• 15.741 nieuwsartikelen
  • 177.896 films
  • 12.201 series
  • 33.969 seizoenen
  • 646.886 acteurs
  • 198.954 gebruikers
  • 9.369.900 stemmen

Weertopic

zoeken in:

Graaf Machine

• 9788 berichten
  • 1412 stemmen

Splinters schreef:

(quote)
Het is er jaarrond rond de 30C, daar doe ik het voor. Die moesson daar bevalt me minder, maar alsnog zou ik het nederlands klimaat er per direct voor uitruilen. Maar goed, dat gaat niet.

Cleaute voor je. Kun je ook niet gewoon je woonplaats uitruilen? Ja, dat klinkt goedkoop, is het ook, maar is wel een optie. Ik gun je best een mooier klimaat dan de 8 maanden herfst die wij hier hebben. Ik geniet wel van die herfst natuurlijk. Lekker zompige wandelpaden, grijze dekens die ons bedekken en af en toe echt gure windregens in het gezicht. Heerlijk. Ik ga maar weer eens snert maken, dit weekend.

Splinters

• 2619 berichten
  • 1390 stemmen

Toch wel de weerman uit mijn jeugd.

DPG Media Privacy Gate - nu.nl

Splinters

• 2619 berichten
  • 1390 stemmen

We hebben februari nog. Voor sneeuw en ijspret althans.

Definitieve winterverwachting: vroege start, volgt er meer? | weerverteller.nl

Verder een kleine verbetering in die zin dat men niet langer over een "warme" maar over een "zachte" winter spreekt. Al dekt het begrip "zachte winter" de lading natuurlijk evenmin. Een iets minder koude winter dan normaal dekt de lading het best. Maar goed, baby steps.

Graaf Machine

• 9788 berichten
  • 1412 stemmen

Ik las laatst nog dat we een horrorwinter krijgen. Dat zou me niks verbazen want dat is al jarenlang vaste prik. De laatste fatsoenlijke koudegolf dateert al weer van 2012, en daarvoor van 1997.

Splinters

• 2619 berichten
  • 1390 stemmen

Onstuimig weer morgen.

Als ik de pluim moet geloven dan mag de code geel er voor mijn regio wel vanaf. Gelukkig.

Noordwest nl komt er morgen (nog) minder genadig vanaf. Met wat pech gaat daar de kleur naar oranje.

KNMI - Weer- en klimaatpluim en Expertpluim

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Na maandenlang regen, wind, storm en kou nu weer bijna 2 weken nog geen minuutje zon... wat een land.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

otherfool schreef:

Na maandenlang regen, wind, storm en kou nu weer bijna 2 weken nog geen minuutje zon... wat een land.

Hier is nu volop zon hoor.

Splinters

• 2619 berichten
  • 1390 stemmen

otherfool schreef:

Ik moet zeggen dat ik de afgelopen weken regelmatig de "zon" heb gezien. Een beetje een waar een klein land groot in kan zijn verhaal zullen we maar zeggen.

Maar daarmee is direct alles gezegd want in december in nederland moet je de woorden zon, zonneschijn, totaal aantal zonuren etc altijd tussen aanhalingstekens plaatsen.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Nabij De Bilt (waar ik niet ver vandaan woon) was er gedurende 12 dagen geen seconde zon te zien, vandaar. Over de hele maand zitten we aan 1 uur zon per dag (!). Vandaag weer mist en ijzige kou. Jippie.

Splinters

• 2619 berichten
  • 1390 stemmen

otherfool schreef:

Nabij De Bilt (waar ik niet ver vandaan woon) was er gedurende 12 dagen geen seconde zon te zien, vandaar. Over de hele maand zitten we aan 1 uur zon per dag (!). Vandaag weer mist en ijzige kou. Jippie.

Ik zie het. Hier bijna 6 uur "zon" vandaag. Zonder dat de vlag uit is gegaan, want de kou was ook hier niet minder dan snijdend.

https://ibb.co/m00K6fy

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Inmiddels is het juni, en de regen, koude en wind teisteren nog altijd het vlakke land aan de Noordzee. De gevoelstemperatuur haalt de double digits niet eens: 8 geeft de app aan en dat vind ik nog hoog ingeschat. Doffe, doffe ellende. Het schijnt over een paar dagen per ongeluk echter zowaar een dag of drie aangenaam warm te worden. Maar, zo waarschuwt nu.nl alvast, 'daarna gaat het weer mis'. Wat een land.

IH88

• 9725 berichten
  • 3182 stemmen

otherfool schreef:

Inmiddels is het juni, en de regen, koude en wind teisteren nog altijd het vlakke land aan de Noordzee. De gevoelstemperatuur haalt de double digits niet eens: 8 geeft de app aan en dat vind ik nog hoog ingeschat. Doffe, doffe ellende. Het schijnt over een paar dagen per ongeluk echter zowaar een dag of drie aangenaam warm te worden. Maar, zo waarschuwt nu.nl alvast, 'daarna gaat het weer mis'. Wat een land.

Ik heb je gemist!

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

DPG Media Privacy Gate - nu.nl

'Wisselvallig' betekent dus gewoon dat je ook in de zomer in Nederland niet de deur uitkan zonder dikke regenjas. Wat een dramatische zomer weer: regen en kou troef.

Splinters

• 2619 berichten
  • 1390 stemmen

Rare bliksem hier.

Nederlandse bliksem blijkt anders dan op andere plekken ter wereld - https://nos.nl/l/2581175

Graaf Machine

• 9788 berichten
  • 1412 stemmen

Het is me allemaal wat.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.