• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.927 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.938 acteurs
  • 198.978 gebruikers
  • 9.370.545 stemmen

Weertopic

zoeken in:

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

ZAP! schreef:

Dit weer: (afbeelding)

Uitstekend weertje bij thuiskomst inderdaad. Actueel 26C, en zonnig. Al vermoed ik ergens dat het 26 augustus een tikke anders gesteld was mbt het weertype.

De afgelopen twee weken heb ik genoten van veel zon en dagelijks 30/35C. Welgeteld 1 ochtend viel tegen met enige uren regen. De maxima pakten door deze slechte start van de dag ook iets lager uit: 27C.

De aankomende dagen blijft het in nl nog even lekker zomeren. Doodzonde dat het herfstseizoen inmiddels voor de deur staat. Herfst. Blergh.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

Aardig weertje vandaag. Morgen ook nog steeds heel aardig, al neemt morgen het risico op een bui helaas al langzaam toe. Dinsdag t/m vrijdag ziet het er vervolgens zeer slecht uit met een zeer hoog risico op veel regen en onweer. Bah. De maxima zakken op termijn waarschijnlijk tot net onder de 20C. Dat houdt niet over. Op de LT zie ik in het ensemble een kans van zo'n 60% op stabilisering. Laten we maar heel hard hopen dat dat uitkomt. De andere optie in het ens is een keiharde WC. Blergh.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Ah, even wakker gemaakt door Ventje.

Net zijn bakje weer wat aangevuld met brokjes, zelf even achter de laptop. En wat hoor ik, door de open deur?

Ja, regen, echte waterige natte regen. Heerlijk. Van die druppels die van boven naar beneden komen vallen.

R-E-G-E-N.

Wat een mooie dinsdagochtend is dit.

Leland Palmer

• 23785 berichten
  • 4893 stemmen

Splinters schreef:

Dinsdag t/m vrijdag ziet het er vervolgens zeer slecht uit met een zeer hoog risico op veel regen en onweer. Bah.

Droogste zomer ooit en alles gaat kapot. Maar meneer vind het maar niks dat er misschien wat broodnodige regen valt. Onvoorstelbaar.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

Leland Palmer schreef:

(quote)
Droogste zomer ooit en alles gaat kapot. Maar meneer vind het maar niks dat er misschien wat broodnodige regen valt. Onvoorstelbaar.

Onzin. Een of een paar drogere zomers dan gemiddeld en vervolgens net doen alsof de apocalyps voor de deur staat. Dat is pas onvoorstelbaar.

Buiten dat maak ik het weer niet.

robertinho

• 1512 berichten
  • 2935 stemmen

Ikke ikke ikke.

Gisteren heerlijk in slaap gevallen, raam een beetje open, met het geluid van een plensbui op de achtergrond!

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

robertinho schreef:

Ikke ikke ikke.

Nou inderdaad zeg:

Gisteren heerlijk in slaap gevallen, raam een beetje open, met het geluid van een plensbui op de achtergrond!

Heb je nog meer over jezelf te vertellen of was dit het?

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Dat was me afgelopen nacht ook wel effe lekker zeg.

Gisteravond met drukkende warmte op de bank gaan liggen, bij de open deur, en in slaap gedommeld.

Midden in de nacht wakker van regen op mijn gezicht. Moest even de vloer drogen, maar wat heerlijk. En dan die bliksemflitsen en luide knallen. Eindelijk voor het eerst sinds lange tijd weer een fatsoenlijk onweer. Heb er van genoten.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Ik zie zowaar dat deze huidige zomer, zomer 2022, gewoon de top tien van warmste zomers sinds het begin van de meetreeks binnengeslopen is. Nummer acht staan we (en zeven worden we niet meer).

Toch een prestatie van jewelste gezien het matige begin en alle anti-support die door dezen en genen is geleverd.

Zomer 2022, warmtegetal 138,2.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Regent hier al de hele ochtend. Hier is Twente.

En dat is fijn. Hier is fijn momenteel. Lekker nat, frisse bladeren, grond die weer wat tot leven komt. Heerlijk nat. Goed nat.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

Wat een ranzig beestenweer vandaag. Regen. Regen. En nog veel meer regen. Bah. Bah. Bah.

Verder is de pluim helaas fors verslechterd. Eerder deze week leek een fraaie zomerse periode in de maak. Dat scenario lijkt van de baan. Het horrorseizoen aka herfst is al met al voor de zoveelste keer bijzonder vroeg van start gegaan en de slechtweerliefhebbers en/of normdrammers hebben derhalve totaal geen reden tot klagen.

mrkos

• 1032 berichten
  • 1805 stemmen

Eindelijk wat frisser na die maandenlange warmte. Prima pluim van ECMWF. Mijn huis is de laatste tijd niet onder de 23 graden gekomen, nu eindelijk daaronder.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

Na die vervelende neerslagbommen en eindeloze grijzigheid vandaag eindelijk mooi weer. Genieten is het devies, want vandaag is een veredelde eendagsvlieg.

Woensdag slaat het weer enorm om. We zakken gedurende een dag of 7 naar een graad of 15 overdag gecombineerd met vele buien en een smerig doorstaande noordenwind. Blergh.

De nutteloze kou is dit jaar bijzonder vroeg. Bah. Bah. Bah.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Tof, gisteren effe Burgers Zoo, met t-shirt weer, en dan nu al halsreikend uitkijken naar komend weekend. 15 graden.

Eindelijk weer eens lekker weer om te wandelen, te buiten in de tuin kloten, of gewoon zonder zweet onder de oksels klotsen een winkelbezoek af te leggen.

Het mooie seizoen is weer van start.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

Wat een beestachtig ranzig koud en kleddernat klereweer. Ongelooflijk. Na vandaag iets wat op een adempauze lijkt met een afnemend risico op neerslag en een wind die eindelijk een beetje aan de ketting gaat. Maar dat is het dan ook. Een beetje fatsoenlijk zomerweer zit er niet in. LT in de pluim is te lelijk om aan te gluren en laat wederom een volledige ontsporing van het weer zien. Bah.

Edit.

De eerste gore stink houtkachels staan btw alweer aan. Half september, waardeloos. Blergh. Mijn cv staat overigens ook aan, aangezien ik weiger in de kou te zitten en de temperatuur in huis niet onder de 24C laat komen.

frans123

• 4459 berichten
  • 1184 stemmen

Splinters schreef:

Wat een beestachtig ranzig koud en kleddernat klereweer. Ongelooflijk. Na vandaag iets wat op een adempauze lijkt met een afnemend risico op neerslag en een wind die eindelijk een beetje aan de ketting gaat. Maar dat is het dan ook. Een beetje fatsoenlijk zomerweer zit er niet in. LT in de pluim is te lelijk om aan te gluren en laat wederom een volledige ontsporing van het weer zien. Bah.

Edit.

De eerste gore stink houtkachels staan btw alweer aan. Half september, waardeloos. Blergh. Mijn cv staat overigens ook aan, aangezien ik weiger in de kou te zitten en de temperatuur in huis niet onder de 24C laat komen.

Dan moet je dadelijk 30000 eurie bij betalen.....maar iig zit je er warmpjes bij...

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

frans123 schreef:

(quote)

Dan moet je dadelijk 30000 eurie bij betalen.....maar iig zit je er warmpjes bij...

Ik houd eea scherp in de gaten. Mocht het gierend uit de klauwen lopen met de gasprijs dan schaf ik een houtkachel aan en doe ik noodgedwongen mee met hele wijken onder de smog zetten.

frans123

• 4459 berichten
  • 1184 stemmen

Splinters schreef:

(quote)

Ik houd eea scherp in de gaten. Mocht het gierend uit de klauwen lopen met de gasprijs dan schaf ik een houtkachel aan en doe ik noodgedwongen mee met hele wijken onder de smog zetten.

Ik heb geen gas gebruikt Gaskachel niet aan geweest Wassen met koud water...ff wennen, maar het went. Een prima el. kachel gekocht bij Hornbach, aanrader..een EUROM. TOP!!! Nog geen 50,00e dacht ik.

Ik heb de meterstanden door gegeven., kreeg ik, reactie ;""Weet U zeker dat het klopt?? Het verbruik is aanzienlijk minder", en ze vroegen de reden.

ZAP!

• 5448 berichten
  • 3621 stemmen

Mijn vader laat de verwarming weer zwoegen. Zelf ga ik proberen het te houden bij extra kleding en een flinke borrel om me warm te houden. Ik eet inmiddels ook flink wat minder vlees en probeer zo ook de komende energierekening bump te bekostigen.

Heerlijk weertje, trouwens. Heb ook nog es mazzel dat ik precies tussen de buitjes door buiten moet zijn.

SergioMalick

• 1230 berichten
  • 1833 stemmen

Mocht het een koude winter worden neem ik ontslag en ga ik weer bij mijn ouders parasiteren. Kijk er nu al naar uit. Mijn moeder kookt ook een stuk beter... Meer tijd om films te kijken.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

Tja... Een "voordeel" van de huidige energiecrisis is dat nu iedereen aan den lijve ondervindt dat het in nederland het overgrote deel van het jaar ronduit ranzig koud is. Zo zonder betaalbare kachel blijkt "kouliefhebberij" plotseling een enorme farce.

En Zap, als je vlees overhoudt mag je het gerust opsturen naar ondergetekende.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

Man. Man. Man. Voor de zoveelste keer deze maand regelrecht horrorweer. Onophoudelijke regen en ranzig koud vandaag. Bah. Bah. Bah. De pluim is verder onverbiddelijk; het horroweer houdt minstens tot volgende week aan. We schrijven dan begin oktober, de eerste regelrechte nonweermaand in een serie van maar liefst 6. Bah.

Dit wordt op deze manier een lang, lang, lang winterhalfjaar. Blergh.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Goed weer.

Zie uit naar de herftsmisten in de avondschemering. De dagen van de midwinterhoorn komen weer. De luchten van Jan Mankes.

De tijd dat er geen tijd is. Heerlijk.https://scontent-ams4-1.xx.fbcdn.net/v/t1.6435-9/118926730_2578676612371580_7612236167044159953_n.jpg?_nc_cat=103&ccb=1-7&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=-Zp1QuSpc0UAX8Veud1&_nc_ht=scontent-ams4-1.xx&oh=00_AT_LZYiA6eUl47ePo9jMFLGi3YNhWSezAvLTmJxX2kGDxg&oe=6355AF13

alexander038

• 957 berichten
  • 1295 stemmen

Graaf Machine schreef:

Goed weer.

Zie uit naar de herftsmisten in de avondschemering. De dagen van de midwinterhoorn komen weer. De luchten van Jan Mankes.

De tijd dat er geen tijd is. Heerlijk

En niet te vergeten de wintergroenten.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

alexander038 schreef:

(quote)

En niet te vergeten de wintergroenten.

Stamppot pastinaak met wortelen. Uitje er door gemixt en dan een heerlijk sudderlapje.

Snert is ook goed, overigens.

Panta Rei

• 507 berichten
  • 7 stemmen

Splinters schreef:

Tja... Een "voordeel" van de huidige energiecrisis is dat nu iedereen aan den lijve ondervindt dat het in nederland het overgrote deel van het jaar ronduit ranzig koud is. Zo zonder betaalbare kachel blijkt "kouliefhebberij" plotseling een enorme farce.

En Zap, als je vlees overhoudt mag je het gerust opsturen naar ondergetekende.

Niet zo zeuren, joh. Zonder water is er geen leven op deze planeet.

Zonder jou (of mij) gaat het leven gewoon door.

Denk daar maar eens goed over na.

Panta Rei

• 507 berichten
  • 7 stemmen

Splinters schreef:

Man. Man. Man. Voor de zoveelste keer deze maand regelrecht horrorweer. Onophoudelijke regen en ranzig koud vandaag. Bah. Bah. Bah. De pluim is verder onverbiddelijk; het horroweer houdt minstens tot volgende week aan. We schrijven dan begin oktober, de eerste regelrechte nonweermaand in een serie van maar liefst 6. Bah.

Dit wordt op deze manier een lang, lang, lang winterhalfjaar. Blergh.

Ochtendnevel is ook mooi.

https://www.de-veluwenaar.nl/wp-content/uploads/2021/01/Ochtendnevel-Veluwe-Copyright-Louis-Fraanje-LF_1053-lf-kopie.jpg

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.