- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- R.I.P. #2
R.I.P. #2
Dk2008
-
- 11166 berichten
- 788 stemmen
R.I.P. Bruni Heinke dinsdag nog gezien in Soldaat van Oranje verder mij bekend van o.a. een paar kluchten zoals Den Haag vandaag en Spetters, Dagboek van een herdershond, GTST...(Ze is vrijdag 7 maart overleden) https://nos.nl/artikel/2559302-actrice-bruni-heinke-helen-helmink-uit-gtst-overleden-op-84-jarige-leeftijd
Boenga
-
- 2628 berichten
- 1532 stemmen
Belgische actrice Emilie Dequenne (43) overleden, bekend geworden door haar rol in Rosetta.
John Milton
-
- 24221 berichten
- 13386 stemmen
Een jaar jonger dan ik, wat een rotziekte toch. Vond haar erg goed in Rosetta. RIP 
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1000/1371.jpg?cb=1559381958
John Milton
-
- 24221 berichten
- 13386 stemmen
https://cdn.nos.nl/image/2025/03/17/1204153/1024x576a.jpg
Rob de Nijs op 82-jarige leeftijd overleden
Zanger Rob de Nijs is op 82-jarige leeftijd overleden. De Nijs leed al enkele jaren aan de ziekte van Parkinson. In een interview met magazine Linda zei zijn vrouw Jet recent nog dat de gezondheid van haar man de afgelopen tijd snel achteruit was gegaan.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Ik lees het net van Rob de Nijs. Doet me wel wat hoor. Niet al zijn liedjes raakten me, maar er zaten er tussen die ik tot de top van de Nederlandse kleinkunst wil rekenen.
Weet even niks moois te zeggen.
R.I.P. Rob de Nijs.
narva77 (crew films)
-
- 12725 berichten
- 6540 stemmen
RIP Emilie Dequenne 
RIP Rob de Nijs
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Gertjan Zuilhof (1955-2025) - Pionierend programmeur - Filmkrant
Met de dood van Gertjan Zuilhof heeft de filmwereld een eigenzinnig programmeur verloren, die niet alleen een stempel drukte op het IFFR maar ook de weg bereidde voor cinema uit Zuidoost-Azië en Afrika. Zuilhof gaf bovendien een nieuwe invulling aan zijn vak, als loyaal partner van filmmakers en promotor van het onbekende.
“Eigenzinnig” is de meest gehoorde typering van Gertjan Zuilhof, van wie deze week bekend werd dat hij op 3 maart jongstleden is overleden.
stinissen (crew films & series)
-
- 23439 berichten
- 76925 stemmen
Deze film over zijn leven vond ik echt top.
jippie2010
-
- 2612 berichten
- 8085 stemmen
Een beetje in de kantlijn, maar daarmee niet minder nieuwswaardig: Rolf Schimpf (met name) bekend van Der Alte (1977-2024) op 100-jarige leeftijd overleden.
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 berichten
- 5071 stemmen
Ik moet zeggen dat ik niet wist dat de beste man nog leefde. Der Alte en Derrick werden trouw door mijn ouders bekeken. Toen ik ouder was heb ik ook wel Derrick gezien, Der Alte was net wat minder een ding toen. Ik herinner me Rolf Schimpf wel, zijn voorganger veel minder en zijn opvolger ken ik niet.
stinissen (crew films & series)
-
- 23439 berichten
- 76925 stemmen
Ik moet zeggen dat ik niet wist dat de beste man nog leefde. Der Alte en Derrick werden trouw door mijn ouders bekeken. Toen ik ouder was heb ik ook wel Derrick gezien, Der Alte was net wat minder een ding toen. Ik herinner me Rolf Schimpf wel, zijn voorganger veel minder en zijn opvolger ken ik niet.
Voor mijn persoonlijk vond ik Siegfried Lowitz de beste uit de serie Der Alte
Splinters
-
- 2620 berichten
- 1391 stemmen
En zo verdwijnt "ineens" een hele generatie aan bekende gezichten, het lijkt wel een golf.
Dk2008
-
- 11166 berichten
- 788 stemmen
Och och weer een triest bericht. Ze had een prachtige stem en was een groot dierenliefhebber.
narva77 (crew films)
-
- 12725 berichten
- 6540 stemmen
RIP Loretta Schrijver. Fijne stem, een van de betere nieuwslezeressen.
John Milton
-
- 24221 berichten
- 13386 stemmen
Kan iemand bevestigen dat het Loretta was, die tijdens de nieuwsuitzending van 9/11 (begrijpelijk!) een beetje brak, of is dat false memory?
Hoe dan ook, dat maakte enorme indruk op mij als eerstejaars geschiedenis, dat de nieuwslezeres haar composure verloor tijdens zo'n gebeurtenis. Ze was niet de eerste en zal zeker niet de laatste zijn, maar het raakte mij erg.
Los van of het inderdaad Loretta was (ik meen van wel), zag ik haar altijd graag. Te jong, daar hadden best nog 15+ jaar bijgekund. Net pensioenleeftijd 
Dk2008
-
- 11166 berichten
- 788 stemmen
Het was schokkend nieuws wat ze moest brengen en ze groeide op in New York bedoel je dat?
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Manuela Kemp, Ron Brandsteder, Dieuwertje Blok, Rob de Nijs, Loretta Schrijver...
Een hoop iconische Nederlandse namen die dit jaar overleden zijn en het is nog pas eind maart...
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Kan iemand bevestigen dat het Loretta was, die tijdens de nieuwsuitzending van 9/11 (begrijpelijk!) een beetje brak, of is dat false memory?
Hoe dan ook, dat maakte enorme indruk op mij als eerstejaars geschiedenis, dat de nieuwslezeres haar composure verloor tijdens zo'n gebeurtenis. Ze was niet de eerste en zal zeker niet de laatste zijn, maar het raakte mij erg.
Los van of het inderdaad Loretta was (ik meen van wel), zag ik haar altijd graag. Te jong, daar hadden best nog 15+ jaar bijgekund. Net pensioenleeftijd
Klopt.
John Milton
-
- 24221 berichten
- 13386 stemmen
Ja. Die. 14:30. Bijna 25 jaar later en kan het nog steeds niet kijken zonder dat het me raakt.
https://i.ibb.co/FbSvg8jv/image.png
Zowat een core-memory, dit.
Bijzonder dat het maar een heel klein moment is tijdens het zien neergaan, ze hergrijpt zich vrij vlot. In mijn herinnering was het groter. Dat wegkijken en samenvouwen van de handen was echt minimaal, maar ging door merg en been. Echt goed in haar werk, zonder te stoppen mens te zijn, voor zover ik dat kan beoordelen.
En een dierenliefhebber. Sowieso +1.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Ja. Die. 14:30. Bijna 25 jaar later en kan het nog steeds niet kijken zonder dat het me raakt, bijna 25 jaar later.
(afbeelding)
Zowat een core-memory, dit.
Bijzonder dat het maar een heel klein moment is tijdens het zien neergaan, ze hergrijpt zich vrij vlot. In mijn herinnering was het groter. Dat wegkijken en samenvouwen van de handen was echt minimaal, maar ging door merg en been. Echt goed in haar werk, zonder te stoppen mens te zijn, voor zover ik dat kan beoordelen.
En een dierenliefhebber. Sowieso +1.
Ik kan me die dag ook nog zo goed herinneren. Wat ik deed, waar ik het zag, de schok. Dat is inderdaad toen sterk verwoord in gevoelens door Loretta. Een wereld die verbijsterd was.
Baggerman
-
- 10839 berichten
- 8280 stemmen
R.I.P. Loretta
Ook nog niet genoemd:
R.I.P. Bram Biesterveld 'Pommetje Horlepiep'
https://www.nhnieuws.nl/nieuws/346979/bram-pommetjebiesterveld
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTqQv6qM3Lcnt1z6ADB-3KzY8kmEn_0qvuKXA&s
De serie vond ik als kind maar mwoah, maar hij was wel sympathiek.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Ach ja, Bram Biesterveld. Ook afgelopen week.
Het enige dat ik me nog van de serie kan herinneren is de begintune, met het Pom pom pom pom pom pom pom Pommetje Horlepiep. En dat er zoveel mensen Jan Jansen heten.
R.I.P.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Richard Chamberlain overleden.
Bij mij vooral bekend van televisieseries uit de jaren '70 en '80. The Thorn Birds, Shogun, Centennial.
R.I.P.
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 berichten
- 5071 stemmen
Oh, echt zo'n tv kop uit mijn jeugd. Ik wist niet dat hij nog leefde.