• 16.427 nieuwsartikelen
  • 180.214 films
  • 12.397 series
  • 34.340 seizoenen
  • 651.689 acteurs
  • 199.719 gebruikers
  • 9.421.698 stemmen

Studio Sport #2

zoeken in:

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

BoordAppel schreef:

[

Toen was het ook arrogantie van Ajax, aangezien AZ alleen van een onbeduidende club moest winnen en de kansen voor Ajax dus, net als dit jaar, nihil waren. Van de kant van PSV hoorde je zulke domme statements niet.

Dat is gewoon niet waar, Koeman riep regelmatig dat ze kampioen gingen worden en Vergoossen heb ik het dit seizoen ook horen zeggen. Je hoort alleen wat je wilt horen.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3292 stemmen

Koeman riep regelmatig dat ze kampioen gingen worden

Vorig jaar op de laatste speeldag? Echt niet.

Vergoossen heb ik het dit seizoen ook horen zeggen

Zou kunnen. Ik weet dat Reker voor de laatste speeldag gezegd heeft dat hij erop vertrouwde kampioen te worden. Als je drie punten voorstaat op je tegenstander en moet aantreden tegen een ploeg die het al weken erg slecht doet mag je met recht zoiets zeggen. Als je in een positie bent waarbij de uitslag van de tegenstander bepalend is zo'n uitspraak doet dan heet dat arrogantie.

Quido

• 14649 berichten
  • 6114 stemmen

En die t-shirtjes vorig jaar van PSV -fans waren dan geen arrogantie? Twee maten, iemand?

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3292 stemmen

Welke shirtjes?

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

@boordappel

Het is duidelijk dat je met twee maten meet, je draait het precies zo dat Ajax-trainers het niet mogen zeggen en anderen wel.

Van mij mag je dat soort dingen altijd zeggen, het zijn de psychologische spelletjes die er gewoon bij horen, proberen een beetje extra druk op de tegenstander te leggen. Niks mis mee.

Quido

• 14649 berichten
  • 6114 stemmen

Vorig jaar werden op een gegeven moment toch t-shirts verkocht toen de competitie nog lang niet afgelopen was met de strekking 'PSV Kampioen 06-07', o.i.d.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

BoordAppel schreef:

(quote)

Nee dat is een heel logische vergelijking. Twente krijgt bewondering van iedereen om hun mooie spel zoals Ajax dat midden jaren negentig ook kreeg. Heeft verder helemaal niets te maken met de status van een club.

twente speelde af en toe leuke wedstrijden leuker als ajax uberhaupt dit seizoen, maar je gaat dat toch niet vergelijken met ajax midden negentig met alle respect voor twente.

(quote)

Toen was het ook arrogantie van Ajax, aangezien AZ alleen van een onbeduidende club moest winnen en de kansen voor Ajax dus, net als dit jaar, nihil waren. Van de kant van PSV hoorde je zulke domme statements niet.

yeah right!

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

BoordAppel schreef:

(quote)

Vorig jaar op de laatste speeldag? Echt niet.

dat klopt, ten cate wel waar psv fijntjes van geprofiteerd heeft, hoewel az het natuurlijk wel zwaar heeft laten liggen.

(quote)

Zou kunnen.

weet ik wel zeker en niks mis mee.

Ik weet dat Reker voor de laatste speeldag gezegd heeft dat hij erop vertrouwde kampioen te worden. Als je drie punten voorstaat op je tegenstander en moet aantreden tegen een ploeg die het al weken erg slecht doet mag je met recht zoiets zeggen. Als je in een positie bent waarbij de uitslag van de tegenstander bepalend is zo'n uitspraak doet dan heet dat arrogantie.
ik noem het amsterdamse bluf, waar mensen buiten amsterdam blijkbaar niet mee om kunnen gaan en het al snel arrogant noemen.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3292 stemmen

Quido schreef:

Vorig jaar werden op een gegeven moment toch t-shirts verkocht toen de competitie nog lang niet afgelopen was met de strekking 'PSV Kampioen 06-07', o.i.d.

Dat gebeurt bij elke club die dreigt kampioen te worden. In Alkmaar zullen ze ook vast klaar zijn geweest.

Zavo schreef:

Het is duidelijk dat je met twee maten meet, je draait het precies zo dat Ajax-trainers het niet mogen zeggen en anderen wel.

Nee hoor. Het draait puur om de context, maar dat schijnt niet begrepen te worden.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

Quido schreef:

niks mis mee als het zo is, ze zijn het nog geworden ook, vooruitziende blik waar andere het arrogant vinden, vooral als het ajax betreft.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

BoordAppel schreef:

(quote)

Dat gebeurt bij elke club die dreigt kampioen te worden.

jij heb zeker een psv bril op

In Alkmaar zullen ze ook vast klaar zijn geweest.

ja, logisch lijkt me.

(quote)

Nee hoor. Het draait puur om de context, maar dat schijnt niet begrepen te worden.

vooral door de anti-ajax mensen niet idd.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3292 stemmen

combi schreef:

twente speelde af en toe leuke wedstrijden leuker als ajax uberhaupt dit seizoen, maar je gaat dat toch niet vergelijken met ajax midden negentig met alle respect voor twente.

Ik vergelijk het niveau van het spel van Twente niet met dat van Ajax uit midden jaren '90, ik vergelijk de manier waarop men respect heeft voor beide ploegen. Namelijk voor het aantrekkelijke spel.

dat klopt, ten cate wel waar psv fijntjes van geprofiteerd heeft, hoewel az het natuurlijk wel zwaar heeft laten liggen.

Je denkt hopelijk toch niet echt dat AZ door die uitspraak van Ten Cate verloren heeft?

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Dus het is niet arrogant om in de winterstop al te roepen dat je kampioen gaat worden (terwijl je het een jaar eerder nog bijna weg hebt gegeven in dezelfde situatie), maar wel als je dat op de laatste speelronde roept? Sorry hoor, maar dat slaat echt nergens op.

Ik heb net al uitgelegd waarom trainers dat soort dingen roepen. Dat doen ze om te tegenstander te intimideren en bovendien hun eigen spelers vertrouwen te geven en daar is niks mis mee.

Quido

• 14649 berichten
  • 6114 stemmen

BoordAppel schreef:

Dat gebeurt bij elke club die dreigt kampioen te worden. In Alkmaar zullen ze ook vast klaar zijn geweest.

Kom maar met voorbeelden dan ...

Bovendien werd er destijds in de winterstop al gesproken over winterbanden e.d. Nogmaals; ik heb er geen problemen mee, maar hier wordt met twee maten gemeten.

Zavo schreef:

Een context die ik je ook voorleg m.b.t. de media, maar die blijf je negeren.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

BoordAppel schreef:

(quote)

Ik vergelijk het niveau van het spel van Twente niet met dat van Ajax uit midden jaren '90, ik vergelijk de manier waarop men respect heeft voor beide ploegen. Namelijk voor het aantrekkelijke spel.

ok, kan ik me goed in vinden.

(quote)

Je denkt hopelijk toch niet echt dat AZ door die uitspraak van Ten Cate verloren heeft?

als je me laatste zin leest mag je er zelf op antwoorden, maar het kan allemaal helpen in het mentale aspect, topsport is niet alleen ergens het beste in zijn, zie engelaar, hij zei zelf van dit ajax mag je gewoon niet verliezen en dat deden ze ook niet toen ze hetzelf ook echt besefde.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Ik ga ieder geval de discussie rondom Ajax hier met enkelen niet meer aan. Sommigen willen gewoon niks aannemen en zullen negatief/anti/hatelijk blijven.

Ga ik mijn tijd niet meer aan besteden. Als je hierboven alles weer leest...

Over PSV arrogantie....Simons riep dit jaar al weken van te voren dat zij kampioen werden, Koeman riep vorig jaar in de winter dat ze zeker kampioen werden want ze zouden echt geen 4 wedstrijden meer verliezen (deden ze overigens wel na de winter) en ga zo maar door. PSV fans maakten opmerkingen over winterbanden onder de kampioenskar, er kwamen shirts over het naderende kampioenschap etc etc etc. Maar dat mag schijnbaar wel bij enkelen hier terwijl als iemand van Ajax zoiets zegt om diezelfde psychologische druk op te leggen het dan meteen weer het Amsterdamse arrogante is.

Het is goed mannen, blaat lekker door.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Ik sluit me bij Ajax&Litmanen1 aan, ik ga hier verder ook niet meer over door, het heeft geen zin. Alles wordt door een anti-Ajax bril bekeken en naar argumenten wordt niet geluisterd. Zoals Ajax&Litmanen1 al aangeeft, kun je het hele verhaal ook precies zo draaien dat PSV de arrogante is en niet Ajax. Zo kun je het ook doen met AZ, Van Gaal en Scheringa zijn nou ook niet de sportiefsten.

Wouter

• 18737 berichten
  • 3094 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Nee, ik denk gewoon niet dat de problemen bij Ajax zomaar opgelost worden. Nogmaals een probleem analyse maken is iets anders dan ze oplossen. Zeker als je je eigen aanbevelingen niet eens opgevolgd.

Hou je bij de feiten. Coronel werd pas aangenomen, nadat Van basten en diens assistenten werden aangenomen. Natuurlijk, moet er het een en ander gebeuren, maar veel van je kritiek is onzin.

Anyway, we moeten ook niet overdrijven. Twee jaar op een haar na kampioen. Het kan nog altijd erger, zoals in Rotterdam Zuid.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

als mensen van basten nu naar 4 jaar bondscoachschap onervaren noemen hebben het niet helemaal door geloof ik.

oo, als clubcoach, tja,

was van gaal en cruijf ook niet, hoop dat er net zoveel succesen onder van basten komen als onder van gaal en cruiff.

van basten is waarschijnlijk het beste wat ajax kan overkomen de afgelopen 12 jaar.

en over coronel dat hij nu op die positie zit, dat was niet echt zijn bedoeling en verwacht ook dat er binnen aanzienbare tijd een vervanger voor komt hoewel hij van mij mag blijven zitten.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Rijkaard werd ook onervaren bondscoach, wist met Sparta te degraderen en daarna de CL met Barcelona te winnen. Je moet ook kunnen werken met goed materiaal om als coach optimaal te kunnen renderen. Zeker als clubcoach kan je heel veel kneden aan de kwaliteit van je elftal.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3892 stemmen

Quido schreef:

Dingen die Affelay toen riep, die de Twente-spelers afgelopen zondag riepen, etc. Die uitingen krijgen pas kracht als de media ze oppikt en laat zien. Verschil is dat er bij Ajax de nadruk op dat soort dingen wordt gelegd. En let op: ik zeg nergens dat het fout is dat soort dingen te roepen.

Maar dat Affelay en Twente zich op Ajax focussen met deze teksten zegt toch eigenlijk al genoeg. Ze roepen niets tegen Feyenoord of AZ. Dat zegt eigenlijk al alles. en dat heeft echt niets met de successen uit 1995 te maken dat zit het in de laatste 10 jaar

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

nee dat zit hem gewoon in het feit dat het hoog zit dat ajax de grootste club VAN NEDERLAND IS EN BESCHOUWT WORD, NIKS MEER EN NIKS MINDER.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3892 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Over PSV arrogantie....Simons riep dit jaar al weken van te voren dat zij kampioen werden, Koeman riep vorig jaar in de winter dat ze zeker kampioen werden want ze zouden echt geen 4 wedstrijden meer verliezen (deden ze overigens wel na de winter) en ga zo maar door. PSV fans maakten opmerkingen over winterbanden onder de kampioenskar, er kwamen shirts over het naderende kampioenschap etc etc etc. Maar dat mag schijnbaar wel bij enkelen hier terwijl als iemand van Ajax zoiets zegt om diezelfde psychologische druk op te leggen het dan meteen weer het Amsterdamse arrogante is.

Het maakt wel degelijk verschil of je recht van spreken hebt. Met drie punten achterstand en nog 1 wedstrijd te spelen is het anders dan dat je in de winterstop 12 punten los staat. Maar als je dat verschil niet ziet houdt het op natuurlijk. Er zijn maar weinig mensen die Ajax verwijten dat ze in 1995 een grote mond hadden of dat ze het seizoen 1996 begonnen met het idee dat ze kampioen gingen worden

timbo_

• 13116 berichten
  • 3892 stemmen

combi schreef:

nee dat zit hem gewoon in het feit dat het hoog zit dat ajax de grootste club VAN NEDERLAND IS EN BESCHOUWT WORD, NIKS MEER EN NIKS MINDER.

Ja dat is dus echt niet waar. Tenminste niet voor mij. Maar ja als jij het zo zeker weet allemaal dan zal het wel. Ik denk dat het er meer in zit dat Ajax zichzelf de grootste club vindt en dat iets te vaak verkondigt waardoor mensen zich beginnen te irriteren. Wat dat betreft werken jullie hier wel bevestigend.

Knisper

• 13049 berichten
  • 1282 stemmen

timbo_ schreef:

Maar dat Affelay en Twente zich op Ajax focussen met deze teksten zegt toch eigenlijk al genoeg. Ze roepen niets tegen Feyenoord of AZ. Dat zegt eigenlijk al alles. en dat heeft echt niets met de successen uit 1995 te maken dat zit het in de laatste 10 jaar

Precies, niemand die AZ uitlacht, dat ze dit seizoen zo gefaald hebben.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

Knisper schreef:

Precies, niemand die AZ uitlacht, dat ze dit seizoen zo gefaald hebben.

we zwaaien met zn alle naar van gaal.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

[quote]timbo_ schreef:

(quote)

men heeft altijd recht om te spreken wat wij graag in amsterdam doen, maar nee het is meteen weer arrogant

(quote)
yeah right.

Knisper

• 13049 berichten
  • 1282 stemmen

combi schreef:

(quote)
In de Arena?

Paar spreekkoren misschien, maar in de media en de gemiddelde liefhebbers lacht er niet erom, i.t.t. tot de tegenslag bij Ajax.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3892 stemmen

combi schreef:

Precies Van Gaal niet AZ. En hoe zou dat komen? Juist ja omdat Van Gaal exact in het rijtje met Ajax past met zijn grootspraak die hij niet waarmaakt.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3892 stemmen

combi schreef:

yeah right.

Ongeloofelijk dat je zo vastgebakken zit in dat idee. Ik bedoel ik zal toch wel beter weten waarom ik een hekel aan Ajax heb dan dat jij dat weet. Maar nee Combi weet het zelfs dan nog beter.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.