• 15.792 nieuwsartikelen
  • 178.171 films
  • 12.220 series
  • 33.993 seizoenen
  • 647.350 acteurs
  • 199.057 gebruikers
  • 9.374.489 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

IH88 schreef:

(quote)

Ja, maar dat is het in Australië ook. En voetbal doe je ook in de buitenlucht, en daar zijn de Spanjaarden geweldig in. Ik denk dat het echt een geldkwestie is in Spanje. Vraag me af hoeveel geld er in sport wordt geïnvesteerd in Spanje.

Klinkt misschien gek, maar ik denk ook dat de lengte van de persoon er iets mee te maken heeft. Als ik aan Spanjaarden denk, dan denk ik aan kleine mannetjes. En voor de meeste Olympische sporten heb je toch wel lengte en kracht nodig.

Ik volg vooral voetbal intensief, maar bijna alle voetbalduels in Spanje zijn later in de avond. Daar beginnen ook competitieduels om 22.00 uur in de avond. Dat zal een reden hebben, de warmte. Daar spelen ze echt nooit zaterdag of zondagmiddag.

Verder heb je wel gelijk, natuurlijk spelen lichamelijke kenmerken mee, net als cultuur en geografische ligging. Niet elk land loopt warm voor elke sport. Anderzijds, wij Nederlanders zijn weer een van de langste volkeren, maar ik heb ons nationale basketbalteam nooit hele grootse dingen zien doen toch?

starbright boy (moderator films)

• 22407 berichten
  • 5077 stemmen

In basketbal stellen we bar weinig voor. Het is voor Nederland een van de minste teamsporten.

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

starbright boy schreef:

Australie is bijvoorbeeld veel succesvoller. 31 medailles op 25 miljoen mensen. Denk dat daar ook veel overheidsgeld naar sport gaat. Elke 30 tot 40 jaar halen ze de spelen zelfs naar Australie.

Denk het ook. Australie speelt wel een een beperkt aantal onderdelen mee, zo is mijn indruk, en haalt vooral veel binnen met het zwemmen.

• 22407 berichten
  • 5077 stemmen

Als ik erover nadenk is het goud van Van Langen in 1992 misschien nog steeds wel mijn favoriete NL-medaille ooit en zeker top 3 sportmomenten uit mijn leven.

• 22407 berichten
  • 5077 stemmen

eRCee schreef:

(quote)

Denk het ook. Australie speelt wel een een beperkt aantal onderdelen mee, zo is mijn indruk, en haalt vooral veel binnen met het zwemmen.

20 van de 31 zijn zwemmedailles. Dat is wel erg fors inderdaad.

IH88

• 9731 berichten
  • 3184 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Ik volg vooral voetbal intensief, maar bijna alle voetbalduels in Spanje zijn later in de avond. Daar beginnen ook competitieduels om 22.00 uur in de avond. Dat zal een reden hebben, de warmte. Daar spelen ze echt nooit zaterdag of zondagmiddag.

Verder heb je wel gelijk, natuurlijk spelen lichamelijke kenmerken mee, net als cultuur en geografische ligging. Niet elk land loopt warm voor elke sport. Anderzijds, wij Nederlanders zijn weer een van de langste volkeren, maar ik heb ons nationale basketbalteam nooit hele grootse dingen zien doen toch?

Nee klopt, maar dat is toch in meer landen. Iedereen is begonnen met sporten in de avond, en de wedstrijden in het weekend. Voetbaltraining is in de avond omdat kinderen overdag naar school moeten. Of je nu zoals in Spanje om 22 uur voetbalt of zoals wij om half drie, dat maakt toch niets uit. Het lijkt mij dat Spaanse kinderen ook gewoon overdag op school zitten, dus die moeten ook 's-avonds aan sport doen. Net zoals de kinderen in Nederland. Daarnaast hebben ze in Spanje waarschijnlijk ook wel airco. Dus binnensporten moeten geen last hebben van de warmte.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

starbright boy schreef:

Als ik erover nadenk is het goud van Van Langen in 1992 misschien nog steeds wel mijn favoriete NL-medaille ooit en zeker top 3 sportmomenten uit mijn leven.

Bij mij is het denk ik (even buiten voetbal, anders heb ik de top 10 van mezelf al vol) denk ik Epke in 2012. Komt ook door dat prachtige commentaar van Hans van Zetten toen. En de waterpolodames in, 2008 toch, die moet ik ook benoemen.

• 22407 berichten
  • 5077 stemmen

De meeste Spaanse kinderen gaan niet naar school tussen 12 uur en 15 uur. Vanwege de hitte en de siestacultuur die daaruit vookomt. Schooltijden zijn meestal iets van 9-12 en 15-17:30

IH88

• 9731 berichten
  • 3184 stemmen

starbright boy schreef:

Toch wel genieten nu dat Atletiektoernooi. Voelt altijd als basissport. Zoals ooit ontstond. Een wedstrijd wie het snelste van a naar b rent bijvoorbeeld. Heeft ook veel schoonheid. En hier winnen heeft een enorme betekenis omdat de meeste onderdelen nagenoeg wereldwijd beoefend worden,

Het is inderdaad een verademing vergeleken met andere sporten. Alleen zwemmen kan in de schaduw staan denk ik. Het is ook geen toeval dat zwemmen altijd in de eerste week wordt ingepland, en het atletiek in de tweede week. Qua aandacht en prestige gewoon de twee grootste sporten.

IH88

• 9731 berichten
  • 3184 stemmen

starbright boy schreef:

De meeste Spaanse kinderen gaan niet naar school tussen 12 uur en 15 uur. Vanwege de hitte en de siestacultuur die daaruit vookomt. Schooltijden zijn meestal iets van 9-12 en 15-17:30

Je ok, maar Nederlandse kinderen sporten meestal ook niet tussen 15 en 17.30. Dat is meestal in de avond rond 19/20 uur. En dan door tot 21.30/22 uur. En zeker in de maanden september t/m mei heb je dan in Spanje heerlijke sporttemperaturen hoor haha. Ik denk dat de kinderen in Spanje dan geen last van de warmte zullen hebben.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

En op dit moment vind ik het turnen de geweldigste sport (ik kijk dat altijd graag). Nu ga ik ook even atypisch chauvinistisch zijn en geweldig trots zijn dat een Belgische olympisch kampioen is geworden. Nina Derwael koningin aan de brug van de ongelijke leggers, proost!

https://static.nieuwsblad.be/Assets/Images_Upload/2020/03/25/5391eef6-6e85-11ea-a925-c4fc9b86ef75_web_scale_0.0718391_0.0718391__.jpg

gauke

• 9852 berichten
  • 13069 stemmen

alexspyforever schreef:

En op dit moment vind ik het turnen de geweldigste sport (ik kijk dat altijd graag). Nu ga ik ook even atypisch chauvinistisch zijn en geweldig trots zijn dat een Belgische olympisch kampioen is geworden. Nina Derwael koningin aan de brug van de ongelijke leggers, proost!

(afbeelding)

Hartstikke knap! Congratulations!!!!

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Hahaha die Australiër springt wel echt dramatisch bij het hoogspringen.

gauke

• 9852 berichten
  • 13069 stemmen

WATERPOLO:

Kan iemand mij uitleggen hoe of ze tot de volgende eindstand bij groep A komen:

Er zijn drie landen met 6 punten:

1. doelsaldo Spanje 71-37 (saldo + 34)

2. doelsaldo Australië 46-33 (saldo + 13)

3. doelsaldo Nederland 75-41 (saldo + 34)

Nederland wint van Spanje, Spanje wint van Australië en Australië wint van Nederland.

Bij gelijke stand bij voetbal en gelijk doelsaldo geldt de meest gescoorde doelpunten, dus dan zou de eindstand zijn: I. Nederland, 2 Spanje, 3 Australië.

Ik begrijp niet hoe ze tot deze volgorde komen

gauke

• 9852 berichten
  • 13069 stemmen

starbright boy schreef:

De volleybalmannen in 1996 staan bij mij nog altijd op 1, gevolgd door de zwemmedailles van Inge de Bruyn in 2000.

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

Wauw, die ontknoping bij het hoogspringen.

IH88

• 9731 berichten
  • 3184 stemmen

gauke schreef:

WATERPOLO:

Kan iemand mij uitleggen hoe of ze tot de volgende eindstand bij groep A komen:

Er zijn drie landen met 6 punten:

1. doelsaldo Spanje 71-37 (saldo + 34)

2. doelsaldo Australië 46-33 (saldo + 13)

3. doelsaldo Nederland 75-41 (saldo + 34)

Nederland wint van Spanje, Spanje wint van Australië en Australië wint van Nederland.

Bij gelijke stand bij voetbal en gelijk doelsaldo geldt de meest gescoorde doelpunten, dus dan zou de eindstand zijn: I. Nederland, 2 Spanje, 3 Australië.

Ik begrijp niet hoe ze tot deze volgorde komen

Enige wat ik kan bedenken is dat onderling resultaat voor doelsaldo gaat. Dat Spanje van Australië heeft gewonnen is hierin cruciaal. Drie landen zes punten. Dan gaat het om onderling resultaat tussen de drie, en dan is Nederland derde.

IH88

• 9731 berichten
  • 3184 stemmen

Maar goed, Nederland nu tegen Hongarije ipv Rusland. Van hetzelfde niveau, dus dat maakt niet veel uit.

gauke

• 9852 berichten
  • 13069 stemmen

IH88 schreef:

(quote)

Enige wat ik kan bedenken is dat onderling resultaat voor doelsaldo gaat. Dat Spanje van Australië heeft gewonnen is hierin cruciaal. Drie landen zes punten. Dan gaat het om onderling resultaat tussen de drie, en dan is Nederland derde.

Ja maar Nederland heeft van Spanje gewonnen

IH88

• 9731 berichten
  • 3184 stemmen

gauke schreef:

(quote)

Ja maar Nederland heeft van Spanje gewonnen

Ja, maar Spanje heeft weer van Australie gewonnen. En Australie weer van Nederland. Dat Spanje van Australie heeft gewonnen is cruciaal.

• 22407 berichten
  • 5077 stemmen

Dan zou onderling resultaat dus ook gelijk moeten zijn. Je kunt moeilijk de ene wedstrijd belangrijker maken dan de anderen. Ik snap er net als gauke ook niks van.

mister blonde

• 12696 berichten
  • 5830 stemmen

Doelsaldo in onderlinge wedstrijden

• 22407 berichten
  • 5077 stemmen

Dat zal het dan zijn, ja.

• 22407 berichten
  • 5077 stemmen

Het jaar waarin alles voor Italië lukt.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Mooi gedaan van die kale. Die andere Italiaan die iets daarvoor goud won, vond ik wel echt zo'n typische Italiaanse dramaqueen.

gauke

• 9852 berichten
  • 13069 stemmen

starbright boy schreef:

Het jaar waarin alles voor Italië lukt.

Het meest prestigieuze nummer van de atletiek!

Italië kan met recht 2021 met gouden letters opschrijven!

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

En Mercedes naait Max opnieuw. Godver.

• 22407 berichten
  • 5077 stemmen

Complimenten trouwens voor Sedoc als analist, een van de heel weinige die serieus wat aan het verhaal toevoegt.

IH88

• 9731 berichten
  • 3184 stemmen

mister blonde schreef:

Doelsaldo in onderlinge wedstrijden

Oja, dat was ik even vergeten.

mister blonde

• 12696 berichten
  • 5830 stemmen

The Oceanic Six schreef:

En Mercedes naait Max opnieuw. Godver.

Echt fucking ongelooflijk. Wat een sukkel die bottas

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.