- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
kos
-
- 46695 berichten
- 8850 stemmen
Canada, japan, China, Rusland, Duitsland, VS zijn niet écht kleine sportlanden. Maar dit kan je van veel wintersporten zeggen. Het gaat nergens over om schaatsen op dezelfde hoop als korfbal te gooien.
Komop zeg, in die landen doen ze hooguit aan schaatsen als je niet goed genoeg kunt ijshockeyen.
kos
-
- 46695 berichten
- 8850 stemmen
Haha dit doet kos al zolang ik hem op MM volg. Alles wat Nederlanders presteren is niet zo super, want wat stelt het voor.
Schaatsen vind ik vrij saai, maar als diverse landen in Europa en Amerika/Canada dit heel serieus nemen dan is het geen matig beoefende sport.
Maar jij leest alleen maar wat je wil lezen, dus tja.
Het is allemaal niet zo heel ingewikkeld hoor. Als Liemarvin Bonevacia een finaleplaats op de OS haalt op de 400 meter vind ik dat vele malen knapper dan dat Sven Kramer 4 keer goud pakt in een sport die relatief veel en veel minder beoefend wordt.
Graaf Machine
-
- 9794 berichten
- 1412 stemmen
Komop zeg, in die landen doen ze hooguit aan schaatsen als je niet goed genoeg kunt ijshockeyen.
Ben jij huisgenoot van Splinters?
kos
-
- 46695 berichten
- 8850 stemmen
Geen idee wie dat is, ik berust me louter op feiten.
Graaf Machine
-
- 9794 berichten
- 1412 stemmen
Maar jij leest alleen maar wat je wil lezen, dus tja.
Het is allemaal niet zo heel ingewikkeld hoor. Als Liemarvin Bonevacia een finaleplaats op de OS haalt op de 400 meter vind ik dat vele malen knapper dan dat Sven Kramer 4 keer goud pakt in een sport die relatief veel en veel minder beoefend wordt.
Dat Sven Kramer 3 Olympische Spelen achter elkaar de 5.000 meter wint is dan weer wel heel groots.
Graaf Machine
-
- 9794 berichten
- 1412 stemmen
Geen idee wie dat is, ik berust me louter op feiten.
Nee hoor, jij komt louter met een mening.
kos
-
- 46695 berichten
- 8850 stemmen
Nee hoor, algemeen bekend dat in bvb Canada, Rusland of VS werkelijk niemand oog heeft voor afstandsschaatsen. Niemand daar weet wie Wotherspoon of Shani Davs is hoor. Alle aandacht gaat daar naar ijshockey, die jongens moeten zowat alles zelf doen, een sport in de kinderschoenen.
En dat gaat niet om devalueren van NL sport maar juist het tegeovergestelde, er moet veel meer waardering komen voor sporten waar er echt concurrentie is zoals atletiek of zwemmen, vele malen knapper.
mister blonde
-
- 12696 berichten
- 5828 stemmen
Die redenatie snap ik wel, maar om het helemaal te devalueren gaat nergens over. Maar jij reageert alleen op wat je uitkomt met bijdehante opmerkingen. Dan heeft een discussie natuurlijk geen zin, volgens mij beargumenteerde ik het. De dingen die jij stelt zijn gewoon niet waar btw. Davis is gewoon heel bekend, en sprinten in Canada doet er echt toe. Net als in China, Japan, Rusland en iets mindere mate VS, notabene de allergrootste sportlanden (die naast de 4 grote sporten in alles dat Olympisch is willen uitblinken). Dat er sporter zijn die belangrijker zijn bewijst precies niets.
Graaf Machine
-
- 9794 berichten
- 1412 stemmen
Die top 5 van graafmachine zou zomaar die van mij kunnen zijn, al kies ik voor de 1e van Pieter. Geen mensen die Anton Geesink bewust hebben meegemaakt?
Deze spelen tot nu toe
1) Hassan
2) v Vleuten
3) Kimmann
4) Dumoulin
5) Kamminga
Met dit rijtje wacht ik nog effe tot na de Spelen.
kos
-
- 46695 berichten
- 8850 stemmen
Die redenatie snap ik wel, maar om het helemaal te devalueren gaat nergens over. Maar jij reageert alleen op wat je uitkomt met bijdehante opmerkingen. Dan heeft een discussie natuurlijk geen zin, volgens mij beargumenteerde ik het. De dingen die jij stelt zijn gewoon niet waar btw.
Eh, jawel.
mister blonde
-
- 12696 berichten
- 5828 stemmen
Nietes. Bericht nog aangevuld trouwens. Op basis waarvan jij denkt deze kennis te hebben ontgaat me.
happie
-
- 6235 berichten
- 426 stemmen
Team USA verslaat Spanje. Rubio goed, maar Spanje is wel wat over the hill. Doncic speelt sterk en Slovenië is een team.
Benieuwd naar Australië tegen USA, die maakten indruk tegen Argentinië de laatste drie kwarts.
kos
-
- 46695 berichten
- 8850 stemmen
Sprinten is inderdaad al een stuk belangrijker dan bvb 5000 of 10000meter. Maar dan nog steeds helemaal niets in verhouding met sporten waar echt aandacht naar uitgaat.
Denk dat het beeld wat vertekend is omdat er hier de godganse dag schaatsen op tv is tijdens de winterspelen. In andere landen moet je daar ook een streampje voor aanzetten want dat zenden ze echt niet uit. Hoe zou dat nou komen.
Graaf Machine
-
- 9794 berichten
- 1412 stemmen
Nee hoor, algemeen bekend dat in bvb Canada, Rusland of VS werkelijk niemand oog heeft voor afstandsschaatsen. Niemand daar weet wie Wotherspoon of Shani Davs is hoor.
Vraag hier eens rond hoeveel mensen Jorden van Foreest kennen. Maar het winnen van TATA is een grootse prestatie, en schaken is een wereldwijde sport.
Vraag hier ook eens of iemand Rik Smits nog kent, maar dat maakt basketball geen kleine sport, en de finale van de NBA heeft Smits gespeeld.
Kortom: wie in die landen iemand kent die de sport beoefend is niet van belang voor de sport zelf. Schaatsen is al een eeuw lang gewoon een A-sport, met grote namen, met legendarische namen. En de grootste ooit, Eric Heiden, kwam nou net niet uit Nederland.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Die redenatie snap ik wel, maar om het helemaal te devalueren gaat nergens over. Maar jij reageert alleen op wat je uitkomt met bijdehante opmerkingen. Dan heeft een discussie natuurlijk geen zin, volgens mij beargumenteerde ik het. De dingen die jij stelt zijn gewoon niet waar btw. Davis is gewoon heel bekend, en sprinten in Canada doet er echt toe. Net als in China, Japan, Rusland en iets mindere mate VS. Dat er sporter zijn die belangrijker zijn bewijst precies niets.
Ghehe ben blij dat meer mensen de kos tactiek doorhebben. Effe de boel onder kakken en weer verder vliegen.
kos
-
- 46695 berichten
- 8850 stemmen
Vraag hier eens rond hoeveel mensen Jorden van Foreest kennen. Maar het winnen van TATA is een grootse prestatie, en schaken is een wereldwijde sport.
Vraag hier ook eens of iemand Rik Smits nog kent, maar dat maakt basketball geen kleine sport, en de finale van de NBA heeft Smits gespeeld.
Daarmee beaam je dus eigenlijk gewoon wat ik zeg, er zou veel meer aandacht voor die mannen moeten zijn ipv voor schaatsen. Want dat is inderdaad vele malen knapper.
kos
-
- 46695 berichten
- 8850 stemmen
Ghehe ben blij dat meer mensen de kos tactiek doorhebben. Effe de boel onder kakken en weer verder vliegen.
Wat zit jij nou weer treurig te lullen, ik beargumenteer alles prima en ga nergens heen. Daarnaast is het het tegenovergestelde van onder kakken, tenzij je een dommige tunnelvisie hebt.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
In Nederland zijn Max Verstappen en Frenkie de Jong ook veel belangrijker en bepalender dan Kiki Bertens, maar dat maakt niet dat Bertens een b-sporter is of dat wat zij presteert minder belangrijk is.
Je hebt van die sporten die 3 of 4 landen in de wereld fanatiek beoefenen, zoals veldrijden. Of clubs in Amerika die de Superbowl winnen en zichzelf champions of the world noemen bij een sport die niemand buiten Amerika boeit. Dan heb je nog een punt. Maar schaatsen is wel fors groter qua status. Als Kramer op 3 Spelen een gouden plak wint is dat zeker niet minder indrukwekkend dan een hardloper die een finale haalt. Omgedraaid.
kos
-
- 46695 berichten
- 8850 stemmen
Ik zou een beginnen met leren lezen, want dat heb ik werkelijk nergens gezegd.
Graaf Machine
-
- 9794 berichten
- 1412 stemmen
Daarmee beaam je dus eigenlijk gewoon wat ik zeg, er zou veel meer aandacht voor die mannen moeten zijn ipv voor schaatsen. Want dat is inderdaad vele malen knapper.
Die redenatie volg ik niet. Als een Nederlander goed is in een "Amerikaanse" sport, is de sport heel belangrijk, maar als een Amerikaan goed is in een "Nederlandse" sport, is de sport nationale Nederlandse folklore.
Je bent inderdaad aan het trollen.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Wat zit jij nou weer treurig dom te lullen, ik beargumenteer alles prima en ga nergens heen. Daarnaast is het het tegenovergestelde van onder kakken, tenzij je een dommige tunnelvisie hebt.
Nee doe je niet, net als in voetbaldiscussies. Daar reageer je nooit op antwoorden terug waar feiten in zitten.
kos
-
- 46695 berichten
- 8850 stemmen
Die redenatie volg ik niet. Als een Nederlander goed is in een "Amerikaanse" sport, is de sport heel belangrijk, maar als een Amerikaan goed is in een "Nederlandse" sport, is de sport nationale Nederlandse folklore.
Je bent inderdaad aan het trollen.
Waar heb je het over? Ik heb het niet over Nederlandse of Amerikaanse sport? Enkel over een grote wereldwijde sport en een marginale sport.
mister blonde
-
- 12696 berichten
- 5828 stemmen
Amerikanen, Russen, Japanners en Chinezen (de allergrootste sportlanden!) Willen scoren op alles dat Olympisch is, echt een way of life (China en VS op heel andere manier). Je kunt alle andere sporten wel kleineren omdat er grotere sporten zijn, wat dat nou zegt? Alle balsporten zijn kut omdat voetbal wereldwijd groter is?
Ik ben erg vaak in VS geweest en basseer me o.a. daar op btw.
kos
-
- 46695 berichten
- 8850 stemmen
Nee doe je niet, net als in voetbaldiscussies. Daar reageer je nooit op antwoorden terug waar feiten in zitten.
Ik denk dat je jezelf bedoelt want jij herkent nog geen feiten als ze je in het gezicht blazen.
kos
-
- 46695 berichten
- 8850 stemmen
Amerikanen, Russen, Japanners en Chinezen (de allergrootste sportlanden!) Willen scoren op alles dat Olympisch is, echt een way of life (China en VS op heel andere manier).
Ik ben erg vaak in VS geweest en basseer me o.a. daar op btw.
Nou en, ik ben er ook geweest en spreek zo vaak Amerkanen en volg Amerikaanse media erg goed, en nu?
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Kom jongens, wat willen jullie met die sport is belangrijker dan die andere eigenlijk bewijzen? Beetje betweterig gaan doen tegen elkaar en provoceren, beetje flauw allemaal. Ieder kijkt toch wat hij of zij aanstaat.
kos
-
- 46695 berichten
- 8850 stemmen
Ik begon er niet over hoor, mengde me gewoon in een lopende discussie. Maar schaatsen noemen is iets te confronterend kennelijk.
Graaf Machine
-
- 9794 berichten
- 1412 stemmen
Waar heb je het over? Ik heb het niet over Nederlandse of Amerikaanse sport? Enkel over een grote wereldwijde sport en een marginale sport.
Er zijn meer landen die een wereldkampioen All Round Schaatsen hebben geleverd dan dat er landen zijn die een wereldkampioen Basketball hebben geleverd, al heb ik alleen even bij de mannen gekeken.
Wat nou wereldwijd en marginaal?
Graaf Machine
-
- 9794 berichten
- 1412 stemmen
Kom jongens, wat willen jullie met die sport is belangrijker dan die andere eigenlijk bewijzen? Beetje betweterig gaan doen tegen elkaar en provoceren, beetje flauw allemaal. Ieder kijkt toch wat hij of zij aanstaat.
Hè, verpest een lekkere discussie nou niet met sussende woorden.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.