• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.926 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.938 acteurs
  • 198.976 gebruikers
  • 9.370.389 stemmen

Weertopic

zoeken in:

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

Komend weekend mogelijk een pak sneeuw in het noorden/noordoosten:

. Just a moment... - telegraaf.nl

Voor mijn regio staat volstrekt nutteloze ranzige kou op het programma. Vermoedelijk een graad of 5/6, later iets hoger maar nog steeds ranzig koud. Daarbij geregeld zeiknat. Kortom, Nederlands Nonweer tot het eind van de verwachtingshorizon. Blergh.

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

Qua kleuren begint de koek langzamerhand op te raken, maar wat een prachtige twee herfstmaanden hebben we gehad. De mooiste die ik mij kan herinneren.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

Ik ben die onophoudelijke klerekou al lang en breed zat. Het enige positieve aan de pluim is dat het na vandaag overwegend droog blijft en de wind langdurig aan de ketting gaat. Verder aanhoudend ranzig koud, met maxima tussen 8 en grofweg 2C. Bah. Bah. Bah. Vorst wordt niet of nauwelijks verwacht. Derhalve gelukkig geen winterse overlast.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

Het weerbericht is nagenoeg ongewijzigd tov afgelopen maandag. De komende periode rustig weer en daarbij blijft het overwegend droog. Af en toe kans op een beetje regen. Bah. Dit alles gepaard gaande met zeer ranzige waterkou. Bah. De maxima liggen de komende periode ruwweg tussen 7 en 2 C. Van nachtvorst zal niet of nauwelijks sprake zijn. Veel nuttelozer dan het huidige en komende weer wordt en kan het eigenlijk niet.

Het is al met al de hoogste tijd voor de lente. Of nog beter, de zomer. Schaf die klerewinter zsm af zou ik zo zeggen.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Lekker weer weer.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

Manmanman. Wat een graftakkenweer zeg. En dan trekt de meeste doffe ellende nog ten noorden langs ook.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

Na de volstrekt nutteloze ranzige waterkou van de afgelopen tijd treedt komende werkweek een verandering in het weer op. Het wordt nog kouder. De komende werkweek komt het in de nacht tot matige vorst. Overdag varieren de maxima van rond het vriespunt tot enkele graden erboven. Sneeuwval wordt niet verwacht. Heeft deze ranzige kou nut? Dat niet, want komend weekend klapt de wind om en verdwijnt de vorst. Wanneer we komend weekend terugschakelen naar de ronduit ranzige waterkou met maxima van een graad of 6 en bakken waterkoude regen ligt er een volstrekt nutteloze ijsvloer van een centimeter of 5.

Winter in nl. Het is niks en het wordt niks. Bah. Wat een nonseizoen.

frans123

• 4459 berichten
  • 1184 stemmen

Splinters schreef:

Na de volstrekt nutteloze ranzige waterkou van de afgelopen tijd treedt komende werkweek een verandering in het weer op. Het wordt nog kouder. De komende werkweek komt het in de nacht tot matige vorst. Overdag varieren de maxima van rond het vriespunt tot enkele graden erboven. Sneeuwval wordt niet verwacht. Heeft deze ranzige kou nut? Dat niet, want komend weekend klapt de wind om en verdwijnt de vorst. Wanneer we komend weekend terugschakelen naar de ronduit ranzige waterkou met maxima van een graad of 6 en bakken waterkoude regen ligt er een volstrekt nutteloze ijsvloer van een centimeter of 5.

Winter in nl. Het is niks en het wordt niks. Bah. Wat een nonseizoen.

Je aan het weer ergeren in Nederland is...nutteloos.

ZAP!

• 5448 berichten
  • 3621 stemmen

Hebben jullie dat gezien? Allemaal bikkels buiten.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

ZAP! schreef:

Hebben jullie dat gezien? Allemaal bikkels buiten.

Ik ben verkouden en heb vandaag twee uur op mijn mountainbike gezeten. Dat doe ik 52 weken per jaar, 4 tot 5 keer per week.

En mensen die mij toevallig langs zien rijden maar denken dat ik het lekker weer vind.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Splinters schreef:

(quote)

Ik ben verkouden en heb vandaag twee uur op mijn mountainbike gezeten. Dat doe ik 52 weken per jaar, 4 tot 5 keer per week.

En mensen die mij toevallig langs zien rijden maar denken dat ik het lekker weer vind.

Ik zit 52 weken per jaar 4 tot 5 uur per dag achter de computer.

En mensen die mij toevallig zien zitten zullen het wel lekker weer vinden, want anders wandelen ze niet buiten.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

De pluim heeft er wel eens slechter uitgezien in deze tijd van het jaar. Tot zover het goede nieuws, want in de praktijk komt het natuurlijk dagelijks tot walgelijk weer. En dat walgelijke weer duurt nog minstens een maand of 3.

De komende week kent een sterk wisselvallig weerbeeld. Regelmatig is het zeik en zeiknat. Bah. Van de droogteroepers zullen we vermoedelijk weinig vernemen de komende tijd. De maxima liggen soms tegen, soms net boven de 10C. De minima liggen enige graden lager. Kortom, nutteloze kou ohne ende.

KNMI - Weer- en klimaatpluim en Expertpluim

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

Nog steeds oorverdovend stil in het weertopic. Dat moet anders, want ander kan ik hier nooit De Katja Herbers-Bokaal uitreiken.

Tijd voor Het Weer. De komende week staat helaas in het teken van zeer wisselvallig weer. Regen. Wind. Regen. Wind. En nog meer regen en wind. Bah. Driewierf Bah. Daarbij nutteloos koud met maxima rond 10/12C. Blergh.

Na de jaarwisseling lijken we in wat rustiger vaarwater terecht te komen. Dan iets rustiger, iets droger, en iets minder wind. Helaas komt deze "weersverbetering" tegen een prijs; de nutteloze kou zal zich verscherpen tot ranzige kou met zeer schamele maxima van een graad of 7. We hebben het kortom te doen met zeer zware waterkou begin januari. Bah.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Wat een heerlijk weer toch weer en vanaf nu worden de dagen weer langer.

Rotterdam@1

• 877 berichten
  • 423 stemmen

kappeuter schreef:

Wat een heerlijk weer toch weer en vanaf nu worden de dagen weer langer.

Zeker heerlijk weer en zojuist een zeer verfrissende fietstocht gemaakt: lekker fris, beslist niet koud, geen regen en heerlijk windje!

De dagen lengen inderdaad weer en hopelijk het gezeur over het weer hier, omgekeerd evenredig....Leve het tegengeluid!

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

Roosmarijn knol spreekt over een winterhittegolf. Misschien is het een idee dat roosmarijn knol eens uit haar verwarmde knmi-kantoor tevoorschijn komt en naar buiten gaat. Zoals ondergetekende vandaag de deur is uitgegaan vanwege een gezinsuitje en vervolgens onderkoeld is teruggekomen vanwege een lage temperatuur van een graad of 10 icm een gore doorstaande wind en later op de dag koude motregen. Inmiddels weer thuis en de cv brult, terwijl ik langzaam op temperatuur kom.

Tot zover de "winterhittegolf".

2023 begint (en blijft) zeer warm: 'Zitten nu eigenlijk in winterhittegolf' | Binnenland | NU.nl

ZAP!

• 5448 berichten
  • 3621 stemmen

Behandeling onderkoeling

Als je te maken krijgt met een geval van onderkoeling, bel dan zo snel mogelijk de hulpdiensten op en neem intussen de volgende maatregelen: 

- Verplaats het slachtoffer niet. Wanneer je een ernstig onderkoeld slachtoffer verticaal uit het water haalt bestaat de kans dat het bloed zich verplaatst van de romp naar de ledematen, waardoor een zwak functionerend hart kan bezwijken

- Breng het slachtoffer zo snel mogelijk naar binnen, naar een warme plaats en trek hem warme, droge kleren aan

- Wikkel het slachtoffer direct in een HeltiQ Isoleerdeken, met de goudkleurige zijde naar buiten om verdere afkoeling te voorkomen

- Geef het slachtoffer een warme (alcoholvrije) drank. Doe dit niet wanneer het slachtoffer overgeeft

- Indien het (nog) niet mogelijk is het slachtoffer naar binnen te brengen, zorg er dan voor dat je het slachtoffer uit de wind houdt en deel je lichaamswarmte met het slachtoffer

- Als het slachtoffer nog praat, kan je hem in een bad met lauwwarm water leggen

- Doe dit niet wanneer er sprake is van een zware onderkoeling, in dat geval kan het slachtoffer in shock raken

- Bedek het hoofd van het slachtoffer

- Laat het slachtoffer niet rechtstreeks op de koude grond zitten

- Bewaak de ademhaling en de hartslag van het slachtoffer. Wanneer één van deze twee is gestopt of gevaarlijk laag of oppervlakkig is, start dan onmiddellijk met reanimeren totdat de hulpdiensten arriveren

- Dek het slachtoffer toe met warme dekens

Waarschuwing!

- Geef een onderkoeld slachtoffer nooit alcoholhoudende dranken en zet een onderkoeld slachtoffer nooit bij een warmtebron. Alcohol en warmtebronnen zorgen voor een verwijding in de bloedvaten, waardoor er meer warm bloed naar de koude huid stroomt en daar afkoelt

bron

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

Humor. Reflectie. +1. Maar regelrecht koud schijtweer is en blijft het. Nog een maand of drie. Dan staat de zon hoog genoeg en als als als ... de luchtdrukverdeling het toe laat begint de lente. Liever vandaag dan morgen.

Fuck het eeuwig koude, grijze, en regenachtige onbruikbare nonweer. Weg ermee. ZSM. AUB.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

Quizvraag. Wat betekent onderstaande?

4. 4. 3. 3. 3. 4. 4.

Speltip: ondergetekende vindt deze cijfers aan de hoge kant.

Pecore

• 923 berichten
  • 1691 stemmen

Aantal mensen op moviemeter op de zenuwen gewerkt door bovengetekende?

Leland Palmer

• 23785 berichten
  • 4893 stemmen

Splinters schreef:

Fuck het eeuwig koude, grijze, en regenachtige onbruikbare nonweer. Weg ermee. ZSM. AUB.

Vent, je bent hier in Nederland. Emigreer naar Dubai. ZSM. AUB.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Splinters schreef:
Quizvraag. Wat betekent onderstaande?

4. 4. 3. 3. 3. 4. 4.

Speltip: ondergetekende vindt deze cijfers aan de hoge kant.

Dat zijn natuurlijk de JOKI's van de 7 meest optimistische winterliefhebbers op weerwoord.nl.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

Pecore schreef:
Aantal mensen op moviemeter op de zenuwen gewerkt door bovengetekende?

Ja, dat blijkt. Leden hebben het af en toe zwaar met Die Splinters. Maar dit is dan ook het meest brave forum ooit. Met leden die bijv. en masse vallen over (binnenkort verboden) gokreclames. Petities. Dreigen met uitschrijving. Terwijl dergelijke reclames 'slechts' een misstand zijn. Bovendien kom je ze momenteel echt overal tegen; van de npo tot campingzender sbs en weer terug.

Bovenstaande zegt iets over het publiek. Over de signatuur. Bottomline: Als ik al een "forumboef" zou zijn dan ben ik slechts een piepklein forumboefje.

Het juiste antwoord is overigens niet geraden. JOKI's was wel een leuke poging, echter die worden met de huidige pluimen niet uitgedeeld.

Speltip (geheel in de geest van deze website): ga naar de website van weerplaza en vul daar je woonplaats in.

Leland Palmer

• 23785 berichten
  • 4893 stemmen

Splinters schreef:

Als ik al een "forumboef" ben dan ben ik slechts een piepklein forumboefje.

Dat zou een compliment zijn. Je bent in dit topic gewoon een trol.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Het is weer een heerlijk weertje vandaag. Beetje onstuimig bij tijd en wijle, maar de weer *liefhebbers* weten dat wél te smaken. Boos, nat en woest: dat is het beste. Maar alles een tandje minder is ook o.k.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

Graaf Machine schreef:

Het is weer een heerlijk weertje vandaag. Beetje onstuimig bij tijd en wijle, maar de weer *liefhebbers* weten dat wél te smaken. Boos, nat en woest: dat is het beste. Maar alles een tandje minder is ook o.k.

Ik beschouw deze tekst als getroll. En, voor de duidelijkheid, ik heb de weercijfers aan mijn kant. Dat zijn namelijk zware onvoldoendes. Al maandenlang.

En daarmee is het getroll over het heeerlijke weer ontkracht. Gelieve daarmee te stoppen.

Lennert

• 2412 berichten
  • 1400 stemmen

Splinters schreef:

(quote)

Ik beschouw deze tekst als getroll. En, voor de duidelijkheid, ik heb de weercijfers aan mijn kant. Dat zijn namelijk zware onvoldoendes. Al maandenlang.

En daarmee is het getroll over het heeerlijke weer ontkracht. Gelieve daarmee te stoppen.

Roosmarijn Knoll zegt nergens dat het lekker weer is. Goed lezen, rustig ademhalen. Het kan nog steeds kutweer zijn en veel te warm voor de tijd van het jaar.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

Lennert schreef:

(quote)

Roosmarijn Knoll zegt nergens dat het lekker weer is. Goed lezen, rustig ademhalen. Het kan nog steeds kutweer zijn en veel te warm voor de tijd van het jaar.

Roosmarijn Knol zou er goed aan doen een marketingbureau in te schakelen als ze haar standpunt goed over het voetlicht wil brengen. Het begrip winterhittegolf ligt in dat geval als eerste in de vuilnisbak.

Verder eens met wat je zegt.

Overigens maakt het mij in principe niet uit wanneer iemand opschrijft dit aanhoudende koude pokkeweer fantastisch te vinden. Laat dat duidelijk zijn. Dat wordt echter anders wanneer niet aflatende aanvallen op mijn persoon worden gedaan wanneer ik een weerbericht heb geschreven; dan komt boontje om zijn loontje.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Splinters schreef:

(quote)

Ik beschouw deze tekst als getroll.

Niet relevant.

En, voor de duidelijkheid, ik heb de weercijfers aan mijn kant. Dat zijn namelijk zware onvoldoendes.

Je mening wordt geen feit als je hem kunt nameten met andermans mening.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.