- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Splinters
-
- 2622 berichten
- 1391 stemmen
Je kan ook op een heel domme manier worden uitgeschakeld zoals de Jamaicaanse Jackson die dacht dat ze 2de ging worden in haar reeks van 200 m maar alsnog door 2 anderen werd voorbijgesneld aan de finish. 4de en haar tijd te langzaam voor de beste verliezende tijden.
USA uitgeschakeld door Canada in het vrouwenvoetbal. Canada naar finale wellicht tegen Zweden.
Dat neemt niet weg dat in een volledig ontwikkelde sport sifan hassan na haar val op dit onderdeel nooit meer de finale had kunnen halen. De situatie wordt nog schrijnender als ze vanmiddag goud wint. In dat scenario kan de energiebesparingstheorie ook de prullenbak in.
Overigens zegt jezelf verrekenen tijdens een halve finale ook voldoende over de kwaliteit van de rest van het veld. Wat vanmorgen is gebeurd slaat echter alles. Dan kunnen mensen net zo goed niet meedoen aan halve finales. Of een trainingsrondje lopen buiten het stadion.
IH88
-
- 9731 berichten
- 3184 stemmen
Die hype is ook wel voorbij denk ik. Laat al jaren niet veel meer zien. Wel jammer, ze was in haar piekjaren echt goed.
Ja precies. Maar was altijd wel fan van haar. Ben wel benieuwd wat ze nu gaat doen. Zo doormodderen heeft geen zin.
mjk87 (moderator films)
-
- 14518 berichten
- 4516 stemmen
De series en halve finales waar de grote atleten aan het eind rustig uitlopen, dat machtsvertoon, dat is nog mooier dan een spetterende finale. Net ook onder meer Femke Bol
IH88
-
- 9731 berichten
- 3184 stemmen
Die Femke Bol had net zo goed een paraplu kunnen vasthouden tijdens het lopen. Had ze ook gewonnen. Ben benieuwd wat ze tegen die Amerikaanse vrouwen kan klaarspelen.
mjk87 (moderator films)
-
- 14518 berichten
- 4516 stemmen
Wat blijft atletiek toch een goddelijke kijksport zeg. Zelfs in een leeg stadion.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Wat was Femke Bol goed zeg. Benieuwd naar de 5000m zo dadelijk.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Ongelofelijke klasse van Hassan. Damn.
gauke
-
- 9852 berichten
- 13069 stemmen
Wat is Sifan Hassan onvoorstelbaar sterk! Vooral na de extra krachtsinspanning op de 1500 meter eerder vandaag.
Splinters
-
- 2622 berichten
- 1391 stemmen
De series en halve finales waar de grote atleten aan het eind rustig uitlopen, dat machtsvertoon, dat is nog mooier dan een spetterende finale. Net ook onder meer Femke Bol
Tja, zo kun je het ook zien. Ik vind het oprecht een schertsvertoning. Ene meneer derksen noemde de os een verzameling b-sporten bij elkaar.
Na een dag kijken blijkt de man de kern van de zaak te hebben geraakt.
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Kom zeg. Derksen valt over voetbal al niet serieus te nemen maar over andere sporten al helemaal niet. Het kan zijn dat hij van blues wat af weet maar dan houdt het echt wel op hoor.
Splinters
-
- 2622 berichten
- 1391 stemmen
Kom zeg. Derksen valt over voetbal al niet serieus te nemen maar over andere sporten al helemaal niet. Het kan zijn dat hij van blues wat af weet maar dan houdt het echt wel op hoor.
Zelfs andrea bocelli ziet dat het hier niet bepaald om het hebben talent gaat. Wie anders zegt, houdt zichzelf voor de gek.
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Ik weet niet over welk onderdeel je het precies hebt, maar als je denkt dat hardlopen een kleine sport is dan zit je mis.
Edit: waarschijnlijk houd je er geen rekening mee dat de atleten niet allemaal individueel de volledige afstand afleggen in de snelste tijd die ze kunnen, maar dat er ook sprake is van tactiek, afwachten, wel/niet goed kunnen sprinten enzovoorts.
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 berichten
- 5077 stemmen
Dom dit. Dom dat. Maar ondertussen is niemand in staat uit te leggen waarom een val waarbij honderd meter achterstand wordt opgelopen, en desondanks toch de snelste tijd wordt gelopen pleit voor de mate van professionalisering van deze sport. Helemaal als dit straks effectief wordt omgezet in goud.
Ik ben er een keer ingestonken van je flauwekul een discussie te maken. Op het moment dat je bovenstaande schreef was ik aan het sporten, maar inmiddels ben ik wijzer. Je uitspraken zijn zo stompzinnig en flauw zuigerig daar helpt geen uitleg of discussie tegen. Als je dan ook nog absolute nitwit Derksen aanhaalt dan weet ik zeker dat het nutteloos is.
Splinters
-
- 2622 berichten
- 1391 stemmen
Ik weet niet over welk onderdeel je het precies hebt, maar als je denkt dat hardlopen een kleine sport is dan zit je mis.
Edit: waarschijnlijk houd je er geen rekening mee dat de atleten niet allemaal individueel de volledige afstand afleggen in de snelste tijd die ze kunnen, maar dat er ook sprake is van tactiek, afwachten, wel/niet goed kunnen sprinten enzovoorts.
Ik weet dat er verschillende disciplines zijn. Maar als iemand valt, en zichzelf ondanks dat met overmacht kwalificeert, dan mag je jezelf afvragen hoe serieus de rest van het veld bezig is om zich kwalificeren voor de finale.
Daarnaast zijn de verschillen in prestaties dermate groot dat duidelijk is dat a) de mogelijkheden om te trainen fors verschillen en b) de sport in de breedte niet groot genoeg is.
Het is de weg van de minste weerstand om 'wat een wereldklasse' te roepen. Probleem is alleen dat het niet bepaald waar is.
Justus18
-
- 695 berichten
- 79 stemmen
Ik weet dat er verschillende disciplines zijn. Maar als iemand valt, dan mag je jezelf afvragen hoe serieus de rest van het veld bezig is om zich kwalificeren voor de finale.
Dat ligt aan de opzet van de OS, waardoor niet de beste sporters ter wereld deelnemen. Als je dan alleen bij de OS die sport ziet dan lijkt het niets voor te stellen. Zo mag er per land maar 1 judoka meedoen aan het judotoernooi. Ook moeten vaak alle continenten in een discipline vertegenwoordigd zijn. Het ligt niet aan de sport zelf.
Splinters
-
- 2622 berichten
- 1391 stemmen
Ik ben er een keer ingestonken van je flauwekul een discussie te maken. Op het moment dat je bovenstaande schreef was ik aan het sporten, maar inmiddels ben ik wijzer. Je uitspraken zijn zo stompzinnig en flauw zuigerig daar helpt geen uitleg of discussie tegen. Als je dan ook nog absolute nitwit Derksen aanhaalt dan weet ik zeker dat het nutteloos is.
Bij sporten die door meer mensen worden beoefend liggen de prestaties veel dichter bij elkaar. Hoe kan dat?
Laatst zei jij zelf dat de top in het wielrennen de afgelopen decennia veel breder is geworden. Wat zegt dat?
Ik krijg hier keer op keer het verwijt het plezier te vergallen. Nou, dat is geenszins mijn bedoeling. Waarom zou ik jouw plezier vergallen met een wat zakelijker benadering?
Bovendien roep ik op mijn beurt geen dombo als iemand enkel zegt 'wat een wereldklasse'. Waarom krijg ik dat respect niet terug?
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 berichten
- 5077 stemmen
Ik heb gezegd wat ik wil zeggen in mijn laatste post en daar hou ik het bij. Als je oprecht naar antwoorden op vragen zoekt is het handig om meteen vragen te stellen en geen statements te maken.
Splinters
-
- 2622 berichten
- 1391 stemmen
Dat ligt aan de opzet van de OS, waardoor niet de beste sporters ter wereld deelnemen. Als je dan alleen bij de OS die sport ziet dan lijkt het niets voor te stellen. Zo mag er per land maar 1 judoka meedoen aan het judotoernooi. Ook moeten vaak alle continenten in een discipline vertegenwoordigd zijn. Het ligt niet aan de sport zelf.
Het eerste normale antwoord dat ik krijg. Dank je wel. En, in alle eerlijlheid, dit wist ik niet. Het kan een deel van de verklaring zijn.
happie
-
- 6235 berichten
- 426 stemmen
Als sifan hassan uiteindelijk goud wint dan is die medaille niets waard. Dan is, op zn minst, een deel van de tegenstand onvoldoende getraind, of het concept energiebesparen bij hardloopwedstrijden is op drijfzand gebouwd. Of een combinatie daarvan.
Meeh zij valt, die voorop lopen weten dat niet en lopen gewoon op tempo door. Zij versneld om ze weer bij te halen. Een versnelling die zij vaker doet en waar ze bekend om staat
happie
-
- 6235 berichten
- 426 stemmen
Mooie overwinning van Sifan. Knap gedaan. Mocht ze de andere twee afstanden ook winnen of twee medailles pakken, dan is ongeacht hoe sterk de concurrentie was het een wereldprestatie.
Justus18
-
- 695 berichten
- 79 stemmen
Meeh zij valt, die voorop lopen weten dat niet en lopen gewoon op tempo door. Zij versneld om ze weer bij te halen. Een versnelling die zij vaker doet en waar ze bekend om staat
Ze verloor ook niet zo gek veel door die val. Ze lag op dat moment al ver achter en rekende op haar eindsprint.
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Als Messi er een keer drie inschiet dan is voetbal neem ik aan ook een B-sport? Op het EK was er laatst iemand die scoorde vanaf de middellijn, hoe serieus kan je die sport dan nemen vraag ik me af? Roglic rijdt op de tijdrit een volle minuut sneller dan de nr. 2, dus dat wielrennen is niks. Caeleb Dressel wint zes keer goud (ofzoiets) bij het zwemmen en Simone Biles vier een paar jaar geleden bij het turnen, dus die sporten stellen allemaal niks voor. Michael Jordan ging een jaar baseballen en won vervolgens weer drie keer de NBA, dus het basketbal kan je ook wel afschrijven als serieuze sport. Tom Brady is over de 40 en wint nog steeds de Super Bowl. Eigenlijk kan je wel zeggen dat geen enkele sport iets voorstelt en sporters zijn een stelletje sukkels die het gewoon allemaal een stuk beter zouden moeten kunnen doen.
mister blonde
-
- 12696 berichten
- 5830 stemmen
Splinters is niet serieus te nemen. Of hij staat echt achter zijn domme opmerkingen of hij is aan het trollen. Hij heeft zelf duidelijk nooit aan sport gedaan. Negeren iedereen, zou ik zeggen.
Belangrijkere zaken. Met de hockeyvrouwen, 2 x Nog Hassan, Femke Bol, bekkering/duetz (zeilen) bokser Fontijn en het baanwielrennen liggen er nog 8 tot 10 serieuze kansen op goud. En wie weet nog medaille kansen met handbal , waterpolo of op een van de andere atletiek onderdelen.
Graaf Machine
-
- 9794 berichten
- 1412 stemmen
Als Messi er een keer drie inschiet dan is voetbal neem ik aan ook een B-sport? Op het EK was er laatst iemand die scoorde vanaf de middellijn, hoe serieus kan je die sport dan nemen vraag ik me af? Roglic rijdt op de tijdrit een volle minuut sneller dan de nr. 2, dus dat wielrennen is niks. Caeleb Dressel wint zes keer goud (ofzoiets) bij het zwemmen en Simone Biles vier een paar jaar geleden bij het turnen, dus die sporten stellen allemaal niks voor. Michael Jordan ging een jaar baseballen en won vervolgens weer drie keer de NBA, dus het basketbal kan je ook wel afschrijven als serieuze sport. Tom Brady is over de 40 en wint nog steeds de Super Bowl. Eigenlijk kan je wel zeggen dat geen enkele sport iets voorstelt en sporters zijn een stelletje sukkels die het gewoon allemaal een stuk beter zouden moeten kunnen doen.
De enige echt uitgekristalliseerde sport is hoogspringen. Daar eindigen de toppers precies gelijk.
Splinters
-
- 2622 berichten
- 1391 stemmen
Ik heb gezegd wat ik wil zeggen in mijn laatste post en daar hou ik het bij. Als je oprecht naar antwoorden op vragen zoekt is het handig om meteen vragen te stellen en geen statements te maken.
Dat of je had gewoon gezegd dat het niveau op nationaal niveau een stuk hoger ligt vanwege de opzet van de os. Had in een paar zinnen gekund en had je allicht de nodige ergernis bespaard.
Je kunt altijd wel wijzen naar de ander. Of dat terecht is, is vers twee.
Splinters
-
- 2622 berichten
- 1391 stemmen
Splinters is niet serieus te nemen. Of hij staat echt achter zijn domme opmerkingen of hij is aan het trollen. Hij heeft zelf duidelijk nooit aan sport gedaan. Negeren iedereen, zou ik zeggen.
Belangrijkere zaken. Met de hockeyvrouwen, 2 x Nog Hassan, Femke Bol, bekkering/duetz (zeilen) bokser Fontijn en het baanwielrennen liggen er nog 8 tot 10 serieuze kansen op goud. En wie weet nog medaille kansen met handbal , waterpolo of op een van de andere atletiek onderdelen.
Ik zou nog wat strakker in het gelid gaan staan, word je een betere sporter van.
happie
-
- 6235 berichten
- 426 stemmen
Die 25 moeten wel verbeterd kunnen worden .
mister blonde
-
- 12696 berichten
- 5830 stemmen
Die 25 gaan er aan, daar ben ik vrij zeker van. Die 10 gouden... dat is de vraag / uitdaging wmb.
IH88
-
- 9731 berichten
- 3184 stemmen
Die 25 gaan er aan, daar ben ik vrij zeker van. Die 10 gouden... dat is de vraag / uitdaging wmb.
Openwaterzwemmen. Weertman en Van Rouwendaal maken ook wel kans. Titelverdedigers.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.