• 15.787 nieuwsartikelen
  • 178.167 films
  • 12.220 series
  • 33.993 seizoenen
  • 647.240 acteurs
  • 199.052 gebruikers
  • 9.374.037 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

Graaf Machine

• 9794 berichten
  • 1412 stemmen

happie schreef:

(quote)

Chad Heddrick of zoiets, dat was ook wel een geweldige kerel.

Derek Parra was ook zo'n verdomd snel kereltje.

happie

• 6235 berichten
  • 426 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)

Derek Parra was ook zo'n verdomd snel kereltje.

Ah ja klopt, die was ik vergeten. Waren ook allemaal in-line skaters toch?

Graaf Machine

• 9794 berichten
  • 1412 stemmen

happie schreef:

(quote)

Ah ja klopt, die was ik vergeten. Waren ook allemaal in-line skaters toch?

Dat dacht ik wel, maar blijkt onjuist. Parra in elk geval wel, maar dit lees ik bijvoorbeeld over Shani Davis:

"Davis is opgegroeid in een arme wijk in het zuiden van Chicago. Hij schaatst al sinds zijn tweede. Hij begon op rolschaatsen maar stapte al op advies van de baas van zijn moeder op zijn zesde over naar het ijs, waar hij zijn geluk ging beproeven bij het shorttrackschaatsen en op de langebaan. Hij bleek in beide disciplines goed te zijn maar zijn voorkeur ging uit naar de langebaan."

Dat is eigenlijk gewoon begonnen met schaatsen. Alleen dan niet op de blokjes, zoals hier, maar op de rolschaatsjes

happie

• 6235 berichten
  • 426 stemmen

IH88 schreef:

(quote)

Nou ja, we hebben het wel over een nationale competitie met veel internationale sterren. De beste speler van de competitie is nu een Griek, en daarnaast speelt er ook een Sloveen in Dallas die aardig basketbal laat zien. De beste spelers uit heel de wereld spelen in de NBA, die daarnaast natuurlijk veel meer is dan een nationale competitie. Zelfs in de armste landen van Afrika wordt de NBA nog gevolgd.

De NBA is het Walhalla voor basketballers. De Amerikaanse ploeg kan uit een enorme berg spelers putten en de overige landen moeten het vooral doen met een enkele NBA speler en goede teamspelers eromheen. Slovenië is er wel een goed voorbeeld van. Doncic is de topper, maar die ploeg is wel een team.

Graaf Machine

• 9794 berichten
  • 1412 stemmen

Houtzager is bij het Springen naar de finale, als 22e maar met nul balken omgegooid? Ik volgde dat vroeger wel regelmatig, maar dan waren er nog geen tien die foutloos een parcours over kwamen. Is dit parcours te makkelijk, of is het niveau enorm gegroeid?

Splinters

• 2622 berichten
  • 1391 stemmen

mister blonde schreef:

Die top 5 van graafmachine zou zomaar die van mij kunnen zijn, al kies ik voor de 1e van Pieter. Geen mensen die Anton Geesink bewust hebben meegemaakt?

Deze spelen tot nu toe

1) Hassan

2) v Vleuten

3) Kimmann

4) Dumoulin

5) Kamminga

Als ik zeg dat die medaille van kimmann pas een prestatie zou zijn als ie hem zou hebben gewonnen met twee gebroken knieschijven en een gebroken ellepijp dan vind je dat vast geen leuke grap, niet? Als ik deze grap op de juiste toon vertel op een verjaardag dan ligt iedereen plat, zelfs degenen die de os het liefst op drie schermen tegelijk volgen. Leg eens uit hoe dat komt, ouwe beroepschagrijn.

Graaf Machine

• 9794 berichten
  • 1412 stemmen

Splinters schreef:

(quote)

Als ik zeg dat die medaille van kimmann pas een prestatie zou zijn als ie hem zou hebben gewonnen met twee gebroken knieschijven en een gebroken ellepijp dan vind je dat vast geen leuke grap, niet? Als ik deze grap op de juiste toon vertel op een verjaardag dan ligt iedereen plat, zelfs degenen die de os het liefst op drie schermen tegelijk volgen. Leg eens uit hoe dat komt, ouwe beroepschagrijn.

Dat komt door de personen bij wie jij op verjaardagsfeestjes verschijnt.

Want bij leuk volk is die "grap" nergens goed voor vertier.

mister blonde

• 12696 berichten
  • 5828 stemmen

Ik denk (en omwille van de kwaliteit van zijn grappen hoop ik het) sowieso dat Splinters voor vrij weinig verjaardagen wordt uitgenodigd.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Splinters schreef:

(quote)

Als mensen daar dubbel om liggen zou ik eens na gaan denken of je misschien bij hele treurige verjaardagsgasten zit.

Splinters

• 2622 berichten
  • 1391 stemmen

mister blonde schreef:

Ik denk / hoop sowieso dat Splinters voor vrij weinig verjaardagen wordt uitgenodigd.

Misschien. Of misschien heb ik de lachers irl vaker op mijn hand dan jij denkt.

Relativeren kun je leren.

Justus18

• 694 berichten
  • 79 stemmen

Graaf Machine schreef:

Houtzager is bij het Springen naar de finale, als 22e maar met nul balken omgegooid? Ik volgde dat vroeger wel regelmatig, maar dan waren er nog geen tien die foutloos een parcours over kwamen. Is dit parcours te makkelijk, of is het niveau enorm gegroeid?

Ik heb het dit jaar niet gevolgd, maar volgens mij is het al een tijdje bij de OS zo dat het parcours in de kwalificatie niet selectief is. Het moet immers ook voor de mindere (slechte) combinaties te doen zijn om zonder ongelukken de finish te halen. Dat was vroeger anders en leidde tot ongelukken.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Splinters schreef:

(quote)

Ik snap de grap nu ook wel niet. Het enige wat mij opvalt is dat de beste momenten lijstjes enkel om prestaties van het vaderland gaan blijkbaar (hoewel ik toch moeite heb om mevrouw Hassan als een Nederlandse te beschouwen; ik ben gewoon benieuwd of ze de lijst ook had gehaald als ze Ethiopisch was geweest). Goed ik wacht nog even af totdat de spelen voorbij zijn, maar ik weet sowieso dat ik niet louter de prestaties van landgenoten ga nomineren maar momenten die mij hebben geboeid.

Splinters

• 2622 berichten
  • 1391 stemmen

alexspyforever schreef:

(quote)

Ik snap de grap nu ook wel niet. Het enige wat mij opvalt is dat de beste momenten lijstjes enkel om prestaties van het vaderland gaan blijkbaar (hoewel ik toch moeite heb om mevrouw Hassan als een Nederlandse te beschouwen.

Fora lenen zich daar ook niet voor. Je ziet alleen een stuk tekst, iedere vorm van emotie en mimiek omtbreken. Ook is het zo dat niet iedereen elke grap leuk vindt.

Ik heb hem toch opgeschreven omdat ik weet dat ie irl werkt en ik van mening ben dat er hier mensen zijn die het volgen van topsport net even te serieus nemen. Als je dit topic volgt lijkt het kijken van sport hele droge kost. In werkelijkheid is dat niet zo.

Kiran Badloe staat in mijn top 3. Net als Dorian van Rijsselberghe een bijzonder indrukwekkend atleet en hoe hij de discipline beheerst, daar kan ik van genieten. Combinatie van coördinatie, evenwicht en golvende bewegingen van het hele lichaam om op zee te surfen en met de wind mee bewegen is een prachtig gezicht op de een of andere manier. Maar misschien ook alleen als iemand het meester is zoals de twee Nederlandse Olympisch kampioenen. Ook heb ik een zwak voor de beelden (haven, zee) en het geluid van het water. Uitermate fijn om zonder commentaar te kijken heb ik gemerkt.

Ik denk Dumoulin op 1 en Hassan op 2.

mister blonde

• 12696 berichten
  • 5828 stemmen

We zijn een multiculturele samenleving en Hassan doet écht haar best de taal te leren (wat goed gaat) en is trots op NL. Zeggen dat ze er niet bijhoort vind ik precies om die reden discriminerend (waarmee ik niet zeg dat jij dat nu bent). Bovendien is zij op Papendal aanwijsbaar beter geworden).

En ik vind sport nu eenmaal nóg leuker als ik voor iemand ben, vandaar een NL lijst. Een lijst met decepties ( wie heeft daar zin in) zou ook puur NL zijn.

Morgen weer een mooie dag met gouden kans voor van Rouwendaal en Femke Bol (! ik twijfel over het zetten van mijn wekker!) Met de kwartfinale handbal en halve finale hockey. En Hassan weer in actie! Verder ook wel weer leuke atletiek en voor NL een beetje een tussendag voor het baanwielrennen .

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

mister blonde schreef:

We zijn een multiculturele samenleving en Hassan doet écht haar best de taal te leren (wat goed gaat) en is trots op NL. Zeggen dat ze er niet bijhoort vind ik precies om die reden discriminerend (waarmee ik niet zeg dat jij dat nu bent). Bovendien is zij op Papendal aanwijsbaar beter geworden).

Nu het is natuurlijk je volste recht om je vooral te focussen op de prestaties van landgenoten, het helpt zeker als opstapje om bepaalde sporten te volgen. De aanwezigheid van België in basketbal vrouwen en basket 3 x 3 mannen heeft mij ook getriggerd om die sporten te bekijken. Mannenhockey evenwel niet, dat vond ik ervoor ook niet echt interessant om te kijken.

En ja multiculturele samenleving dat kan je ondertussen van veel landen zeggen. Dat zal wel kloppen wat je zegt dat ze haar best doet om Nederlandse te zijn. Maar kennelijk hoort ze er pas echt bij als ze dan ook daadwerkelijk onder de Nederlandse vlag uitkomt.

En ik vind sport nu eenmaal nóg leuker als ik voor iemand ben, vandaar een NL lijst.

Je bedoelt dan iemand met jouw nationaliteit. Stel je bent een grote fan van een sport waaraan geen Nederlanders meedoen, zou dat dan niet je lijst kunnen halen als je zoiets hebt van wauw wat een geweldig moment? Ik zeg maar wat die polsstokspringer die een poging doet zijn eigen wereldrecord te breken en er bijna in slaagt?

Dit viel me dan ook op wat je zei:

Biles slechts brons is toch ook wel een verhaal hoor.

Dat vind ik dan nu juist heel knap gezien de omstandigheden. Ik ben misschien niet haar grootste fan, maar enorm respect voor haar palmares en dat ze ook gewoon eerlijk uitkwam dat het mentaal even niet meer ging en ook maar een mens is. Dat zou bijvoorbeeld al zeker in mijn lijst komen.

De prestaties van Annemiek van Vleuten ook trouwens en dat is vooral omdat ik haar als persoon graag heb (Marianne Vos en Anna Van der Breggen eveneens) en ook omwille van die val in Rio dat vond ik echt erg.

mister blonde

• 12696 berichten
  • 5828 stemmen

Maar kennelijk hoort ze er pas echt bij als ze ...

Door dit soort hinderlijke aannames heb ik niet zo'n behoefte meer op je te reageren. Iedereen hoort er wmb bij, tenzij iemand iets doet waardoor ie dat verbruidt... jij trekt in twijfel of ze er bijhoort.

Graaf Machine

• 9794 berichten
  • 1412 stemmen

alexspyforever schreef:

(quote)

Ik snap de grap nu ook wel niet. Het enige wat mij opvalt is dat de beste momenten lijstjes enkel om prestaties van het vaderland gaan blijkbaar (hoewel ik toch moeite heb om mevrouw Hassan als een Nederlandse te beschouwen; ik ben gewoon benieuwd of ze de lijst ook had gehaald als ze Ethiopisch was geweest). Goed ik wacht nog even af totdat de spelen voorbij zijn, maar ik weet sowieso dat ik niet louter de prestaties van landgenoten ga nomineren maar momenten die mij hebben geboeid.

Ik heb het inderdaad als beste Nederlandse momenten opgevat. Was inderdaad niet expliciet zo gesteld door SB.

Verder: gelul, gewoon gelul. Ik zie alles wat Bart Veltkamp won, zelfs maar als enkel "schaatsbelg" gewoon als Belgische prijzen. Wat Bloemen wint onder de Canadese vlag zie ik niet als Nederlandse prijzen, en wat Hassan als vertegenwoordigster van Nederland beschouw ik gewoon als Nederlandse prijzen. In de eerste plaats natuurlijk haar prijzen, maar waar er een land bij genoemd moet worden is dat Nederland.

Beetje raar ook om daar nu over te gaan zeuren, helemaal met het kinderachtige "mevrouw Hassan". Lijkt of je iets dwars zit.

Splinters

• 2622 berichten
  • 1391 stemmen

mister blonde schreef:

En ik vind sport nu eenmaal nóg leuker als ik voor iemand ben, vandaar een NL lijst. Een lijst met decepties ( wie heeft daar zin in) zou ook puur NL zijn.

Nou ja zeg, dat had ik nou nooit van jou verwacht.

Maar oke, serieus, want je irriteert jezelf duidelijk kapot. Je zult irl af en toe mensen tegenkomen die een plaagstootje uitdelen als het gaat om je fanatisme. Of je komt iemand tegen die het niet of minder nodig vindt om voor iemand te zijn. Hoe ga je daar mee om? Op internet zeg je heel wijs ik hoop dat je eindigt in eenzaamheid, maar daar geloof ik geen bal van.

Bij deze benadruk ik dat ik het fanatiek supporteren niet veroordeel, noch erop neerkijk. Wellicht doe ik dat ten overvloede, maar ik heb ergens het idee dat jij het idee hebt dat ik bewust je plezier zit te vergallen.

kos

• 46694 berichten
  • 8850 stemmen

Gregory Sedoc en Ron Meyer zijn echt een verademing. Kundige, sympathieke sportanalysten, het kan gelukkig nog.

Justus18

• 694 berichten
  • 79 stemmen

mister blonde schreef:

Geen mensen die Anton Geesink bewust hebben meegemaakt?

Nee, wel Wim Ruska. Op de judoclub bestond in mijn jeugdjaren nog lang een oeverloze discussie wie van die twee nu de beste judoka (allertijden) was. Ik zat volgens mij in het kamp Geesink, omdat hij de eerste Nederlander was die de hegemonie van Japan doorbrak. De Ruska-aanhangers wezen er altijd op dat Ruska 2 keer goud haalde en Geesink maar 1 keer. De debatten waren fel, maar beide argumenten sloegen natuurlijk nergens op.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

mister blonde schreef:

(quote)

Door dit soort hinderlijke aannames heb ik niet zo'n behoefte meer op je te reageren. Iedereen hoort er wmb bij, tenzij iemand iets doet waardoor ie dat verbruidt... jij trekt in twijfel of ze er bijhoort.

Maakt mij niet uit hoor want zo graag ging ik toch niet met jou in debat. Hiermee heb je voor mij ook gewoon bevestigd wat ik al dacht. Je zit op anderen te mopperen dat ze jouw plezier vergallen. gauke moest maar eens kritiek hebben op een Nederlandse prestatie en daar was je dan meteen al om hem de mond te snoeren en hem bijna letterlijk weg te jagen. Van mij mag je de meest chauvinistische sportfan zijn, maar misschien ook aanvaarden dat niet iedereen zo denkt en mensen ook gewoon sport kunnen kijken omdat men de sport leuk vindt en/of een bepaalde persoon of ploeg los van de nationaliteit wil toejuichen om een bepaalde reden.

Ik denk bijvoorbeeld aan happie die als ik me niet vergis de NBA volgt omdat hij een grote basketbalfan is en de sport graag kijkt ook zonder landgenoten.

mister blonde

• 12696 berichten
  • 5828 stemmen

Jij gaat het debat toch aan, waarom doe je dat dan als je het niet plezant vindt? En ik maak zelf verder wel uit hoe ik me hier gedraag. Tegen gauke heb ik 1 keer gezegd dat ie wel erg negatief is, wat probeer je nu eigenijk te bereiken?

mister blonde

• 12696 berichten
  • 5828 stemmen

I don't fucking care. (Edit) beetje flauw om je bericht weg te halen als ik er al op gereageerd heb.

happie

• 6235 berichten
  • 426 stemmen

alexspyforever schreef:

(quote)

Maakt mij niet uit hoor want zo graag ging ik toch niet met jou in debat. Hiermee heb je voor mij ook gewoon bevestigd wat ik al dacht. Je zit op anderen te mopperen dat ze jouw plezier vergallen. gauke moest maar eens kritiek hebben op een Nederlandse prestatie en daar was je dan meteen al om hem de mond te snoeren en hem bijna letterlijk weg te jagen. Van mij mag je de meest chauvinistische sportfan zijn, maar misschien ook aanvaarden dat niet iedereen zo denkt en mensen ook gewoon sport kunnen kijken omdat men de sport leuk vindt en/of een bepaalde persoon of ploeg los van de nationaliteit wil toejuichen om een bepaalde reden.

Ik denk bijvoorbeeld aan happie die als ik me niet vergis de NBA volgt omdat hij een grote basketbalfan is en de sport graag kijkt ook zonder landgenoten.

Klopt dat volg ik graag. Ik volg sowieso ook wel graag meerdere sporten waar Nederlanders ook niet altijd een rol van betekenis spelen.

happie

• 6235 berichten
  • 426 stemmen

Westbrook naar de Lakers. Dat is een fikse upgrade. De bench word ook breder met Ellington, Howard, Ariza en Bazemore. Best een lekkere selectie.

Lowry naar de Heat, die ook al Tucker binnen hebben ook niet verkeerd. Ze zijn ook van plan om Lowry te herenigen met DeRozan.

Nets halen Mills binnen. Goede aanvulling op die ploeg.

mister blonde

• 12696 berichten
  • 5828 stemmen

De aanname dat ik niet van sport zonder nederlanders kan genieten is trouwens (erg) onjuist. Maar wie zich die 2 weken in de 4 jaar (of eigenlijk om de 2) aan me stoort als ik op de OS enthousiast ben over onze NL sporters ... go suck it.

mjk87 (moderator films)

• 14517 berichten
  • 4515 stemmen

Al die stukjes met Joris Linssen op Schiphol in dat programma van Henry Schut, daar zie ik sporters en familieleden geïnterviewd worden. Maar ik mis iets. Volgens mij is het verplicht mondkapjes te dragen daar (of beter gezegd, dat weet ik zeker). Waarom houdt de tv zich toch steeds niet daaraan?

happie

• 6235 berichten
  • 426 stemmen

happie schreef:

Westbrook naar de Lakers. Dat is een fikse upgrade. De bench word ook breder met Ellington, Howard, Ariza en Bazemore. Best een lekkere selectie.

Lowry naar de Heat, die ook al Tucker binnen hebben ook niet verkeerd. Ze zijn ook van plan om Lowry te herenigen met DeRozan.

Nets halen Mills binnen. Goede aanvulling op die ploeg.

Melo ook onderweg naar de Lakers btw

Splinters

• 2622 berichten
  • 1391 stemmen

mister blonde schreef:

De aanname dat ik niet van sport zonder nederlanders kan genieten is trouwens (erg) onjuist. Maar wie zich die 2 weken in de 4 jaar (of eigenlijk om de 2) aan me stoort als ik op de OS enthousiast ben over onze NL sporters ... go suck it.

ik kan alleen maar voor mezelf spreken maar ik stoor mezelf er helemaal niet aan dat jij, en een aantal anderen, flink enthousiast zijn over de os, nl sporters, of over welke sport of sporter dan ook.

Ik vind het wel vervelend dat ik bijna niks kan zeggen, laat staan een plaagstootje uit kan delen, over een sport of sporter waar jij fan van bent.

Op verjaardagen zijn mensen zelden even fanatiek over welk onderwerp dan ook, en toch worden daar nagenoeg nooit de stoelpoeten onder iemands stoel afgezaagd.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.