• 16.433 nieuwsartikelen
  • 180.218 films
  • 12.398 series
  • 34.342 seizoenen
  • 651.691 acteurs
  • 199.723 gebruikers
  • 9.421.720 stemmen

Studio Sport #2

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Zoals ik hierboven al schreef hebben ze direct daarna in tegenstrijd met het rapport een onervaren coach aangenomen. Ik zou er dus niet vanuit gaan dat hij de boel oplost.

Een probleem signaleren is een stuk makkelijker dan een probleem oplossen...

Ken je feiten...

Van Geel nam van Basten aan toen het rapport net pas was uitgekomen. Coronel was toen helemaal niet in functie en heeft dus niks te maken gehad met de aanstelling van van Basten.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Nee, maar hij neemt wel de funktie aan en laat Van Basten zitten. Lekker consequent. Als je daar de oplossing van verwacht...

Trouwens een typisch probleem van een zieke organisatie. Rapport uit brengen, mensen laten wegsturen en dan zelf op de belangrijkste post gaan zitten. Nee het eigenbelang is Coronel volledig vreemd.

Wouter

• 18737 berichten
  • 3094 stemmen

Reinbo schreef:

[

Zoals ik hierboven al schreef hebben ze direct daarna in tegenstrijd met het rapport een onervaren coach aangenomen.

Die was al aangenomen.

Wouter

• 18737 berichten
  • 3094 stemmen

kos schreef:

Mwa, bij de meeste voetbalsupporters die ik ken door het hele land staat Ajax vooral bekend als club waar provinciaaltjes uit het hele land die Studio Sport kijken en de succestijden van Ajax nog kennen supporter zijn.

Komen nauwelijks in een stadion, tenzij ze kaartjes krijgen van een bedrijf en willen graag bij 'de beste' horen, ook al zijn ze dat al jaren niet meer.

Die supporters zijn er. En dan nog zitten er meer supporters bij Ajax dan bij de rest van Nederland.

Zijn dat allemaal successupporters? Eh... van welk succes?

Wouter

• 18737 berichten
  • 3094 stemmen

Reinbo schreef:

Nee, maar hij neemt wel de funktie aan en laat Van Basten zitten. Lekker consequent. Als je daar de oplossing van verwacht...

Trouwens een typisch probleem van een zieke organisatie. Rapport uit brengen, mensen laten wegsturen en dan zelf op de belangrijkste post gaan zitten. Nee het eigenbelang is Coronel volledig vreemd.

Je bent echt aan het zoeken.

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2266 stemmen

BoordAppel schreef:

Ehm juist, dat is dus net wat jij niet doet door te stellen dat PSV fans alleen uit Brabant komen. Vandaar die opmerking.

Uit Brabant en 'omstreken', om het nog maar even te nuanceren.

pascal83

• 2736 berichten
  • 2487 stemmen

Ajax dit, Ajax dat

Voetbal is en blijft toch echt de belangrijkste bijzaak in het leven ... en dan moet het EK nog beginnen.

kos schreef:

Mwa, bij de meeste voetbalsupporters die ik ken door het hele land staat Ajax vooral bekend als club waar provinciaaltjes uit het hele land die Studio Sport kijken en de succestijden van Ajax nog kennen supporter zijn.

Komen nauwelijks in een stadion, tenzij ze kaartjes krijgen van een bedrijf en willen graag bij 'de beste' horen, ook al zijn ze dat al jaren niet meer.

De grootste club onder teletekstsupporters dus. Nogal te verwaarlozen.

Dat geld voor iedere club (wellicht iets extremer bij Ajax), ook voor NEC. Zodra NEC een beetje succesvol is, loopt iedere dorpsgek uit Nijmegen en omstreken in een NEC shirtje of met een sjaaltje.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Wouter schreef:

(quote)

Je bent echt aan het zoeken.

Nee, ik denk gewoon niet dat de problemen bij Ajax zomaar opgelost worden. Nogmaals een probleem analyse maken is iets anders dan ze oplossen. Zeker als je je eigen aanbevelingen niet eens opgevolgd.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Zavo schreef:

Heb je het een beetje gevolgd dit jaar? Er is een rapport uitgekomen waarin meer kritiek stond dan jij kan verzinnen. Dat rapport is door echt Ajacieden geschreven, allemaal mensen met hart voor de club. Als er één club kritische supporters heeft is het wel Ajax. Waar heb je het over? Elke Ajacied zal je vertellen dat dit een rampzalig seizoen was.

Kritiek op een aankoop, een coach, een nederlaag, natuurlijk. Maar er bestaan (echt waar) ook nog mensen die misschien geen 'echte Ajacieden' zijn, maar wel liefhebbers van het edele spel. Die hebben de ogen en oren opengehouden, het gebral uit Amsterdam aan moeten horen, het misplaatste dedain, het misselijkmakende geagiteerde toontje over clubs die niks te zoeken hebben in de CL, over amateurclubs die uit het bekertoernooi gezet moeten worden, onterechte titels in Eindhoven, de verongelijkte blikken op het gras, de vermoeiende wekelijkse rituele slachting van de scheidsrechter van dienst. Waarin een grote club ontzettend klein kan zijn, de voorstelling draait al 10 jaar.

Die liefhebbers moeten constateren dat Ajax van een in het algemeen geliefde en gerespecteerde club verworden is tot een beschimpte en gehate. En daar gaan een goede aankoop, een overwinning, een titel niets aan veranderen. Ik zapte gisteren in de filmreclame toevallig langs Dit Was Het Nieuws waarin Raoul Heertje hetzelfde constateerde; Ajax is een vervelende club geworden.

Ik zou mijn vader niet willen omschrijven als een Ajax fan, maar wat hebben we een lol gehad in '95. Een fris en fruitig team, aanvallend, sympathiek, geweldige uitstraling, Nederland stond op zijn kop. Tijdens de Wereldbekerfinale kregen we zelfs vrij, waarna de hele school in de aula zat mee te zweten, hoewel we honderden kilometers van Amsterdam verwijderd waren. Toen Blind die beslissende pingel erin schoot kon het feest beginnen; niet alleen Ajax had gewonnen, het voetbal had gezegevierd.

Als Ajax over 2 jaar de CL finale speelt tegen Milan zal er opwinding zijn bij al die 'echte Ajacieden', maar de rest van liefhebbend Nederland zal rood/zwarte vaantjes kopen en hopen op een excellerende Seedorf en Kaka. En als Ajax de wereldbeker haalt, zullen de lessen gewoon doorgaan en de schouders opgehaald worden bij het nieuws van een triomf van wat eens het raspaardje van Nederland was.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

dus allemaal meelopers waar ik niks mee heb, en zoals jij het romantiseerd is het toch echt ook nooit geweest.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Reinbo schreef:

Klinkt logisch he, de trainer die net voor 4 jaar heeft getekend meteen ontslaan. Het zou Ajax enorm veel imagoschade toedoen als ze dat hadden gedaan. Daarbij praat je over Van Basten, die ontsla je niet op zon manier. Na Cruijff misschien wel de meest aansprekende Ajacied ooit.

Verder moet je het Coronel verhaal wel volgen als je wilt oordelen. Coronel wilde Leo van Wijk als de man op zijn plek maar die had geen tijd. Verder werd er aan hem gevraagd of hij dan de plek wilde innemen en dat wilde hij niet. Totdat ze het weer vroegen en aangezien Coronel tenminste een echte Ajaxman is deed hij het in het belang van Ajax.

De man heeft in de jaren 90 al jaren bij de leiding van Ajax gezeten en was er eigenlijk klaar mee.

Zoals iemand al opmerkt, jij (maar nog een paar) zitten wel extreem te zoeken naar zaken waarop je Ajax weer kan en mag veroordelen. Best wel sneu.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3892 stemmen

combi schreef:

dus allemaal meelopers waar ik niks mee heb, en zoals jij het romantiseerd is het toch echt ook nooit geweest.

Wat heb je toch de hele tijd met het woord meelopers. Die mensen waren toen ook echt geen hardcore fan van de club maar hadden wel respect voor Ajax. Otherfool probeert niets anders te zeggen dan dat Ajax bij de niet Ajax supporters is verworden van een club waar iedereen graag naar keek en respect voor had tot een club die iedereen het liefst ziet verliezen. Heeft niets met meeloperij te maken.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3892 stemmen

combi schreef:

Nee daar heb je gelijk in. Ik kreeg geen vrij van school voor de wereldbeker dus heb ik tussen de middag toen ik thuis kwam maar gedaan of ik ziek was zodat ik de wedstrijd kon afkijken. Verder klopt het verhaal trouwens wel grotendeels.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Lekker boeiend....zolang de echte Ajacieden maar achter hun club blijven staan zal het me een rotzorg wezen wat anderen van Ajax vinden.

En als je het over meelopers hebt...toen AZ goed ging presteren kwamen de fans ook onder alle stenen vandaan. Idem met PSV de laatste jaren. Daarvoor hoorde je nauwelijks fans, maar de laatste 4 jaar zitten ze plots overal en geloof me, de arrogantie onder de PSVers is ook behoorlijk toegenomen met ''deze gaan we ook wel even winnen''.

Maar goed, geniet allemaal van jullie afkeer tegen Ajax.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

Wat heb je toch de hele tijd met het woord meelopers.

dat als het allemaal fantastisch gaat zijn ze voor ajax.

Die mensen waren toen ook echt geen hardcore fan van de club maar hadden wel respect voor Ajax.

internationaal mischien wel, maar dat heb ik ook voor psv bijv, of feyenoord toen ze de uefa pakte.

Otherfool probeert niets anders te zeggen dan dat Ajax bij de niet Ajax supporters is verworden van een club waar iedereen graag naar keek en respect voor had tot een club die iedereen het liefst ziet verliezen.

is nooit anders geweest in mijn beleving.

Heeft niets met meeloperij te maken.
heeft er dus imo. alles mee te maken.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Klinkt logisch he, de trainer die net voor 4 jaar heeft getekend meteen ontslaan. Het zou Ajax enorm veel imagoschade toedoen als ze dat hadden gedaan. Daarbij praat je over Van Basten, die ontsla je niet op zon manier. Na Cruijff misschien wel de meest aansprekende Ajacied ooit.

Verder moet je het Coronel verhaal wel volgen als je wilt oordelen. Coronel wilde Leo van Wijk als de man op zijn plek maar die had geen tijd. Verder werd er aan hem gevraagd of hij dan de plek wilde innemen en dat wilde hij niet.

Ofterwel, er worden geen stappen ondernomen die in lijn zijn met het rapport. Maar fijn dat jij er wel vertrouwen in hebt....

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Die stap was onlogisch ja, maar dat was niet Coronels werk en daar ging het om.

En als ze verder gewoon gaan doen wat het rapport meldde, dan heb ik er wel vertrouwen in. Intern zitten nieuwe mensen die tevens echte Ajacieden zijn. En iemand als Danny Blind terughalen, gepokt en gemazeld in de voetbalwereld en tevens iemand die voor Ajax leeft, geweldige zet.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3292 stemmen

combi schreef:

Toch wel. Ajax was vroegâh een club zoals FC Twente nu. Een club die van iedereen bewondering oogstte. Dat heeft niets met meeloperij te maken maar met het fan zijn van het spelletje dat voetbal heet.

Ook ik heb die finale trouwens op school bekeken. Daar waren sommige leraren niet blij mee: "voor een voetbalwedstrijd lessen verzaken" mopper, mopper, mopper .

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

BoordAppel schreef:

(quote)

Toch wel. Ajax was vroegâh

een club zoals FC Twente nu

mwa, zou je nu az hebben gezegd(van afgelopen 3 jaar) of psv internationaal(CL) was ik het met je eens, vind het wel leuk voor twente(maar te wisselvallig) overigens maar voor bewondering moet er nog wel wat meer zijn, maar ieder voor zich op dat gebied.

. Een club die van iedereen bewondering oogstte. Dat heeft niets met meeloperij te maken maar met het fan zijn van het spelletje dat voetbal heet.

zo kan je het ook redeneren, dus als ajax weer voetbald zoals in de midden jaren negentig zal het ook wel weer loslopen dan zoals jij het brengt.

Ook ik heb die finale trouwens op school bekeken. Daar waren sommige leraren niet blij mee: "voor een voetbalwedstrijd lessen verzaken" mopper, mopper, mopper .

was al gestopt met school dus geen last van gehad.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Verschil is dat Twente af en toe een piek heeft zoals nu. Het is dat er een aantal jaar play offs bestaan waardoor Twente 1x nu heeft geprofiteerd. Maar dit zal denk ik niet snel meer gebeuren. Ajax heeft in de 70, 80, 90 en een beetje na 2000 gepresteerd met hetzelfde soort voetbal en daarmee bewondering gekregen van vele voetbalkijkers. Twente komt en gaat, AZ komt en gaat, Heerenveen komt en gaat maar een club als Ajax zal er altijd blijven. En je hebt uiteraard een deel dat alleen zijn liefde voor Ajax laat gelden in goede jaren, maar je hebt er ook heel veel die Ajax nooit in de steek laten. Ik zelf maak nu ook genoeg belabberde jaren mee, maar ik zou er niet aan denken om nu minder geinteresseerd te zijn in deze club omdat we de prijzen niet meer pakken.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

nou, het duurt wel erg lang dat ajax er weer is, geniet al tien jaar niet meer van het voetbal, wat ik voornamelijk verwijt aan het veld, dat is gewoon nog steeds dramatisch. maar zal altijd voor ajax zijn hoe slecht het ook gaat.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3292 stemmen

dus als ajax weer voetbald zoals in de midden jaren negentig zal het ook wel weer loslopen dan zoals jij het brengt

Dat lijkt me wel. Als welke NL club dan ook met flitsend voetbal de CL of UEFA Cup wint zullen alleen de grootste anti fans er niet van genieten.

Moeten ze wel niet weer naast hun schoenen gaan lopen natuurlijk.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

BoordAppel schreef:

(quote)

Dat lijkt me wel. Als welke NL club dan ook met flitsend voetbal de CL of UEFA Cup wint zullen alleen de grootste anti fans er niet van genieten.

Moeten ze wel niet weer naast hun schoenen gaan lopen.

daar ben ik het niet mee eens, als het allemaal zo flitsend is mogen ze het best laten weten aan de hele wereld, alleen het daarop volgende seizoen gewoon weer normaal doen( dus niet met een 1 op je stropdas lopen ) , daarom was ik ook wel blij met affelay die het niet kon na laten om ajax een trap na te geven (mag ook wel toch met 4 titels achter elkaar) , vind dat het gewoon moet kunnen en niet teveel achter moet zoeken.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3892 stemmen

combi schreef:

dat als het allemaal fantastisch gaat zijn ze voor ajax.

internationaal mischien wel, maar dat heb ik ook voor psv bijv, of feyenoord toen ze de uefa pakte.

Dat heeft te maken met respect voor een club hebben en een club iets gunnen. Niet iedereen is dan voor Ajax maar iedereen gunt het Ajax dat is iets compleet anders. Al speelt Ajax morgen hetzelfde voetbal van 13 jaar geleden dan heeft nog een groot deel een afkeer tegen Ajax en dat zijn dezelfde die het Ajax toen wel gunde. En dat kun jullie niets schelen zoals je al meerdere keren zegt maar dat is wel precies het probleem van Ajax.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

combi schreef:

is nooit anders geweest in mijn beleving.

Omdat je beleving is vertroebeld. Je denkt slechts in 'Ajacieden' en 'niet-Ajacieden', waarbij de eersten recht van spreken hebben en de tweede groep automatisch wel een hekel aan Ajax zal hebben. Newsflash: elk weekend zitten er 200.000 man in de stadions maar er zitten er miljoenen en miljoenen thuis en die willen genieten, ongeacht de kleur van de shirtjes van de matadoren.

We gaan even een zijstapje maken naar Roger Federer. De man kwam vorig jaar met zijn karakteristieke kop, zelfverzekerde houding, smetteloos witte pak en 4 sterren op zijn schoenen het Wimbledon Centre Court oplopen. 'Dat mag als je Roger Federer heet', zei Jan Siemerink nog. En dat wordt niet als arrogant uitgelegd, omdat tennisliefhebbers weten dat als hij in de eerste ronde door een lullige qualifier wordt uitgeschakeld er een binnenmondse vloek zal volgen, maar dan de hand over het net, de felicitaties. Op de persconferentie zullen er de lovende woorden zijn voor de tegenstander, en geen gezeur over de umpire, een graspolletje, de wind, het speelschema. Hij zal thuis in de spiegel kijken en keihard werken om terug te slaan op een volgend Wimbledon. Geen tennisvolger zal genieten van zijn nederlaag, ook al hebben ze thuis 20 posters van Rafa Nadal hangen.

Om zijn schitterende spel en sportieve houding kan ik genieten van Federer, zonder fan van hem te zijn. Dan ben je geen meeloper, maar een liefhebber van de sport. Wat als hij na een dergelijke nederlaag het racket zou breken, de umpire en tegenstander de hand zou weigeren, de ballenjongens verrot zou schelden, huilend de kleedkamer op zou zoeken en zijn fans de dappere qualifier zouden uitfluiten? Dan kan de man tot genoegen van zijn fans nog 20 grandslams winnen maar een groot sportman is het niet meer. Elke nederlaag zal door tennisvolgers worden toegejuichd. Niet uit afgunst omdat hij het meeste heeft gewonnen, niet omdat ze een andere favoriet hebben. Wel omdat hij niet de basisregels van sportiviteit in acht neemt, ondanks al zijn winstpartijen een slecht verliezer is. Omdat hij het plezier heeft vergald van zovele liefhebbers.

Het zou doodzonde zijn als Federer zich hiertoe zou verlagen. Zoals het doodzonde is dat Ajax elk grammetje sympathie de afgelopen jaren vakkundig om zeep heeft geholpen. Boordappel denkt dat het nog goed kan komen, ik betwijfel het. We zullen zien de komende jaren, of de club weer echt beter wordt. En dan heb ik het dus niet over prijzen, want die zullen echt wel weer volgen. Dan heb ik het over uitstraling.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

. Al speelt Ajax morgen hetzelfde voetbal van 13 jaar geleden dan heeft nog een groot deel een afkeer tegen Ajax

dat is nooit anders geweest.

en dat zijn dezelfde die het Ajax toen wel gunde.

je bedoelt de meelopers.

En dat kun jullie niets schelen zoals je al meerdere keren zegt maar dat is wel precies het probleem van Ajax.
het probleem van anti-ajax mensen idd.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

otherfool schreef:

We gaan even een zijstapje maken naar Roger Federer. De man kwam vorig jaar met zijn karakteristieke kop, zelfverzekerde houding, smetteloos witte pak en 4 sterren op zijn schoenen het Wimbledon Centre Court oplopen. 'Dat mag als je Roger Federer heet', zei Jan Siemerink nog. En dat wordt niet als arrogant uitgelegd,

Door heel veel mensen toch wel. Ik vond het ook een vrij trieste vertoning. Hij moet het zelf weten, ik ben wel fan van hem, maar dit vind ik toch een minpuntje.

Wat als hij na een dergelijke nederlaag het racket zou breken, de umpire en tegenstander de hand zou weigeren, de ballenjongens verrot zou schelden, huilend de kleedkamer op zou zoeken en zijn fans de dappere qualifier zouden uitfluiten? Dan kan de man tot genoegen van zijn fans nog 20 grandslams winnen maar een groot sportman is het niet meer.

Dus McEnroe was geen groot sportman? Hij had (en heeft nog steeds) erg veel fans hoor. Sterker nog, er wordt vaak gezegd dat het tennis nu saai is omdat de spelers zich allemaal zo netjes gedragen. Ben ik het niet mee eens, maar mijn of jou beleving is niet die van iedereen. Ik erger me nogal aan je toon, alsof je voor iedereen spreekt. Je mag best je mening geven, maar doe niet steeds net alsof het de mening van de meerderheid is.

Dan heb ik het over uitstraling.

Met overwinning komt de uitstraling ook weer hoor, want in sport gaat het daar toch uiteindelijk om. En dat arrogante (wat ik nogal mee vind vallen trouwens) zal met Coronel ook wel minder worden, want die houdt er ook helemaal niet van.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

@otherfool

hoe zit het dan met John McEnroe en Goran Ivanovic, niemand gunde hun het ofzo?

timbo_

• 13116 berichten
  • 3892 stemmen

Zavo schreef:

Dus McEnroe was geen groot sportman? Hij had (en heeft nog steeds) erg veel fans hoor.

Iedere sporter heeft fans. Of iemand echter echt geliefd wordt hangt juist niet van die fans af maar van de mensen die niet blind achter iemand aanlopen. Die kozen destijds massaal voor Bjorn Borg. Toen McEnroe later een stuk rustiger op de baan werd kwam de echte waardering pas voor McEnroe

timbo_

• 13116 berichten
  • 3892 stemmen

combi schreef:

@otherfool

hoe zit het dan met John McEnroe en Goran Ivanovic, niemand gunde hun het ofzo?

Goran Ivanisevic in dit rijtje zetten is echt bijzonder fout. De beste man was zo ongeveer de leukste en sportievste tenniser die er rondliep. Had liever voor Hewitt of Safin gekozen dan had je een beter voorbeeld gehad.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.