• 15.792 nieuwsartikelen
  • 178.171 films
  • 12.220 series
  • 33.993 seizoenen
  • 647.240 acteurs
  • 199.056 gebruikers
  • 9.374.385 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

starbright boy (moderator films)

• 22407 berichten
  • 5077 stemmen

Turnen had medaillekansen voor Nederland (want een finale). Waterpolo was kwartfiinale. Heel begrijpelijke en zeer terechte keuze van de NOS.

mister blonde

• 12696 berichten
  • 5830 stemmen

Ja, maar Deurloo was pas na die wedstrijd aan de beurt. Hadden perfect kunnen schakelen

• 22407 berichten
  • 5077 stemmen

Zelfs dan, was het een medaille geworden dan wel met context. Ik had me doodgeergerd als ze waren gaan schakelen.

mjk87 (moderator films)

• 14518 berichten
  • 4516 stemmen

Is die puntentelling aangepast bij de rekstok of was dit een matige finale? Winnaar had 15,066, de anderen die niet vielen tussen de 14 en 15. In de finale van Epke 4 boven de 16, en alle 8 hoger dan de score van vandaag.

• 22407 berichten
  • 5077 stemmen

Het niveau lag volgens mij niet erg hoog. Met de beperkte blik die ik heb en vergeleken met 2012 dan,

mister blonde

• 12696 berichten
  • 5830 stemmen

starbright boy schreef:

Zelfs dan, was het een medaille geworden dan wel met context. Ik had me doodgeergerd als ze waren gaan schakelen.

Maar dat werd het niet en die kans was ook maar klein. Dit was ook laatste acht en rete spannend. Een compromis was beter geweest. Nu veel momenten dat we op scores aan het wachten waren. Ik heb gezapt en weinig van beide gemist.

• 22407 berichten
  • 5077 stemmen

Dan verschillen we daarover heel flink van mening,. Nou ja dat kan. Ik vind dat finales altijd voorgaan en heb een pesthekel aan schakelen tussen sporten.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Ik had ook liever een schakelprogramma. Dit zijn bijna allemaal sporten die de meesten van ons niet heel intensief volgen en dan kan je best hier en daar een paar minuten missen, maar om gewoon de kwartfinale waterpolo niet te tonen live is raar.

Onderhond

• 87595 berichten
  • 12845 stemmen

Hebben jullie in NL geen aparte stream-kanalen op de NOS site?

mister blonde

• 12696 berichten
  • 5830 stemmen

Jawel. Maar ouderwets zappen kan ook

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

Daar is de doem weer!

IH88

• 9731 berichten
  • 3184 stemmen

Onderhond schreef:

Hebben jullie in NL geen aparte stream-kanalen op de NOS site?

Hadden we wel in Rio volgens mij. Heerlijk gewoon zonder commentaar naar andere sporten kijken. Gewoon via de NOS-site. Een stuk of negenstreams waarop je alle sporten kon volgen. Zie het nu nergens meer.

mister blonde

• 12696 berichten
  • 5830 stemmen

Volgens mij is het er wel hoor

• 22407 berichten
  • 5077 stemmen

Volgens mij heeft Eurosport exclusieve rechten op streams in Nederland en die hebben dat in hun betaalde player.

• 22407 berichten
  • 5077 stemmen

Moeten ze nou echt nog spelen om de vijfde plaats. Wat een onzin. Direct afschaffen.

mister blonde

• 12696 berichten
  • 5830 stemmen

Zou kunnen, dan heb ik van de week gewoon naar een live steam gekeken die ook op tv is.

IH88

• 9731 berichten
  • 3184 stemmen

Inderdaad. Op de site van Eurosport zie ik wel de streams staan Watch Tokyo 2020 - Stream Live Olympic Events, Video Replays - eurosport.nl. Dat was vier jaar geleden nog gewoon gratis op de NOS-site te zien. Vreemd dat je er nu voor moet betalen.

mjk87 (moderator films)

• 14518 berichten
  • 4516 stemmen

Niet vreemd, Eurosport is commercieel.

Wel vreemd dat IOC dan echt kiest voor het hogere aanbod van Eurosport dan dat de NOS de sport breed kan uitzetten gratis en zo de normaal weinig in beeld zijnde sporten wat kan pushen.

Onderhond

• 87595 berichten
  • 12845 stemmen

In Amerika ook een enorm probleem dit jaar blijkbaar, waar een hoop sporten achter betaalstreams zitten (en waar er dan nog grote onduidelijkheid is wat waar gekeken kan worden). Jammer dat zulke events inderdaad niet gewoon naar de publieke zenders gaan.

• 22407 berichten
  • 5077 stemmen

Precies. Juist omdat het IOC a-commercieel hoort te denken.

mister blonde

• 12696 berichten
  • 5830 stemmen

Biles slechts brons is toch ook wel een verhaal hoor.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

mjk87 schreef:

Niet vreemd, Eurosport is commercieel.

Wel vreemd dat IOC dan echt kiest voor het hogere aanbod van Eurosport dan dat de NOS de sport breed kan uitzetten gratis en zo de normaal weinig in beeld zijnde sporten wat kan pushen.

Dat heeft het ook met de uitzendrechten heeft te maken. De nationale zenders zenden uit via een licentie dus ze kunnen niet zomaar alles wat zij of de kijker wil uitzenden. Ze zullen dan ook vooral gaan kiezen voor sporten waarin landgenoten meedoen.

• 22407 berichten
  • 5077 stemmen

Favoriete Olympische gouden medialles die ik bewust meemaakte

1. Ellen van Langen 800m 1992 Barcelona

2. Epke Zonderland Turnen 2012 Londen

3. Leontien van Moorsel Wielrennen Tijdrit 2004 Athene

4. Pieter van den Hoogenband 100m vrij 2000 Sydney

5. Jeroen Dubbeldam Springconcours Sydney 2000

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

Mu schitterend.

Duplantis ook altijd genieten.

IH88

• 9731 berichten
  • 3184 stemmen

Ik denk zoiets.

1. Pieter van den Hoogenband 100m vrij Goud in Sydney

2. Dafne Schippers 200m sprint Zilver in Rio

3. Epke Zonderland rek Goud in Londen

4. Waterpolodames Goud in Peking

5. Maarten van der Weijden open water Goud in Peking

Honourable mentions:

'Kromo' 100m vrij Goud in Londen

Mark Huizinga Judo Goud in Sydney

Inge de Bruijn 100m vrij in Sydney

Ik moet ook zeggen dat de gouden medaille van Anna van der Breggen in Rio bijzonder was. Maar dat komt meer door de val van Van Vleuten. Echt een speciaal Olympisch moment.

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

Haha, Sedoc zit er 0,01 seconden naast met z'n voorspelling van de tijd bij de dames op de 200 meter. Dat noem ik nu een kenner.

Ondertussen Duplantis telkens met ruim een halve meter extra ruimte over de stok, geen enkele foutsprong. Geweldig.

Graaf Machine

• 9794 berichten
  • 1412 stemmen

Ha, die baankerels hebben er mooi een vierde gouden plak voor Büchli bijgebedeld. Natuurlijk weer halfslachtig, mocht niet op het podium, maar die plak heeft hij.

Graaf Machine

• 9794 berichten
  • 1412 stemmen

starbright boy schreef:

Favoriete Olympische gouden medialles die ik bewust meemaakte

1. Ellen van Langen 800m 1992 Barcelona

2. Epke Zonderland Turnen 2012 Londen

3. Leontien van Moorsel Wielrennen Tijdrit 2004 Athene

4. Pieter van den Hoogenband 100m vrij 2000 Sydney

5. Jeroen Dubbeldam Springconcours Sydney 2000

Voor mij:

1. Volleybal mannen, 1996

2. Pieter, 100 meter vrij, 2004 (prolongatie titel)

3. Ellen, 800 meter, 1992

4. Epke, rekstok, 2012

5. Waterpolo vrouwen, 2008

• 22407 berichten
  • 5077 stemmen

Jeroen Dubbeldam staat daar vooral omdat ik echt totaal opging in een sport waar ik normaal niets mee heb midden in de nacht. Van Moorsel omdat ze eerder geen medaille had gewonnen en iedereen een poepie liet ruiken die daar kritisch op was. Van Den Hoogenband vanwege de strijd tussen australie en Nederland toen waar bij een groot deel van Australie dacht dat het al binnen was. Van Langen door de verrassing (ze was outsider voor een medaille) en het verloop van de wedstrijd (steeds weer iemand inhalen) ik moest echt in mijn ogen wrijven toen. En Zonderland omdat hij deed wat onmogelijk leek.

mister blonde

• 12696 berichten
  • 5830 stemmen

Die top 5 van graafmachine zou zomaar die van mij kunnen zijn, al kies ik voor de 1e van Pieter. Geen mensen die Anton Geesink bewust hebben meegemaakt?

Deze spelen tot nu toe

1) Hassan

2) v Vleuten

3) Kimmann

4) Dumoulin

5) Kamminga

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.