- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport #2
Studio Sport #2
kos
-
- 46753 berichten
- 8899 stemmen
NEC heeft zich geplaatst en de play-offs zijn opeens top. 
Nee hoor, playoffs zuigen (grotendeels).
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
eeh.. want?
omdat ajax met de begroting die ze hebben slaapwandelend over twente moet gaan
Door dit soort opmerkingen zal ik dus flink naar Ajacieden blijven uithalen. Dat verdienen ze nu eenmaal. Denken nog steeds dat ze iets voorstellen.
.
het is nu eenmaal zo en als je eerlijk bent kan je het alleen maar toegeven. vind wel dat we een diepe buiging mogen maken naar twente die zoals ik al eerder zei verdiend de voorronde CL hebben gehaald.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Even middels de samenvatting, Voetbal Insite en Studio Voetbal de achterstand ingehaald. Alles wat mis is met Ajax werd gedemonstreerd door Adri Koster, die sprak van een gelukkige en niet een verdiende winnaar. Eerder was, volgens hem, Ajax ook al beter dan landskampioen PSV.
In 6 wedstrijden tegen Twente en PSV wist zijn club echter niet te winnen en scoorde het met haar superaanval 3 goaltjes... Als je zo graag de succesvolste club wil zijn, dan moet je ook grandeur uitstralen als je een keertje verliest. Dat is waar Ajax faalt, vandaar denk ik de antipathie jegens de club.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Nja, toeval... het is niet voor niks dat het altijd de grote clubs zijn die hem winnen.
In elke sport werken kampioenschappen zo. Je kan moeilijk nog eens een hele aparte Europese competitie opzetten he.
Zou ik wel voor zijn. Niveau in de eredivisie was bedroevend laag dit seizoen. Van mij mag er een Europese competitie komen.
kos
-
- 46753 berichten
- 8899 stemmen
omdat ajax met de begroting die ze hebben slaapwandelend over twente moet gaan
Ja, want begroting is echt doorslaggevend.
het is nu eenmaal zo en als je eerlijk bent kan je het alleen maar toegeven. .
.
kos
-
- 46753 berichten
- 8899 stemmen
[
Zou ik wel voor zijn. Niveau in de eredivisie was bedroevend laag dit seizoen. Van mij mag er een Europese competitie komen.
Ja, dan kunnen we meteen in de onderste regionen bivakkeren. Leuk.
kos
-
- 46753 berichten
- 8899 stemmen
Even middels de samenvatting, Voetbal Insite en Studio Voetbal de achterstand ingehaald. Alles wat mis is met Ajax werd gedemonstreerd door Adri Koster, die sprak van een gelukkige en niet een verdiende winnaar. Eerder was, volgens hem, Ajax ook al beter dan landskampioen PSV.
In 6 wedstrijden tegen Twente en PSV wist zijn club echter niet te winnen en scoorde het met haar superaanval 3 goaltjes... Als je zo graag de succesvolste club wil zijn, dan moet je ook grandeur uitstralen als je een keertje verliest. Dat is waar Ajax faalt, vandaar denk ik de antipathie jegens de club.
Juist.
.
Misschien moet Oger nog wat 1'tjes op de clubkostuums laten borduren.
.
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
Nou en? dat doet er niet toe, als ze maar winnen.
resultaat voorop, maar hou nu eenmaal niet van slaapverwekkend voetbal waar ajax zich ook dit seizoen schuldig aan maakte.
100 keer liever eens clusbs die het goed doen in Europa dan 'mooi voetbal' (lees: met z'n allen naar voren stomen en niet doorhebben dat de tegenstander dat graag heeft en telkens in messcherpe counters lopen
. )
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Er gaan weer geruchten rond over de nieuwe trainer van Twente: klik
McClaren?!
Twente is toch wel echt gek als ze McClaren nemen. Een matige trainer, die een torenhoog salaris wil. In Nederland lopen zo 8 betere rond. Ik dacht, toen ik de naam Koster hoorde, al dat het dieptepunt bereikt was. Maar McClaren zou een nog groter fiasco zijn.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Sportief gezien helemaal niet zo erg trouwens dat Ajax nu geen CL speelt. Dan ligt er niet meteen zo'n druk op Van Basten en de spelers om in augustus al te moeten presteren (zoals eerder gezegd, echt belachelijk die kwalificatie CL in augustus al). De voorbereiding zal een stuk rustiger verlopen, iets waar PSV ook al een paar jaar van profiteert.
Alleen financieel is het natuurlijk een tegenvaller en het zal misschien moeilijker zijn spelers te halen/behouden zonder CL.
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
natuurlijk onzin wat hij zegd, maar heb zelden tot nooit een trainer meegemaakt die zegd dat zijn team slechter is.
Dat is waar Ajax faalt,
ze falen door niet te winnen.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Doen we nu toch ook?
Ik denk dat Ajax en PSV juist makkelijker zouden kunnen concurreren in een Europese competitie.
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
Ja, want begroting is echt doorslaggevend.
als dat niet zo zou zijn is het wel heel toevallig dat engeland drie clubs bij de laatste vier hebben, dat het incidenteel wel is anders is doet daar niks aan af. hoewel ajax al een jaar of 12 ondermaats presteerd.
.
kos
-
- 46753 berichten
- 8899 stemmen
en dat het als grootste club word beschouwd.
Door Ajacieden misschien.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Nou niet gaan overdrijven he? Pas 10 jaar, 
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
McClaren?!
Twente is toch wel echt gek als ze McClaren nemen. Een matige trainer, die een torenhoog salaris wil. In Nederland lopen zo 8 betere rond. Ik dacht, toen ik de naam Koster hoorde, al dat het dieptepunt bereikt was. Maar McClaren zou een nog groter fiasco zijn.
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
Door Ajacieden misschien.
kos
-
- 46753 berichten
- 8899 stemmen
Mwa, bij de meeste voetbalsupporters die ik ken door het hele land staat Ajax vooral bekend als club waar provinciaaltjes uit het hele land die Studio Sport kijken en de succestijden van Ajax nog kennen supporter zijn.
Komen nauwelijks in een stadion, tenzij ze kaartjes krijgen van een bedrijf en willen graag bij 'de beste' horen, ook al zijn ze dat al jaren niet meer.
De grootste club onder teletekstsupporters dus. Nogal te verwaarlozen.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3892 stemmen
Helemaal waar daarom snapte ik ook niet waarom het aan Twente gekoppeld werd.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3892 stemmen
Sportief gezien helemaal niet zo erg trouwens dat Ajax nu geen CL speelt. Dan ligt er niet meteen zo'n druk op Van Basten en de spelers om in augustus al te moeten presteren (zoals eerder gezegd, echt belachelijk die kwalificatie CL in augustus al). De voorbereiding zal een stuk rustiger verlopen, iets waar PSV ook al een paar jaar van profiteert.
Alleen financieel is het natuurlijk een tegenvaller en het zal misschien moeilijker zijn spelers te halen/behouden zonder CL.
Vooral dat laatste wordt een heel groot probleem voor Ajax. Suljemani komt nu niet want die wou alleen komen als ze voorronde speelden. Tenminste dat heb ik veel gelezen. Zou mooi zijn als die nu dan naar Eindhoven kwam maar helaas wou hij volgens diezelfde berichten naar het buitenland als Ajax geen voorronde speelde. Verder zal Huntelaar nu toch helemaal vertrekken lijkt me. Het missen van de Champions Leaugue zal dus niet het vervelendste gevolg zijn. Dat er geen voorhoede van absolute wereldklasse staat met Suarez, Suljemani en Hunterlaar volgend seizoen is veel erger voor Ajax
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
oa. maar ook door de historie en dat het als grootste club word beschouwd.
Nee, dat denk ik juist niet, integendeel zelfs. Hele generaties zijn opgegroeid met Cruyff, Van Basten, Bergkamp of het team van Van Gaal (zoals ik). Voor Ajax was (soms stiekem, meestal openlijk) bewondering; mooi spel, veel prijzen, eigen jeugd. Ik denk dat er tot voor een jaar of 10 terug heel veel mensen in Nederland Ajax als 2e favoriete club hadden, buiten de eigen (regionale) helden.
Die goede naam heeft het de afgelopen jaren zelf te grabbel gegooid, juist door het totaal niet om kunnen gaan met een slechte periode. Door niet intern te zoeken naar de weg omhoog maar de tegenstanders met de mond proberen weg te zetten. Met misplaatst dedain te spreken over de successen van PSV, neerbuigend te doen over clubs die zonder grote naam wel een goed beleid weten te voeren, onderwijl continu mopperend over de velden, de scheidsrechters, en wat dies meer zij. De uitspraken van Koster passen in die treurige traditie.
Ajax stond voor schoonheid en succes, nu voor arrogantie en mislukking. Hoewel de club er sportief echt wel weer bovenop komt (gezien de begroting alleen al kan dat niet anders), betwijfel ik of de club ooit weer in de harten van de voetballiefhebbers terecht komt. Het Grote Genieten is al tijden verplaatst naar provincieclubs als Heerenveen en Twente, en het lelijke karakter wat vanuit Ajax naar boven is gekomen de laatste paar jaar heeft veel kwaad bloed gezet. Ajax was het Nederlandse paradepaardje, wat nu over is gebleven is een mooie club voor de eigen fans, maar voor helemaal niemand daarbuiten.
kos
-
- 46753 berichten
- 8899 stemmen
Ik hoorde net via via dat Marcel Boekhoorn Lens en Leonardo heeft gekocht.
.
Zou leuk zijn als hij zich weer met de club ging bemoeien, al heb ik er weinig geloof in.
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
ajacieden komen uit heel nederland van limburg tot groningen van rotterdam tot den haag lijkt me niet echt te verwaarlozen. en dat we ook de grootste zijn onder teletekst supporters is alleen maar een bevestiging.
Maar goed, Ajax moet nu volgend seizoen kampioen worden anders trakteer ik alle 020 haters op de mm op een gezellig weekend in uiteraard amsterdam. 
kos
-
- 46753 berichten
- 8899 stemmen
Ik ben anders vaak zat in Amsterdam. Mooie fijne stad met leuke mensen, jammer dat ze zo'n rotclub hebben.
.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3892 stemmen
Ik kan alleen maar voor mezelf spreken maar er is geen voetballer geweest waar ik een grotere fan van was dan van Jari Litmanen. Ook ik vond de 5-2 tegen Munchen fantastisch en ook ik heb de hele Europese campagne voor Ajax gesupporterd. Jaren daarna ook nog wel trouwens. Volgens mij wonnen ze toen nog een keer in Madrid door een mooie goal van Dani. Maar tegenwoordig ben ik absoluut niet meer voor Ajax Europees. En ik denk dat bovenstaand verhaal daar inderdaad een belangrijke rol in speelt. Voor bijna iedere andere Nederlandse club ben ik namelijk nog wel steeds als ze Europees spelen.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3892 stemmen
Ik hoorde net via via dat Marcel Boekhoorn Lens en Leonardo heeft gekocht.
.
Zou leuk zijn als hij zich weer met de club ging bemoeien, al heb ik er weinig geloof in.
Die man heeft in ieder geval ontzettend veel geld te veel want die krant van hem kost ook niet niks en vraag me toch serieus af of hij daar geld aan verdient.
kos
-
- 46753 berichten
- 8899 stemmen
Dat doet er in principe niet zo heel veel toe. Hij is inderdaad schathemeltjerijk, maar dan gaat ie nog niet zo z'n geld wegsmijten.
Bovendien heeft hij al dermate veel aanvaringen gehad met bepaalde 'supporters' dat ik betwijfel of hij z'n nek (
) wel zo durft uit te steken, hoewel het een echte supporter is.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
De grootste club onder teletekstsupporters dus. Nogal te verwaarlozen.
* Elk jaar de meeste bezoekers (ook al heeft Feyenoord een groter stadion).
* Grootste supportersvereniging.
* Beste kijkcijfers (ook de STER is niet blij met alleen PSV in de CL, want dat betekent gewoon miljoenen kijkers minder).
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Nee, dat denk ik juist niet, integendeel zelfs. Hele generaties zijn opgegroeid met Cruyff, Van Basten, Bergkamp of het team van Van Gaal (zoals ik). Voor Ajax was (soms stiekem, meestal openlijk) bewondering; mooi spel, veel prijzen, eigen jeugd. Ik denk dat er tot voor een jaar of 10 terug heel veel mensen in Nederland Ajax als 2e favoriete club hadden, buiten de eigen (regionale) helden.
Die goede naam heeft het de afgelopen jaren zelf te grabbel gegooid, juist door het totaal niet om kunnen gaan met een slechte periode. Door niet intern te zoeken naar de weg omhoog maar de tegenstanders met de mond proberen weg te zetten. Met misplaatst dedain te spreken over de successen van PSV, neerbuigend te doen over clubs die zonder grote naam wel een goed beleid weten te voeren, onderwijl continu mopperend over de velden, de scheidsrechters, en wat dies meer zij. De uitspraken van Koster passen in die treurige traditie.
Ajax stond voor schoonheid en succes, nu voor arrogantie en mislukking. Hoewel de club er sportief echt wel weer bovenop komt (gezien de begroting alleen al kan dat niet anders), betwijfel ik of de club ooit weer in de harten van de voetballiefhebbers terecht komt. Het Grote Genieten is al tijden verplaatst naar provincieclubs als Heerenveen en Twente, en het lelijke karakter wat vanuit Ajax naar boven is gekomen de laatste paar jaar heeft veel kwaad bloed gezet. Ajax was het Nederlandse paradepaardje, wat nu over is gebleven is een mooie club voor de eigen fans, maar voor helemaal niemand daarbuiten.
Het buitenland kijkt vooral naar de historie van Ajax, maar ik neem aan dat je buiten Amsterdam bedoelt.
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
Die goede naam heeft het de afgelopen jaren zelf te grabbel gegooid, juist door het totaal niet om kunnen gaan met een slechte periode.
ik ken geen goede verliezers.
je moet het altijd bij jezelf zoeken idd.
dat is gewoon amsterdamse bluf, niks mis mee, alleen lullig idd. als je het niet waarmaakt op het veld.
hoogstens omdat ze saai voetbal spelen, maar ken geen 1 ajacied die geen respect (zelfs hun stadion vinden we mooi) voor psv heeft.
dat is onzin, noem maar wat voorbeelden dan.
wie maakt zich daar nou niet schuldig aan. 
ieder mag een eigen mening hebben, maar idd. beetje onzinnige uitspraken.
Ajax stond voor schoonheid en succes
nog steeds. alleen op het hoogste niveau al een tijdje niet door de slechte prestaties.
tuurlijk, ajax kan er toch niks aan den dat het de grootste club van nederland is.
ik hoop het, eerst zien dan geloven, en veel rek zit er niet meer in wat de begroting betreft.
we hebben niks aan meelopers die alleen voor ajax zijn als ze mooi spelen en winnen.
en az(de afgelopen jaren) en nec dit seizoen. en groningen niet vergeten.
mwa, die 1 hadden ze natuurlijk nooit mogen doen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.