- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport #2
Studio Sport #2
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
Ik ben anders vaak zat in Amsterdam. Mooie fijne stad met leuke mensen, jammer dat ze zo'n rotclub hebben.
.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6114 stemmen
Uiteraard. Als Ajacieden gaan mekkeren over dat Twente niet in de CL hoort, zal ik dat ook zeker blijven doen. Daar vragen ze dan om natuurlijk.
Wouter
-
- 18737 berichten
- 3094 stemmen
Suljemani komt nu niet want die wou alleen komen als ze voorronde speelden.
Bron?
Wouter
-
- 18737 berichten
- 3094 stemmen
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3292 stemmen
combi leer eens quoten, niet te lezen die lange berichten van jou.
* Beste kijkcijfers (ook de STER is niet blij met alleen PSV in de CL, want dat betekent gewoon miljoenen kijkers minder).
Miljoenen kijkers, geloof je het zelf?
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3292 stemmen
Allicht, dan nog overdrijf je.
[edit]Of ik lees gewoon verkeerd, laat maar zitten[/edit]
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
ik ken geen goede verliezers.
Ik ken er zat. Die toe moeten geven dat de tegenstander meer kwaliteiten heeft en verdiend heeft gewonnen, we kunnen het wekelijks horen. Verbeek wond zich op over Van Egmond, maar voegde daar meteen aan toe dat die geen invloed op het wedstrijdverloop had en dat Ajax verdiend door was naar de play off finale. Zelfbewuste mensen hebben daar geen probleem mee.
We zouden een 'modderfiguur' slaan met Groningen in de CL, en nu hetzelfde gemier over Twente. En niet lang terug dezelfde teksten over Heerenveen. Als een ploeg met 1/3 van je begroting je bij kan benen dan zou ik daar mijn hoed voor af nemen, om vervolgens na te gaan hoe ik het zelf beter kan doen. Ajax is als de monopoliespeler die na 10 gewonnen spelletjes nu dreigt te verliezen en huilend en tierend richting de slaapkamer vertrekt, ipv de winnaar een hand te geven.
tuurlijk, ajax kan er toch niks aan den dat het de grootste club van nederland is.Maar dat is het dus niet meer. Ja, qua begroting, misschien qua fans (zoals ik al aangaf). Maar niet meer onder de mensen, onder de liefhebbers, en ook al niet meer met prestaties. Alle kleur is uit de club. Er zijn prijzen met een dikke laag stof, er zijn de (nationale!) helden uit het verleden. Er is het 'ooit', het 'weet je nog'. Ooit zat ik mee te beven met een lastige Europese wedstrijd van de club, nu hef ik het glas op het dappere Slavia Praag. De uitstraling van Ajax nadert het vriespunt.
Het gaat niet om 'meelopers' of 'fans', die heb en houd je altijd. Het zal je allicht verbazen, maar er zijn een heleboel mensen die als liefhebber naar het voetbal kijken. Ze hebben misschien een regionale favoriet, en daarbuiten zoeken ze naar een sympathieke club, spelers met uitstraling, karakteristieke bestuurders, leuk voetbal.
Ook buiten Groningen geniet men van de welbespraakte Jans, buiten Enschede is er bewondering voor de visionaire Munsterman, buiten Friesland is er waardering voor de aanvalslust van Heerenveen. Liefhebbers uit het hele land zaten vorig jaar mee te huilen met de domper van AZ. Dat zijn geen 'meelopers', maar genieters die positieve aanknopingspunten vinden in trainers, spelers, clubs, supporters. Iemand die elke 2 weken in het Gelredome zit maar daarnaast geniet van het spel van Ajax is toch geen meeloper?
Wat ik maar wilde betogen; er is niets meer om van te genieten bij Ajax. Al jarenlang niet. Bestuurders duikelen over elkaar heen, het spel is niet om aan te gluren, successen zijn ver weg en in die lastige tijden blijken de bestuurders, de coaches en ook de supporters extreem slechte verliezers te zijn.
In 1988 kwam Franz Beckenbauer de spelersbus van Nederland in. In eigen land was het ongenaakbare West-Duitsland net verslagen door het kleine broertje aan de westgrens. Beckenbauer feliciteerde de Nederlandse ploeg met de overwinning en wenste ze veel succes in de finale. Niet vanwege al die titels, maar door dat ene gebaar bleek Duitsland andermaal een grootheid in de voetbalwereld.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Wat een onzin. Ajax is sportief nu een aantal jaar de mindere van PSV, maar is de laatste jaren gewoon 2e geworden. Nationale top dus. Dat ze in de CL niet meekunnen is een feit, maar dat lijkt me geen schande gezien de enorme budgetten die men in de toplanden heeft.
Ajax was vroeger sterker dan nu, maar het product en de club Ajax is nog altijd net zo groots als het was. Je bent niet plots minder omdat het een paar jaar niet goed gaat. Ajax eind jaren 90 was ook heel slecht en zij kwamen er ook boven op, werden 2x in 3 jaar tijd kampioen en haalden in het andere jaar de kwartfinale CL. Je zal altijd jaren met pieken en dalen hebben. Misschien worden we met v Basten en het nieuwe interne beleid wel weer toonaangevend in NL en dan hoor je niemand meer terwijl dat misschien al wel binnen 2 of 3 jaar kan zijn.'
Verder doe je net alsof Ajax stoffig is en in het verleden leeft. Onzin. Ajax heeft meer gepresteerd de laatste 10 jaar dan pakweg Feyenoord, Heerenveen en AZ en die clubs zijn ook niet weggezakt onder de mensen en stoffig lijkt me.
En wat mensen die niet voor Ajax zijn van Ajax vinden zal me eigenlijk worst wezen. Vaak zijn het toch de gebruikelijke cliche's over kil en koud en sfeerloos. Die mensen bezoeken Ajax nooit. Ajax staat voorop met prachtige sfeeractie's en andere mooie dingen richting de club en spelers. Zie de actie voor Heitinga als recent voorbeeld. En alle mensen die de laatste jaren bij Ajax gewerkt hebben en zijn vertrokken
ontkennen dat Ajax kil en koud is, in tegendeel.
Men is juist lovend. Ja, je zal altijd van die losers als Wesley Sonck hebben die keihard zijn geflopt en rancuneus nog eens uithalen naar de club maar dat is niet de maatstaaf.
Waarom verdedig ik de club nu zo? Het wordt eens tijd dat die overdreven hatelijke sfeer richting Ajax eens verdwijnd. Ook hier lees ik nog vaak de domme cliche's van mensen die daar niet eens over kunnen oordelen. Jammer.
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
wouw, verbeek gaf het toe en beckenbauer kwam de bus in(wel heel erg groots) dat was het? vind Jans dan ook in dat rijtje horen altijd een duidelijke en eerlijke analyse van een wedstrijd, voor de rest ken ik er niet veel meer wat ook meer dan logisch is omdat je altijd met je eigen team bezig moet zijn, en koster heeft twente gewoon gefeliciteerd hoor zowel ook psv , maar goed, hij moet natuurlijk niet zeggen dat ajax beter was dan hun. maar goede verliezers zijn het niet, mischien grote verliezers. en voor de rest respecteer ik je mening maar ben het lang niet over alles eens. maar als ik dit allemaal quote hebben ik 3 pagina's nodig. 
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3892 stemmen
Verder doe je net alsof Ajax stoffig is en in het verleden leeft. Onzin. Ajax heeft meer gepresteerd de laatste 10 jaar dan pakweg Feyenoord, Heerenveen en AZ en die clubs zijn ook niet weggezakt onder de mensen en stoffig lijkt me.
Ajax mag zichzelf natuurlijk nooit vergelijken met AZ of Heerenveen dat zijn clubs van een hele andere grote en statuur. Als AZ of Heerenveen tweede wordt hebben ze het goed gedaan als Ajax tweede wordt is dat niet goed is een wereld van verschil. Wat Feyenoord betreft. Feyenoord is tegenwoordig steeds meer een cultclub aan het worden. Geen resultaten maar het legioen en de pers houdt de status in de hand. Doen ze knap maar ook geen club meer waar Ajax zich aan hoort te spiegelen.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Wat een onzin. Ajax is sportief nu een aantal jaar de mindere van PSV, maar is de laatste jaren gewoon 2e geworden. Nationale top dus. Dat ze in de CL niet meekunnen is een feit, maar dat lijkt me geen schande gezien de enorme budgetten die men in de toplanden heeft.
Je leest niet. Of je leest wel, maar neemt niet op. Ajax komt er sportief wel overheen, maar de sjeu is uit de club. Juist door dit soort reacties. Opbouwende kritiek wordt als afgunst weggedaan, een kritische noot gelijkgesteld aan haat. Als iemand niet in een Ajax pyama slaapt kan diegene slechts 'onzin' praten.
Je vindt het dus wel belangrijk dat Pablo uit Honduras of Lee uit China Ajax een grotere club vindt dan PSV, maar een geïnteresseerde, geïnformeerde Nederlandse voetballiefhebber, vurig voorstander van aanvallend, aantrekkelijk voetbal, groot bewonderaar van het Ajax van Van Gaal, maar wel kritisch volger, dat zal je worst wezen. Je kunt zo het Ajax bestuur in.
Je bent een (blinde) fan. Iemand die altijd zal roepen dat Ajax de grootste en de beste is, zoals er ook zijn die Feyenoord altijd de grootste en de beste zullen vinden, of willekeurig elke andere club. Die een mislukt weekend hebben als de club verliest. Neem eens afstand, leer van anderen, accepteer een nederlaag. Geniet van het spel, ook als de spelers een ander shirtje aan hebben.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Misschien, maar het ging erom dat iemand hier Ajax stoffig en oud noemde en dat men alleen sprak met termen als ''weet je nog van vroeger''. Ajax leeft in het heden en ook nu is het nog een aansprekende club. De laatste jaren niet super, maar wel hoog in de competitie eindigen, 2 bekers gepakt, spelers afgeleverd aan de Europese top (Sneijder, Babel, Heitinga en daarvoor oa Zlatan en Chivu) en ze hebben nog altijd een eigen unieke voetbalvisie die men graag nog ziet ook al pakt het niet altijd goed uit.
kos
-
- 46753 berichten
- 8899 stemmen
Dat doet hier toch niemand. Het lijkt erop dat je graag wil dat 'we' (veel hier hebben het nooit gedaan) het wél zouden doen, zodat je je frustraties ergens kwijt kunt. Wat dat dan ook voor frustraties mogen zijn ... Óf je probeert krampachtig een beeld neer te zetten van 'ajacieden' omdat je vindt dat bijv. NEC te weinig aandacht krijgt? Of kraam ik nu net zo'n onzin uit als jij?
Wat lul je nou? Ik lees hier niks anders van Ajax-supporters. Het bericht wat ik nota ben gequote had en op reageerde was er alweer eentje Noem het maar krampachtig.
.
kos
-
- 46753 berichten
- 8899 stemmen
Ook hier lees ik nog vaak de domme cliche's van mensen die daar niet eens over kunnen oordelen. Jammer.
Ik denk dat ik vaker in de Arena ben geweest dan de gemiddelde Ajax-fan, dat zegt wel genoeg. En is echt niet overdreven.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Je bent een (blinde) fan. Iemand die altijd zal roepen dat Ajax de grootste en de beste is, zoals er ook zijn die Feyenoord altijd de grootste en de beste zullen vinden, of willekeurig elke andere club. Die een mislukt weekend hebben als de club verliest. Neem eens afstand, leer van anderen, accepteer een nederlaag. Geniet van het spel, ook als de spelers een ander shirtje aan hebben.
Ik ben geen blinde fan, ik ben realist genoeg. Als ik een fan was zonder kritieken had ik gister wel boos geroepen dat Twente onterecht in de CL gaat. Deed ik dat? Nee.
Ajax is nu eenmaal de grootste club van ons land, maar momenteel niet meer de beste. Ik zeg toch niks anders.
En waar slaat dat laatste op? Ik luister naar ieders mening maar ben het er niet altijd mee eens. Ik kan accepteren als we verloren hebben, als je me een beetje volgt hier zal je dat beamen.
En waar slaat het allerlaatste stukje op? Net of ik van andere teams niet kan genieten. De grootste onzin die ik gelezen heb hier.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Ik denk dat ik vaker in de Arena ben geweest dan de gemiddelde Ajax-fan, dat zegt wel genoeg. En is echt niet overdreven.
En waar baseer je dat op? En al zou je vaak Ajax bezoeken, ik spreek hier niet alleen over jou hoor. Meer over een aantal anderen. De mensen die over 10 jaar nog dezelfde mening over Ajax hebben.
Wouter
-
- 18737 berichten
- 3094 stemmen
Ik denk dat ik vaker in de Arena ben geweest dan de gemiddelde Ajax-fan, dat zegt wel genoeg.
Dat zegt vooral dat Ajax veel fans heeft, overal ter wereld.
Want Ajax trekt daarnaast wekelijks immers nog altijd meer dan alle andere Nederlandse clubs. Ook meer dan die club die nu al een paar jaar wat succesvoller is.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2266 stemmen
Ach veel slechter dan Ajax de afgelopen 2 jaar kunnen ze het niet doen...
Klopt, daarom had ik er ook geen slapeloze nachten aan overgehouden. De afgelopen 2 jaar heeft Ajax gefaald na het winnen van de play-offs. Dus het is terecht dat een andere club deze keer de kans krijgt het beter te doen. Maar als Twente faalt, wat ik zeer mogelijk acht, dan lach ik ze net zo hard uit..
En iig is van Basten nu de deceptie bespaard gebleven om voor de 3e maal op rij de Champions League mis te lopen in de voorronden.. 
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Ajax komt er sportief wel overheen, maar de sjeu is uit de club. Juist door dit soort reacties. Opbouwende kritiek wordt als afgunst weggedaan, een kritische noot gelijkgesteld aan haat.
Heb je het een beetje gevolgd dit jaar? Er is een rapport uitgekomen waarin meer kritiek stond dan jij kan verzinnen. Dat rapport is door echt Ajacieden geschreven, allemaal mensen met hart voor de club. Als er één club kritische supporters heeft is het wel Ajax. Waar heb je het over? Elke Ajacied zal je vertellen dat dit een rampzalig seizoen was.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2266 stemmen
Prachtige dag gisteren, jammer dat m'n stem nu echt helemaal naar de klote is, maar ja.
Gezellig Ajax met ons in de Uefa-cup.
. Kijken wie het verste komt.
Laten we afspreken dat we dit bericht opnieuw quoten als we dit weten volgend seizoen. 
Btw, diept triest dat jij je troost haalt uit je rancune tegen Ajax ipv je energie te wijden aan de goede prestatie van jouw club..
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Heb je het een beetje gevolgd dit jaar? Er is een rapport uitgekomen waarin meer kritiek stond dan jij kan verzinnen. Dat rapport is door echt Ajacieden geschreven, allemaal mensen met hart voor de club.
Stond daar net in dat ze een heel ervaren coach nodig hadden....
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2266 stemmen
Mwa, bij de meeste voetbalsupporters die ik ken door het hele land staat Ajax vooral bekend als club waar provinciaaltjes uit het hele land die Studio Sport kijken en de succestijden van Ajax nog kennen supporter zijn.
Komen nauwelijks in een stadion, tenzij ze kaartjes krijgen van een bedrijf en willen graag bij 'de beste' horen, ook al zijn ze dat al jaren niet meer.
De grootste club onder teletekstsupporters dus. Nogal te verwaarlozen.
Welke club is dan volgens jouw wel de grootste van Nederland? Feyenoord? Alsof die club zo bovenmaats presteert de afgelopen jaren.. En PSV haalt alleen zijn supporters uit Brabant en omstreken..
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Heb je het een beetje gevolgd dit jaar? Er is een rapport uitgekomen waarin meer kritiek stond dan jij kan verzinnen. Dat rapport is door echt Ajacieden geschreven, allemaal mensen met hart voor de club. Als er één club kritische supporters heeft is het wel Ajax. Waar heb je het over? Elke Ajacied zal je vertellen dat dit een rampzalig seizoen was.
En de schrijver van dat rapport is nu de baas binnen Ajax, dus de kans dat hij de boel op zal lossen is erg groot...
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3292 stemmen
Maar als Twente faalt, wat ik zeer mogelijk acht, dan lach ik ze net zo hard uit..
Da's wel een beetje sneu natuurlijk, om Twente uit te lachen als ze van Barcelona of Liverpool verliezen.
Nee hoor. Ik hoorde toevallig net nog dat Cees Geel een echte PSV fan is.
kos
-
- 46753 berichten
- 8899 stemmen
[
Laten we afspreken dat we dit bericht opnieuw quoten als we dit weten volgend seizoen. 
Btw, diept triest dat jij je troost haalt uit je rancune tegen Ajax ipv je energie te wijden aan de goede prestatie van jouw club..
Ik reageer slechts op posts hier hoor. Of mag dat al niet meer.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
En de schrijver van dat rapport is nu de baas binnen Ajax, dus de kans dat hij de boel op zal lossen is erg groot...
Zoals ik hierboven al schreef hebben ze direct daarna in tegenstrijd met het rapport een onervaren coach aangenomen. Ik zou er dus niet vanuit gaan dat hij de boel oplost.
Een probleem signaleren is een stuk makkelijker dan een probleem oplossen...
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2266 stemmen
Da's wel een beetje sneu natuurlijk, om Twente uit te lachen als ze van Barcelona of Liverpool verliezen.
Wat ik ermee probeer te zeggen, is dat ik de mensen, die veronderstellen dat Twente verder zal komen dan Ajax, uitlach wanneer dit niet het geval blijkt te zijn.
Cees Geel vertegenwoordigd de rest van Nederland? Een beetje nuanceren kan ook geen kwaad. 
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3292 stemmen
Ehm juist, dat is dus net wat jij niet doet door te stellen dat PSV fans alleen uit Brabant komen. Vandaar die opmerking.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.