- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
eRCee
-
- 13449 berichten
- 1981 stemmen
Wat heb je trouwens aan VPN als die eruit knalt op de belangrijkste momenten... kutzooi.
Je hebt niks gemist hoor.
eRCee
-
- 13449 berichten
- 1981 stemmen
Overigens wel de moeite om vandaag even de Studio Sportwinter terug te kijken. Voltallige Nederlandse kennerspanel was aanwezig en gaf mijns inziens nuttige duiding bij het Sven-debacle. Tis meteen een soort verwerking.
Teunnis
-
- 769 berichten
- 519 stemmen
Ze hebben bij de NOS zelfs een schaatser als analyst bij het skieen zie ik.
Veldkamp woont in het hoge noorden van Noorwegen en skiet veel. Heeft er behoorlijk verstand van.
kos
-
- 46724 berichten
- 8878 stemmen
Wow, geweldige overwinning van Mayer. Wel verrassend!
Graaf Machine
-
- 9909 berichten
- 1438 stemmen
Voor welk land schaatst die ?
kos
-
- 46724 berichten
- 8878 stemmen
Overigens is die snowboardcross ook we enorm spectaculair om te zien zeg.
Al komen ze geregeld al vallend over de finish net als bij shorttrack.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Hoe moeilijk ook, we moeten weer door, ook na een collectief trauma.
Dus hup Esmeetje 
Graaf Machine
-
- 9909 berichten
- 1438 stemmen
Ben er al weer over heen hoor. Sport is sport. Het was een mooie en droevige dag gisteren. Echt een gedenkwaardige sportdag. Maar traumatisch? TJ Flowers heeft gewoon een geweldige rit neergezet, daar kan je ook van genieten.
De val van Kruijswijk deed me twee jaar geleden meer pijn.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Niets dan chapeau voor Flowers, net als 4 jaar terug voor Jorrit. Eerlijk gewonnen, dat is het niet.
Ik ben er gewoon doodziek van, voor Sven. Voor mij de allergrootste sportpersoonlijkheid aller tijden.
eRCee
-
- 13449 berichten
- 1981 stemmen
Anoukje voor het brons? Kan toch niet dat opoe Pechstein hier nog in de prijzen gaat rijden.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Kan toch niet dat opoe Pechstein hier nog in de prijzen gaat rijden.
Dan gaat ze nog gewoon 4 jaar door...
Maar ik denk idd wel dat het genoeg is voor Annouk 
Graaf Machine
-
- 9909 berichten
- 1438 stemmen
Niets dan chapeau voor Flowers, net als 4 jaar terug voor Jorrit. Eerlijk gewonnen, dat is het niet.
Ik ben er gewoon doodziek van, voor Sven. Voor mij de allergrootste sportpersoonlijkheid aller tijden.
Geweldige schaatser, daar niet van, maar ik vind hem niet eens de grootste schaatspersoonlijkheid van de laatste 30 jaar. Dat is voor mij Koss. (met dubbel-s, voor de duidelijkheid),.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Blasfemie!
Superinterviewtje ondertussen weer met Esmeetje
Ben benieuwd!
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Een wondertje op schaatsjes... de mooiste rit van deze Spelen... Ge-wel-dig!
Esmeetje 
mjk87 (moderator films)
-
- 14602 berichten
- 4557 stemmen
Zuinig applausje van Vd Weijden. 
mjk87 (moderator films)
-
- 14602 berichten
- 4557 stemmen
Zo'n Blondin hoe die schaatst, dat lijkt ook echt nergens op.
Ik quote mezelf gewoon, manmanman.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
De Diesel uit Beinsdorp, de Knaller van Korea, de Rups die Vlinder werd 
Wat een genot
Een hele grote pleister op de gapende schaatswonde.
'Ik heb wel lekker geschaatst.' Veeg mij maar op...
mjk87 (moderator films)
-
- 14602 berichten
- 4557 stemmen
"Medalje", oef 
Wel geinig, dat Instagram account heeft honderden extra volgers ineens binnen die paar minuten. Schitterende race, mooie stijl met die iele beentjes ook.
Graaf Machine
-
- 9909 berichten
- 1438 stemmen
Lekker hoor. Wat een geweldig schaatstoernooi toch.
Teunnis
-
- 769 berichten
- 519 stemmen
Esmee 
Prachtig podium ook, met een meer dan tevreden Sablikova die zal beseffen dat deze OS een wisseling van de wacht is. Van der Weijden heb ik weinig mee, dus leuk dat Voronina derde werd.
Hopelijk mogen we nog minstens tien jaar genieten van Visser. Heerlijke schaatsstijl, hartverwarmende persoonlijkheid en een lief koppie 
EDIT: Ben nu even skeleton aan het terugkijken. Kimberley Bos doet het meer dan prima
Nog twee van dit soort runs en top-5 zit er misschien wel in. Aan de andere kant, één fout en je kunt een topklassering vergeten. Dat zie je bijvoorbeeld bij de Belgische dame.
Teunnis
-
- 769 berichten
- 519 stemmen
De val van Kruijswijk deed me twee jaar geleden meer pijn.
Au. Gelieve daar nooit meer over te spreken. Of in ieder geval niet meer totdat Kruijswijk zijn eerste Giro of Tour wint.
eRCee
-
- 13449 berichten
- 1981 stemmen
Inderdaad, grrr.
Geweldige schaatser, daar niet van, maar ik vind hem niet eens de grootste schaatspersoonlijkheid van de laatste 30 jaar. Dat is voor mij Koss. (met dubbel-s, voor de duidelijkheid),.
Daar is Koss het zelf niet mee eens in ieder geval.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Nee hoor, mag van mij in het rijtje met Ali, Federer, Woods, Maradona, Bannister en dat soort namen. Eigenlijk schaar ik er maar eentje echt hoger in, en dat is Zatopek. Is persoonlijk, weet ik wel.
In Nederland heeft hij sowieso geen gelijke. Jaap Eden misschien.
Graaf Machine
-
- 9909 berichten
- 1438 stemmen
Buiten dat mij dat niet uitmaakt, zou ik ook graag een bron voor die bewering zien.
eRCee
-
- 13449 berichten
- 1981 stemmen
Er was een filmpje bij de NOS waarin Koss zich, ruim voor de race, uitsprak over Kramer. Hij noemde hem de grootste schaatster ooit. Op de vraag of hijzelf, Koss, geen aanspraak kon maken op die titel gaf hij aan absoluut niet in de buurt te komen van Kramer. Alleen met Heiden kon je Kramer misschien vergelijken, maar dat was een andere tijd. (Ik kan het filmpje overigens niet terugvinden, je zou desgewenst de NOS-uitzendingen van gisteren kunnen terugkijken.)
Graaf Machine
-
- 9909 berichten
- 1438 stemmen
Er was een filmpje bij de NOS waarin Koss zich, ruim voor de race, uitsprak over Kramer. Hij noemde hem de grootste schaatster ooit. Op de vraag of hijzelf, Koss, geen aanspraak kon maken op die titel gaf hij aan absoluut niet in de buurt te komen van Kramer. Alleen met Heiden kon je Kramer misschien vergelijken, maar dat was een andere tijd. (Ik kan het filmpje overigens niet terugvinden, je zou desgewenst de NOS-uitzendingen van gisteren kunnen terugkijken.)
Dat dacht ik al.
Jij stelt "grootste schaatser" gelijk aan "grootste schaatspersoonlijkheid". Voor mij heeft persoonlijkheid met uitstraling te maken, en ik vond Koss nog meer dan Kramer een uitstraling van koning hebben. Kramer heerst op de twee langste afstanden (nou ja, niet altijd dus), maar kan bij uitzondering ook eens een minder belangrijke 1500 winnen. Koss kon al die drie afstanden aan, toen het er echt toe deed.
Voor mij is Kramer de grootste stayer ooit, en van daaruit de meest succesvolle all rounder.
De grootste schaatser was overigens naar mijn mening gemakkelijk Heiden.
Heiden kon alles, óók sprinten (om de grootste schaatser aller tijden te zijn moet je natuurlijk ook minimaal bij de beste sprinters van je tijd horen), had op zijn 21ste stopte hij met 3 wereldtitels all round, 4 wereldtitels sprint, en een persoonlijke CLEAN SWEEP op de Olympische spelen. Onwaarschijnlijk.
Vooral dus die OS, en het jaar daarvoor de WK sprint en All round die hij beide met vier afstandszeges binnenhaalde (en enorme voorsprongen in het puntenklassement), spreken mij aan.
Dat hij zo jong stopte was natuurlijk niet in het minst te danken aan het feit dat er in die tijd geen droog brood met schaatsen te verdienen valt. Dat Kramer dat wel kan ligt aan die andere enorme schaatspersoonlijkheid, Rintje Ritsma.
eRCee
-
- 13449 berichten
- 1981 stemmen
(Super) Dario Cologna, held!
Edit: aan discussies over persoonlijkheden waag ik me niet. Maar ben het met je eens over Ritsma in elk geval.
IH88
-
- 9763 berichten
- 3190 stemmen
Grootste sportpersoonlijkheid is heel persoonlijk inderdaad. Maar om Sven Kramer in het rijtje Woods, Ali, Federer, Maradona te noemen gaat me wel ver. Dat zijn sporters die iedereen kent en ook in sporten actief zijn die wereldwijd worden beoefend. Kramer is alleen in Nederland bekend en heeft op de 5 km en 10 km eigenlijk alleen maar concurrentie van andere Nederlanders.
De enige Nederlander die in de buurt komt van bovenstaande namen is Johan Cruijff, en misschien Anton Geesink en Pieter van den Hoogenband. En in de toekomst Dafne Schippers natuurlijk. Kramer is die man die op ijshockeyer Sidney Crosby lijkt
.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.