• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.926 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.938 acteurs
  • 198.973 gebruikers
  • 9.370.370 stemmen

Weertopic

zoeken in:

ZAP!

• 5448 berichten
  • 3621 stemmen

otherfool schreef:

En ja, het is nu eenmaal niet anders. Dat defaitisme maakt het nog erger. De goden zij geprezen dat we in een tijd leven waarin je makkelijk kunt verkassen en dit tranendal achter je kunt laten.

Defaitisme of gewoon je neerleggen bij iets wat je niet veranderen kan? Of je moet, zoals je idd aangeeft, verkassen. In dat geval, be gone and stay gone (Pulp Fiction), maar loop hier niet te zeuren.

Splinters schreef:

En daar kan zap! wat van. Hij schrijft doodleuk op zichzelf binnenshuis dik in te pakken en het op een zuipen te zetten om maar een beetje warm te blijven.

En vervolgens zou jij je moeten verdedigen vanwege een vermeend "overdreven" tekst. Hoe dan?

Dat dik inpakken was een experiment en heb ik een weekje volgehouden, de kachel gaat gewoon weer aan (op 20). Van de alcohol was ik altijd al, ook al is het bloedje heet. Maar 'vermeend', dat klopt gewoon niet, dat gejeremieer van jullie beiden is echt tenhemelschreiend - het omgekeerde van regen, zeg maar.

Splinters schreef:

Ondertussen is het buiten gewoon smerig koud en hangen er dikke plakkaten met grijze wolken in de lucht. Er moet heel wat gebeuren wil dit uitmonden in de vooraf beloofde nazomerdag.

Zoals otherfool al suggereerde: verkas, verkas en wel ras!

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

Beste zap!,

Is het je nu nog steeds niet duidelijk dat ik vind dat jij degene bent die jerimieert en tot vervelends toe met volstrekt ongevraagde adviezen aan komt zetten? Hoeveel spiegels heeft een mens nodig? Zoals jij zijn er overigens meer die eeuwig en altijd zaniken over andermans mening en in onderhavige context weerbeleving.

Voor deze mensen kom ik bij deze eenmalig, ik herhaal eenmalig, met een advies: leven en laten leven. Het is echt niet nodig om continue aan te slaan op wat iemand anders allemaal vindt. Verkondig je eigen mening en laat mensen waarmee je het inhoudelijk oneens bent lekker met rust.

ZAP!

• 5448 berichten
  • 3621 stemmen

Splinters schreef:

Beste zap!,

Is het je nu nog steeds niet duidelijk dat ik vind dat jij degene bent die jerimieert en tot vervelends toe met volstrekt ongevraagde adviezen aan komt zetten? Hoeveel spiegels heeft een mens nodig? Zoals jij zijn er overigens meer die eeuwig en altijd zaniken over andermans mening en in onderhavige context weerbeleving.

Voor deze mensen kom ik bij deze eenmalig, ik herhaal eenmalig, met een advies: leven en laten leven. Het is echt niet nodig om continue aan te slaan op wat iemand anders allemaal vindt. Verkondig je eigen mening en laat mensen waarmee je het inhoudelijk oneens bent lekker met rust.

Je kan me beter even taggen of quoten als je zeker wilt zijn dat ik je berichten lees, maar dat terzijde.

On topic: stel je je nu niet een beetje aan? Het punt van discussiëren is nou juist niet dat iedereen het altijd met elkaar eens hoeft te zijn. Als je geen weerwoord wilt hebben, dan moet je misschien iets anders verzinnen. Of je reageert niet meer (op mij), ook goed hoor.

Have an ice day.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

ZAP! schreef:

(quote)
Je kan me beter even taggen of quoten als je zeker wilt zijn dat ik je berichten lees, maar dat terzijde.

On topic: stel je je nu niet een beetje aan? Het punt van discussiëren is nou juist niet dat iedereen het altijd met elkaar eens hoeft te zijn. Als je geen weerwoord wilt hebben, dan moet je misschien iets anders verzinnen. Of je reageert niet meer (op mij), ook goed hoor.

Have an ice day.

Discussieren is echt iets anders dan constant commentaar leveren of opschrijven dat iemand moet emigreren.

Daarbij is de kern van het geschil inmiddels wel duidelijk: liefhebbers van het winterhalfjaar gaan op gezette tijden dik ingepakt naar buiten en genieten van de kou en wat andere elementen op momenten dat het hen uitkomt. Om vervolgens met een warme drank of een sudderlapje achter de kachel te kruipen. Zomerliefhebbers genieten daarentegen nooit van koud weer. Al vind ik persoonlijk schaatsen wel leuk.

Als je dit vooraf allemaal al weet, wat valt er dan te bepraten?

ZAP!

• 5448 berichten
  • 3621 stemmen

Splinters schreef:

Discussieren is echt iets anders dan constant commentaar leveren of opschrijven dat iemand moet emigreren.

Jouw zeikposts (echt, dat zie je zelf toch ook wel in?) vragen om wederzeik, Dat is idd niet echt heel inhoudelijk discussiëren te noemen, maar je begint natuurlijk zelf en dan laat ik me soms meeslepen. De emigratie-optie kwam dit keer van otherfool, en wilde ik graag nog eens onderschrijven.

Splinters schreef:

Daarbij is de kern van het geschil inmiddels wel duidelijk [...] Als je dit vooraf allemaal al weet, wat valt er dan te bepraten?

Precies, dat zeg ik!

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

ZAP! schreef:

(quote)
Jouw zeikposts (echt, dat zie je zelf toch ook wel in?) vragen om wederzeik, Dat is idd niet echt heel inhoudelijk discussiëren te noemen, maar je begint natuurlijk zelf en dan laat ik me soms meeslepen. De emigratie-optie kwam dit keer van otherfool, en wilde ik graag nog eens onderschrijven.

(quote)
Precies, dat zeg ik!

Ik weet inmiddels wel wat jij (en wat anderen) van mijn weerberichten vinden, ja. Echter het feit dat ik weet wat jij allemaal vindt van mijn weerberichten wil nog niet zeggen dat ik jouw conclusies volledig onderschrijf, laat staan dat ik er iets mee "moet". Daarom schreef ik zojuist iets over leven en laten leven. Schrijf in dit topic weerberichten vanuit jouw perspectief en val anderen niet lastig met ongevraagd commentaar. Zo moeilijk is dat toch niet?

ZAP!

• 5448 berichten
  • 3621 stemmen

Splinters schreef:

Ik weet inmiddels [...] Zo moeilijk is dat toch niet?

Als ik zin heb om commentaar te geven op jouw berichten om wat voor reden dan ook, dan doe ik dat. Mocht jij bij de crew kunnen bedingen dat die ongepast zijn, dan zou ik me naar hun oordeel schikken. Vrij simpel, inderdaad.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

ZAP! schreef:

(quote)
Als ik zin heb om commentaar te geven op jouw berichten om wat voor reden dan ook, dan doe ik dat. Mocht jij bij de crew kunnen bedingen dat die ongepast zijn, dan zou ik me naar hun oordeel schikken. Vrij simpel, inderdaad.

Nou... Ik heb je nog nooit aangemeld voor een misbruikmelding, hoor. Laat onverlet dat ik denk dat je beter zelf weerberichten kunt gaan schrijven ipv het reactief reageren op personen waarvan je op voorhand weet dat ze jouw mening niet onderschrijven.

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

Iedereen die vandaag niet in het bos gaat lopen / heeft gelopen, doet zichzelf tekort.

ZAP!

• 5448 berichten
  • 3621 stemmen

Ik heb mezelf tekort gedaan vandaag. Toch nog wel wat (buiten)zon meegepikt.

MRDammann

• 661 berichten
  • 3560 stemmen

Heerlijke wandeling gedaan door het Haagse Bos vandaag!

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

Dikke wolkenplakaten en aanhoudende motregen. Bah. Wat een smerig en troosteloos weer vandaag zeg. Komende week helaas weinig zon en aanhoudend wisselvallig. De maxima liggen rond 17C, maandag mogelijk iets hoger. Het houdt allemaal niet over in nl. Blergh.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

hallelujah, er volgen welgeteld 2 (twee) droge dagen tussen al het neerslaggeweld door. Wat. Een. "Weelde". Verder is de pluim weinig soeps. Veel te wisselvallig, nauwelijks zonneschijn, en een temperatuur die structureel te laag ligt om als aangenaam te kunnen worden omschreven. Ook bij "zacht" weer voor de tijd van het jaar blijkt laat de kachel gieren een meer dan toepasselijke uitdrukking.

Verder vind ik de score met berichten met een andere invalshoek nogal karig de afgelopen dagen. Welgeteld 1 (een) bericht in 12 dagen tijd over een modderig, zompig, en afstervend herfstbos dat een cadeautje zou moeten zijn houdt niet bepaald over. Of zie ik dat verkeerd?

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

Nog eentje dan: het is heerlijk herfstweer. Gisteren kon je zonder jas in het bos lopen. Vorige week heb ik met alleen een korte broek aan in de tuin gezeten. Ook de buien in dit jaargetijde vind ik niet erg, omdat het buien zijn, geen hele dagen miezerregen. Pas vanaf november wordt het troosteloos. Nu is het genieten.

ZAP!

• 5448 berichten
  • 3621 stemmen

Splinters schreef:

...Of zie ik dat verkeerd?

Jij ziet altijd alles verkeerd, ga daar nou maar gewoon van uit.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Om eerlijk te zijn heb ik weinig te klagen over de eerste helft van oktober, en dat komt dan vooral door de zachte temperaturen (hier in het westen dan toch). Afgelopen drie weekenden steeds gewoon citytripjes kunnen maken zonder dat de driedubbele winterslashregenjas mee hoefde. Meer mag ik van het traditioneel zo treurige Hollandsche herfschtweer niet verwachten.

Het zal allemaal wel weer snel minder worden, dat wel. En die duisternis helpt ook niet echt...

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

Gisteren heb ik in het zonnetje in mijn t-shirt in het bos gelopen. Dat was even lekker, al staat het bos er in deze tijd van het jaar natuurlijk niet al te florisant bij.

Dan de pluim. Na vandaag helaas weinig zon en geregeld buien of regen. De temperatuur lijkt daarentegen een beetje op te krabbelen en af en toe met de 20C te gaan flirten. Dat kan inderdaad een stuk slechter in deze tijd van het jaar. Je zou kunnen stellen dat de komende periode slecht zomerweer wordt verwacht.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

De komende week blijven de maxima rond de 20C hangen. In ons beroerde klimaat is dit zo'n beetje het maximaal haalbare in deze tijd van het jaar. Mogelijk krijgt het zuidoosten komend weekend te maken met goed leefbare maxima van 24/25C. In dat geval moet komende week echt alles meezitten in de bovenlucht.

De komende week is de zon helaas weinig te zien. De wolkenvelden zijn dik, lomp, groot, en helaas vaak prominent aanwezig. Gelukkig blijft het wel overwegend droog.

Begin november slaat het weer fors om. De maxima zullen op termijn zakken naar een zeer schamele 12C. Nutteloze kou dus. Blergh. Alsof dat niet genoeg is neemt het risico op regen en wind eveneens fors toe. Bah.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Met een beetje geluk een superrecord komende dagen.

Het zit erin dat op vrijdag 28 oktober er enkele tienden van een punt aan het warmtegetal van 2022 worden toegevoegd. Dat is by far de laatste datum in het warmtegetalseizoen waarop er punten gescoord worden.

Laten we duimen dat het gebeurt.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Compleet van de pot gerukt, dit weer.

Eind oktober, bijna november, en ik heb de deur naar de tuin open omdat het lekker warm is buiten. Ruim twintig graden, voor morgen staat er zelfs 23 graden in de verwachting.

Dit is het equivalent van een superhittegolf in de zomer.

Ik gok dat we dit jaar eens een keer geen Elfstedentocht gaan krijgen.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

Graaf Machine schreef:

Compleet van de pot gerukt, dit weer.

Eind oktober, bijna november, en ik heb de deur naar de tuin open omdat het lekker warm is buiten. Ruim twintig graden, voor morgen staat er zelfs 23 graden in de verwachting.

Dit is het equivalent van een superhittegolf in de zomer.

Ik gok dat we dit jaar eens een keer geen Elfstedentocht gaan krijgen.

Misschien moet je jezelf met je balzak vastlijmen aan de privejet van max verstappen.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

Redelijk weertje vanmiddag. Komend weekend eveneens redelijk weer voordat begin november de klad er zeer zwaar inkomt.

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

Iemand nog iets te zeuren?

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

eRCee

Nee vandaag Sluipschutters:

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

eRCee schreef:

Iemand nog iets te zeuren?

Nee. Ik kan evt wel constateren dat het slecht, grauw, en vies miezerig weer was vanmiddag.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

In Düsseldorf werd de 25 dit weekend zelfs aangetikt. Het was aldus heerlijk flaneren langs de Rijn, waar de ganse stad van het zonnetje genoot, bekenden tegenkwam en samen een versnapering nuttigde. 's Avonds zomaar in de buitenlucht kunnen dineren. Er werd gelachen, er werd gedanst, elkander de liefde verklaard.

Bij gemiddeld 'schitterend onstuimig herfstweer' hadden al die mensen moederziel alleen thuis gezeten, bedacht ik me.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

Itt tot wat in eerste instantie werd verwacht is de meeste zeikregen vandaag gelukkig in zee gevallen. Goed weer was het vandaag natuurlijk niet.

Edit.

De nutteloze kou zal zich op termijn helaas verscherpen. Om het positief af te sluiten: de pluim oogt vanaf 10 nov lekker droog.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Het is weer de tijd om het tijdloze gedicht van De Génestet te herhalen, Boutade:

Boutade

O land van mest en mist, van vuilen, kouden regen,

Doorsijperd stukske grond, vol killen dauw en damp,

Vol vuns, onpeilbaar slijk en ondoorwaadbre wegen!

Vol jicht en parapluies, vol kiespijn en vol kramp

O saaie brij-moeras, o erf van overschoenen,

Van kikkers, baggerluî, schoenlappers, moddergoôn,

Van eenden groot en klein, in allerlei fatsoenen,

Ontvang het najaarswee van uw verkouden zoon!

Uw kliemerig klimaat maakt mij het bloed in de aderen

Tot modder; ‘k heb geen lied, geen honger, vreugd noch vreê.

Trek overschoenen aan, gewijde grond der Vaderen,

Gij – niet op mijn verzoek – ontwoekerd aan de zee.

Gewoon om Splinters te laten lijden.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

Zo. De beste vriend van Petrus Augustus zou vermoedelijk antidepressiva zijn geweest.

Dit gedicht toont mijn gelijk aardig aan. Arme Petrus Augustus.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

Smerig beestenweer vanmorgen. Actueel ranzig beestenweer in het noordoosten. Hier actueel dikke wolkenplakaten en nutteloos koud.

Vanaf morgen blijft het eindelijk een paar dagen droog. De temperatuur ligt rond 13/14C en dat is uiteraard niet om over naar huis te schrijven. Zeker niet icm een zeer zwakke zon, als de zon al schijnt.

En het wordt erger. Veel erger. Volgende week wisselvallig. Bovendien duiken de maxima volgende week onder onder de 10C: ranzige kou. Bah.

Anderen nog iets te vertellen? De Depressieve Dichter heb ik iig wel weer gezien.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.