- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Weertopic
Weertopic
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Ik vind dit weer juist heerlijk. Ik vond die bloedhitte van een dikke maand terug pas echt de hel. Met het huidige weer kan ik weer prima slapen, werken, sporten, buiten komen.
En ik loop gewoon in korte broek en t-shirt rond. De temperatuur is prima. De regen is af en toe wat irritant maar veel minder erg dan een brandende zon.
ZAP!
-
- 5448 berichten
- 3621 stemmen
Ondanks dat ik net met moeite m'n gammele paraplu overeind kon houden en een beetje nat geworden ben, heb ik dit ook liever dan droog met temperaturen tegen de 30 graden. Ben ik 't ook een keer eens met The Oceanic Six. Straks even op de fiets, mogelijk door regen en wind, m'n pakje met twee boeken bij de AH ophalen + boodschappen doen, nu al zin in - gek genoeg word ik een beetje extra vrolijk van mensen die chagrijnig worden van zgn. slecht weer... 
-edit- het was droog en er was weinig wind... 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Vandaag tussen de buien door zowaar zo nu en dan een waterig zonnetje. Dat gaf me de gelegenheid om de supermarkt te bereiken zonder doorweekt te raken, een unicum de afgelopen weken. Uiteraard kwam ik niet helemaal droog over, maar dat is ook wat al teveel gevraagd in augustus niewaar. Korte broeken en t-shirts onderweg niet gezien, wel winterjassen, want het blijft gewoon koud en er staat achterlijk veel wind.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Matig dagje vandaag, toch nog best warm als het niet de hele dag regent. Je gaat die druppels toch al snel missen voor een verfrissende koelte. Zo meteen naar de supermarkt toe, daar verheug je je met dit warme weer toch niet direct op. Gelukkig wel in mijn korte broek en t-shirt want de temperatuur blijft hoog.
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 berichten
- 4510 stemmen
Ik ging gister om half 10 na de zondvloed nog even hardlopen. Zag dat het ineens droog was en had nog wel zin. Kon gewoon kort kort omdat het nauwelijks afkoelt ‘s avonds. Lekker.
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Tweede dag in augustus, de tweede met code geel vanwege het 'gezellige, onstuimige Hollandse zomerweer' met hagel, regen, wind en kou. Wat een land.
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
We vinden het allemaal spijtig voor je otherfool, en ik wil je dan ook namens het Nederlandse klimaat excuses aanbieden.
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Dat lijkt me wel op zijn plek. Ik was het verwachte onweer trouwens nog vergeten. Wat een ellende.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
De wind staat gunstig vandaag. Zit hier heerlijk droog in de kamer, zonder verwarming en de achterdeur kan open. Ook fijn voor de kat, hoeft die niet om te lopen naar zijn luikje.
Ben het wel eens met o'fool dat de regen wat vervelend wordt, maar dat is na morgen al weer grotendeels verleden tijd. Eind volgende week waarschijnlijk weer temperaturen oplopend naar boven de 25 graden, dan zijn de wat minder geharden ook weer in hun nopjes.
kos
-
- 46687 berichten
- 8844 stemmen
De wind staat gunstig vandaag.
Neem je vlieger mee.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Eigenlijk best een tof idee, misschien koop ik er weer eens eentje. Vond ik vroeger altijd wel leuk, dat vliegeren. Kan ik gelijk ook een brief naar mijn moeder sturen.
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Zit hier heerlijk droog in de kamer
Alles wat je over Nederland wilt weten in 7 woorden. We zijn al blij dat het in de zomer in elk geval binnen niet regent.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Alles wat je over Nederland wilt weten in 7 woorden. We zijn al blij dat het in de zomer in elk geval binnen niet regent.
Want Nederland is het enige land ter wereld waar het wel eens regent. Alle andere landen is het altijd droog. Er zijn ook nooit elders op de wereld overstromingen, lees je niks van. Niet in China, niet in Australië, niet in Zuid Europa, niet in Noord Amerika, gewoon nergens. Want het is er altijd droog.
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Er is alleen geen Chinees of Australiër die tijdens een overstroming zegt dat het 'lekker onstuimig weer is' of dat het 'binnen heerlijk droog is'. Dat kan alleen hier, waar acceptatie van het noodlot tot kunst verheven is, ja waar er zelf in wordt gezwolgen.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Er is alleen geen Chinees of Australiër die tijdens een overstroming zegt dat het 'lekker onstuimig weer is' of dat het 'binnen heerlijk droog is'. Dat kan alleen hier, waar acceptatie van het noodlot tot kunst verheven is, ja waar er zelf in wordt gezwolgen.
Als je alles gaat verdraaien wat er geschreven wordt, dan ben je gewoon actief op zoek naar controverse. Dan houdt verder elke discussie op. Dan ben je enkel opzichtig op zoek naar een beetje aandacht.
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Gisteren met neerkletterende slagregens in slaap gevallen. Vanochtend was het stil, en vol hoop schoof ik het gordijn terzijde. Motregen, grauwheid en donkere wolken waren mijn beloning. Wél is er voor het eerst deze maand geen weeralarm, of hebben onze vrinden bij de KNMI het ook maar gewoon opgegeven?
Ondertussen bij de media:
Waar is de zomer gebleven? (weeronline)
Kletsnat kleumen in augustus (rtl)
Wanneer krijgen we nu eens zomerweer? (metro)
Zij hebben de MoMe-memo nog niet ontvangen dat dit soort woorden niet gebezigd dienen te worden.
ZAP!
-
- 5448 berichten
- 3621 stemmen
Het blijft otherfool-verdriet regenen hier... succes met de meteorologische gruwelen.
Ik zal niet zeggen dat het lekker zomers weer is, maar kleumen is er nog niet bij geweest. Maar ja, Rtl...
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Weekendweerbericht: Matig zomerweer bereikt dieptepunt met natte, grijze dagen | Binnenland | NU.nl
Ik pik er even wat woorden uit: dieptepunt (...) grijs (...) regenzones (...) langdurig regenen (...) slecht nieuws (...) niet boven de 17 graden (...) regenzones vol buien en onweer (...) niet of geen zon (sic) (...) stevige noordwestenwind (...) lage temparaturen (...) nog kouder.
Aldus het eerste weekend van zomermaand augustus.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Misschien moet je gewoon emigreren. We weten niet of we zonder je kunnen, maar we proberen het graag.
Leland Palmer
-
- 23785 berichten
- 4893 stemmen
Ben benieuwd of we ook leuke positieve verslagjes te lezen krijgen als het weer mooi is. Waarschijnlijk niet. Tijdens de droge, zonnige periode hoorden we ook niks van ‘m. Typisch kenmerk van een trol. Alleen maar negatief zijn en reacties uitlokken. Treurig.
Splinters
-
- 2620 berichten
- 1391 stemmen
In Düsseldorf werd de 25 dit weekend zelfs aangetikt. Het was aldus heerlijk flaneren langs de Rijn, waar de ganse stad van het zonnetje genoot, bekenden tegenkwam en samen een versnapering nuttigde. 's Avonds zomaar in de buitenlucht kunnen dineren. Er werd gelachen, er werd gedanst, elkander de liefde verklaard.
Bij gemiddeld 'schitterend onstuimig herfstweer' hadden al die mensen moederziel alleen thuis gezeten, bedacht ik me.
In nw-europa moet je altijd, en zeker eind oktober, heel goed zoeken naar mogelijke krenten in de pap, maar otherfool vindt ze wel.
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Een nieuwe augustusdag, nieuwe kansen.
Veel regen: code geel in westelijke provincies, Drenthe en Overijssel - nos.nl
veel regen (...) code geel (...) regen en onweersbuien (...) het regent hard (...) stevige onweersbuien (...) onweersbuien (...) veel regen (...) wateroverlast (...) buien (...) hard waaien (...) windstoten (...) zware regenval (...) harde regen (...) overtollig water (...) brandweer (...) meldkamer (...) acuut gevaar (...) onstuimig weer (...) water op de weg.
mikey
-
- 28986 berichten
- 5136 stemmen
ik ben er ook wel klaar mee! (met het weer)
narva77 (crew films)
-
- 12723 berichten
- 6540 stemmen
Voordeel van dit weer is dat ik gelijk zin krijg in boerenkool met worst. Of zuurkool… Yummie 
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Voordeel van dit weer is dat ik gelijk zin krijg in boerenkool met worst. Of zuurkool… Yummie
En er is niks mis met een kop warme chocolademelk in augustus 
Splinters
-
- 2620 berichten
- 1391 stemmen
Ben benieuwd of we ook leuke positieve verslagjes te lezen krijgen als het weer mooi is. Waarschijnlijk niet. Tijdens de droge, zonnige periode hoorden we ook niks van ‘m. Typisch kenmerk van een trol. Alleen maar negatief zijn en reacties uitlokken. Treurig.
Vandaag de hele dag onbewolkt. En een steeds hoger dauwpunt dus zwoel. Weinig wind. Maximum temp rond een aardige 25C.
Prima (strand)dag vandaag.
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Waar leven wij? In arren moede ben ik nog even een tijdje naar Kreta gevlucht, wat ik normaal in augustus nooit zou doen maar je wordt gewoon gedwongen door de armetierige Hollandse 'onstuimige' zomer. Inmiddels weer terug, en oh wat een verrassing: de regen valt hier nog altijd met bakken uit de hemel. Maarja, de herfst staat dan ook alweer voor de deur...