menu

Overig / Algemeen / Sporttoto en -poules topic #2 (centraal topic)

zoeken in:
Bij Overigen > Algemeen > Sporttoto en -poules topic (centraal topic):

Alexey Tsatevich zal ook niet starten morgen. Katusha haalt hem uit koers na dat wangedrag in de laatste tijdrit. Opmerkelijk goede keuze van Katusha, kennelijk hebben ze hem vanuit de ploegwagen meerdere malen gezegd dat hij moest ophouden met bumperkleven maar dat heeft hij genegeerd.

Dumoulin is nog een vraagteken. Hij heeft veel last van de blessure aan zijn zitvlak. Naar eigen zeggen "wordt het een moeilijk verhaal" als het vannacht niet beter wordt.

Volgend op het verhaal van moviefreak#1, zie die fairplaylijst:

Rankings - Giro d'Italia 2016: Official Site - giroditalia.it

(Klik op general classification en dan helemaal naar rechts klikken op fair play classification). Katusha staat ook niet een beetje laatste of zo.

tovenaar
Haha wauw

Dag ervoor stonden ze nog op 0. Dus waarschijnlijk allemaal punten voor Tsatevich. Ik vind het toch wel straf dat z'n eigen team hem uit koers haalt, hulde daarvoor.

Landa op 6 minuten De rekening loopt nu snel op voor de nummer 3 van vorig jaar. Landa heeft al 6'06" aan zijn been. Een favoriet minder dus voor de eindzege.

En alsof dat nog niet genoeg is, jaagt Landa's ex-ploeg Astana het tempo in het peloton fiks de hoogte in. De doodsteek voor de arme Spanjaard?

Landa dus ziek afgestapt. Zonder Nibali wordt dit voor mij een vruchteloze Giro.

Daar gaat m'n goede klassering. Keuze was tussen Landa en Valverde.

Amador in het roze. Lol!

Baalde al zo toen ik zag dat ik dezelfde kluns had als otherfool.

Jungels heeft pink.

Maar ik wist meteen al dat ik de verkeerde kluns had te pakken.

Oh. Dat scheelt weer!

Dumoulin zijn we morgen ook kwijt, lijkt me.

Doffe ellende met m'n team. Nibali lijkt me toch echt niet zo goed, kan toch Amador niet zo laten rijden terwijl hij twee ploegmaats daar heeft zitten!?

Mijn enige hoop is nog gevestigd op m'n Secret Weapon.

Een mooie dag voor de jonkies, Girini, want Bobby Jungels pakte het heilige roze en ene Giulio Ciccone, de Wolf van de Abruzzen, pakte voor het nietige Bardiani een zeer welkome ritzege. Helaas had de MoMeSubLiga dit Latijnse rastalentje nog niet in de mot, dus er werd vandaag hooguit geschraapt. Team Knisper deed dit het beste, met name dankzij de ereplaats van Damiano Cunego, de Kleine Prins:

1 Knisper 22
2 stinissen 19
. De Willies 19
4 jeroen dn urste 17
. AHWA 17
6 LuukRamaker 15
. tovenaar 15
. El Loco 15
. II Grillo 15
10 mjk87 14
. david bohm 14

Mede dankzij het wederom volop scorende klunsje Amadar verloor uw verslaggever vandaag het roze tricootje, dat weer terug is om de ranke schouders van De Willies. Van enige afscheiding is echter nog altijd geen sprake, een blik op de top 10 leert ons dat er nog gegadigden te over zijn:

1 De Willies 428
2 david bohm 417
3 otherfool 409
4 AHWA 399
5 LuukRamaker 397
6 mjk87 384
7 El Loco 378
8 stinissen 364
9 Leanna 360
10 lucdecoster 354

De SubLiga gaat het helemaal waarmaken in de tweede helft en staat al in de startblokken op de heilige P4, terwijl de Maglia Nera voor Il Grillo is die de beruchte kaap voor de 3e keer passeerde, nu weer in de goede richting: 113 punten is het verdict. Het profiel van morgen is me even ontschoten, maar het gaat vast weer feest worden met Renaat en Jose. Graag a domani!

Ook in het Grote WielerJaarSpel werd er maar mondjesmaat gescoord, met onbekende en vooral onbeminde renners als Ciccone, Rovnyi, Brown en Cunego volop in de punten. Team tovenaar's Darwin 'de Poema' Atapuma leek de ritzege binnen te halen, maar dat was zonder Montorsi gerekend die met Amador, Valverde en Majka liefst 3 sprokkelaars had opgesteld, en dan toch eindelijk de eerste ritzege van 2016 binnensleepte. De leiders van de Giro (david bohm) en de Totaalstand (tovenaar) veranderen verder nog altijd niet:

Giro 10

1 Montorsi 75
2 tovenaar 70
3 Teunnis 41

Roze

1 david bohm 704
2 tovenaar 516
3 MatthijsGr00t 502

Totaalstand

1 tovenaar 2762
2 Finisterra 2566
3 david bohm 2556
4 otherfool 2424
5 McSavah 2204
6 MatthijsGr00t 2147
7 AHWA 1928
8 Teunnis 1770
9 LuukRamaker 1567
10 Knisper 1235
11 Montorsi 1221
12 Outsiders 677

Démare gaat vol voor de puntentrui nu. Ook onmisbaar op SP waarschijnlijk. Is blijkbaar zijn enige GT dit jaar, terwijl ik dacht dat hij ook de Tour zou gaan rijden en daarom ging afstappen. Greipel rijdt 'm waarschijnlijk juist niet uit. En Dumoulin zoals verwacht helaas moeten afstappen vandaag. Het is dus terecht dat ik meteen al spijt had van mijn last-minute veranderingen. Nu hopen op flinke spettacolo in die derde week, bij gebrek aan pooltjesvreugde.

Ja hoor. Amador weer 2e.

Nog nooit zo'n waardeloze kluns gehad.

Gelukkig Ulissi 1e.

McSavah schreef:
Démare gaat vol voor de puntentrui nu. Ook onmisbaar op SP waarschijnlijk. Is blijkbaar zijn enige GT dit jaar, terwijl ik dacht dat hij ook de Tour zou gaan rijden en daarom ging afstappen.

Was ruim van tevoren aangekondigd. Démare zag het niet echt zitten om in de Tour wederom zonder steun te zitten en afgefakkeld te worden in de pers

Is ook ongeveer de enige juiste keuze die ik heb gemaakt op sportpools, hoewel ik vreemd genoeg als ik naar m'n team kijk nog steeds niet zie wat ik precies verkeerd doe. Behalve m'n kluns (maar zelfs die!).

eRCee schreef:
(quote)

Was ruim van tevoren aangekondigd. Démare zag het niet echt zitten om in de Tour wederom zonder steun te zitten en afgefakkeld te worden in de pers

Is ook ongeveer de enige juiste keuze die ik heb gemaakt op sportpools, hoewel ik vreemd genoeg als ik naar m'n team kijk nog steeds niet zie wat ik precies verkeerd doe. Behalve m'n kluns (maar zelfs die!).

Heb dat dus niet meegekregen mbt Démare. Maar had hem dan nog steeds niet genomen waarschijnlijk. Hij leek me wat minder constant dan de Italianen waarvoor ik koos.

Buiten de kluns heb ik toch ook niet veel fout gedaan. Péraud, Landa en Dumoulin is pech, hoewel het ook wel renners zijn met kwaaltjes waarmee je wat meer kans op uitval hebt dan bij een Nibali of Valverde. Arndt en mijn sw zijn wel echte tegenvallers tot nu, al heeft Arndt ook pech gehad (vandaag volgens mij ook opgehouden bij die valpartij vandaag?). Die zag ik door zijn klimcapaciteiten meer punten halen dan een meer pure sprinter of een sprinter die niet zou gaan uitrijden zoals Ewan. Maar dus pech en een tegenvallende sprint/positionering tot nu toe. Heb hem wel een tikkeltje overschat, zeker als ik bedenk wat ik allemaal met dat zwarte punt had kunnen doen.

Maar Amador was een onverstandige keuze, dat geef ik zeker toe (al scoort hij wel érg veel nu). En vanaf nu ga ik het pas weer over dit spelletje hebben als we in Turijn zijn.

Kans was al groot dat Dumoulin niet uit zou rijden of in ieder geval niet voor het klassement zou gaan met het oog op Rio. Al is die zadelpijn pech natuurlijk.

Een zeer spannende finish in het Grote WielerJaarSpel gisteren, waar Montorsi nu echt op stoom begint te geraken en zijn 2e ritzege op rij meepakte met opnieuw het illustere trio Amador, Valverde en Majka. De dagzege van Teunnis' Diego 'Armando' Ulissi was er net te weinig aan. Team david bohm is en blijft de man in het roze, zijn podiumpresentatie mag inmiddels routineus worden genoemd. In de Totaalstand tenslotte hetzelfde stramien met team tovenaar. Gaan we nog grote verschuivingen zien deze Giro?

Giro 11

1 Montorsi 102
2 Teunnis 100
3 otherfool 79

Roze

1 david bohm 734
2 MatthijsGr00t 580
3 Montorsi 571

Totaalstand

1 tovenaar 2762
2 Finisterra 2593
3 david bohm 2586
4 otherfool 2503
5 McSavah 2244
6 MatthijsGr00t 2225
7 AHWA 1928
8 Teunnis 1870
9 LuukRamaker 1573
10 Montorsi 1323
11 Knisper 1295
12 Outsiders 682

kappeuter (crew)
Omdat het vorige topic te groot werd, gaan we hier nu verder.

Valerio Agnoli gaat niet meer van start vandaag. Dat was mijn reserve kluns
In totaal 19 keer gekozen als kluns, hopelijk niet in onze subleague natuurlijk.

Wie herinnert zich nog het positieve plasje, Girini, van Diego 'Armando' Ulissi na zijn nieuwe heldendaden in deze Giro? Niet de tifosi langs de kant van de weg in ieder geval, want huilend van geluk en opwinding schreeuwden zij hun chouchou naar zijn 2e etappezege, vóór de *kuch* excellerende Amador en de roze Jungels. In de MoMeSubLiga had jeroen dn urste goesting om uit zijn kot te komen: de puncheur werd 3e (!) overall en pakte aldus een eclatante ritzege mee:

1 jeroen dn urste 96
2 De Willies 75
3 El Loco 70
4 citybird 66
5 II Grillo 65
. El Conquistador 65
7 LuukRamaker 63
8 Knisper 61
9 MatthijsGr00t 52
10 wavanbuuren 50

Het voorbeeld van Jungels, in het roze gewoon mee in het verweer, werd gevolgd door De Willies dat het verschil naar de achtervolgers behoorlijk uitdiepte. Vorentscheidung of voorbarige krachtensmijterij?

1 De Willies 503
2 david bohm 466
3 LuukRamaker 455
4 otherfool 453
5 El Loco 448
6 AHWA 427
7 mjk87 422
8 citybird 401
9 jeroen dn urste 394
10 stinissen 386

De SubLiga vaart wel bij de heldendaden van de toppers, en is inmiddels te vinden daar waar zij thuishoort: op het podium dus. Zelfs Maglia Nera Il Grillo lijkt weer wat onder de mensen te komen, met een goede dagscore en een totaal van 178. Louter positieve geluiden, terwijl de renners alweer naar Bibione zijn vertrokken waar de zo jammerlijk in het peloton ontbrekende Il Delfino ze op zal wachten: graag a presto!

Hoe ik ook keek, Girini, ik zag hem niet: de dolfijn van Bibione liet zich uit protest tegen de perfide wildcardkeuzes van de organisatie niet zien in zijn geboortedorp, waar Andre 'de Gorilla' Greipel moeiteloos het lange lijf door de 47 bochten gooide en alweer zijn derde ritzege wist te behalen. In de MoMeSubLiga was het El Loco die nog genoeg manschappen voor een goedlopend treintje had, en hij ging lopen met de blommen en de verplichte fles bubbels:

1 El Loco 69
2 otherfool 63
. david bohm 63
4 tovenaar 54
. lucdecoster 54
. Paap 54
. Finisterra 54
8 Knisper 52
9 wavanbuuren 45
. AHWA 45

Maglia Rosa De Willies nam een rustdag en zag zo team david bohm weer naderen, terwijl ook El Loco en otherfool inmiddels door de 500 punten barrière zijn geschoten. U weet natuurlijk wat dat belooft de komende dagen: spettacolo!

1 De Willies 544
2 david bohm 529
3 El Loco 517
4 otherfool 516
5 LuukRamaker 496
6 AHWA 472
7 mjk87 465
8 citybird 442
9 lucdecoster 435
10 jeroen dn urste 434
. Knisper 434

De SubLiga staat er nog mooi bij te pronken met een 3e plek, terwijl de Maglia Nera nog immer in de betrouwbare handen van Il Grillo is, maar kijk hem bikkelen om bij te komen: 218 punten en team Arjen_Hanse ineens binnen bereik. Morgen weer een dag voor de klassementsmannen, of gaan ze het kruit drooghouden voor het komende, slopende weekend? We gaan het zien, graag a domani!

In het Grote WielerJaarSpel ook een sprintje tussen de rappe mannen, en het was Knisper die het met Nizzolo, Hofland en vooruit het ene puntje voor Ferrari haalde vóór tovenaar en Montorsi. In de Girostand wordt het voor david bohm langzaam oppassen, de remonte van Montorsi mag impressionant worden genoemd. In de totaalstand is het tovenaar voor en tovenaar na, elke aanval wordt lachend afgeweerd door het raskennertje. Finisterra en david bohm hebben elkaar gevonden op de gedeeld 2e plek:

Giro 12

1 Knisper 111
2 tovenaar 100
3 Montorsi 80

Roze

1 david bohm 794
2 Montorsi 651
3 tovenaar 616

Totaalstand

1 tovenaar 2862
2 Finisterra 2646
. david bohm 2646
4 otherfool 2528
5 McSavah 2249
6 MatthijsGr00t 2240
7 AHWA 1928
8 Teunnis 1885
9 LuukRamaker 1573
10 Knisper 1406
11 Montorsi 1403
12 Outsiders 683

Hij is nu dan toch echt vertrokken hoor, Montorsi heeft dan toch nog de juiste benen gevonden in het Grote WielerJaarSpel en pakte een 3e dagzege op amper 4 dagen, uiteraard weer dankzij het illustere trio Valverde, Majka en Amador, McSavah's Nieve kon daar in zijn eentje niet tegenop. In de GiroStand nadert Montorsi bovendien vaste Maglia Rosa david bohm tot een luttele 27 punten. In de totaalstand bikkelt Finisterra een paar puntjes mee waarmee het los komt van david bohm, maar dit gebeurt allemaal ver, ver achter team tovenaar:

Giro 13

1 Montorsi 116
2 McSavah 100
3 Teunnis 95

Roze

1 david bohm 794
2 Montorsi 767
3 MatthijsGr00t 620

TotaalStand

1 tovenaar 2862
2 Finisterra 2654
3 david bohm 2646
4 otherfool 2614
5 McSavah 2349
6 MatthijsGr00t 2265
7 Teunnis 1980
8 AHWA 1938
9 LuukRamaker 1605
10 Montorsi 1519
11 Knisper 1406
12 Outsiders 683

Montorsi gaat gewoon zijn roze trui verdedigen. De klasbak.

Mooie dag voor de Sportpoolers met veel sprinters. Greipel, Ruffoni, Ewan, Roelandts én Hofland exit. Blijft niet veel over van de snelle mannen zo.

Overigens kwam Betancur vandaag op 25 minuten binnen. DIe is onderweg een hamburger gaan eten of zo, ongekend.

La Maglia Rosa in crisi, Girini, want Bobby Jungels moest de rol lossen en dus mag Costa Rica juichen voor haar Amador. De strijd om het heilige roze werd gestreden áchter de laatste overblijver van de omvangrijke kopgroep én derhalve dagwinnaar, Mikel Nieve, de Verschrikkelijke Sneeuwman van Sky. Wéér een spannende aankomst ondertussen in de MoMeSubLiga, de kenners doen weinig voor elkaar onder deze Giro, en het was Finisterra die het vandaag in een machtsprintje net haalde voor Paap:

1 Finisterra 54
2 Paap 53
3 El Loco 50
4 jeroen dn urste 49
5 Arjan_Hanse 48
6 mjk87 47
7 El Conquistador 44
. II Grillo 44
. Leanna 44
10 MatthijsGr00t 43
. eRCee 43
. VivaLaHop 43

Bij De Willies lijkt het sop wat van de kook, of bewaart de Maglia Rosa zich voor het komende weekend? Hoe dan ook, david bohm en El Loco staan op het equivalent van honderdsten van secondes te drummen om het fraaie leiderstruitje over te nemen:

1 De Willies 564
2 david bohm 559
3 El Loco 557
4 otherfool 541
5 LuukRamaker 514
6 mjk87 507
7 AHWA 503
8 jeroen dn urste 483
9 citybird 471
10 Finisterra 468

De SubLiga zakte een plekje naar 4, maar ik neem aan dat het voor 1 dagje is. De Maglia Nera blijft trouw om de ranke schouders van Il Grillo, met 262 punten. Goed, morgen moeten de Grote Meneren dan toch echt de schroom laten varen, Lo Squalo vs El Imbatido, of gaat De Kleerhanger gansch Nederland in vervoering brengen? Spanning en sensatie, graag a domani!

moviefreak#1 schreef:
Overigens kwam Betancur vandaag op 25 minuten binnen. DIe is onderweg een hamburger gaan eten of zo, ongekend.

Itz funny coz itz true

Gast
geplaatst: vandaag om 17:49 uur

geplaatst: vandaag om 17:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.