- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- R.I.P. #2
R.I.P. #2
Baggerman
-
- 10839 berichten
- 8280 stemmen
R.I.P. Richard Chamberlain
Èn 'bekend' als eerste vertolker van dit liedje:
Roger Thornhill
-
- 6012 berichten
- 2446 stemmen
Ook voor mij iemand uit een vroeg verleden, vooral Dr. Kildare, maar later ook in The towering inferno, en in 1988 een uitstekende eerste Jason Bourne. R.I.P. Richard Chamberlain.
stinissen (crew films & series)
-
- 23438 berichten
- 76923 stemmen
R.I.P. Richard Chamberlain
Baggerman
-
- 10839 berichten
- 8280 stemmen
Zag ook dat al meer dat een maand geleden Kim Sae-ron is overleden. Alweer een zelfmoord daar. Ze viel mij positief op als veelbelovend actrice in o.a. Ajeossi, Yeo-haeng-ja en Nun-gil.
R.I.P. Kim Sae-ron
John Milton
-
- 24221 berichten
- 13386 stemmen
Jee wat jong. Wat erg. Was idd een veelbelovend actrice. Lees dat het de afgelopen jaar minder ging, triest.
John Milton
-
- 24221 berichten
- 13386 stemmen
https://cdn.manilastandard.net/wp-content/uploads/2025/04/val-kilmer-ig.png
Auw. Ook die doet wel even pijn. 
moviemike
-
- 1309 berichten
- 5762 stemmen
We begonnen het jaar met David Lynch en eigenlijk is het sindsdien niet meer geëindigd.
Van Michelle Trachtenberg naar Gene Hackman, Rob De Nijs naar Frank Dingenen, Angie Stone, Marianne Faithfull, Émilie Dequenne, Richard Chamberlain, nu ook veel te vroeg Val Kilmer en dan nog al diegenen die ik even niet heb opgenoemd.
Misschien is het omdat ikzelf ouder begin te worden maar dit zijn toch wel bijzonder veel namen die ik behoorlijk goed heb gekend en mij de nodige ontspanning hebben bezorgd tijdens het leven dat ik ondertussen al heb geleefd.
R.I.P. aan hen allen en dat het nu eventjes een beetje zachter mag gaan ✨
Pieter Montana
-
- 6678 berichten
- 2286 stemmen
Geweldige rol in Tombstone 
(spoilers)
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Top Secret, Top Gun, Batman, Heat. Zo maar een paar enorm bekende titels van hem. Er blijft ''ons'' weinig bespaard dit jaar, bijna elke week wel een bekende naam die overleden is. Altijd wel genoten van Kilmer, prima acteur.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
R.I.P. Harmen Siezen.
Weer een gezicht uit mijn jeugd.
starbright boy (moderator films)
-
- 22403 berichten
- 5071 stemmen
Och jee. Veel jeugdsentiment gaat dezer dagen. Harmen Siezen was met Fred Emmer en Joop van Zijl de nieuwslezer uit mijn kindertijd.
Baggerman
-
- 10839 berichten
- 8280 stemmen
R.I.P. Harmen Siezen.
Met de twee die SB net noemde inderdaad behorende tot de creme de la creme. Geweldig ook die ene keer dat hij uit zijn rol viel met het item over de zadelpijn.
narva77 (crew films)
-
- 12725 berichten
- 6540 stemmen
RIP Val Kilmer
RIP Harmen Siezen
Ook voor mij één van de betere nieuwslezers van zijn tijd.
Brix
-
- 19677 berichten
- 5113 stemmen
In Memoriam Jay North (73) Ooit wereldberoemd als "Dennis" (The Menace) in de gelijknamige TV comedy serie
Ik vond hem geweldig.
Helaas was North's echte leven verre van leuk...
Stephan
-
- 7890 berichten
- 1387 stemmen
Leo Beenhakker (82) overleden.
https://www.soccernews.nl/wp-content/uploads/2022/11/leo-beenhakker-polen-archieffoto.jpg
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Absolute grootheid als trainer en mens, Don Leo.
Maarten0402
-
- 802 berichten
- 533 stemmen
Voetbal is niet echt mijn ding, maar mijn moeder, broer en ook mijn neef zijn echt Feyenoord gek.
Hierbij dus een dikke R.I.P. Leo!
-
- 22403 berichten
- 5071 stemmen
DPG Media Privacy Gate - nu.nl
Regisseur Ted Kotcheff is overleden. Veruit zijn bekendste film is First Bood (die heb ik nog niet gezien). Wat ik wel zag is de geweldige eerdere film Wake in Fright (Film, 1971) , dat is echt een grote aanrader.
Hij won ook een keer de Gouden Beer in Berlijn voor The Apprenticeship of Duddy Kravitz (Film, 1974) maar die film is veel meer vergeten dan de twee die ik noemde.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
DPG Media Privacy Gate - nu.nl
Regisseur Ted Kotcheff is overleden. Veruit zijn bekendste film is First Bood (die heb ik nog niet gezien). Wat ik wel zag is de geweldige eerdere film Wake in Fright (Film, 1971) , dat is echt een grote aanrader.
Hij won ook een keer de Gouden Beer in Berlijn voor The Apprenticeship of Duddy Kravitz (Film, 1974) maar die film is veel meer vergeten dan de twee die ik noemde.
Hoe kan een enorme filmfanaat nou First Blood nog nooit hebben gezien? Die kwam sowieso 20 jaar lang 30 keer per jaar wel ergens op tv voorbij op RTL of Veronica.
-
- 22403 berichten
- 5071 stemmen
Hoe kan een enorme filmfanaat nou First Blood nog nooit hebben gezien? Die kwam sowieso 20 jaar lang 30 keer per jaar wel ergens op tv voorbij op RTL of Veronica.
Ik ben altijd geneigd om bij dat soort films te denken: Komt nog wel. Ik zag pas erg kort geleden Terminator 1 en 2. Ik zag zelfs nog nooit een Die Hard, Indiana Jones of Star Wars film. Ik heb het allemaal hier liggen en ze komen echt nog. Zeker de eerst gemaakten van al die reeksen zijn enorme klassiekers.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Ik ben altijd geneigd om bij dat soort films te denken: Komt nog wel. Ik zag pas erg kort geleden Terminator 1 en 2. Ik zag zelfs nog nooit een Die Hard, Indiana Jones of Star Wars film. Ik heb het allemaal hier liggen en ze komen echt nog. Zeker de eerst gemaakten van al die reeksen zijn enorme klassiekers.
Ja, alle titels die je noemt zijn fantastisch. Zeker de eerste delen.
-
- 22403 berichten
- 5071 stemmen
Petra Laseur is overleden: DPG Media Privacy Gate - nu.nl
Vooral veel toneel, maar ook wel wat film en TV-rollen gedaan. Heb nog twee films op mijn nog te bekijken stapel liggen. De Mannetjesmaker en Flanagan.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Een actrice die ik al lang vergeten was en waar ik ook geen enkele rol bij kan bedenken, maar wier naam me nu heel bekend in de oren klinkt.
R.I.P.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Danny Verbiest, de stem van Samson van Gert, is ook niet meer.
Ik ken de serie eigenlijk niet, hooguit eens per ongeluk een paar tellen gezien, maar de stem van die hond ken ik eigenlijk wel. Verder is het acteerwerk van Danny Verbiest me ook onbekend. Vooral veel werk voor kinderseries en theater.
Pieter Montana
-
- 6678 berichten
- 2286 stemmen
Dé stem van mijn jeugd.Alle jeugdtelevisie die voor Samson kwam was voor mij stoffig en saai, alles wat erna kwam was oorverdovend en druk. Samson was dat perfect product, waar ik enkel met de breedste glimlach aan terugdenken kan (De kerstshows in Antwerpen! De zondagochtendafleveringen! De videoclips in de Efteling!). Mwah, toch een heel klein beetje veel triestig vandaag zo...RIP
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Verbiest heeft kindertelevisie wel echt mooier gemaakt. Ik heb zoveel Samson & Gert bekeken als kind.
Hij zit trouwens ook in Bassie en Adriaan en de verzonken stad, als ze bij de serie over die steen op het terras zitten en dat ding in brand vliegt.