• 15.791 nieuwsartikelen
  • 178.169 films
  • 12.220 series
  • 33.993 seizoenen
  • 647.240 acteurs
  • 199.054 gebruikers
  • 9.374.070 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

kos

• 46694 berichten
  • 8850 stemmen

Wereldkampioen bij basketball stelt dan ook vele malen minder voor in niveau dan kampioen van de NBA. Volslagen onvergelijkbaar.

IH88

• 9731 berichten
  • 3184 stemmen

Ik zie nu pas dat de Belgen ook een toploper hebben op de 1500m mannen. Gaat als eerste door naar de halve finale. Kan nog een mooie week worden voor onze zuiderburen.

mister blonde

• 12696 berichten
  • 5828 stemmen

I dont care, snap alleen niet waarom er steeds focus gelegd moet worden op prestaties die niet veel waard zouden zijn. Waarom zou je op de zomerspelen schaatsen er bij halen. Het ging over Hassan die valt, wint en daardoor is het niets waard. Notabene bij fucking atletiek. Vreemde manier van dingen naar beneden halen waar anderen van genieten.

En je ontkent dat door te zeggen dat het die landen niet interesseert (alleen als niet kunnen hockeyen gaan ze het doen, heel grappig maar doe niet net of je argumenten geeft). Het interesseert ze minder als ze weinig winnen. Niet andersom.

IH88

• 9731 berichten
  • 3184 stemmen

Ik weet niet wat ze op de 4x400 estafette kunnen, maar daar hebben ze ook een aantal aardige lopers.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

kos schreef:

Ik begon er niet over hoor, mengde me gewoon in een lopende discussie. Maar schaatsen noemen is iets te confronterend kennelijk.

Ik heb ook geen idee waarom schaatsen eigenlijk hier ineens moet worden besproken tijdens zomerspelen. In al die jaren heb ik hier nauwelijks mensen over schaatsen zien discussiëren ofwel moet ik telkens afwezig zijn geweest tijdens de winterspelen.

Maar dit begint een beetje op extra time te lijken, waar de Belgische voetbalanalisten oeverloos zitten te lullen over een vrije trap of strafschop.

Onderhond

• 87595 berichten
  • 12844 stemmen

alexspyforever schreef:

Maar dit begint een beetje op extra time te lijken, waar de Belgische voetbalanalisten oeverloos zitten te lullen over een vrije trap of strafschop.

Een sportprogramma waar het effectief over de sport gaat vind ik een meerwaarde. Beter dan zo'n programma te vullen met allerlei randzaken.

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2204 stemmen

kos schreef:

Wereldkampioen bij basketball stelt dan ook vele malen minder voor in niveau dan kampioen van de NBA. Volslagen onvergelijkbaar.

Ik heb de discussie verder niet echt gedetailleerd gevolgd en daar heb ik verder ook geen zin in. Maar betekent dat dan niet juist dat basketbal marginaal is als een nationale competitie meer voorstelt dan een wereldkampioenschap?

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)

Hè, verpest een lekkere discussie nou niet met sussende woorden.

Nou ik denk dat we jou anders ook wel wat kunnen opjutten als we kritiek gaan geven op wielrennen... Nu heb je het geluk dat mij die sport ook wel interesseert.

kos

• 46694 berichten
  • 8850 stemmen

mister blonde schreef:

En je ontkent dat door te zeggen dat het die landen niet interesseert (alleen als niet kunnen hockeyen gaan ze het doen, heel grappig maar doe niet net of je argumenten geeft). Het is andersom, het interesseert ze minder als ze weinig winnen. Niet andersom.

Meen je dit nou serieus?? denk je dat als een land als de VS of China niet hele ladingen medailles zou winnen als ze er echt eens serieus werk van gaan maken? pfff

kos

• 46694 berichten
  • 8850 stemmen

stephan-0115 schreef:

(quote)

Ik heb de discussie verder niet echt gedetailleerd gevolgd en daar heb ik verder ook geen zin in. Maar betekent dat dan niet juist dat basketbal marginaal is als een nationale competitie meer voorstelt dan een wereldkampioenschap?

Ik zie marginaal vooral als er wereldwijd vele malen minder beoefenaars, fans, aandacht en toeschouwers en professionaliteit is.

mister blonde

• 12696 berichten
  • 5828 stemmen

Scheten laten helpt niet hoor. Goed beargumenteert in elk geval. Vs heeft in de tijd van Davis er serieus werk van gemaakt. Misschien helpt het als je weet waar je over praat.

Graaf Machine

• 9794 berichten
  • 1412 stemmen

alexspyforever schreef:

(quote)

Ik heb ook geen idee waarom schaatsen eigenlijk hier ineens moet worden besproken tijdens zomerspelen. .

Even terug gescrolled, maar volgens mij was het, ondanks dat hij ontkent, toch echt Kos die vandaag om 11.31 over schaatsen begon.

kos

• 46694 berichten
  • 8850 stemmen

Dat klopt in een discussie over hoeveel aandacht er aan sporten geschonken wordt. Vrij terzake dus.

mister blonde

• 12696 berichten
  • 5828 stemmen

Yup, bij de zomerspelen notabene. In een discussie over Hassan. Waarbij het punt juist was dat het géén marginale sport is. Nee echt ter zake

Graaf Machine

• 9794 berichten
  • 1412 stemmen

kos schreef:

Dat klopt in een discussie over hoeveel aandacht er aan sporten geschonken wordt. Vrij terzake dus.

Klets je er toch niet zo slap uit, vent.

kos

• 46694 berichten
  • 8850 stemmen

mister blonde schreef:

Vs heeft in de tijd van Davis er serieus werk van gemaakt. Misschien helpt het als je weet waar je over praat.

En meteen won ie alles, nuff said.

Overigens keek er evengoed geen kip naar daar maar dat terzijde.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)

Even terug gescrolled, maar volgens mij was het, ondanks dat hij ontkent, toch echt Kos die vandaag om 11.31 over schaatsen begon.

Ik denk gewoon dat MB en Kos mekaar gewoon graag jennen of zo. Ik meen me te herinneren dat ze dit ook al deden in een ander topic?

starbright boy (moderator films)

• 22407 berichten
  • 5073 stemmen

Wat een volkomen onzindiscussie. Ga alsjeblieft allemaal buiten spelen en laat de domme schaatsdiscussie waar hij verdorie hoort. In november. Iedereen die in de zomer over schaatsen begint is sowieso af.

mister blonde

• 12696 berichten
  • 5828 stemmen

kos schreef:

En meteen won ie alles, nuff said.

Overigens keek er evengoed geen kip naar daar maar dat terzijde.

Hij won helemaal niet alles, hij was ook echt de enige die zich langere tijd kon meten met NL

Graaf Machine

• 9794 berichten
  • 1412 stemmen

starbright boy schreef:

Wat een volkomen onzindiscussie. Ga alsjeblieft allemaal buiten spelen en laat de domme schaatsdiscussie waar hij verdorie hoort. In november.

Maar het is nu nacht in Japan, en wat moeten we dan?

Haha, je hebt natuurlijk gelijk.

kos

• 46694 berichten
  • 8850 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)

Klets je er toch niet zo slap uit, vent.

Haha, alsof ik me ergens uit moet lullen. Ik begon niet over devalueren of belangrijke sporten hoor.

Maar als je met zoiets komt:

En het is een beetje onzinnig om de prestaties van die toppers te devalueren, omdat de meeste anderen zo veel minder zijn. Juist ontzettend knap van die toppers (tenzij je echt kunt aantonen dat het rest van de wereld geen reet interesseert, zoals korfbal,

kun je net zo goed schaatsen noemen.

Niks meer en niks minder.

kos

• 46694 berichten
  • 8850 stemmen

starbright boy schreef:

Wat een volkomen onzindiscussie. Ga alsjeblieft allemaal buiten spelen en laat de domme schaatsdiscussie waar hij verdorie hoort. In november. Iedereen die in de zomer over schaatsen begint is sowieso af.

Maar korfbal mag dus wel?

starbright boy (moderator films)

• 22407 berichten
  • 5073 stemmen

Korfbal is in elk geval geen wintersport.

kos

• 46694 berichten
  • 8850 stemmen

Ok

mister blonde

• 12696 berichten
  • 5828 stemmen

Dat is jouw inbreng. Het ging over Hassan. Bij iedereen die veel beter is kun je zeggen dat het door de tekortkoming van de ander is, daar ging de discussie over. Waardoor dat komt is een ander verhaal.

IH88

• 9731 berichten
  • 3184 stemmen

stephan-0115 schreef:

(quote)

Nou ja, we hebben het wel over een nationale competitie met veel internationale sterren. De beste speler van de competitie is nu een Griek, en daarnaast speelt er ook een Sloveen in Dallas die aardig basketbal laat zien. De beste spelers uit heel de wereld spelen in de NBA, die daarnaast natuurlijk veel meer is dan een nationale competitie. Zelfs in de armste landen van Afrika wordt de NBA nog gevolgd.

IH88

• 9731 berichten
  • 3184 stemmen

starbright boy schreef:

Schaatsen en Zwarte Piet, het begint steeds vroeger met deze onzindiscussies .

Graaf Machine

• 9794 berichten
  • 1412 stemmen

IH88 schreef:

(quote)

Schaatsen en Zwarte Piet, het begint steeds vroeger met deze onzindiscussies .

Geen onzindiscussies, maar off topic wellicht wel. Hoewel ook dat niet, want dit is niet het OS-forumtopic, maar het Algemeen Sport forumtopic, dus mag het hier, ondanks SB's bezwaren, ook midden in de zomer over schaatsen gaan.

mister blonde

• 12696 berichten
  • 5828 stemmen

Alles mag, maar let's not.

happie

• 6235 berichten
  • 426 stemmen

mister blonde schreef:

Scheten laten helpt niet hoor. Goed beargumenteert in elk geval. Vs heeft in de tijd van Davis er serieus werk van gemaakt. Misschien helpt het als je weet waar je over praat.

Chad Heddrick of zoiets, dat was ook wel een geweldige kerel.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.