- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- R.I.P.
R.I.P.
Brix
-
- 19677 berichten
- 5115 stemmen
In Memoriam Steve Hawkes (Stephan Sipek) (77)
Amerikaans acteur van Kroatische afkomst, die in de jaren zeventig in een tweetal Tarzan films (1969-1972) de hoofdrol speelde.
Tijdens de opnames van de tweede film :"Tarzan Y el Arco Iris" (Tarzan and The Brown Prince) ontplofte een benzinecontainer terwijl Hawkes weerloos vastgebonden aan houten staken op de grond lag.
De hele set stond in lichterlaaie en zowel Hawkes als ook zijn tegenspeelster Kitty Swan liepen zware brandwonden op.
Voor Swan betekende het meteen 't einde van haar filmcarrière.
Hawkes kon na een lange genezingsperiode de resterende scènes van de film alsnog af maken, al waren de brandwonden op een deel van zijn lichaam nog wel te zien.
Een getrainde leeuw wist Hawkes te bevrijden tijdens dat ongeluk op de filmset, en hij was daar zo dankbaar voor dat hij de rest van zijn leven wilde wijden aan het opvangen van roofdieren.
Hij leefde tientallen jaren te midden van leeuwen, tijgers en panters in zij huis te Florida.
Dat zorgde vaak voor media aandacht, ook negatieve.
https://www.imdb.com/name/nm0370047/]Steve Hawkes - IMDb
[url=https://imgbb.com/[/url]
606
-
- 23876 berichten
- 12263 stemmen
Redlop
-
- 8961 berichten
- 3566 stemmen
Alleen jammer dat De Telegraaf dan een foto van Curd Jurgens erbij plaatst.
thunderball
-
- 5880 berichten
- 1414 stemmen
Hij zit alles bij elkaar misschien een minuut of 5,6 in The spy who loved me, dus om hem nou een James Bond acteur te noemen. Zag hem ook wel eens in een aflevering van, ik geloof, The Persuaders (kan ook The New Avengers, of Return of the Saint geweest zijn) voor bij komen en dat aan te halen zou net zo vreemd zijn geweest.
Ik was even bang dat met "James Bond acteur" Connery, of Lazenby, werd bedoeld.
Maar ach...wat maakt het uit. In ieder geval R.I.P. Mr. Marshall.
thunderball
-
- 5880 berichten
- 1414 stemmen
Billy Drago, waanzinnig coole, charismatische acteur, die van vaak kleine rollen heel veel wist te maken.
R.I.P. Mr. Drago.
Brix
-
- 19677 berichten
- 5115 stemmen
John Francis Lane (89)
John Francis Lane obituary | Film | The Guardian - theguardian.com
Brix
-
- 19677 berichten
- 5115 stemmen
In Memoriam Max Wright (75)
Smallprint84
-
- 219 berichten
- 1740 stemmen
Ook nog een achterafje....
Actrice Susan Bernard is op 21 juni jl. overleden (71) 
Susan Bernard - Wikipedia - nl.wikipedia.org
Bekend uit Faster, Pussycat! Kill! Kill! (1965) - MovieMeter.nl
Alleen de blonde babe leeft nog nu uit de film 
Brix
-
- 19677 berichten
- 5115 stemmen
In Memoriam Eduardo Fajardo (94)
Een heel bekend gezicht in Spaanse en Italiaanse films ( o.a. spaghettiwesterns)
Brix
-
- 19677 berichten
- 5115 stemmen
In Memoriam José Luis Merino , Spaans filmregisseur en schrijver.
Brix
-
- 19677 berichten
- 5115 stemmen
In Memoriam Arte Johnson (90) Amerikaans acteur
gauke
-
- 9852 berichten
- 13069 stemmen
Chainsaw
-
- 8845 berichten
- 3576 stemmen
Harmonica Man
-
- 280 berichten
- 0 stemmen
R.i.p. Rip Torn . Hij speelde onder andere in Destination America. Staat nog niet op moviemeter trouwens.
thunderball
-
- 5880 berichten
- 1414 stemmen
Rip Torn heb ik altijd een erg amusante, coole persoonlijkheid gevonden.
(Zijn voornaam is wel erg ironisch in dit geval)
Bedankt Mr. Torn, rust in vrede.
Brix
-
- 19677 berichten
- 5115 stemmen
In Memoriam Freddie Jones (91)
Brits acteur met een zeer lange carrière, die nog actief was tot op het laatst van zijn leven.
Roger Thornhill
-
- 6015 berichten
- 2447 stemmen
213 credits bij IMDb... maar ik zal hem me altijd blijven herinneren als de onaangename kermisexploitant in The elephant man. R.I.P. Freddie Jones.
thunderball
-
- 5880 berichten
- 1414 stemmen
Goede, charismatische acteur.
Ken hem vooral van Firefox en Dune.
R.I.P. Mr. Jones.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Zeker 23 doden bij brandstichting in Japanse tekenfilmstudio | NOS
In de studio Kyoto Animation Company worden populaire Japanse animatieseries voor tv gemaakt. "Kyoto is een bekende naam in de anime-wereld", aldus Duits. "Vooral de serie K On! is beroemd. Fans van de serie reageren geschokt."
De Japanse premier Abe veroordeelde op Twitter de aanslag die hij betitelde als "te walgelijk voor woorden". Hij betuigde ook zijn medeleven met de nabestaanden van de slachtoffers.
mikey
-
- 28988 berichten
- 5140 stemmen
Ik hoorde het op nieuwsuur... wat bizar zeg. inderdaad walgelijk.
Maarten0402
-
- 802 berichten
- 533 stemmen
Zag het net nog op tv bij mijn ouders. Ben net thuis nu. Tv stond erg zacht en viel midden in het item. Wist eerst niet waar het over ging tot ik die animatie clips zag.
Echt geen woorden voor...
606
-
- 23876 berichten
- 12263 stemmen
Heel erg triest, sterkte aan de familie en vrienden
R.I.P
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
IM Ruud Molleman (1946-2019): Unsung hero van de analoge filmtechniek - Filmkrant
Vorige week overleed Ruud Molleman, onvermoeibaar conservator van oude filmtechniek en uitvinder van de 16mm-looper die niet meer is weg te denken uit musea en de analoge film een tweede leven heeft gegeven.
Vandaag was het even helemaal stil, in de zalen van EYE en het Stedelijk Museum, maar ook in het Belgische Wiels en SMAK. Tot in Italië, Portugal en de VS zetten museumtechnici voor één minuut hun 16mm-loopers uit, dat heerlijk ratelende apparaat waarmee non-stop filmrollen kunnen worden afgedraaid. Silent Light wordt het stilzetten van de projectoren genoemd. Zo’n titel doet een performance vermoeden maar het gaat hier om een eerbetoon. Herdacht wordt namelijk Ruud Molleman, de uitvinder van de internationaal vermaarde 16mm-looper die vorige week overleed en vandaag is gecremeerd.
Brix
-
- 19677 berichten
- 5115 stemmen
In Memoriam Ilaria Occhini (85) Italiaanse film en theater actrice
https://www.imdb.com/name/nm0643642/]Ilaria Occhini - IMDb
[url=https://imgbb.com/[/url]
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.