- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport #2
Studio Sport #2
Leland Palmer
-
- 23792 berichten
- 4922 stemmen
Nu Man.United heeft veel geluk gehad, niet alleen 2 maal doelhout van Chelsea maar ook die penalty tegen de doelpaal, het was een ongeluksdag voor Chelsea.
Moehaha. Manchester heerste in de eerste helft. Chelsea heeft meer geluk gehad dan Manchester gister wat mij betreft. Veel kansen van United gingen verloren (Tevez 2x, Carrick, Giggs), die moesten er in. Dan komt Chelsea op gelijke hoogte door één of ander frommelig rotgoaltje terwijl ze nog geen kans hebben gehad de hele wedstrijd. Dat is hun geluk geweest, want dat deed de ommekeer veroorzaken. Vervolgens heeft Manchester wel veel geluk gehad, maar als Chelsea niet door zo'n prutgoal op gelijke hoogte had gekomen was de tweede helft ook makkelijk voor Man Utd geweest. Verdiende overwinning voor United wat mij betreft. Hebben dit seizoen op alle fronten bewezen dat ze de sterkste club van Europa zijn.
kos
-
- 46753 berichten
- 8899 stemmen
NEC gaat zelfs nog verder dan Europa in.
.
.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3892 stemmen
Vd Sar was op Euro 2004 ook al een held door de Zweedse penalty van Mellberg te stoppen. En toen hij Fulham keeper was heeft hij zelfs eens in 1 duel 2x een penalty gered.
Aan het begin van dit seizoen won Man Utd tegen koste van Chelsea de supercup in Engeland doordat Vd Sar liefst 3 penalty's van Chelsea stopte.
1 penalty in een serie van 6 of 7 is echt niet bijzonder. De echte helden waren Makaay en Van Nistelrooy die toen het moest hun penalty benutte. Verder heeft Van der Sar inderdaad beduidend meer penalty's gestopt in de herfst van zijn carriere maar gisteren keepte hij toch gewoon een bijzonder slechte penaltyserie. De eerste twee heeft een penaltykiller gewoon en hij wordt uiteindelijk gered door de paal. Dat hij de laatste penalty pakt is mooi maar voor mij is Van der Sar echt niet de held van gisteravond.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
gisteren keepte hij toch gewoon een bijzonder slechte penaltyserie.

The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
1 penalty in een serie van 6 of 7 is echt niet bijzonder. De echte helden waren Makaay en Van Nistelrooy die toen het moest hun penalty benutte. Verder heeft Van der Sar inderdaad beduidend meer penalty's gestopt in de herfst van zijn carriere maar gisteren keepte hij toch gewoon een bijzonder slechte penaltyserie. De eerste twee heeft een penaltykiller gewoon en hij wordt uiteindelijk gered door de paal. Dat hij de laatste penalty pakt is mooi maar voor mij is Van der Sar echt niet de held van gisteravond.
Ja doeg. Als je zo gaat redeneren. Een keeper heeft het moeilijker dan een penaltynemer. Scoren is makkelijker dan hem pakken. En een keeper heeft het veel moeilijker want die moet er zeker 5 op zon moment proberen te pakken. Hoeveel penaltyserie's kan je noemen waarin een keeper er 3 van de 5 pakte ofzo.....dus geen missers op de paal of naast, maar echt gepakt? De meeste serie's zijn gewoon dat een keeper er 1 of 2 pakt. In dit geval pakte Edwin er 1. De cruciale. Hij was er gister 2x dicht bij maar de meeste penalty's waren van beide kanten aardig goed geschoten. Jammer dat ie hem van Cole net niet pakte.
Maar op Euro 2004 schoot zon Zweed hem tegen de lat en die ging via de rug van Edwin de goal in. Pure pech, anders was het al eerder beslist. En Cocu miste ook, maar die hoor ik je niet noemen.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2266 stemmen
Overigens wel typisch dat alweer de beste spelers de penalties missen. Gebeurt toch wel vaak in die grote wedstrijden.
Anelka is anders niet zo geweldig hoor.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ach als je er 1 van de 7 stopt zal ik je nooit een goede penalty keeper noemen. 't is leuk voor zijn zelfvertrouwen op het EK, maar meer niet.
De reden dat het wordt loterij niet gevallen is, is omdat de misser van Terry daarvoor iets te dramatisch was. Bovendien schoot iedereen op Ronaldo (en Analeka) na 'm er keurig in.
Anelka schoot ook niet al te best.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Nogmaals, noem de keepers eens op die wel continue in penaltyreeksen 2 of meer penals weten te pakken....dat is maar zelden. En in een CL finale met zoveel druk.
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
Anelka is anders niet zo geweldig hoor.

ronaldo en terry wel!
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
Nee het gaat er om dat Ajax als club niet verandert is in die laatste 10 jaar terwijl de prestaties dat wel zijn. En dat Ajax daardoor veel goodwill heeft verloren bij een groot publiek. Dat is alles.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Nogmaals, noem de keepers eens op die wel continue in penaltyreeksen 2 of meer penals weten te pakken....dat is maar zelden. En in een CL finale met zoveel druk.
Totti in 2000 (of schoten alle Nederlnaders over?),
Bovendien 1 pingel stoppen deed Cech ook...
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
er zijn altijd uitzonderingen natuurlijk, maar daarna is het hem ook niet meer gelukt.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3892 stemmen
Dat moet die beste man helemaal zelf weten wat hij van de penalty's vond ik ben het er niet mee eens. Verder wil het niet zeggen dat als je een analyse over een penaltyserie schrijft dat je er ook verstand van hebt maar dat terzijde.
Die penalty van Ballack is zelfs goed ingeschoten staat hier. Ik bedoel waar hebben we het dan nog over.
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
men moet van de sar geen penalty killer noemen, ofzo, maar heeft wel zijn van breukelen momentje gehad en dat pakt niemand meer van hem af.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3892 stemmen
Dudek, Taffarel, Van Breukelen en Ricardo zijn er zo een paar die me te binnen schieten.
Knisper
-
- 13049 berichten
- 1282 stemmen

Bedoel je Buffon?
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Dat moet die beste man helemaal zelf weten wat hij van de penalty's vond ik ben het er niet mee eens. Verder wil het niet zeggen dat als je een analyse over een penaltyserie schrijft dat je er ook verstand van hebt maar dat terzijde.
De man heeft er jarenlang studie naar gedaan en een boek over geschreven, dus zijn mening respecteer ik iets meer dan de jouwe.
Dat was ook zo. Ik snap niet hoe je het anders kan zien.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen

Bedoel je Buffon?
Idd Buffon (ik hou me nooit zo bezig met die Italanen)
't gerucht gaat dat Kluivert naar Feyenoord komt.
Doet me een beetje aan '84 denken. Echt welkom zal hij niet zijn, tenzij we dank zij hem kampioen worden.... Maar dan nog heeft hij eerst een zwaar jaar voor de boeg.
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
't gerucht gaat dat Kluivert naar Feyenoord komt.
wanneer fit (helaas knie) nog steeds beste spits van nederland
Doet me een beetje aan '84 denken.
nou zo goed is ie nou ook weer niet.

Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
wanneer fit (helaas knie) nog steeds beste spits van nederland
...
nou zo goed is ie nou ook weer niet.
Als Lille 'm al niet wil behouden....
cinema.
-
- 230 berichten
- 0 stemmen
Oh ik zou Kluivert echt geen aanwinst voor Feyenoord willen noemen hoor, with all respect.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3291 stemmen
Als hij fit is kan hij nog aardig een balletje trappen, maar hij is alleen nooit fit.
cinema.
-
- 230 berichten
- 0 stemmen
Ik zou hem ook niet slecht willen noemen hoor, maar ik zie een Emnes toch veel liever in de Kuip 
edit: gezien het prijskaartje wat ongeveer hetzelfde is als die van Kluivert, dunkt me.
kos
-
- 46753 berichten
- 8899 stemmen
Dat lijkt me niet bepaald vergelijkbaar.
.
cinema.
-
- 230 berichten
- 0 stemmen
Was meer om aan te geven dat het misschien niet eens zo vergezocht is, al zou ik na het hele Charisteas gebeuren niet geloven dat ze nog eens zo'n fout begaan. Dat zou het publiek gewoon niet pikken, en terrecht overigens. Ik schat Bosz dan ook hoger in.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.