt. Tuurlijk klasse van Vd Sar maar Michel faalt hier!

Arme, Arme John Terry, Chelsea verdiende het!

cinema.

• 230 berichten
  • 0 stemmen

ThaMovieVoter schreef:

(quote)

Dat zeiden ze vorig jaar ook..

En ík zeg het dit jaar

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3291 stemmen

Die finale had echt alles. Alleen in de tweede helft kakte het een beetje in. Wel echt te vet dat Van der Sar de beslissende pakt, mag hij dat op het EK ook maar doen.

En dat camerawerk was inderdaad netjes. Ik ben wel een fan van die vliegende camera over het veld.

Wel een ernstig blinde scheids trouwens, da's dan wel weer jammer.

cinema.

• 230 berichten
  • 0 stemmen

Die arbitrage was idd het enige smetje op een prachtige finale. Verder sluit ik me volledig aan bij Phoenix al had ik de eerste helft voor een gedeelte gemist.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

BoordAppel schreef:

Die finale had echt alles. Alleen in de tweede helft kakte het een beetje in. Wel echt te vet dat Van der Sar de beslissende pakt, mag hij dat op het EK ook maar doen.

En dat camerawerk was inderdaad netjes. Ik ben wel een fan van die vliegende camera over het veld.

Wel een ernstig blinde scheids trouwens, da's dan wel weer jammer.

Niet de grens, de grensrechters waren slecht.

Ik had echt hartkloppingen bij de penaltyreeks. Wat een spanning. Net de captain van Chelsea mist op het moment dat de cup eigenlijk binnen was...wel sneu want voor Terry en Lampard is dit sneu.

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

Kai schreef:

De arme stumper, had niet de ballen vd Sar op de lijn te zetten VOOR chelsea de bal had klaar gelegd. Nee in plaats daarvan blijft hij voor de bal staan en rekt vd Sar ruim 10 tellen op het moment dat de Chelsea spelers al klaar staan om de strafschop te nemen, waardoor een speler als Terry koud wordt, concentratie verliest en de druk nog hoger wordt. Tuurlijk klasse van Vd Sar maar Michel faalt hier!

Man, hoe kan Terry nou binnen 10 seconden koud worden. Of hij is het al door de minuten die tussen het laatste fluitsignaal en zijn penalty zaten, maar in dat geval moet hij zich gewoon warmhouden.

Na 120 minuten rondrennen plotseling koud worden lijkt me onzin. Als het wel mogelijk is moet hij met al die jaren ervaring professioneel genoeg zijn om zich warm te houden, de druk te beheersen en geconcentreerd te blijven. If any was het veld de boosdoender van zijn misser, maar dat heeft ook zijn rol gespeeld bij de gelijkmaker dus dat trekt het weer gelijk.

Ik vind het ook erg jammer dat juist Terry degene moest zijn die hem miste, maar overall vind ik ManU de terechte winnaar. Al was het maar om dat afschuwelijke doelpunt van Chelsea.

Ik vond Michel verder ook kordaat fluiten, waarbij hij alleen weinig hulp had van zijn assistenten. Als een grens een doeltrap aanwijst moet je daar als scheids gewoon gehoor aan geven, tenzij je er beter voor stond.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Phoenix schreef:

Man, hoe kan Terry nou binnen 10 seconden koud worden. Of hij is het al door de minuten die tussen het laatste fluitsignaal en zijn penalty zaten. Maar na 120 minuten rondrennen plotseling koud worden lijkt me onzin. Als het wel mogelijk is moet hij met al die jaren ervaring professioneel genoeg zijn om zich warm te houden, de druk te beheersen en geconcentreerd te blijven.

Terry legt de bal klaar, draait om moet wachten tot VD Sar op doel staat (het verschil daartussen was ruim 10 tellen). Terry die inderdaad 120 minuten voetbald en juist dan 10 tellen moet stilstaan (in de regen!) om een strafschop te nemen, iemand die veel sport weet dat je niet sneller afkoeld dan zo. Als scheidsrechter moet Michel zorgen dat een keeper tussen de strafschoppen door geen tijdrekt VD Sar deed dit wel, dus faalt Michel, die maar een beetje tussen de bal en de goal bleef staan.

maar overall vind ik ManU de terechte winnaar. Al was het maar om dat afschuwelijke doelpunt van Chelsea.

Drogba kreeg onterecht rood, Chelsea had minstens 5 corners meer moeten hebben, een bal op de lat en op de paal.

Chelsea had moeten winnen.

Ik vond Michel kordaat fluiten

Hij floot laf, telkens voor de verdedigende partij en nog erger hij liet geen voetbal toe.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3291 stemmen

Niet de grens, de grensrechters waren slecht.

Die ook, maar de scheids zat er ook een paar keer naast.

Drogba kreeg onterecht rood,

Volkomen terecht. Moet je je tegenstander maar niet bitchslappen.

Van der Sar deed trouwens wel een Van Breukelen bij Anelka. Naar de rechterhoek wijzen en dan de juiste hoek induiken en de penalty pakken .

Psych out!

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Lame raden, Kai is Chelsea supporter....

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Lame raden, Kai is Chelsea supporter....

Nope, ik ben Liverpool supporter, deze wedstrijd was ik neutraal. Kunnen er lang en breed over lullen, maar degene die niet inziet dat je op zo'n moment een speler niet 15-/+ seconden kan laten wachten omdat VD Sar zijn loopje van 20 meter nog niet heeft volbracht en erna niet op de doellijn maar op de 5 meter lijn gaat staan om nog wat extra tijd te rekken, heeft nooit geen strafschop genomen of begrijpt weinig van het spelletje op dat moment.

Dat vd Sar dat deed was geweldig, maar Michel moest hier optreden.

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

Kai schreef:

Terry legt de bal klaar, draait om moet wachten tot VD Sar op doel staat (het verschil daartussen was ruim 10 tellen). Terry die inderdaad 120 minuten voetbald en juist dan 10 tellen moet stilstaan (in de regen!) om een strafschop te nemen, iemand die veel sport weet dat je niet sneller afkoeld dan zo.

Het lijkt me nog steeds sterk, maar als het inderdaad zo is moet Terry zich gewoon warm houden. Andere Chelsea-spelers hadden er toch ook geen last van?

Als scheidsrechter moet Michel zorgen dat een keeper tussen de strafschoppen door geen tijdrekt VD Sar deed dit wel, dus faalt Michel, die maar een beetje tussen de bal en de goal bleef staan.

Ik vind het een beetje spijkers op laag water zoeken. Volgens mij zorgde hij er gewoon voor dat de bal goed lag.

Drogba kreeg onterecht rood, Chelsea had minstens 5 corners meer moeten hebben, een bal op de lat en op de paal.

Hoezo onterecht? Welke idioot gaat nou op 115 minuten in een Champions League finale vol in zicht een tegenstander bitch-slappen? Wat de kansen betreft: Terry haalde een bal van de lijn en als Tevez scherp was geweest had hij er ook 2 ingeschoten.

Hij floot laf, telkens voor de verdedigende partij en nog erger hij liet geen voetbal toe.

Ik heb anders prima voetbal gezien, van zowel Chelsea als Manchester United. Tegen het einde werd het pas een schoppartij en ging de ene na de andere Chelsea-speler naar de grond. Wie laat er dan geen voetbal toe?

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

BoordAppel schreef:

Volkomen terecht. Moet je je tegenstander maar niet bitchslappen.

Drogba werd ook op z'n schouder geslagen, door die Mancunian. Er werden daar door tientallen spelers tikjes uitgedeeld en geduwd. Maar alleen Drogba kreeg straf, voor een aai over de bol, komop het is een mannensport!

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

Ballack had inderdaad ook een kaart moeten krijgen .

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2266 stemmen

Kai schreef:

Drogba kreeg onterecht rood, Chelsea had minstens 5 corners meer moeten hebben

Klopt.

een bal op de lat en op de paal.

Het was niet onterecht geweest gezien de wedstrijd. Maar eigenlijk had Manchester United het al in de eerste helft kunnen beslissen na het missen van 2 enorme kansen. Dus die schoten op de paal en de lat zeggen niet zoveel aangezien dat ook gewoon missers zijn. En Chelsea heeft ook zn benodigde geluk gehad tegen Liverpool en overall niet echt overtuigd dit seizoen. Dus wat mij betreft is United uiteindelijk gewoon de terechte winnaar.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Phoenix schreef:

Het lijkt me nog steeds sterk, maar als het inderdaad zo is moet Terry zich gewoon warm houden. Andere Chelsea-spelers hadden er toch ook geen last van?

Die hadden er ook last van maar die schoten de bal er wel in. Maar bekijk de herhalingen is, vd Sar rekt ontzettend veel tijd, wat overigens zijn goed recht is maar Michel moet daar tegen optreden.

Ik vind het een beetje spijkers op laag water zoeken. Volgens mij zorgde hij er gewoon voor dat de bal goed lag.

Hij had vd Sar geel moeten geven wegens tijdrekken. En morgen meteen de regel invoeren dat wanneer de keeper niet klaarstaat wanneer de penalty genomen kan worden er direct een gele kaart volgt.

Hoezo onterecht? Welke idioot gaat nou op 115 minuten in een Champions League finale vol in zicht een tegenstander bitch-slappen?

Zie bovenstaande post.

En nog een incident de eerst helft, Makelele heeft de bal en dan komt Scholes (fenomeen!) er met zijn kop+arm in gesprongen waardoor ze allebei(!) geel krijgen onbegrijpelijke beslissing!

Wat de kansen betreft: Terry haalde een bal van de lijn en als Tevez scherp was geweest had hij er ook 2 ingeschoten.

Klopt, maar hiermee wou ik aangeven dat ManU niet meer aanspraak had op de titel dan Chelsea.

Ik heb anders prima voetbal gezien, van zowel Chelsea als Manchester United. Tegen het einde werd het pas een schoppartij en ging de ene na de andere Chelsea-speler naar de grond. Wie laat er dan geen voetbal toe?

Het voetbal was matig tot slecht maar zeer vermakelijk en spannend. Alleen gaf Michel constant vrije trappen aan de verdedigende ploeg dit was niet meer of minder ten nadele van Chelsea of Manu.

kos

• 46753 berichten
  • 8899 stemmen

Als zelfs van der Sar je penalty nog weet te houden verdien je het ook niet. .

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

kos

• 46753 berichten
  • 8899 stemmen

Overigens wel typisch dat alweer de beste spelers de penalties missen. Gebeurt toch wel vaak in die grote wedstrijden.

Leland Palmer

• 23792 berichten
  • 4922 stemmen

Godsamme, wat een wedstrijd. Maar wat ben ik blij dat United heeft gewonnen! Lang niet zo zenuwachtig geweest

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

kos schreef:

Nou nou, allemaal veel te veel aandacht voor een doodgewone Uefa-cup deelnemer. .

timbo_

• 13116 berichten
  • 3892 stemmen

kos schreef:

Was ik ook al aan het denken want wat kan die man toch slecht penalty's keepen. Ik denk dat Van Breukelen of Tafferel er gisteren wel vier van Chelsea had gepakt want de penalty's van hun stelde bijzonder weinig voor. Wel erg mooi voor Edwin op zijn oude dag nog eens de held zijn maar Ferguson kan roepen wat hij wil maar Van der Sar is echt niet meer de Van der Sar van een paar jaar geleden. Heeft veel ingeleverd. Gelukkig speelt hij voor het Nederlands Elftal altijd zijn beste wedstrijden want we zullen hem nodig hebben.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

kos schreef:

Ken je feiten kos.

Vd Sar was op Euro 2004 ook al een held door de Zweedse penalty van Mellberg te stoppen. En toen hij Fulham keeper was heeft hij zelfs eens in 1 duel 2x een penalty gered.

Aan het begin van dit seizoen won Man Utd tegen koste van Chelsea de supercup in Engeland doordat Vd Sar liefst 3 penalty's van Chelsea stopte.

Hij is er gewoon heel veel beter in geworden. Dit is een mooie opsteker voor het EK, mochten we de poulefase overleven en in een penalty knockout terecht komen.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

penalty's is gewoon een loterij, maakt echt niet uit welke keeper ervoor staat, een goed genomen penalty is onhoudbaar.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Toch kan je er wel degelijk beter in worden. Zie ook Stekelenburg die er 3 pakte dit jaar in de competitie.

Of Vd Sar de laatste jaren.

Je kan er invloed op hebben, maar inderdaad, een echt goed genoeg pingel (en gister waren er een paar echt goed) zijn onhoudbaar. Maar het is de kunst toe te slaan wanneer er 1 niet perfect is.

Wouter

• 18736 berichten
  • 3093 stemmen

combi schreef:

penalty's is gewoon een loterij, maakt echt niet uit welke keeper ervoor staat, een goed genomen penalty is onhoudbaar.

Ware het niet dat lang niet elke penalty goed ingeschoten is....

lucdecoster

• 1644 berichten
  • 6323 stemmen

Gisterenavond heb ik eerst een film gezien en gelukkig heb ik dan nog live de penalties kunnen zien + nog een samenvatting. Op VT4 Belgïe zei men dat het spijtig is dat de finale zo moest eindigen met in feite 1 penalty verschil. Nu Man.United heeft veel geluk gehad, niet alleen 2 maal doelhout van Chelsea maar ook die penalty tegen de doelpaal, het was een ongeluksdag voor Chelsea. Van Der Sar was uiteindelijk nog de man van de match en wat kan die man gek doen bij een overwinning, leuk om te zien.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

lucdecoster schreef:

Op VT4 Belgïe zei men dat het spijtig is dat de finale zo moest eindigen.

Het was op 2BE.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.