• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.926 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.938 acteurs
  • 198.977 gebruikers
  • 9.370.453 stemmen

Weertopic

zoeken in:

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Panta Rei schreef:

(quote)

Niet zo zeuren, joh. Zonder water is er geen leven op deze planeet.

Zonder jou (of mij) gaat het leven gewoon door.

Denk daar maar eens goed over na.

Ja ja, alles stroomt...

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

Panta Rei schreef:

(quote)

Niet zo zeuren, joh. Zonder water is er geen leven op deze planeet.

Zonder jou (of mij) gaat het leven gewoon door.

Denk daar maar eens goed over na.

Zonder fotosynthese ook niet. Het is niet voor niets dat op deze breedtegraad alles afsterft of in de overlevingsstand gaat in de herfst en er in nl minstens 6 maanden per jaar helemaal niets groeit.

Baggerklimaat.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Weer een weekje terug in Nederland en ja hoor het valt alweer met liters tegelijk uit de hemel. En dan die afgrijselijke kou er nog bij, en dat in september Ik ga maar snel weer de zon opzoeken...

Pecore

• 923 berichten
  • 1691 stemmen

Kun je Splinters dan ook meteen meenemen?

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

otherfool schreef:

Weer een weekje terug in Nederland en ja hoor het valt alweer met liters tegelijk uit de hemel. En dan die afgrijselijke kou er nog bij, en dat in september Ik ga maar snel weer de zon opzoeken...

Na één van de droogste zomers uit de geschiedenis van dit land gaan klagen over een beetje regen.

Man, je lijkt KV wel, die heeft ook altijd wat te mekkeren.

ZAP!

• 5448 berichten
  • 3621 stemmen

Graaf Machine schreef:

Man, je lijkt KV wel, die heeft ook altijd wat te mekkeren.

Remind me, wie is KV ook alweer?

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

ZAP! schreef:

(quote)
Remind me, wie is KV ook alweer?

Dat durf ik niet te zeggen. Als ik die naam uitspreek krijg ik de eeuwige toorn van otherfool over me.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

De afgelopen weken waren bar en boos, nu tijdelijk iets beter weer. Komende week eindelijk wat droger met af en toe ruimte voor de zon. De bijbehorende maxima vallen tegen, 20C blijkt helaas al een hele opgave deze week. De late zomer stelt al met al bitter weinig voor.

Volgende week slaat het weer helaas alweer om. Dan een vreselijk weertype. Wisselvallig en nutteloos koud. Bah.

Pokkeherfst.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Het weer kan soms tegenvallen, maar wat me nog meer tegenstaat is mensen die constant zeuren over het weer.

Misschien is er een praatgroep voor mensen die het weer niet kunnen uitstaan, maar val ons er niet mee lastig.

Of emigreer naar een warmer land, als je zo lijdt onder het weertype in dit land.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

kappeuter schreef:

Het weer kan soms tegenvallen, maar wat me nog meer tegenstaat is mensen die constant zeuren over het weer.

Misschien is er een praatgroep voor mensen die het weer niet kunnen uitstaan, maar val ons er niet mee lastig.

Of emigreer naar een warmer land, als je zo lijdt onder het weertype in dit land.

Ik denk dat ik maar eens flink ga klagen over mensen die eeuwig en altijd en zonder uitzondering opschrijven dat het uitstekend weer is.

Het resultaat daarvan is dat je het weertopic op kunt heffen of er louter knmi-berichten kunt posten.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Nederland is qua weer gedurende pakweg zes maanden van het jaar gewoon vrijwel onleefbaar. Als je de dagen door moet komen door buiten minimaal vijf lagen kleding over elkaar te dragen en binnen de kachel dusdanig op te stoken dat energie-armoede het woord van het jaar gaat worden, mag je constateren dat een dergelijk klimaat eigenlijk niet voor mensen bedoeld is.

Inmiddels kan ik gelukkig steeds vaker en langer overwinteren op een warme plek, maar het blijft ook voor mij (helaas) noodzakelijk regelmatig in Nederland te komen koekeloeren. Het is werkelijk mensonterend waar je dan over het algemeen mee te maken krijgt: kou, regen, grauwe grijsheid.

Daarover klagen is niet meer dan menselijk, al weet ik ook wel dat het niets helpt.

ZAP!

• 5448 berichten
  • 3621 stemmen

otherfool schreef:

Nederland is qua weer gedurende pakweg zes maanden van het jaar gewoon vrijwel onleefbaar. Als je de dagen door moet komen door buiten minimaal vijf lagen kleding over elkaar te dragen en binnen de kachel dusdanig op te stoken dat energie-armoede het woord van het jaar gaat worden, mag je constateren dat een dergelijk klimaat eigenlijk niet voor mensen bedoeld is.

Niet voor 'bepaalde' mensen bedoeld is, bedoel je. Ik kan in elk geval nog met de normale lagen kleding toe op dit moment. Het moet wel erg koud worden, wil ik daar nog wat bij aan trekken. Mijn vader heeft de kachel een uurtje terug op 20,5 gezet en ik zit hier inmiddels met een t-shirt aan.

En 'onleefbaar' en 'mensonterend': ik dacht dat Splinters er al wat van kon wat betreft overdrijven. Zijn jullie ergens rond de evenaar geboren en getogen of zo? Niks mis mee, maar voor mij zijn klagers als jullie echt een zeldzaamheid die ik van m'n leven niet eerder ben tegengekomen. Grappig dus ook wel, eigenlijk, zo'n dubbel unicum...

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

Overigens luistert kappeuter duidelijk niet naar qmusic in zijn auto, want daar wordt vrijwel dagelijks (en terecht) geklaagd over het koude, belabberde klimaat, terwijl slechts af en toe de korte broek weer aan kan.

ZAP!

• 5448 berichten
  • 3621 stemmen

Grote goden, qmusic, geen wonder dat je 't koud hebt...

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

ZAP! schreef:

Grote goden, qmusic, geen wonder dat je 't koud hebt...

Tja... Ik zou zeggen open een muziektopic en verblijd de rest van het forum met jouw superieure muzieksmaak.

ZAP!

• 5448 berichten
  • 3621 stemmen

Splinters schreef:

Tja... Ik zou zeggen open een muziektopic en verblijd de rest van het forum met jouw superieure muzieksmaak.

Mwah, ik hou het wel even bij MuMe voor nu.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Het Geluid is wel leuk op Qmusic.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

ZAP! schreef:

(quote)
Niet voor 'bepaalde' mensen bedoeld is, bedoel je. Ik kan in elk geval nog met de normale lagen kleding toe op dit moment. Het moet wel erg koud worden, wil ik daar nog wat bij aan trekken. Mijn vader heeft de kachel een uurtje terug op 20,5 gezet en ik zit hier inmiddels met een t-shirt aan.

En 'onleefbaar' en 'mensonterend': ik dacht dat Splinters er al wat van kon wat betreft overdrijven. Zijn jullie ergens rond de evenaar geboren en getogen of zo? Niks mis mee, maar voor mij zijn klagers als jullie echt een zeldzaamheid die ik van m'n leven niet eerder ben tegengekomen. Grappig dus ook wel, eigenlijk, zo'n dubbel unicum...

Uit wetenschappelijk onderzoek is allang gebleken dat de mens het best gedijt bij 22 graden Celsius, niet voor niets de gemiddelde temperatuur binnenshuis en op kantoor. Nou, hoeveel dagen van het jaar haalt Nederland dat? Misschien 50 ofzo? En dan ook nog als maximum temperatuur. Het jaargemiddelde daarentegen is 10 (!) graden. En dan laat ik de regen nog even buiten beschouwing. En de wind.

Niet goed voor de mens, die hier dan ook alleen kan overleven door eeuwenlang achtereenvolgens hout, turf, kolen, olie en gas te stoken en zichzelf in huis op te sluiten. Dit is gewoon niet de habitat van de homo sapiens.

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

De homo sapiens kan natuurlijk als geen ander de habitat naar zijn eigen hand zetten. Niet voor niks dat in omstandigheden die ongetwijfeld veel moeilijker waren dan nu, er mensen zijn komen wonen in deze streken.

Persoonlijk houd ik van warm weer, maar ik heb ook een jaar op Curacao gewoond en sindsdien waardeer ik de wisselende seizoenen in Nederland toch meer dan eerder. Met name de vroege herfst (half september tot eind oktober) is echt een fantastische tijd van kleuren en geuren en overweldigend natuurschoon. En ook van heerlijke buien.

November - maart zou moeten worden gecomprimeerd tot 3 maanden, dan was het perfect.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

ZAP! schreef:

(quote)
Mwah, ik hou het wel even bij MuMe voor nu.

Verrek. Ik heb je gevonden, en ik begrijp dat jij niet naar qmusic luistert. En daar houd ik het bij in dit topic, want anders dwaal ik helemaal af.

Rotterdam@1

• 877 berichten
  • 423 stemmen

kappeuter schreef:

Die klagers over het weer, ben ik al tijden spuugzat....Zoek een fijne hobby, werk of fijne vrienden, maar val ons niet langer lastig met je bejaardengezeur. Ga lekker naar Spanje, wekenlang boven de 42 gr. in de zomer, zoek het uit.

Vandaag las ik de rapportage van een boomdeskundige uit Rotterdam: pas deze week zijn alle bomen/struiken enz. in Rotterdam weer op het normale waterpeil, door de regen die in september j.l. is gevallen. Dat is geen hogere wiskunde: zonder regen ook geen oogst op het land, waar een flink deel van ons voedsel vandaan komt. Geen hogere wiskunde, toch???

Die bomen in onze stad, hebben we heel hard nodig voor de omzetting naar frisse lucht en dat geldt voor heel Nederland. Van mij mag deze hele weertopic geschrapt worden, moderator, dan is het ook eindelijk: einde azijnplassers.

Normaliter lees ik het zelden: altijd dezelfden en dezelfde berichten. Voorspelbaar en zuur, dus ga emigreren of zoek een goede therapeut, allebei kan ook. Het weer in Nederland is prima: heel afwisselend en zelden extreem. Einde laatste bericht hierover.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

eRCee schreef:

De homo sapiens kan natuurlijk als geen ander de habitat naar zijn eigen hand zetten. Niet voor niks dat er ook in omstandigheden die ongetwijfeld veel moeilijker waren dan nu, er mensen zijn komen wonen in deze streken.

Waar.

Het is alleen behoorlijk vreemd dat mensen de harde en voor de mens ronduit ongunstige natuurlijke elementen zoals ze zijn verheerlijken vanuit een verwarmd huis en het vervolgens ook nog presteren om vanuit dat verwarmde huis te klagen over mensen die niet vergeten zijn hoe het nederlandse winterhalfjaar werkelijk is zonder een verwarmd huis, winkelcentrum, bioscoop, restaurant, kroeg, auto, enz enz.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

eRCee schreef:

De homo sapiens kan natuurlijk als geen ander de habitat naar zijn eigen hand zetten. Niet voor niks dat in omstandigheden die ongetwijfeld veel moeilijker waren dan nu, er mensen zijn komen wonen in deze streken.

Onze voorvaders zijn hier natuurlijk ook niet van weelde terecht gekomen. Weggejaagde losers uit betere oorden.

En ja, de doffe ellende hier valt tegenwoordig 'op te lossen' met dikke kleren, wollen dekens, de kachel laten gieren enzovoorts. Voedsel in kassen verbouwen. Sporten in overdekte hallen. Kruiken. Terrasverwarmers. Maar het blijft behelpen en natuurlijk is het niet. Laat staan dat je daarvan moet genieten (want dat schijnt zo te zijn als we onze Rotterdamsche vrind mogen geloven).

Nou, het is een baggerklimaat en ik tel de dagen alweer af (nog 46).

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

kappeuter schreef:

Het Geluid is wel leuk op Qmusic.

Ik erger me al weken aan het feit dat niemand het weet te raden

Het lijkt me iets van klittenband dat ze los trekken ofzo, maar die is vast al tig keer benoemd.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

Rotterdam@1 schreef:

(quote)

Geen hogere wiskunde, toch???

Die bomen in onze stad, hebben we heel hard nodig voor de omzetting naar frisse lucht en dat geldt voor heel Nederland. Van mij mag deze hele weertopic geschrapt worden, moderator, dan is het ook eindelijk: einde azijnplassers.

Blijkbaar is het trouwens wel hogere wiskunde om uit te kunnen rekenen dat het tegengaan van luchtvervuiling niet de belangrijkste functie is van bomen binnen koolstofkringloop.

ZAP!

• 5448 berichten
  • 3621 stemmen

otherfool schreef:

Uit wetenschappelijk onderzoek is allang gebleken dat [...]

Niet goed voor de mens, die hier dan ook alleen kan overleven door eeuwenlang achtereenvolgens hout, turf, kolen, olie en gas te stoken en zichzelf in huis op te sluiten. Dit is gewoon niet de habitat van de homo sapiens.

Op zich heb je daar wel een punt, maar het is nu eenmaal niet anders. Ik zou ook tekenen voor 22 graden hoor, maar jouw eerdere verhaal vond ik wel erg overdreven.

Het weer... altijd goed voor praatjes.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Weer lekker weer vandaag.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Onze voorvaders zijn hier natuurlijk ook niet van weelde terecht gekomen. Weggejaagde losers uit betere oorden.

Nee man, dat waren juist de lui met ambitie. De Marco Polo's, de Christoffel Columbussen, de David Livingstones, de Neil Armstrongs van de prehistorie.

De achterblijvers waren de bangerikken die maar in hun bananenboom bleven hangen om te klagen over de leeuwen en de wilde apen. En dat het altijd zo heet is.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Dan hadden ze hier wel een handeltje opgezet en waren ze weer naar comfortabeler oorden vertrokken. Nee, dat verhaal houdt geen stand. Er was hier ook nog eens een keer helemaal niks. Daar is de grond en het klimaat namelijk helemaal niet goed genoeg voor. Pure woestenij, zonder hoop. Het afvoerputje van den ouden wereld.

ZAP! schreef:

(quote)
Op zich heb je daar wel een punt, maar het is nu eenmaal niet anders. Ik zou ook tekenen voor 22 graden hoor, maar jouw eerdere verhaal vond ik wel erg overdreven.

Een beetje liederlijk taalgebruik is nooit weg zullen we maar zeggen Maar voor iemand die graag buiten en actief is, voelt de Nederlandse winter als een jaarlijks terugkerende gevangenisstraf. Dat is echt verschrikkelijk en wens ik niemand toe.

En ja, het is nu eenmaal niet anders. Dat defaitisme maakt het nog erger. De goden zij geprezen dat we in een tijd leven waarin je makkelijk kunt verkassen en dit tranendal achter je kunt laten.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

otherfool schreef:

Dan hadden ze hier wel een handeltje opgezet en waren ze weer naar comfortabeler oorden vertrokken. Nee, dat verhaal houdt geen stand. Er was hier ook nog eens een keer helemaal niks. Daar is de grond en het klimaat namelijk helemaal niet goed genoeg voor. Pure woestenij, zonder hoop. Het afvoerputje van den ouden wereld.

(quote)

En ja, het is nu eenmaal niet anders. Dat defaitisme maakt het nog erger. De goden zij geprezen dat we in een tijd leven waarin je makkelijk kunt verkassen en dit tranendal achter je kunt laten.

En daar kan zap! wat van. Hij schrijft doodleuk op zichzelf binnenshuis dik in te pakken en het op een zuipen te zetten om maar een beetje warm te blijven.

En vervolgens zou jij je moeten verdedigen vanwege een vermeend "overdreven" tekst. Hoe dan?

Ondertussen is het buiten gewoon smerig koud en hangen er dikke plakaten met grijze wolken in de lucht. Er moet heel wat gebeuren wil dit uitmonden in de vooraf beloofde nazomerdag.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.