- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Weertopic
Weertopic
eRCee
-
- 13449 berichten
- 1981 stemmen
Deze reikte het algoritme mij aan, heerlijk. Broden die uitgeworpen worden, tanks op de straat, en dan zo'n interviewer aan een ingesneeuwde truckchauffeur: "krijgt u hier ook voor betaald?" 
Graaf Machine
-
- 9902 berichten
- 1438 stemmen
Voor de natuurijsliefhebbers: in Winterswijk is tot het middaguur de natuurijsbaan open!
De winter is weer langzaam terrein aan het terugwinnen.
Graaf Machine
-
- 9902 berichten
- 1438 stemmen
Ik zit wat te spelen met Chat GPT. Ben nog niet onder de indruk:
"The weather in the Netherlands on 18th January 2023 is expected to be mild and partly cloudy, with a high of 10°C (50°F) and a low of 4°C (39°F)."
john mcclane 2
-
- 3491 berichten
- 6579 stemmen
Ik zit wat te spelen met Chat GPT. Ben nog niet onder de indruk:
"The weather in the Netherlands on 18th January 2023 is expected to be mild and partly cloudy, with a high of 10°C (50°F) and a low of 4°C (39°F)."
Hij ( het ?ik weet het ook niet ) kan ook prima Nederlands schrijven en communiceren… tip
Graaf Machine
-
- 9902 berichten
- 1438 stemmen
Hij ( het ?ik weet het ook niet ) kan ook prima Nederlands schrijven en communiceren… tip
Daar zitten wel wat rare vertalingen in, maar het is zeker niet slecht. Ben meer aan het kijken in hoeverre het zinnige informatie geeft. Of het grammaticaal ook klopt is, voor mij, minder van belang. Maar dit is natuurlijk erg of topic. Was gewoon even leuk.
Graaf Machine
-
- 9902 berichten
- 1438 stemmen
Toch helaas wel wat dagen met grijs weer.
Kou is best te harden, regen en wind ook.
Maar dat grijze, dat is wel een ding hoor. Hopelijk snel weer wat blauw en kleur.
Graaf Machine
-
- 9902 berichten
- 1438 stemmen
Even uit de oude doos, veertig jaar geleden, toen we nog de legendarische Jan Pelleboer hadden:
Graaf Machine
-
- 9902 berichten
- 1438 stemmen
De afgelopen twee dagen mooie plaatjes van het noorderlicht gezien, geschoten vanuit diverse plaatsen in Nederland.
Zelf heb ik niet de kans gehad er een goede plek voor te zoeken, hier waar ik woon is veel te veel omgevingslicht, maar misschien kan ik vannacht, als ik van Enschede naar Hengelo fiets via een omweg langs wat afgelegen landweggetjes, geluk hebben.
Hoewel het toch eigenlijk vooral de foto's zijn waarop het mooi te zien is, het oog is er voor zover ik heb begrepen nogal te ongevoelig voor.
Toch maar extra opletten komende nacht, het zal zomaar eens kunnen, een klein rood of groen waasje aan de noordelijke hemel.
ZAP!
-
- 5502 berichten
- 3638 stemmen
Lekker, regen. Die geuren, de frisheid... ik lijk verdorie wel een wasverzachterreclame.
Fisico
-
- 10039 berichten
- 5398 stemmen
Een stevige regenbui gisteren, maar de zondvloed en natuurramp in het Waalse Pepinster in 2021 zijn ons gelukkig deze keer bespaard gebleven.
Altijd hout vasthouden tegenwoordig na lange periodes van droogte waarbij de hard grond het plotse overtollige water niet kan opnemen in het al erg betonrijke Vlaanderen...
Fisico
-
- 10039 berichten
- 5398 stemmen
Hopelijk alles OK voor diegenen die te lijden hadden onder de storm Poly. Heeft daar erg lelijk huisgehouden in Noord-Nederland als ik de beelden zie op het journaal 
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Kacheltje aan en regenjas mee. Zomer in Nederland.
Graaf Machine
-
- 9902 berichten
- 1438 stemmen
Na een historische juni is juli inderdaad uit een ander vaatje aan het tappen. Een vaatje goed gevuld met water. Gelukkig heb ik de vakantie er al op zitten, anders was het regenlaarzen poetsen geblazen.
Nou ja, de temperatuur is prima te doen, dat is in elk geval een fijn ding.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Denk je in ieder geval in de zomer in Nederland te kunnen overleven, is ook dat seizoen inmiddels verandert in een treurnis zonder weerga. We gaan nog naar de volle 12 maanden regen en kou.
Graaf Machine
-
- 9902 berichten
- 1438 stemmen
Iedereen die over het weer in Nederland klaagt verdient het weer in Nederland. Iedereen die van het Nederlandse weer houdt, verdient het ook.
Het is nat, maar koud? Welnee. Ik weet niet waar je woont, maar als ik de standaardwaarden van De Bilt zie, dan is deze hele maand de maximumtemperatuur maar 5 keer onder de 20 graden blijven steken, waarvan maar één keer zelfs onder de 19 graden (18,9 graden).
Je zult wel te jong zijn om de zomers van eind jaren zeventig, of die van 1980 mee gemaakt te hebben. Die waren koud.
Dit nu is gewoon warm (+20 graden is niet voor niets vastgesteld als grens voor 'warme dag'), maar nat. En de meeste dagen niet eens heel nat.
Prima Hollands zomerweer derhalve.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Dat is dan een veelzeggende grens voor 'warme dag in Nederland', want de optimale temperatuur voor mensen ligt op 22 graden. En dan niet 5 minuten per dag, maar constant. De WHO stelt verder dat mensen niet te lang aan temperaturen onder de 18 graden mogen worden blootgesteld. Dat ligt dus rond de maximale (!) temperatuur in de hoogzomer (!) in Nederland. En dan laten we de oneindige regen nog buiten beschouwing. Nee, zelfs in juli kun je in Nederland alleen binnen overleven, met loeiende kachels en meerdere lagen kledij.
Graaf Machine
-
- 9902 berichten
- 1438 stemmen
Ik snap werkelijk niet dat mensen het de afgelopen weken koud vonden in Nederland. Echt niet. In elk geval niet van mensen die gewoon in Nederland wonen. Voortdurend loop ik in een t-shirt, en dan ben ik niet eens iemand die heel goed tegen kou kan.
Maar ik begrijp dat het blijkbaar bij sommigen in het hoofd zit dat het pas echt zomer is als het 25 graden wordt. Ja, dan kun je beter verhuizen, want dat is bij lange na geen standaardtemperatuur in Nederland. Ook niet in juli of augustus.
22 graden optimaal voor mensen lijkt me overigens ook bs, maar het zal wel. Misschien voor mensen die de hele dag op de kont zitten, maar met een beetje beweging is dat al snel zweetweer.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Dat is me ook wat; als ik hier (niet ver van De Bilt, overigens) naar buiten kijk, heeft werkelijk iedereen die zich in dit vreselijke hondenweer durft te wagen een dikke (regen)jas aan, maar jij loopt gewoon lekker in een t-shirtje door de hoosbuien. Kan niet gezond zijn. Die 22 graden bedenk ik verder niet, maar de wetenschap.
Verder zijn er genoeg redenen om in Nederland mijn hoofdverblijf aan te houden, maar het afgrijselijke, onmenselijke weer is er alvast niet één van. Aangezien je toch wat maandjes in dit tranendal uit moet zitten, lijkt de zomer nog het meest veilig, maar neen: ook dan zit je tegenwoordig aan de kachel gekluisterd te 'genieten' van het 'onstuimige Hollandse weer'.
kappeuter (crew films)
-
- 74673 berichten
- 5986 stemmen
Kachel aan? Binnen is het al gauw nog steeds zo'n 24 graden.
Leland Palmer
-
- 23787 berichten
- 4905 stemmen
De WHO stelt verder dat mensen niet te lang aan temperaturen onder de 18 graden mogen worden blootgesteld.
ZAP!
-
- 5502 berichten
- 3638 stemmen
...het afgrijselijke, onmenselijke weer...
kappeuter (crew films)
-
- 74673 berichten
- 5986 stemmen
Haha. Zit Splinters nu op otherfool's account?
kappeuter (crew films)
-
- 74673 berichten
- 5986 stemmen
onmenselijke weer
Ach. Weet je waar ze onmenselijk weer hebben? In Death Valley.
Splinters
-
- 2630 berichten
- 1391 stemmen
Haha. Zit Splinters nu op otherfool's account?
Ik heb hem stiekem gehackt.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Ook in Death Valley kun je een huis neerzetten waar je prima kunt wonen, zolang je maar niet buiten komt. In dat opzicht zeer vergelijkbaar met Nederland. Het verschil is dat er daar maar weinig mensen zijn die dan net doen alsof het zo'n lekker weertje is. Nee, het is daar te heet om vrijuit te kunnen leven, iedereen snapt dat (hint: daar woont dan ook niemand). Maar in Nederland doen we net of we gek zijn en dat regen, wind, storm, hagel en kou zo 'lekker onstuimig' zijn, en dat het 'bere-gezellig' is om zelfs hartje zomer bij de kachel te bibberen terwijl de enkele durfal die zich nog op straat vertoont zich dik moet inpakken in diverse lagen regenkledij.
Heel merkwaardig vind ik dat.
kappeuter (crew films)
-
- 74673 berichten
- 5986 stemmen
Ik baal ook van het matige zomerweer.
Je moet er wat van maken, anders kun je je elke dag wel ellendig voelen over het weer.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Dat is wat anders. Klagen over het weer is natuurlijk zinloos, heb je helemaal gelijk in. Maar net doen (zoals sommigen op dit onvolprezen forum) alsof je achter de ramen zo geniet van een regenachtige, koude zomer (of lente, of herfst) is op zijn best arglistige veinzerij om redenen van zelfbehoud. Ik geloof er iig helemaal niets van.
Leland Palmer
-
- 23787 berichten
- 4905 stemmen
Je doet net of het de hele zomer 5 graden is en het alleen maar regent. Overdrijf niet zo man. Je hebt al een paar maanden zon en warmte gehad en het droogterecord is alweer verbroken, dus het is voor alles en iedereen (vooral de natuur ook) beter dat het nu wat meer regent.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Ook vandaag weer regen en kou, en morgen zelfs code geel vanwege de volgende storm. Augustus dus hetzelfde liedje als juli. Dat wordt dus weer 'ouderwetsch genieten' van een nieuwe 'typisch Hollandsche' zomermaand met 'wisselvallig weer'.