- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Graaf Machine
-
- 9794 berichten
- 1412 stemmen
Dan ben je wel zwaar favoriet, maar dat maakt het alleen maar spannender. Zenuwslopend hoor, dat teamsprint.
happie
-
- 6235 berichten
- 426 stemmen
Zilver is binnen, maar wat een beesten zeg. Ook zo leveren als je door de Britten onder druk word gezet.
IH88
-
- 9731 berichten
- 3184 stemmen
Lekker. De verschillen zijn nu wel best groot.
IH88
-
- 9731 berichten
- 3184 stemmen
Moeilijk met elkaar te vergelijken natuurlijk. Voetbal is de populairste sport hier, hockey blijft toch maar een achterafje. Qua aanwas van nieuw talent is dat een groot verschil natuurlijk. Vraag is hoe lang men in hockey blijft investeren.
Ja precies. En als ik naar de leeftijden kijk kunnen de meeste nog makkelijk mee tot aan Parijs.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Mooie race. Ben benieuwd naar de baanwielrenfinale over 25 minuten.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Hockey is wel een goed Belgisch voorbeeld van een langere focus op één sport om goed in te worden. Best wat moeite in gestoken, maar het mannenteam staat nu wel mooi in de Olympische finale.
België stond in 2016 in Rio ook al in de finale. Zo'n verrassing is dit toch niet? Toen wel de finale verloren.
kos
-
- 46695 berichten
- 8851 stemmen
Johan Derksen is geen groots kenner maar dat erkent hij ook gewoon bij de Spelen. Wel een liefhebber, want hij kijkt veel. Johan is een enorme wereldgozer, die ons land gaat missen als hij over een jaar stopt.
Er zijn zoveel ´liefhebbers´. Zou wat zijn als die allemaal een tv programma moeten krijgen met er dom over lullen.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Kom op zeg. Die gewichtheffer is toch gewoon een man. Oneerlijke sport als je het mij vraagt.
Wel enkel mislukte pogingen. Het leek wel alsof ze niet durfde uit schrik voor negatieve reacties. Ze had al veel kritiek gekregen dat ze werd geselecteerd door haar land om naar de spelen te gaan.
Het is dat verhaal van de transgender persoon die als man niet veel potten brak in de sport, maar na haar transformatie een van de toppers werd bij de vrouwen. Ik ben wel voorstander voor inclusie maar zij heeft haar puberteit wel als man doorgemaakt en heeft onvermijdelijk een voorsprong opgebouwd tov van de concurrenten die als vrouw zijn geboren, een voordeel dat ze niet kunnen wegnemen bij haar. Ze is geloof ik al 43 en kon nog meedoen voor medailles, dat zegt ook al veel. Neen, ik vind het ook oneerlijk. Daar zullen ze toch wat anders op moeten vinden. Een aparte categorie voor transgenders. Hoeveel transgenders doen aan sport op hoog niveau?
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Mooie race. Ben benieuwd naar de baanwielrenfinale over 25 minuten.
Hm ik dacht dat wielrennen je niet interesseerde?
Splinters
-
- 2622 berichten
- 1391 stemmen
Als Messi er een keer drie inschiet dan is voetbal neem ik aan ook een B-sport? Op het EK was er laatst iemand die scoorde vanaf de middellijn, hoe serieus kan je die sport dan nemen vraag ik me af? Roglic rijdt op de tijdrit een volle minuut sneller dan de nr. 2, dus dat wielrennen is niks. Caeleb Dressel wint zes keer goud (ofzoiets) bij het zwemmen en Simone Biles vier een paar jaar geleden bij het turnen, dus die sporten stellen allemaal niks voor. Michael Jordan ging een jaar baseballen en won vervolgens weer drie keer de NBA, dus het basketbal kan je ook wel afschrijven als serieuze sport. Tom Brady is over de 40 en wint nog steeds de Super Bowl. Eigenlijk kan je wel zeggen dat geen enkele sport iets voorstelt en sporters zijn een stelletje sukkels die het gewoon allemaal een stuk beter zouden moeten kunnen doen.
Is die keeper uitgegleden over een bananenschil, en tussendoor naar de wc geweest en heeft ie ondanks dat de bal gepakt? Dan is die keeper de beste. Brady, ik moest hem googelen, is pas 43 en moet nog zeker 10 jaar rijpen. Dat komt omdat brady geen mens is maar een marsmannetje en die zijn rond die leeftjd op hun best.
Sporters sukkels? Zeker niet, sporters zijn buitenaards. Geen halfgoden maar goden. Helden. Wat een mannen. Wat een vrouwen. En dan de mentaliteit, iron man verbleekt daarbij. Behalve dan die ene en die andere, dat zijn nitwits, en kunnen er geen reet van. Maar bovenal zijn het ontzettend vervelende mensen.
IH88
-
- 9731 berichten
- 3184 stemmen
Ik vraag me wel af of het andersom wel kan. Een man die als vrouw geboren is, en die mee wil doen met de mannen. Dat zou ik wel knap vinden als diegene ook echt de top kan bereiken.
Flavio
-
- 4896 berichten
- 5229 stemmen
Bij het Canadese vrouwen voetbalteam speelt ook een transgender. Heeft niemand het over. Maar goed, in een teamsport is dat voordeel beperkter dan bij individuele krachtsporten.
Onderhond
-
- 87595 berichten
- 12845 stemmen
België stond in 2016 in Rio ook al in de finale. Zo'n verrassing is dit toch niet?
Zei ook niemand denk ik. Het is gewoon een goed voorbeeld van een sport waar vol op ingezet werd en uiteindelijk ook de resultaten kwamen.
De vraag is vooral wat er gebeurt als hun doel uiteindelijk bereikt is.
Graaf Machine
-
- 9794 berichten
- 1412 stemmen
Grote kans dat dan hetzelfde gebeurt als met het Nederlandse volleybalteam, na 1996. Als het niet echt uit het volk komt, blijft het kunstmatig.
mjk87 (moderator films)
-
- 14518 berichten
- 4516 stemmen
Er wordt een Brit ingehaald door de Denen bij baanwielrennen. Toch niet serieus te nemen zo’n B-sport?
Onderhond
-
- 87595 berichten
- 12845 stemmen
Ik begrijp dat de toon van Splinter nogal onaangenaam is, maar een sporter die eigenlijk faalt en alsnog wint, dat oogt toch nooit echt goed. Dan is het niet zo heel vreemd om de concurrentie in vraag te stellen.
Graaf Machine
-
- 9794 berichten
- 1412 stemmen
Als je de sport niet begrijpt wel. In series van de atletiek wordt zelden op volle snelheid gelopen, het gaat om genoeg sparen zodat je je wel plaatst maar energie overhoudt. Als je dan valt, kun je, als je grote kwaliteiten hebt, je nog met een extra inspanning wel weten te plaatsen.
Als Hassan in de finale valt zal het echt niet zo gaan natuurlijk.
IH88
-
- 9731 berichten
- 3184 stemmen
Grote kans dat dan hetzelfde gebeurt als met het Nederlandse volleybalteam, na 1996. Als het niet echt uit het volk komt, blijft het kunstmatig.
Denk het ook, hoewel hockey wereldwijd wel wat minder breed is qua competitie/kwaliteit dan het volleybal. Het is dat India weer een beetje op niveau is, anders was het Duitsland, België, Nederland met dan nog Australië om nog de schijn van een globale sport op te houden. Dus als België echt wil kunnen ze wel om de prijzen blijven meedoen.
Volleybal is echt veel competitiever, dus dat de Nederlandse volleybalmannen aan de top zouden blijven was niet echt realistisch. Zowel bij de vrouwen als bij de mannen is het niveau echt ontzettend hoog in het volleybal.
IH88
-
- 9731 berichten
- 3184 stemmen
Als je de sport niet begrijpt wel. In series van de atletiek wordt zelden op volle snelheid gelopen, het gaat om genoeg sparen zodat je je wel plaatst maar energie overhoudt. Als je dan valt, kun je, als je grote kwaliteiten hebt, je nog met een extra inspanning wel weten te plaatsen.
Als Hassan in de finale valt zal het echt niet zo gaan natuurlijk.
Eens, in de series is het niveau niet al te hoog. In de serie van Hassan zag ik volgens mij allemaal blanke vrouwen rondlopen, dus dan weet je wel een beetje wat het niveau is
.
Graaf Machine
-
- 9794 berichten
- 1412 stemmen
Wat ging daar mis bij die Britten? Dat duurde een eeuwigheid voor die ook finishten.
Geweldig goud dit.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Dat klopt, maar op de Spelen is elke sport even kort interessant. Daarnaast is baanwielrennen voor mij al boeiender dan dat suffe Tour de France gedoe.
mister blonde
-
- 12696 berichten
- 5830 stemmen
Haha, wat gemakkelijk uiteindelijk.
mjk87 (moderator films)
-
- 14518 berichten
- 4516 stemmen
Ik begrijp dat de toon van Splinter nogal onaangenaam is, maar een sporter die eigenlijk faalt en alsnog wint, dat oogt toch nooit echt goed. Dan is het niet zo heel vreemd om de concurrentie in vraag te stellen.
Zie het als Barcelona over Anderlecht walst op 70%. Niemand zal zeggen dat het een B-Sport is of Anderlecht vol B-sporters zit. Dat is dus ook met dit soort wedstrijden voor de finales.
Verder legt Graaf Machine het wel goed uit.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Je kan bij bv voetbal toch ook 3-0 achter komen en dan alsnog de Champions League winnen? Vraag het Liverpool uit 2005 eens...
Onderhond
-
- 87595 berichten
- 12845 stemmen
Niemand zal zeggen dat het een B-Sport is of Anderlecht vol B-sporters zit.
Dat eerste niet, dat tweede eerlijk gezegd wel.
Ook vaak de commentaar bij EKs, WKs en voorrondes dat er teveel tegen al te zwakke tegenstanders gespeeld moet worden. Sport leeft van competitie onder gelijkwaardige tegenstanders, anders is het vaak toch een beetje zielig.
kos
-
- 46695 berichten
- 8851 stemmen
Haha wat een beren bij dat baanwielrennen, moet je geen ruzie mee hebben.
Graaf Machine
-
- 9794 berichten
- 1412 stemmen
Wat ging daar mis bij die Britten? Dat duurde een eeuwigheid voor die ook finishten.
Geweldig goud dit.
Ik geloof Elis Ligtlee wel. Ging niets mis bij de Britten, maar ze hadden de laatste ronde al door dat ze niet konden winnen. En dan laat je het lopen verder. Waarom nog pijn lijden dan.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.