- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Weertopic
Weertopic
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Soms moet je strategisch zijn in plaats van ideologisch, Graaf.
Verder word ik hier graag eRCee genoemd en niet anders.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Soms moet je strategisch zijn in plaats van ideologisch, Graaf.
Verder word ik hier graag eRCee genoemd en niet anders.
Soms moet je hard zijn in plaats van strategisch, Reinier.
Eerlijk gezegd, en jij mag me Sjaak noemen, ben ik dat gezakkenwas over het klimaat meer dan beu. Wie doet of er geen probleem is met de verandering van het klimaat is voor mij gewoon een terrorist. De wereld gaat compleet kapot door de snelle veranderingen als gevolg van klimaatverschuiving.
Daar ga ik verdomme geen strategische kutverhalen over ophangen. Kun je wel de brave huisvader uithangen, maar dat interesseert me geen donder.
En ga nu maar weer beppen over dat ik aan mijn communicatieve vaardigheden moet werken.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Meer nog dan waterverspilling is het wassen van je auto vooral grote tijdverspilling.
Daar zijn gelukkig wasstraten voor. Ik ga niet met een emmer en een spons 2 uur poetsen op mijn wagen.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Ik heb geen eens eens een auto, zelfs geen rijbewijs, maar als mijn vriendin de wagen moet wassen is het altijd feest bij mij. Heerlijk door de wasstraat.
Maar daar gaat het niet over.
robertinho
-
- 1512 berichten
- 2935 stemmen
Jullie raken off topic.
HeT iS WeEr HeRLijK hEeT BuiTeN!!1
Montorsi
-
- 9715 berichten
- 2374 stemmen
Eindelijk vijf dagen op rij 33 graden, hele normale temperaturen in dit deel van de wereld, dat hadden we echt nodig om deze volkomen verregende zomer nog een beetje te kunnen redden. Ik kijk nu uit op mijn tuin, en die zit te springen op een beetje fotosynthese kan ik je vertellen.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Wauw, vier verschillende mensen die iets posten in dit topic, gewoon op een rijtje. En dan is Splinters er nog niet eens bij.
Ik sta versteld.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Hondsdagen, heten dit, of niet?
Even lekker schrijven, vond ik altijd al een prachtig woord, maar nu kan ik het met een excuus gewoon schrijven. Dit zijn de hondsdagen, genoemd naar het sterrenbeeld.
Gewoon effe lekker omdat het kan:
"De dagen tussen 20 juli en 20 augustus worden in de volksweerkunde de hondsdagen genoemd. Onze voorouders associeerden deze periode met grote hitte. Sommige kalenders laten de hondsdagen beginnen op 18 juli en duren tot 19 augustus - de begin- en einddata kunnen wat variëren.
De hondsdagen hebben een heel rijke geschiedenis. Die gaat terug tot de oude Egyptenaren. Ten tijde van de farao's werd de hond aanbeden als een god. De heldere ster Sirius was als hoofdster van het sterrenbeeld Canis Major (Grote Hond) dus heel belangrijk."
En ook gewoon omdat er eindelijk weer eens fatsoenlijke berichten in dit topic geplaatst worden.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Ben net naar het winkeltje gelopen, echt heel dicht bij (200 meter max), en het is gewoon hufterig warm kutweer. Zo, dat moest er even uit.
Splinters
-
- 2620 berichten
- 1391 stemmen
Nou, vooruit. Je bent, zonder dat je het zelf in de gaten hebt, voor de zoveelste keer van je moral high horse gevallen.
Ontopic.
Uitstekend weertje vandaag. Naar het strand geweest, lekker gesport, en vanavond borrelavond in het zonnetje. Top. Gelukkig houdt dit fantastische weer voorlopig aan. Heerlijk.☀️
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Zijn toch ook gewoon onbeschofte temperaturen wat we de komende dagen krijgen.
Splinters
-
- 2620 berichten
- 1391 stemmen
Wederom uitstekend weer vandaag. Onbewolkt, 31C. Tot zondag blijft het uitstekend weer. Helaas slaat het weer volgende week waarschijnlijk om. De LT laat onbestendig zomerweer zien met maxima rond of onder normaal. Bah. Gelukkig ontloop ik dat walgelijke weer in ieder geval tijdelijk aangezien ik tegen die tijd in zuid europa zit.
Splinters
-
- 2620 berichten
- 1391 stemmen
Tsjakkaaa. Het hittegolfje is binnen! Vandaag net als gister onbewolkt en een graadje of 32/33. Heerlijk. Genieten zo lang het kan.☀️☀️☀️
ZAP!
-
- 5448 berichten
- 3621 stemmen
Nog 1 dagje en dan is het slechte weer weer (zo'n beetje) ten einde gelukkig.
Splinters
-
- 2620 berichten
- 1391 stemmen
Vandaag wederom uitstekend weer: zonovergoten, 32C. Fantastisch. Morgen komt de klad er langzaam in. We zien vanaf morgen helaas meer wolken maar de eerste dagen blijft de temperatuur niettemin uitstekend; met landelijk grofweg 25/30C blijft het al met al prima weer. Halverwege komende week zakt de temperatuur terug naar een graad of 22. Waarschijnlijk eindigt de hittegolf jammer genoeg donderdag.
Dan de wisselvalligheid die op de loer ligt. Het goede nieuws is dat het eerste onweersfront het niet lijkt te halen en het ma/di overwegend droog blijft. Al valt een enkele bui niet uit te sluiten. Woensdag t/m vrijdag helaas wel een groot risico op regen en onweer.
Dan de lange termijn. Op de lange termijn lonkt voor nederland opnieuw een stabiel zomeroffensief onder de invloed van mijn geliefde azoor. Ik hoop dat de azoor ook na mijn vakantie in zuid europa de regie stevig in handen houdt, maar dat ligt op dit moment buiten de verwachtingshorizon. Niettemin houd ik eea vanaf mijn vakantieadres scherp in de gaten. Mijn zomerhonger is namelijk nog lang niet gestild.
stephan-0115
-
- 1358 berichten
- 2200 stemmen
Wederom uitstekend weer vandaag. Onbewolkt, 31C. Tot zondag blijft het uitstekend weer. Helaas slaat het weer volgende week waarschijnlijk om. De LT laat onbestendig zomerweer zien met maxima rond of onder normaal. Bah. Gelukkig ontloop ik dat walgelijke weer in ieder geval tijdelijk aangezien ik tegen die tijd in zuid europa zit.
Gaat dat walgelijke gezeur, gezanik en het trollen dan met je mee?
Splinters
-
- 2620 berichten
- 1391 stemmen
Over deze zomer klaag ik niet. Deze zomer is goed. Vandaag ook uitstekend weer; veel zon, graadje of 29. Top. Mocht de rest van augustus, en de maand september ook hoogzomers verlopen dan gaat deze zomer als heel goed de boeken in. Het predicaat uitstekend is klimatologisch niet mogelijk, daarvoor moet de zomer mediterraans verlopen.
Verder nog iets te zeuren of was dit het?
Splinters
-
- 2620 berichten
- 1391 stemmen
De hele dag grijze plurk en regen. Wat een ongelooflijk kloteweer vandaag.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Benauwd kloteweer, ben een keer eens met die geinponem boven me.
Gelukkig binnenkort weer herfst en dan lekker fatsoenlijke temperaturen en stevig windje graag. Dan zal ik het ook wel niet meer eens zijn met die geinponem boven me.
ZAP!
-
- 5448 berichten
- 3621 stemmen
Dit weer:
- binnen is het nog een beetje benauwd, maar buiten is het al lekker fris, binnen straks vast ook.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Dit weer:
- binnen is het nog een beetje benauwd, maar buiten is het al lekker fris, binnen straks vast ook.
Ik zit hier binnen in mijn blote bast te zweten bij 25+ graden. Buiten is het al weer een zonnetje dat de temperatuur opschroeft.
En dan nog weken lang temperaturen tussen de 25 en 30 graden. Oh, ik verlang naar de herfst. De jachtwinden die de bladeren van de bomen rukken, de vochtige ochtenden met spinnenwebben in de struiken, de vroege avonden met de geur van de winter al in het verschiet.
Nooit meer zomer graag.
ZAP!
-
- 5448 berichten
- 3621 stemmen
Graaf Machine - hier komt de ene na de andere regenbui langs, al dan niet met gedonder. De koelheid moet nog een beetje naar binnen doordringen, maar dat gaat wel lukken denk ik.
Komende 5 dagen geeft NOS temperaturen aan van niet boven de 25... daar hoop ik dan maar op.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Graaf Machine - hier komt de ene na de andere regenbui langs, al dan niet met gedonder. De koelheid moet nog een beetje naar binnen doordringen, maar dat gaat wel lukken denk ik.
Komende 5 dagen geeft NOS temperaturen aan van niet boven de 25... daar hoop ik dan maar op.
Geluksvogel met je regen.
De 14daagse verwachting voor Hengelo, van Weeronline is:
18 augustus: 26 graden
19 augustus: 26 graden
20 augustus: 26 graden
21 augustus: 25 graden
22 augustus: 24 graden
23 augustus: 27 graden
24 augustus: 28 graden
25 augustus: 29 graden
26 augustus: 29 graden
27 augustus: 28 graden
28 augustus: 27 graden
29 augustus: 27 graden
30 augustus: 27 graden
Alleen 22 augustus dus een beetje aan de koelere kant.
Hopelijk komt deze horror niet uit.
Splinters
-
- 2620 berichten
- 1391 stemmen
Misschien moeten jullie twee een tripje reykjavik of spitsbergen overwegen.
ZAP!
-
- 5448 berichten
- 3621 stemmen
Misschien moeten jullie twee een tripje reykjavik of spitsbergen overwegen.
Tripjes doe ik niet aan.
Splinters
-
- 2620 berichten
- 1391 stemmen
Zonnig, 26C. Topweertje vandaag. Dit jaar is het de zomer van het zuiden. Operatie compensatie voor de baggerzomer van vorig jaar is in volle gang.☀️
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Het is dus weer onbeschoft heet weer. De weergoden zijn de ergste goden die er zijn, ze denken enkel aan hun eigen feestje, en de mensen mogen wat hen betreft gewoon doodvallen. Waardeloze gasten derhalve.
Nog twee dagen en dan zet eindelijk de langverwachte herfst in. In eerste instantie nog met onwerkelijke temperaturen voor de tijd van het jaar, maar iets later met heerlijke 20-minners en hopelijk water, veel water.
Bakken water.
ZAP!
-
- 5448 berichten
- 3621 stemmen
Nog één dag 30 graden + en dan is 't zover... [party-smiley]
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Nog één dag 30 graden + en dan is 't zover... [party-smiley]
Daar gaan we ons gewoon keihard doorheen trekken, ZAP.
Overmorgen weer het fatsoenlijke seizoen, tot ergens in mei. Hopelijk tot ergens in juni.