- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
kos
-
- 46725 berichten
- 8879 stemmen
Nou nee, ze is een topper in een sport waar de hele wereld aan meedoet.
Weet je wel hoeveel mensen er hardlopen wereldwijd. Das wel even anders dan schaatsen.
Dat je uberhaupt in een finale staat is al gigantisch.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Ja vreselijk. Cheryl vond het trouwens weer te hard waaien. Ze heeft ook altijd pech.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
5. Geen medaille voor die ene vent. (Tenzij het zilver is, op 1/1000ste seconde van het goud verwijderd.)
Ik ben nu al misselijk van angst dat het hem toch gaat lukken 
Graaf Machine
-
- 9909 berichten
- 1438 stemmen
Nou nee, ze is een topper in een sport waar de hele wereld aan meedoet.
Weet je wel hoeveel mensen er hardlopen wereldwijd. Das wel even anders dan schaatsen.
Dat je uberhaupt in een finale staat is al gigantisch.
Iemand met twee wereldtitels op de 200 meter en nul olympisch goud is goed, een topper zelfs, maar geen reden om een wereldwijd fenomeen te zijn. Dat Dafne lang en blank en blond is, tussen al die donkere sprintsters, dat maakt Dafne een fenomeen, meer dan een andere sprintster met een gelijkwaardige of zelfs mooiere erelijst.
Als alleen het in een finale zou staan genoeg zou zijn om fenomeen te worden, zou de atletiekwereld wemelen van de fenomenen, en zou het niet veel meer voorstellen.
Fenomenale atleten zijn van het kaliber Carl Lewis, Usain Bolt etc. Geen Dafne Schippers.
kos
-
- 46725 berichten
- 8879 stemmen
Dafne heeft qua prestaties natuurlijk al bewezen bij de beste te horen, dat het op OS mis ging is een ander verhaal.
Maar goed, komt nog wel.
Het is in ieder geval een totaal andere categorie dan een schaatser.
Je gaat een WK winst korfbal ook niet vergelijken met een WK winst voetbal.
Graaf Machine
-
- 9909 berichten
- 1438 stemmen
Je gaat "een schaatser" niet vergelijken met een fenomeen dat op vier opeenvolgende OS een individuele gouden plak weet te behalen.
kos
-
- 46725 berichten
- 8879 stemmen
Een Inge de Bruin die hetzelfde doet in een echt grote wereldwijde sport lijkt me wel even van een andere categorie.
Graaf Machine
-
- 9909 berichten
- 1438 stemmen
Ja, nu heeft Inge de Bruijn ook opeens op vier opeenvolgende OS goud gehaald? Je blijft er dingen bij halen om niet te hoeven erkennen dat de prestatie van Wüst van wereldformaat is. Verder geloof ik deze discussie wel, het denigrerende toontje over schaatsen spat er van alle kanten af. Veel plezier daarmee.
kos
-
- 46725 berichten
- 8879 stemmen
Nee, het is juist denigrerend tegenover echt grote sporters om die hiermee te vergelijken.
eRCee
-
- 13449 berichten
- 1981 stemmen
Ach, bij het zwemmen zijn er zoveel onderdelen dat het voor een topper bijna moeilijk wordt om niet meerdere medailles te winnen.
De grote sporten discussie is een beetje uitgekauwd vind ik persoonlijk. Wust doet niet aan hardlopen en ook niet aan zwemmen. Binnen haar sport is ze een fenomeen.
kos
-
- 46725 berichten
- 8879 stemmen
Exact.
(lol @ eerste opmerking trouwens)
Graaf Machine
-
- 9909 berichten
- 1438 stemmen
Yara van Kerkhof ! Wat een actie, van 4 naar 1 in één klap.
happie
-
- 6254 berichten
- 426 stemmen
Je gaat "een schaatser" niet vergelijken met een fenomeen dat op vier opeenvolgende OS een individuele gouden plak weet te behalen.
Blijft een zinloze discussie. De Bruin, Wüst, Van Moorsel, Schippers en van Grunsen zijn allemaal grote sportsters of de ene nou een wereldwijd grotere sport heeft of niet. Ze hebben allemaal een grote prestatie voor Nederland gebracht dmv medailles winnen.
Lijkt een beetje op de Messi/Ronaldo discussie.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Haha Sjinkie beukt ze gewoon de baan uit
En dan nog misbaar maken ook. Schitterend 
kos
-
- 46725 berichten
- 8879 stemmen
Blijft een zinloze discussie. De Bruin, Wüst, Van Moorsel, Schippers en van Grunsen zijn allemaal grote sportsters of de ene nou een wereldwijd grotere sport heeft of niet. Ze hebben allemaal een grote prestatie voor Nederland gebracht dmv medailles winnen.
Lijkt een beetje op de Messi/Ronaldo discussie.
LIjkt totaal niet op die discussie.
Maar goed ik wacht op de tocht over de grachten als NL korfbalWK wint.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Hmm... als Swings zo dichtbij komt denk ik toch niet dat Patje op het podium komt...
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
BAM Kjeld 
Van Kerkhof is gewoon slim: stijf laatste gaan liggen en laat ze elkaar er maar afknallen.
Graaf Machine
-
- 9909 berichten
- 1438 stemmen
Koen blijft in elk geval Brodka voor. Toch een verbetering in vergelijking met Sotsji.
Graaf Machine
-
- 9909 berichten
- 1438 stemmen
Nog een mooie zilver voor Yara van Kerkhof.
Graaf Machine
-
- 9909 berichten
- 1438 stemmen
Perfecte uitslag. Mijn dag is geslaagd.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Knuis en Proest 
Denis de Verschrikkelijke zet ik er gewoon in gedachten tussen.
Perfecte uitslag. Mijn dag is geslaagd.
Zo heerlijk dit!
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Gaat Wennemars nu dan ook beginnen over de ploegachtervolging? Roest ipv KV?
Teunnis
-
- 769 berichten
- 519 stemmen
Nuis

Verweij 
De wind (in de bergen) 
Dat laatste is wel enorm jammer. Al meerdere wedstrijden zijn hierdoor behoorlijk gedevalueerd (schansspringen, slopestyle en vandaag een bizarre alpine-combi incluis wervelwinden en een onthoofde afdaling).
Graaf Machine
-
- 9909 berichten
- 1438 stemmen
Ja, nog even dit. Dit is nou net zo'n uitslag waarvan je denkt: "Zou Joeskov nou goud hebben gehaald of was Kjeld te sterk vandaag?"
Aan de ene kant was het verschil tussen Kjeld en Roest kleiner dan ooit, maar aan de andere kant was de tijd van Kjeld wel heel sterk, en die van Roest was ook onverwacht goed (voor mij dan), maar toch beduidend minder dan die van Kjeld.
Het zal helaas altijd een vraag blijven of Joeskov goud of zilver had gewonnen, maar dat het één van die twee zou zijn is voor mij vrij zeker. Heel jammer, maar met deze tijd heeft Kjeld toch wel laten zien recht op de gouden plak te hebben. Hij heeft er verdomd hard voor geschaatst.
eRCee
-
- 13449 berichten
- 1981 stemmen
Gaat Wennemars nu dan ook beginnen over de ploegachtervolging? Roest ipv KV?
Haha, je kan ook overdrijven. Jantje Blokhuijs zit op de wip, terecht, maar over Koene Koen bestaat natuurlijk geen discussie.
Jammer dat hij zijn seizoen verkeerd heeft ingedeeld, die Russen snappen er duidelijk weinig van.
Prachtige rit van mijn plaatsgenoot Kjeld Nuis. 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.