• 16.103 nieuwsartikelen
  • 179.413 films
  • 12.312 series
  • 34.166 seizoenen
  • 650.140 acteurs
  • 199.404 gebruikers
  • 9.400.637 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

kos

• 46725 berichten
  • 8879 stemmen

Wat een heerlijke runs van Chloe Kim en Shaun White zeg.

Ge-wel-dig om te zien.

eRCee

• 13449 berichten
  • 1981 stemmen

Ik vond persoonlijk de run van Hirano nog iets toffer om te zien (maar ik heb er dan ook totaal geen verstand van).

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

eRCee schreef:

Haha, je kan ook overdrijven. Jantje Blokhuijs zit op de wip, terecht, maar over Koene Koen bestaat natuurlijk geen discussie.

Reëel gezien was de 5 van Blokkie anders wel wat beter dan de 1500 van KV... Bovendien is die laatste altijd een liability, zou me niks verbazen als-ie zich vannacht heeft laten vollopen. Mist topsportmentaliteit, dat kan je in een team zuur opbreken.

eRCee

• 13449 berichten
  • 1981 stemmen

Tsja, beide ritten waren op zich niet heel sterk zou ik zeggen. Alleen viel het bij Blokhuijsen mee gezien zijn eerdere vormpeil en bij Verweij tegen.

Vergeet niet dat bij de ploegenachtervolging waarbij Nederland zich plaatste, Blokhuijsen duidelijk de zwakste was en nauwelijks kopwerk heeft gedaan. Die rit werd eigenlijk gereden door Verweij en Kramer.

Je andere opmerkingen neem ik even niet serieus. Hopelijk pakt Koen goud in de ploegenachtervolging en op de massastart om je schaamteloze scepsis te logenstraffen.

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

eRCee schreef:

Tsja, beide ritten waren op zich niet heel sterk zou ik zeggen.

Blokhuijsen reed op een laaglandbaan slechts 3 tellen langzamer dan zijn PR. Ik denk dat bij jou en anderen de verwachtingen gewoon te hoog lagen.

Vier jaar geleden won hij zilver op de 5000, dat klopt, maar toen lag hij 4,95 achter op Kramer en nu 4,99, en wordt hij zevende. Hij is niets zwakker geworden wat dat betreft, maar er zijn gewoon meer schaatsers in de top bij gekomen. Dat is overigens een goede zaak.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

eRCee schreef:

Hopelijk pakt Koen goud in de ploegenachtervolging en op de massastart om je schaamteloze scepsis te logenstraffen.

Ach ja, als clown is hij wel thuis in die circusnummers

eRCee

• 13449 berichten
  • 1981 stemmen

Graaf Machine schreef:

Ik denk dat bij jou en anderen de verwachtingen gewoon te hoog lagen.

Nee hoor, integendeel, ik verwachtte heel weinig van Blokhuijsen. Vond het zelfs dubieus dat hij mee ging (Bergsma had veel meer kans gehad op een medaille en voor de ploegenachtervolging zouden er ook betere opties moeten zijn, ware het niet dat ze te laks zijn geweest om er op te trainen.)

Zijn rit was gewoon niet erg goed, dat gaf hij zelf ook ruiterlijk toe (volgens mij was het Ritsma die het zelfs een 'domme' rit noemde oid).

eRCee

• 13449 berichten
  • 1981 stemmen

Heb trouwens wel een goed gevoel bij Marrit vandaag (altijd eigenlijk, maar vandaag ook zeker). Zilver?

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Tot 3K reed Blokkie een toptijd, alleen kon-ie dat logischerwijs niet volhouden. Dat was idd een beetje dom.

Maar laat de ploegenachtervolging nu 3000 zijn...

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

eRCee schreef:

Heb trouwens wel een goed gevoel bij Marrit vandaag (altijd eigenlijk, maar vandaag ook zeker). Zilver?

Dat zie ik écht niet gebeuren. Eerder Ter Mors, verder een buitenlands feestje.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Mijn God...

Dit kwam dichtbij de gratie van de 1500 van 4 jaar terug

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

Het kan ook allemaal niet spannend genoeg zijn, bij dat schaatsen.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Niemand kan zo gracieus schaatsen En wat een beesten bij TeamNL.

Een schande trouwens dat uitgerekend Otter zich daar op het middenterrein laat zien. Het grootste obstakel voor een glorieuze carrière van Jorien.

eRCee

• 13449 berichten
  • 1981 stemmen

Grootse rit van Ter Mors! Knap om zo terug te komen.

Die Japanners zijn ook wel sympathiek hoor, mooi om te zien.

Marrit zal bij de ploegenachtervolging dan maar toeslaan.

IH88

• 9763 berichten
  • 3190 stemmen

Geweldig voor Ter Mors, de perfecte rit. Ook mooi voor die Japanse vrouwen. Wat Bergsma aan het doen is, is mij een raadsel. Het ziet er niet uit en ze schaatst ook echt lelijk. Die Anema maakt haar volgens mij kapot.

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

eRCee schreef:

(quote)

Nee hoor, integendeel, ik verwachtte heel weinig van Blokhuijsen. Vond het zelfs dubieus dat hij mee ging (Bergsma had veel meer kans gehad op een medaille en voor de ploegenachtervolging zouden er ook betere opties moeten zijn, ware het niet dat ze te laks zijn geweest om er op te trainen.)

Zijn rit was gewoon niet erg goed, dat gaf hij zelf ook ruiterlijk toe (volgens mij was het Ritsma die het zelfs een 'domme' rit noemde oid).

Om brons te halen had hij een persoonlijk record moeten rijden. Op een laaglandbaan zou dat vrijwel onmogelijk zijn. Hij had zijn race anders kunnen indelen en dan vierde kunnen worden. Boeie, 4e of 7e. Dan zie ik liever zo'n gewaagde poging.

Dat hij zelf niet tevreden is is logisch. Een topsporter is nooit tevreden als hij geen medaille haalt. En wat Ritsma vind is zijn zaak.

eRCee

• 13449 berichten
  • 1981 stemmen

IH88 schreef:

Die Anema maakt haar volgens mij kapot.

Vond dat interview met Anema vooraf ook maar vreemd. Noemde Ireen bij de favorieten, Ter Mors pas in tweede instantie en Kodaira vond hij geen favoriet.

IH88

• 9763 berichten
  • 3190 stemmen

eRCee schreef:

(quote)

Vond dat interview met Anema vooraf ook maar vreemd. Noemde Ireen bij de favorieten, Ter Mors pas in tweede instantie en Kodaira vond hij geen favoriet.

Anema is zeg maar de Gert Jan Verbeek van de schaatssport. Veel hard trainen maar finesse ho maar. Leenstra trainde vorig jaar volgens mij ook onder hem, en de beste beslissing die ze heeft gemaakt is door bij hem weg te gaan. Wel zonde voor Bergsma, want haar carrière zit er nu wel op. Veel winnen, maar geen Olympische medailles.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Ach die Kodaira toch

Ik ga op de 500 juichen voor de Boze Kat.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

IH88 schreef:

Anema is zeg maar de Gert Jan Verbeek van de schaatssport.

Ze winnen dit jaar net zo veel in ieder geval. Idd vreemd interview. Benieuwd wat Jorrit morgen dan kan.

Onderhond

• 87625 berichten
  • 12896 stemmen

Sommige van die wintersporten zijn amper te volgen. Dat iemand op zo'n slee een bobbaan afwil is best, maar waarom er nog iemand extra op moet liggen? En wat doet die vent onderaan in hemelsnaam?

gauke

• 9852 berichten
  • 13069 stemmen

Onderhond schreef:

Sommige van die wintersporten zijn amper te volgen. Dat iemand op zo'n slee een bobbaan afwil is best, maar waarom er nog iemand extra op moet liggen? En wat doet die vent onderaan in hemelsnaam?

Ik ben zelf gay en het ziet er idd uit als een homowip.

Onderhond

• 87625 berichten
  • 12896 stemmen

gauke schreef:

Ik ben zelf gay en het ziet er idd uit als een homowip.

Wel ja, dat je daarop met z'n tweeën opkruipt begrijp ik

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

otherfool schreef:

Een schande trouwens dat uitgerekend Otter zich daar op het middenterrein laat zien.

Ik kijk dat Studio Sportwinter niet maar hij schijnt zich daar ook weer verschrikkelijk misdragen te hebben tov Yara van Kerkhof. En dan vandaag hijgerig voor de camera's shinen terwijl Jorien voor de lange baan gewoon een andere coach heeft die snel uit beeld wordt geduwd door dit walgelijke sujet.

Emmertje aub.

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

IH88 schreef:

(quote)

Anema is zeg maar de Gert Jan Verbeek van de schaatssport. Veel hard trainen maar finesse ho maar. Leenstra trainde vorig jaar volgens mij ook onder hem, en de beste beslissing die ze heeft gemaakt is door bij hem weg te gaan.

Leenstra heeft nooit onder Anema getraind. Haar beste beslissing moet dus een andere geweest zijn dan weg te gaan bij Anema.

eRCee

• 13449 berichten
  • 1981 stemmen

otherfool schreef:

Emmertje aub.

H'm, er ontstaat nu toch wat onduidelijkheid. Zou je even een rangschikking kunnen geven in volgorde van verschrikkelijkheid van de volgende personen: Olcay, Verwij en Otter.

Teunnis

• 769 berichten
  • 519 stemmen

Poeh hé, wat een grandioze rit van Ter Mors. Nuis moet volgende week heel flink aan de bak om meer indruk te maken. En ik ben ook heel benieuwd naar de 500 meter. Bij de mannen om de strijd tussen de brede top, bij de vrouwen om de tweestrijd en een mogelijk historische rit van Kodaira.

Anema moet er na deze Spelen maar mee stoppen (of zich alleen nog bezig houden met de marathon). En Otter laat zich ook weer van zijn minste kant zien. Toch denk ik dat hij een groot aandeel heeft in het schaatssucces van Ter Mors.

Kunnen we trouwens niet gewoon iedereen met de Orie-methode trainen?

EDIT: En wat een treurig toernooi weer voor de Amerikaanse ploeg. Al presteert Bowe wel boven verwachting en het had zonder de enorme pech iets heel moois kunnen worden.

EDIT 2: Nog even over de TP's. Bij de mannen moet er degelijk gereden worden en dan is goud een zekerheidje. Oftewel, doe maar gewoon het ingecalculeerde team. Verweij heb je nodig om de snelheid erin te krijgen en gaat heus wel goed genoeg zijn om goud binnen te halen. Bij de vrouwen moet je gokken. Er is geen enkel goed ingespeelde samenstelling, dus doe dan maar de drie sterkste vrouwen (Ter Mors, Wüst en Leenstra) en dan hopen dat het wonderwel soepel loopt. Of kan Ter Mors officieel al niet meer gekozen worden?

IH88

• 9763 berichten
  • 3190 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)

Leenstra heeft nooit onder Anema getraind. Haar beste beslissing moet dus een andere geweest zijn dan weg te gaan bij Anema.

Klopt, was Achtereekte die ik bedoelde. Het is trouwens niet alleen de schuld van Anema, maar ook van Heather Bergsma zelf. Als sprintster in een team vol stayers lijkt me niet ideaal. Ze had zelf allang aan de bel moeten trekken en weg moeten gaan. Dat Bowe (die bijna geen wedstrijden heeft gereden dit seizoen) twee keer sneller is moet helemaal pijn doen.

Ataloona

• 734 berichten
  • 4274 stemmen

Nou ja, vorig jaar nog wereldkampioen geworden op zowel de 1000 als de 1500m, dus het kan wel icm Anema. Dat het nu een slechte combo zou zijn is dus wat opportunistische kritiek. Kan ook aan andere factoren liggen. Maar overtraindheid ligt wel voor de hand als je in de zomer de Stelvio opfietst en dergelijke. Het is voor haarzelf jammer dat de huidige trent in het schaatsen wel is dat er enorme waarde aan Olympische titels wordt gehecht en dat zij er geen heeft gewonnen. Toch een smet op haar mooie carrière.

Probleem bij het team van Anema is het gebrek aan langebaan veelzijdigheid. De mannen concentreren zich allemaal voornamelijk op de marathon. Secundair de tien km en laat de landen op die afstand slechts twee mannen kunnen afvaardigen. Dan wordt het lastig. Was mooi geweest voor Heather als ze nog een echte sprinter hadden waar ze mee kon optrekken. Nou, gelukkig gaat het ze in de marathonsport wel heel goed af. Twee Nederlands kampioenen, 5 zeges in de marathoncup en de overwinning van Kooiman in de Alternatieve Elfstedentocht (marathonliefhebber hier!).

Nootje nog over Achtereekte. Die reed onder Anema in Heerenveen al eens naar 4.00 en veel betere tijden op de 5 km. Dat is alweer 3 - 4 jaar geleden. Apart dat ze zonder heel veel verbetering (behalve wellicht op mentaal gebied) toch Olympisch kampioen is geworden. Maar wel een hele mooie kampioene!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.