- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Het zijn wel weer geweldige Spelen voor Nederland zeg. Ter Mors, heel knap. En morgen de wedstrijd waar deze Spelen eigenlijk om draait, de legacy van Sven Kramer.
Ik kijk dat Studio Sportwinter niet maar hij schijnt zich daar ook weer verschrikkelijk misdragen te hebben tov Yara van Kerkhof. En dan vandaag hijgerig voor de camera's shinen terwijl Jorien voor de lange baan gewoon een andere coach heeft die snel uit beeld wordt geduwd door dit walgelijke sujet.
Emmertje aub.
Voor de leek, wie is Otter?
Ataloona
-
- 734 berichten
- 4273 stemmen
Het zijn wel weer geweldige Spelen voor Nederland zeg. Ter Mors, heel knap. En morgen de wedstrijd waar deze Spelen eigenlijk om draait, de legacy van Sven Kramer.
Voor de leek, wie is Otter?
Jeroen Otter. Dat is de coach van de Nederlandse shorttrackers. Daar breekt ze overigens mee na dit seizoen. Tenminste, dat gaf ze een maand geleden aan. Ze gaat fulltime langebanen.
Ter info: De langebaan coach van Ter Mors is Van der Gun van team Afterpay.
Apollinisch
-
- 21300 berichten
- 0 stemmen
Heb behoorlijk zin in de Olympische Spelen maar dat hele schaatsgeneuzel kan me gestolen worden.
Helaas zal daar wel weer veruit de meeste aandacht naar uitgaan (alleen in Nederland dan).
Maar skieen (met name afdaling maar ook super G) en Iijshockey zijn natuurlijk oneindig veel interessanter en leuker om te zien.
Eigenlijk is zelfs biatlon nog leuker dan schaatsen.
Maar qua predictions. Mikaela Schiffrin, Lindsay Vonn, Marcel Hirscher, Svindal, en ijshockey overal Canadezen uiteraard.
Of Amerikaans bij bijv. Ijshockey.....
Wel blij mee die 5 eurosport kanalen.
Hoef ik niet naar dat duffe schaatsen ipv bijv. Skeleton, Rodelen, SuperG en Ijshockey te kijken
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
DDAY
Nu al aan het nagelbijten...
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
H'm, er ontstaat nu toch wat onduidelijkheid. Zou je even een rangschikking kunnen geven in volgorde van verschrikkelijkheid van de volgende personen: Olcay, Verwij en Otter.
Oei, dat valt nog niet mee 
Maar KV is de allerergste. Pure haat. Otter erger ik me elke 4 jaar 1x aan, maar dan gaat wel gelijk zo gruwelijk dat de emmer helemaal vol gaat. Olcay kende ik niet en ga ik na WIDM ook nooit meer te zien krijgen, dat scheelt.
Graaf Machine
-
- 9909 berichten
- 1438 stemmen
Wat een droeftoeter toch, die Gillert Anema.
kos
-
- 46724 berichten
- 8878 stemmen
Veel erger is het skieen. Winterspelen zijn eigenlijk al zowat in het water gevallen door die klotewind.
Zijn toch de koningsnummers van de spelen die afdaling en super G.
kos
-
- 46724 berichten
- 8878 stemmen
Overigens vind ik die Noordse combinatie wel cool, beetje vergelijkbaar met de triathlon bij atletiek.
Dat zijn de echt sporthelden.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Wat een droeftoeter toch, die Gillert Anema.
Meest dubieuze rol wmb weer voor die engnek Maurits 'loservlucht' Hendriks die dit zoals we hem kennen keurig onder de pet heeft gehouden waardoor zijn opvolger dit lijk uit de kast mag afhandelen.
Verder... ach. Iedereen wist dat Contin ziek was en dat NL die wedstrijd met de ogen dicht wel ging winnen. Jillert heeft natuurlijk Bergsma dat team in proberen te lullen, onder het mom voort wat hoort wat. Niet bepaald netjes en eigenlijk destijds grond om hem naar huis te sturen, maar om daar nu nog zo'n ophef over te maken...
Het draagt wel weer bij tot de dramatiek van deze dag natuurlijk!
Graaf Machine
-
- 9909 berichten
- 1438 stemmen
Nee, meest dubieuze rol voor Anema. Die probeerde te konkelen.
Als iemand het al onder de pet heeft willen houden, zoals jij dat noemt, is het André Bolhuis. Die is en was voorzitter van NOC*NSF, en die was dus verantwoordelijk voor het wel of niet naar buiten brengen van het nieuws.
Jeroen Bijl wist er trouwen al lang vanaf, dus die wordt nergens mee opgezadeld. Die droeg dat zadel al.
Ataloona
-
- 734 berichten
- 4273 stemmen
Meest dubieuze rol wmb weer voor die engnek Maurits 'loservlucht' Hendriks die dit zoals we hem kennen keurig onder de pet heeft gehouden waardoor zijn opvolger dit lijk uit de kast mag afhandelen.
Ik dacht direct aan de affaire Gretha Smit in Turijn 2006. Daar had het NOC*NSF ook al zo'n schimmige rol in qua doofpotaffaires. https://www.volkskrant.nl/archief/het-complot-de-ontzetting-de-verprutste-winterspelen~a1047106/
Verder ook eens met de rest van jouw verhaal. Dit soort dealtjes kent Anema goed uit de marathonsport. Het is echter wel fout om dat soort dealtjes ook op de winterspelen te proberen te sluiten (al maakte het voor het resultaat niets uit, Frankrijk was sowieso al compleet kansloos). Hij verdient het ook om daarvoor en public (met het NOC*NSF btw. die nog aardig buiten schot blijven) door het stof te gaan, maar niet op dit moment waardoor vooral Jorrit Bergsma (maar ook andere leden uit het team) er de dupe van is en mogelijk beïnvloed wordt. De zaak zelf is echter destijds al afgedaan met een officiële waarschuwing; ze hadden het simpelweg toen al naar buiten moeten brengen, dan was er nu niet zo'n ophef geweest. Hopelijk beïnvloed het de wedstrijd niet. Het draagt echter wel zeer bij aan het 'Andere Tijden Sport' scenario 
Dramatiek alom!
kos
-
- 46724 berichten
- 8878 stemmen
Wat maakt het nou uit welke Nederlander die 10km wint. Allebei prima toch?
wat een overdreven spanningsopbouw bij die NOS man, tot aan welke sokken wie aan heeft.
Graaf Machine
-
- 9909 berichten
- 1438 stemmen
Het houdt je wel bezig hè, dat schaatsen.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Manmanman klamme handjes, wat een tijd van Jorrit ook weer... Ik was in het begin een paar keer bang dat die Italiaan hem van de baan ging rijden.
Wat is dit fantastisch om als kijkertje mee te mogen maken 
Ook leuk dat Herbert en die andere een nieuw woordje hebben geleerd #nekkatifsplit
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
OMG Flowers 
SVEN DOE HET
Ik ga bibberend een hoekje opzoeken...
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
De turbo moet er nu wel op. Gaat hem niet worden dit.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Huilen. Over. Stop maar met die Spelen. Blaas de boel maar af.

wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Dit is dan toch weer het leuke aan sport. De beste schaatser allertijden is ook maar een mens.....
Graaf Machine
-
- 9909 berichten
- 1438 stemmen
Kramer ook maar niet in de achtervolgingsploeg dus.
Arnie
-
- 1082 berichten
- 1885 stemmen
Wat heb je trouwens aan VPN als die eruit knalt op de belangrijkste momenten... kutzooi.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Kramer ook maar niet in de achtervolgingsploeg dus.
Toch nog een glimlachje op deze inkt, inktzwarte dag 
Graaf Machine
-
- 9909 berichten
- 1438 stemmen
Ja, je moet wat. Evengoed grote felicitaties voor Bloemen. Een formidabel kampioen, wat een tijd, en zo ook een zeer rechtvaardige wereldrecordhouder.
kos
-
- 46724 berichten
- 8878 stemmen
Dat die afschuwelijke Herbert Dijkstra en nog vreselijker Wennemars al allerlei excuses zitten te verzinnen over blessures en materiaal en die Kramer gewoon zegt 'nee ik was kut' was echt prachtig.
Teunnis
-
- 769 berichten
- 519 stemmen
TJ FLOWERS

Achteraf ook belachelijk hoeveel druk er op Kramer stond. 90% van de Nederlanders hoopte én verwachtte goud op de 10 km van Kramer.
De manier waarop Kramer rondreed deed me overigens denken aan Mathieu van der Poel eerder dit jaar op het WK Veldrijden. Stijf van de spanning, mede doordat de concurrentie ineens een heel stuk beter is dan verwacht. En ook daar werd er na afloop gezegd dat ze het al de hele week aan zagen komen, terwijl voor de rest helemaal niemand dit had verwacht. Al was het daar juist de coach die dit beweerde en niet de sporter, bij Kramer juist andersom.
Overigens ook genoten van het biatlon vandaag 
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Haha, kos die gewoon elke dag zuur over schaatsen komt doen en dan met allerlei andere kutsporten die niemand hier wat boeit als tegenargument aan komt.
Jammer van Kramer. Kroon op zijn carrière gaat hij nooit voltooien. Zijn 10.000 meter over alle Spelen heen gaat vermoedelijk wel een mooie aflevering van Andere Tijden Sport opleveren.
kos
-
- 46724 berichten
- 8878 stemmen
Ze hebben bij de NOS zelfs een schaatser als analyst bij het skieen zie ik. 
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ja, als we als land geen professionele skiërs hebben dan zal je wat moeten hé. 3 kwart van de sporten op de Spelen genieten 0,0 populariteit in ons land.
eRCee
-
- 13449 berichten
- 1981 stemmen
Erg jammer voor Sven Kramer. Anderzijds op waarde geklopt (voor de tweede keer op de OS).
Het interview vooraf met Bergsma was wel oke, maar dat hij dan later weer het kamp-Kramer beschuldigt van het lekken van het Anema verhaal, bevestigt mijn gebrek aan enthousiasme voor deze man. Ook met Bloemen heb ik weinig.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Die Bergsma is een kneus. Niet de eerste keer dat hij anderen zonder bewijs beschuldigt.
mjk87 (moderator films)
-
- 14602 berichten
- 4557 stemmen
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.