- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Mooi gedaan van die kale. Die andere Italiaan die iets daarvoor goud won, vond ik wel echt zo'n typische Italiaanse dramaqueen.
Haha, dat krijsen is er inderdaad wat veel aan. Maar zat een heel verhaal achter zoals je wellicht ook hoorde. Mooi hoe die ander even masterfull dat goud verdeelt over beide.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Haha, dat krijsen is er inderdaad wat veel aan. Maar zat een heel verhaal achter zoals je wellicht ook hoorde. Mooi hoe die ander even masterfull dat goud verdeelt over beide.
Zeker, mooi verhaal wat ik ook hoorde, maar ik vind dat gejammer en gekrijs echt enorm theatraal. Die andere Italiaan die de 100m won ging heel wat normaler met zijn wereldprestatie om.
IH88
-
- 9731 berichten
- 3184 stemmen
Complimenten trouwens voor Sedoc als analist, een van de heel weinige die serieus wat aan het verhaal toevoegt.
Eens. Hoewel de rest ook wel echt middelmatig is. Polman, Van Emden, Stockmann, Hoog etc. Het is niet al te best. Alleen Sedoc, Kenkhuis en die vrouw bij de waterpolodames doen het goed. Kenkhuis is ook wel echt een topper als analist.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Hm 2 olympische kampioenen bij de mannen hoogspringen, dat is nog niet vaak voorgekomen.
Ach niet wenen om Max en de F1, kampioenschap is nog lang niet gedaan. En voorlopig verdienen de OS nog een volle week de aandacht.
happie
-
- 6235 berichten
- 426 stemmen
Die geloofd vast, dat er nog een stoeltje voor hem in zit.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Jacobs (op zijn Engels uitgesproken) die de 100 m wint is een Italiaan?
Graaf Machine
-
- 9794 berichten
- 1412 stemmen
Jacobs (op zijn Engels uitgesproken) die de 100 m wint is een Italiaan?
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 berichten
- 5077 stemmen
Geboren in de Texas in de VS maar woont al vele jaren in Italie en spreekt zeer matig Engels;.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Ja, ik heb het verhaal nu ook gehoord. Is wel mooi. Dat van die hoogspringers is ook wel bijzonder en ook leuk. Ze besloten gezamenlijk om na nun gelijke stand niet meer verder te gaan en beide te opteren voor de gouden medaille. Er zal dus geen zilver worden uitgereikt hier.
IH88
-
- 9731 berichten
- 3184 stemmen
Dafne Schippers niet al te best. Er zijn al vier medaillekandidaten uitgevallen, dus je zou toch zeggen dat Schippers nu alle kans maakt. Maar naar de finale gaan is al geen abc-tje.
happie
-
- 6235 berichten
- 426 stemmen
Sifan Hassan valt op de 1500 meter en wint alsnog haar serie, als ze er niets aan over heeft gehouden, dan zit het met de vorm wel goed.
mister blonde
-
- 12696 berichten
- 5830 stemmen
Vooral de manier waarop. Een ronde voor het eind vallen. Op 100 m achterstand dik en dan winnen. Ongelooflijk, hopelijk heeft het niet te veel energie gekost.
Splinters
-
- 2622 berichten
- 1391 stemmen
Als sifan hassan uiteindelijk goud wint dan is die medaille niets waard. Dan is, op zn minst, een deel van de tegenstand onvoldoende getraind, of het concept energiebesparen bij hardloopwedstrijden is op drijfzand gebouwd. Of een combinatie daarvan.
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 berichten
- 5077 stemmen
Als sifan hassan uiteindelijk goud wint dan is die medaille niets waard. Dan is, op zn minst een deel, van de tegenstand onvoldoende getraind, of het concept energiebesparen bij hardloopwedstrijden is op drijfzand gebouwd.
Gefeliciteerd, Je hebt jezelf overtroffen in het posten van volstrekt stompzinnige onzin in dit topic. Niet verwacht dat dat bij jou hier nog mogelijk was,
Splinters
-
- 2622 berichten
- 1391 stemmen
Gefeliciteerd, Je hebt jezelf overtroffen in het posten van volstrekt stompzinnige onzin in dit topic. Niet verwacht dat dat bij jou hier nog mogelijk was,
Is sifan hassan een regelrecht wereldwonder of zit er ergens een piepklein beetje marge?
Als een atleet zich dit kan veroorloven kan het geen kwaad de sport, of beter gezegd het niveau daarvan, tegen het licht te houden.
IH88
-
- 9731 berichten
- 3184 stemmen
Ik ben het trouwens niet helemaal oneens met Splinters over dat energie besparen. Voor Sifan Hassan is het wel handig omdat ze drie loodzware onderdelen loopt, maar bij andere atleten heb ik wel mijn twijfels. Ik denk trouwens niet dat het Hassan lukt, maar ik laat mij graag verrassen. Op de 1500m zou goud wel mogelijk moeten zijn, maar de 5km en de 10km wordt best lastig.
Dafne Schippers had het bijvoorbeeld ook over energie besparen (ze had het duidelijk niet over haar rugblessure). Dan denk ik, 'kom op Dafne, je hebt net de 100m laten lopen om top te zijn op de 200m en dan ga je nog energie besparen (waardoor je bijna uitgeschakeld wordt)'. Je bent een topatleet, je kan toch wel even twee keer op een dag voluit gaan op een 200m. Met genoeg tijd om te rusten. Als dat al niet lukt, wat ben je dan aan het doen?
Splinters
-
- 2622 berichten
- 1391 stemmen
Maar wees gerust. Als ik straks van mn fikse verkoudheid (geen covid, maak je niet druk
) verlost ben zit beduidend minder sport te kijken voor de tv. Neemt niet weg dat ik hier ergens een parralel zie met schaatsen. Op een gegeven moment reden schaatsers ieder jaar sneller dan het jaar ervoor. Het enige wat niet is veranderd zijn de superlatieven, die zijn nog steeds precies hetzelfde. Maar met terugwerkende kracht kun je met recht zeggen dat het niet zo goed was als werd gezegd. En nog steeds kun je jezelf afvragen of het niet sneller kan, aangezien wereldwijd erg weinig mensen schaatsen.
mister blonde
-
- 12696 berichten
- 5830 stemmen
Gast kun je niet ergens anders de sfeer gaan verzieken met je domme gelul?
gauke
-
- 9852 berichten
- 13069 stemmen
Het Nederlandse vrouwen sprintduo baanwielrennen wordt vierde. Op zichzelf een uitstekende prestatie. Volgens mij inmiddels al de achtste 4e plaats voor team NL. Eigenlijk de meest zure, vervelende en lullige plaats in de sport: je bent zo dichtbij een medaille, maar je grijpt ernaast en blijft met lege handen staan.
Splinters
-
- 2622 berichten
- 1391 stemmen
Gast kun je niet ergens anders de sfeer gaan verzieken met je domme gelul?
Dom dit. Dom dat. Maar ondertussen is niemand in staat uit te leggen waarom een val waarbij honderd meter achterstand wordt opgelopen, en desondanks toch de snelste tijd wordt gelopen pleit voor de mate van professionalisering van deze sport. Helemaal als dit straks effectief wordt omgezet in goud.
Als ik daarentegen 'gewoon' had gezegd dat sifan hassan zojuist een buitenaardse prestatie heeft geleverd had ik een like van je gehad. Misschien is dat alles wel wat dom.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Is sifan hassan een regelrecht wereldwonder of zit er ergens een piepklein beetje marge?
Als een atleet zich dit kan veroorloven kan het geen kwaad de sport, of beter gezegd het niveau daarvan, tegen het licht te houden.
Je kan ook op een heel domme manier worden uitgeschakeld zoals de Jamaicaanse Jackson die dacht dat ze 2de ging worden in haar reeks van 200 m maar alsnog door 2 anderen werd voorbijgesneld aan de finish. 4de en haar tijd te langzaam voor de beste verliezende tijden.
USA uitgeschakeld door Canada in het vrouwenvoetbal. Canada naar finale wellicht tegen Zweden.
Flavio
-
- 4896 berichten
- 5229 stemmen
Wel een beetje lullig, kop je een hockeybal uit het doel, krijg je een strafbal tegen.
gauke
-
- 9852 berichten
- 13069 stemmen
Bij OS en WK zijn series vaak tactische races. Het is zaak bij de eerste vier of vijf te eindigen zonder al teveel energie te verliezen. Er wordt dus vaak niet op z'n allersnelst gelopen.
Over snel gesproken: de laatste 350 van de 1500 meter legde Sifan Hassan af in 59 seconde!!!!!!!!
Merkwaardig vind ik dat de gevallen Keniaanse atlete weer is toegevoegd aan het veld van de halve finales.
Net zoals bij de 4x400 meter gemengde estafette, waarbij de eerder gediskwalificeerde USA en Dominicaanse Republiek (ze liepen in de verkeerde baan) toch aan de finale mochten meedoen.
Net alsof de grote atletieklanden een flinke streep voor hebben......
IH88
-
- 9731 berichten
- 3184 stemmen
Oef Dafne Schippers. Doet gewoon pijn om haar zo te zien.
IH88
-
- 9731 berichten
- 3184 stemmen
Ik ga trouwens even nadenken over mijn top 3 mooiste OS momenten. Leuk om over na te denken. En dan de momenten die ik bewust heb meegemaakt. Dus niet de volleybalheren in Atlanta ofzo.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Dom dit. Dom dat. Maar ondertussen is niemand in staat uit te leggen waarom een val waarbij honderd meter achterstand wordt opgelopen, en desondanks toch de snelste tijd wordt gelopen pleit voor de mate van professionalisering van deze sport. Helemaal als dit straks effectief wordt omgezet in goud.
Als ik daarentegen 'gewoon' had gezegd dat sifan hassan zojuist een buitenaardse prestatie heeft geleverd had ik een like van je gehad. Misschien is dat alles wel wat dom.
Je bent inderdaad een vervelende verzieker in dit topic. Met je gebral gister dat mentaliteit niet bestaat en nu weer dit. Ga lekker over het weer ouwehoeren, dat boeit echt niemand.
https://www.dumpert.nl/item/100006140_f685546f
Ik vind dit misschien wel een van de mooiste sportmomenten van deze Spelen. Wat een vrouw.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Bij OS en WK zijn series vaak tactische races. Het is zaak bij de eerste vier of vijf te eindigen zonder al teveel energie te verliezen. Er wordt dus vaak niet op z'n allersnelst gelopen.
Over snel gesproken: de laatste 350 van de 1500 meter legde Sifan Hassan af in 59 seconde!!!!!!!!
Merkwaardig vind ik dat de gevallen Keniaanse atlete weer is toegevoegd aan het veld van de halve finales.
Net zoals bij de 4x400 meter gemengde estafette, waarbij de eerder gediskwalificeerde USA en Dominicaanse Republiek (ze liepen in de verkeerde baan) toch aan de finale mochten meedoen.
Net alsof de grote atletieklanden een flinke streep voor hebben......
Haha, ik las vandaag of gister (weet ik niet meer) dan zo'n hardloopster zo rustig aan deed tijdens haar series omdat ze voor liep dat ze op het einde ingehaald werd en daardoor de finale niet mag rennen 
Logisch je energie te sparen als dat kan, dat gebeurt in elke sport.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Oef Dafne Schippers. Doet gewoon pijn om haar zo te zien.
Die hype is ook wel voorbij denk ik. Laat al jaren niet veel meer zien. Wel jammer, ze was in haar piekjaren echt goed.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Dameshockey.
Pakte GB niet goud op de vorige Spelen in de finale tegen Oranje? Ik geef dit Oranje een hele goede kans op goud. Dé favoriet in mijn ogen.
IH88
-
- 9731 berichten
- 3184 stemmen
Weten de Belgische gebruikers hier waar de Borlee broers zijn. Zijn ze gestopt? Vond het altijd wel leuk om ze te zien lopen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.