- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport #2
Studio Sport #2
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
Iedere sporter heeft fans. Of iemand echter echt geliefd wordt hangt juist niet van die fans af maar van de mensen die niet blind achter iemand aanlopen. Die kozen destijds massaal voor Bjorn Borg. Toen McEnroe later een stuk rustiger op de baan werd kwam de echte waardering pas van de niet blinde aanhangers van McEnroe
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
Goran Ivanisevic in dit rijtje zetten is echt bijzonder fout. De beste man was zo ongeveer de leukste en sportievste tenniser die er rondliep.
die de meeste rackets kapot sloeg, lekker sportief. 
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
die de meeste rackets kapot sloeg, lekker sportief. 
Racket kapotslaan is gewoon kwaadheid op jezelf, heb ik geen problemen mee, ook onzin dat ze daar waarschuwingen voor geven.
Het gedrag van Hewitt is toch wel echt onsportief. Hij misdraagt zich naar medespelers.
@otherfool: Zoals je ziet zijn ook hier de meningen nogal verdeeld, niet iedereen denkt zoals jij, de één heeft geen problemen met af en toe een kapot racket of een beetje arrogantie, de ander vindt het onsportief.
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8343 stemmen
@otherfool
hoe zit het dan met John McEnroe en Goran Ivanovic, niemand gunde hun het ofzo?
Waren echte winnaars allebei. Maar het gaat ook om uistraling, niet alleen om net gedrag. Sampras was ook een fantastisch tennisser en een gentlemen, maar velen noemden hem dan boring-pete, omdat hij zich nooit eens liet gaan. En dat ondanks het feit dat er op dat moment niemand beter kon tennisen dan hij.
Agassi was vroeger een echte bad-guy, maar had een uitstraling van heb ik jou daar.En was denk ik een van de populairste tennissers die er ooit geweest is.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3292 stemmen
daar ben ik het niet mee eens, als het allemaal zo flitsend is mogen ze het best laten weten aan de hele wereld
Als het waar is is het geen arrogantie, al ligt het er ook nog aan hoe je het brengt.
Dat had niets met arrogantie te maken, zoals Afellay zelf later ook al aangaf maar met de grote bek uit Amsterdam en de belachelijke media aandacht daarvoor.
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
Dat had niets met arrogantie te maken, zoals Afellay zelf later ook al aangaf maar met de grote bek uit Amsterdam en de belachelijke media aandacht daarvoor.
voetbal is oorlog, dus bijna alles is veroorloofd zo ook de media die daar ook weer profijt van hebben, de kranten moeten immers verkocht worden.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3292 stemmen
Dit slaat helemaal nergens op.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
@otherfool: Zoals je ziet zijn ook hier de meningen nogal verdeeld, niet iedereen denkt zoals jij, de één heeft geen problemen met af en toe een kapot racket of een beetje arrogantie, de ander vindt het onsportief.
Omdat jullie nogal een scheut water bij mijn voorbeeld doen. Natuurlijk mag een speler het bij vlagen niet eens zijn met de umpire, zo nu en dan eens een racket stukslaan of een krachtterm de wereld inslingeren. Sport is ook emotie. Maar ik heb ook bad boys als Agassi of de clowneske McEnroe nooit na een nederlaag horen zeggen dat 'de gelukkigste had gewonnen, en niet de beste'. Niet als iemand anders de cup omhoog houdt 'ja maar ik was eigenlijk beter'. Zelfs jeugdige spelers in onbezonnen tijden waren niet zo onsportief. Adri Koster is 53 jaar en hij heeft het nog steeds niet begrepen.
De grootste winnaars hebben een bloedhekel aan verliezen, maar beseffen uiteindelijk altijd dat het bij de sport hoort. Niet iedereen is Mr. Nice Guy, maar Ajax zakt te vaak en te nadrukkelijk door de ondergrens. En dat wreekt zich.
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
De grootste winnaars hebben een bloedhekel aan verliezen, maar beseffen uiteindelijk altijd dat het bij de sport hoort. Niet iedereen is Mr. Nice Guy, maar Ajax zakt te vaak en te nadrukkelijk door de ondergrens. En dat wreekt zich.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Nou combi, ik kan nog 100x uitleggen dat 'de anti-ajax mensen' een marginale groep was (vooral de harde en blinde kernen van andere voetbalclubs) maar door het stuitende gedrag van Ajax en haar vertegenwoordigers zelf immer groeiende is, maar volgens mij praat ik tegen een muur.
De wereld bestaat niet louter uit mensen die ofwel een Ajax shirtje ofwel een 100% anti Ajax shirtje aan hebben, geloof me.
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25184 stemmen
Even voor de sportpoolers onder ons. De Roland Garros pool is weer open ! Je team moet zaterdagavond om 11 uur compleet zijn.
p.s. We hebben veel man nodig daar want de Giro loopt voor onze moviemetersubleague voor geen meter dus op het gravel moet wat ingehaald worden op de andere subleagues.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6114 stemmen
De media construeren en weerspiegelen het heersende beeld over bepaalde kwesties. Als er bij Ajax nu zo'n hommeles was als bij PSV op het moment, zou er elke dag aandacht aan besteed worden. Waarom? Omdat het een groot publiek aanspreekt; zowel de fans van Ajax, als de fans van alle andere clubs, die het danwel leuk vinden om de troep in de organisatie te zien, danwel om weer te kunnen roepen dat ze in Amsterdam alle aandacht krijgen.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Maar ik heb ook bad boys als Agassi of de clowneske McEnroe nooit na een nederlaag horen zeggen dat 'de gelukkigste had gewonnen, en niet de beste'. Niet als iemand anders de cup omhoog houdt 'ja maar ik was eigenlijk beter'. Zelfs jeugdige spelers in onbezonnen tijden waren niet zo onsportief. Adri Koster is 53 jaar en hij heeft het nog steeds niet begrepen.
Ten eerste is tennis niet vergelijkbaar met voetbal, omdat vrijwel altijd de beste speler wint bij tennis en bij voetbal is dit zeker niet zo. Bij voetbal speelt heel veel toeval een rol.
Koster is een trainer die weinig over de scheidsrechter zeurt. Kijk naar Van Gaal en Van Hanegem, die geven bij elke nederlaag de schuld aan de scheidsrechter. Inderdaad gedragen spelers en trainers zich vaak onsportief in het voetbal, maar je doet net alsof dat alleen bij Ajax gebeurt, maar het gebeurt in het hele voetbal.
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
Nou combi, ik kan nog 100x uitleggen dat 'de anti-ajax mensen' een marginale groep was
daar verschillen we gewoon van mening, mijn beleving is nooit anders geweest wat niet wil zeggen dat de voetballiefhebbers niet genoten hebben van het mooie voetbal in het verre verleden maar meer ook niet.
dat zijn in mijn beleving geen supporters.
de arrogantie is altijd geweest waar men buiten amsterdam blijkbaar niet mee om kunnen gaan wat hun goed recht is maar zelf niet wakker van leg.
daar ben ik het niet mee eens, heb nog nooit behalve van gaal vertegenwoordigers denigrerend horen uitlaten over andere clubs.(En over de amateurclubs in het beker toernooi hadden ze niet op die manier naar buiten moeten brengen, idd. een beetje dom)
1 zuchtje en je blaast me zo omver waarschijnlijk. 
De wereld bestaat niet louter uit mensen die ofwel een Ajax shirtje ofwel een 100% anti Ajax shirtje aan hebben, geloof me.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Nou combi, ik kan nog 100x uitleggen dat 'de anti-ajax mensen' een marginale groep was (vooral de harde en blinde kernen van andere voetbalclubs) maar door het stuitende gedrag van Ajax en haar vertegenwoordigers zelf immer groeiende is, maar volgens mij praat ik tegen een muur.
Misschien omdat het onzin is? Waar haal je nou het idee vandaan dat jou mening die van velen is? Jij vindt het gedrag van Ajax stuitend, prima, maar doe niet net of je miljoenen mensen vertegenwoordigt. Heb je er onderzoek naar gedaan of zo? Spreek voor jezelf.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3292 stemmen
En je hebt er nooit aan gedacht dat dat precies hetzelfde is als iemand van Ajax het roept?
Wat roept?
Allicht. Het is vrij normaal je tegenstander te feliciteren bij winst. Het is niet normaal dat je dan nog even gaat roepen dat je eigenlijk toch wel beter bent of vantevoren gaan roepen dat je kampioen gaat worden terwijl er geen enkele reden voor is om dat te denken, geen wonder dat zoiets meer aandacht krijgt.
Jij vindt het gedrag van Ajax stuitend, prima, maar doe niet net of je miljoenen mensen vertegenwoordigt.
Je moet toch echt wel een bord voor je kop hebben om dat niet in te zien.
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
Wat roept?
in de trant van we zijn de beste. (en terecht)
Allicht. Het is vrij normaal je tegenstander te feliciteren bij winst. Het is niet normaal dat je dan nog even gaat roepen dat je eigenlijk toch wel beter bent of vantevoren gaan roepen dat je kampioen gaat worden terwijl er geen enkele reden voor is om dat te denken, geen wonder dat zoiets meer aandacht krijgt.
zijn mening is van alle ajacieden? en hij legt uit dat als men in december niet teveel punten hadden liggen omdat de selectie gewoon niet compleet was(davids, sneijder) we anders gewoon kampioen waren geworden, niks mis mee behalve voor anti-ajax mensen want het is meteen weer arrogant.
Je moet toch echt wel een bord voor je kop hebben om dat niet in te zien.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3292 stemmen
Het is mooi geweest combi, met jou valt niet te discussiëren.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6114 stemmen
Wat roept?
Je ziet zelf toch ook wel hoe selectief media te werk gaan?
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
Het is mooi geweest combi, met jou valt niet te discussiëren.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3292 stemmen
Inderdaad, als iemand kritiek op Ajax heeft kijkt hij meteen door een anti Ajax bril volgens jou. Beetje lastig discussiëren op die manier.
Reden om die ambitie uit te spreken is er altijd, zowel bij Ajax, PSV en ja, ook Feyenoord.
Niet voor de laatste speelronde als je nog 3 punten achter staat op de koploper.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Niet voor de laatste speelronde als je nog 3 punten achter staat op de koploper.
Dan juist! Psychologische oorlogsvoering noemen ze dat, de tegenstander een beetje zenuwachtig maken. Het heeft alleen niet echt gewerkt. 
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
Inderdaad, als iemand kritiek op Ajax heeft kijkt hij meteen door een anti Ajax bril volgens jou. Beetje lastig discussiëren op die manier.
mwa, als het terecht is zal ik het meteen erkennen.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6114 stemmen
INiet voor de laatste speelronde als je nog 3 punten achter staat op de koploper.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2266 stemmen
Toch wel. Ajax was vroegâh een club zoals FC Twente nu. Een club die van iedereen bewondering oogstte. Dat heeft niets met meeloperij te maken maar met het fan zijn van het spelletje dat voetbal heet.
Dat is appels met peren vergelijken; Ajax doet al mee met de top vanaf dag 1, Twente komt net kijken na 1 jaartje 'bewondering oogsten'. Beetje kromme vergelijking.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Edgar Davids, bedankt voor alle mooie jaren in ons Ajax shirt! 
Voor mij 1 van de meest aansprekende Ajacieden ooit. Nooit opgeven, altijd de aanval zoeken, altijd voetballend de zaken oplossen. Je bent een held en zal dat blijven!
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2266 stemmen
Dat heeft te maken met respect voor een club hebben en een club iets gunnen. Niet iedereen is dan voor Ajax maar iedereen gunt het Ajax dat is iets compleet anders. Al speelt Ajax morgen hetzelfde voetbal van 13 jaar geleden dan heeft nog een groot deel een afkeer tegen Ajax en dat zijn dezelfde die het Ajax toen wel gunde. En dat kun jullie niets schelen zoals je al meerdere keren zegt maar dat is wel precies het probleem van Ajax.
De publieke opinie is iets wat zo weer kan omslaan. Het is niet vreemd dat er momenteel een anti Ajax stemming heerst na 4 jaar PSV als kampioen..
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3292 stemmen
Dat is appels met peren vergelijken; Ajax doet al mee met de top vanaf dag 1, Twente komt net kijken na 1 jaartje 'bewondering oogsten'. Beetje kromme vergelijking.
Nee dat is een heel logische vergelijking. Twente krijgt bewondering van iedereen om hun mooie spel zoals Ajax dat midden jaren negentig ook kreeg. Heeft verder helemaal niets te maken met de status van een club.
Toen was het ook arrogantie van Ajax, aangezien AZ alleen van een onbeduidende club moest winnen en de kansen voor Ajax dus, net als dit jaar, nihil waren. Van de kant van PSV hoorde je zulke domme statements niet.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.