- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25174 stemmen
Wat is er in hemelsnaam met Adrian Lewis aan de hand?
Hij is nu geschorst door de PDC omdat hij zichzelf gewoon helemaal verliest tijdens de UK Qualifier in Wigan.
Beelden :
Graaf Machine
-
- 9909 berichten
- 1438 stemmen
Ja inderdaad, het WK zou toch wel moeten nu maar blijft tricky, zie vorig jaar, één koers waar er wat pech mee gemoeid is (of net dan een off day) en iemand anders wint de belangrijkste prijs van het seizoen.
Auw. Verdomme zeg.
eRCee
-
- 13449 berichten
- 1981 stemmen
Apart he. Lijkt toch een enorm winnaarstype die MvP. Als dit maar geen obsessie wordt, maar zo oogde hij niet in de interviews achteraf.
stephan-0115
-
- 1358 berichten
- 2224 stemmen
Cross moet toch echt gaan presteren de laatste 3 UK-Open qualifiers. 3x in de eerste ronde uitgeschakeld dus staat nog niet op een kwalificatieplek (top 96). Toch verrassend en hopelijk presteert hij de komende toernooien wel zodat we hem alsnog gaan zien op de UK Open. Ben er niet echt bang voor maar alsnog.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Wat is er in hemelsnaam met Adrian Lewis aan de hand?
Hij is nu geschorst door de PDC omdat hij zichzelf gewoon helemaal verliest tijdens de UK Qualifier in Wigan.
Beelden : (embed)
Jammer dat je net niet ziet wat er nou gebeurt. Pure frustratie waarschijnlijk omdat hij zo'n belabberd jaar heeft gehad. Maar Lewis raakt wel vaker gepikeerd, ook op grote toernooien. Snel op z'n teentjes getrapt. Letterlijk denk ik hier 
GoodOldJack
-
- 1339 berichten
- 4637 stemmen
Jup moet pijn doen (al is het net iets minder pijnlijk dan het jaar ervoor imo) dit jaar was hij wel duidelijk niet goed genoeg op de dag van het WK, vorig jaar was hij (imo) wel de beste.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
happie
-
- 6254 berichten
- 426 stemmen
Cross moet toch echt gaan presteren de laatste 3 UK-Open qualifiers. 3x in de eerste ronde uitgeschakeld dus staat nog niet op een kwalificatieplek (top 96). Toch verrassend en hopelijk presteert hij de komende toernooien wel zodat we hem alsnog gaan zien op de UK Open. Ben er niet echt bang voor maar alsnog.
Overigens heeft Barney de eerste twee qualifiers ook geen eerste ronde pot gewonnen en de derde deed hij helemaal niet mee.
Cross is inderdaad wel bizar ja. Hij heeft na de WK finale 1 wedstrijd gewonnen (Masters van White) en MvG al 23. Hoewel Cadby en Hughes kan je met een minder scherpe vorm wel verliezen als Cross zijnde. Die 3de qualifier was schandaliger.
stephan-0115
-
- 1358 berichten
- 2224 stemmen
Naja, van Suljovic kun je verliezen op de Masters. Van MVG in de Premier League verliezen is ook helemaal geen schande. Cadby is echt een supertalent, dus daarvan verliezen is ook geen schande. Maar deze week moet hij het wel echt gewoon laten zien, anders krijg je al snel het etiket eendagsvlieg opgeplakt.
mjk87 (moderator films)
-
- 14602 berichten
- 4557 stemmen
Als Nadal niet in Acapulco speelt/wint is Federer de nummer 1. Maar die positie zal die weer verliezen als hij Indian Wells/Miami niet beiden pakt.
Volgende week misschien al de nummer 1, halve finale is voldoende: https://www.ad.nl/tennis/roger-federer-doet-mee-aan-tennistoernooi-rotterdam~a181fef0/
Graaf Machine
-
- 9909 berichten
- 1438 stemmen
Ja, mooi succes voor 1-malig Grand Slam winner Krajicek. Hij heeft de 20-malige grootheid binnengehengeld. Geweldig natuurlijk. Mooi voor de uitstraling van Rotterdam.
Teunnis
-
- 769 berichten
- 519 stemmen
Wie durft zich aan OS-voorspellingen te wagen?
Ik doe alvast de aftrap.
3.000 meter vrouwen: Een interessante afstand bij de vrouwen. Ik voorspel een wisseling van de wacht met een ontketende Antoinette de Jong. Sáblíková is zich lekker aan het indekken ("twee maanden niet getraind"), dus die gaat ook gewoon goed zijn. Ik hoop ook enorm dat Pechstein geen medaille pakt.
1. De Jong
2. Sáblíková
3. Wüst
5.000 meter mannen: Ik vrees dat Bloemen teleur gaat stellen. De winnaar staat in ieder geval al vast: dezelfde als de vorige twee Spelen. Strijd om de podiumplekken wordt wel spannend, met ook Blokhuijsen en Tumolero als kandidaten.
1. Kramer
2. Pedersen
3. Bloemen
1.500 meter vrouwen: Eerste van vier gouden medailles voor Japan. Daarachter komen de drie Nederlandse vrouwen. Als Leenstra hier niet minstens brons haalt ga ik de rest van die dag huilen in een hoekje.
1. Takagi
2. Wüst
3. Leenstra
1.500 meter mannen: Het (waarschijnlijke) ontbreken van de Yuskov is een groot gemis, maar een kans voor Nuis om de ster van deze OS te worden. Al denk ik dat hij het ook in zich heeft om Yuskov op het moment suprême te verslaan.
1. Nuis
2. Verweij
3. Pedersen
1.000 meter vrouwen: De leukste afstand bij de vrouwen, al denk ik dat de winnaar een vrij grote voorsprong gaat hebben. Maar zowel Bergsma als Ter Mors zouden uit de slof kunnen schieten en iets mindere race van Kodaira geeft kansen voor Takagi, Herzog, Leenstra en misschien nog meer.
1. Kodaira
2. Ter Mors
3. Takagi
10.000 meter mannen: Hier moet het gebeuren. Het laatste hoofdstuk van de best bekeken aflevering Andere Tijden Sport (ergens in 2038). Het scenario ligt al klaar, met belangrijke bijrollen voor Bloemen en Bergsma in dit hoofdstuk.
1. Kramer
2. Bergsma
3. Bloemen
5.000 meter vrouwen: Minst boeiende (individuele) afstand. En dikke kans op een medaille voor Pechstein. Hopen op Visser en Blondin.
1. Sáblíková
2. Pechstein
3. Visser
500 meter vrouwen: Kodaira
Het zal niet spannend zijn wie dit wint, wel of er onder de 37 seconden gereden gaat worden. Ik denk het wel.
1. Kodaira
2. Lee
3. Herzog
500 meter mannen: Als het december was had ik Sinterklaas om een gouden medaille van Smeekens gevraagd. Dat gaat niet gebeuren. Wel verwacht ik Nederlands goud. Poutela en Ihle zou ik brons veel meer gunnen dan Lorentzen.
1. Mulder
2. Verbij
3. Lorentzen
Ploegenachtervolging vrouwen: Tsja.
1. Japan
2. Nederland
3. Zuid-Kora
Ploegenachtervolging mannen: Tsja.
1. Nederland
2. Noorwegen
3. Zuid-Korea
1.000 meter mannen: Wat voor laaglandrecord gaat Nuis hier rijden en hoe lang gaat dat record stand houden? Scherp en lang vermoed ik. Verbij zal de enige zijn die nog enigszins in de buurt komt.
1. Nuis
2. Verbij
3. Lorentzen
massastart vrouwen: Pff... zoiets?
1. Kim
2. Lollobrigida
3. Bergsma
massastart mannen: Pff... zoiets?
1. Lee
2. Mantia
3. Verweij
Verder kijk ik uit naar alpineskiën, biatlon, curling en shorttrack. Maar daar heb ik te weinig verstand van om echt goede gokjes te wagen. Ik denk wel dat Knegt één keer goud haalt (vermoedelijk 1.500 meter) en dat beide relayploegen een medaille (maar geen goud) pakken. Laten we voorzichtig inschatten op twee keer brons.
Dat brengt de volgende score voor Nederland op de medaillespiegel: 8-7-6. Waarschijnlijk ben ik té optimistisch.
En ik vermoed dat Noorwegen flink gaat huishouden in veel disciplines (met name biatlon en langlaufen) en bovenaan eindigt op de medaillespiegel (net boven Duitsland).
eRCee
-
- 13449 berichten
- 1981 stemmen
Niet veel op af te dingen denk ik (inclusief het huilen als Leenstra niet op het podium komt). Bij de 1500 mannen hoop ik openlijk om Verweij, maar geef Nuis wel iets betere kans. 500 meter mannen waag ik te betwijfelen dat dit weer naar een Nederlander gaat. Lorentzen zou wel leuk zijn.
kos
-
- 46725 berichten
- 8879 stemmen
Heb behoorlijk zin in de Olympische Spelen maar dat hele schaatsgeneuzel kan me gestolen worden.
Helaas zal daar wel weer veruit de meeste aandacht naar uitgaan (alleen in Nederland dan).
Maar skieen (met name afdaling maar ook super G) en Iijshockey zijn natuurlijk oneindig veel interessanter en leuker om te zien.
Eigenlijk is zelfs biatlon nog leuker dan schaatsen.
Maar qua predictions. Mikaela Schiffrin, Lindsay Vonn, Marcel Hirscher, Svindal, en ijshockey overal Canadezen uiteraard.
eRCee
-
- 13449 berichten
- 1981 stemmen
Biathlon op de spelen is inderdaad tof om te kijken. Skiën vind ik dan weer niet zo boeiend en bij ijshockey kan je de puk 90% van de tijd niet zien.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Deze hele Spelen draaien natuurlijk maar om 1 ding, en dat is Sven's 10K. Al het andere is bijprogramma.
Maar daarom niet per se minder smakelijk! Ik zal morgen ook nog ff een voorspelling plaatsen...
Graaf Machine
-
- 9909 berichten
- 1438 stemmen
Sorry voor het knippen, maar het was wel heel veel tekst om te herhalen.
21 medailles is heel veel. We hebben slechts twee keer meer dan 10 medailles gehaald. 11 in Nagano, en 24 in Sotsji. We moeten onszelf niet overschatten. Ik vind de 15 medailles die Bijl vandaag als doel stelde een reëel aantal. Ook Nederlandse schaatsers kunnen wel eens tegenvallen op Spelen.
Nou ja, we hebben altijd nog Sjinkie Knegt om als Joker in te zetten, als het om medailles gaat.
Van de overige sporters verwacht ik niets, en is elk Olympisch Diploma (plek bij de beste zes, meen ik) al een opsteker.
Roel-
-
- 1978 berichten
- 584 stemmen
Volgende week misschien al de nummer 1, halve finale is voldoende: https://www.ad.nl/tennis/roger-federer-doet-mee-aan-tennistoernooi-rotterdam~a181fef0/
Ik zag het inderdaad op de nos voorbij komen! Het zou een machtig mooie prestatie zijn als het hem lukt. Maar daarna heeft hij wel heel veel punten te verdedigen in Miami in IW. Al moet Nadal meer dan 4000p zien te snoepen in het gravelseizoen. Kortom, het is een spannende strijd!
mjk87 (moderator films)
-
- 14602 berichten
- 4557 stemmen
Ik was helemaal in de veronderstelling dat zaterdag de mannen 5k al was, zoals voorgaande Spelen. Zijn nu ineens de vrouwen eerst.
Graaf Machine
-
- 9909 berichten
- 1438 stemmen
Dames gaan voor. Dat is me als kind al geleerd.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Prima potje hoor van Smith tegen Gurney.
happie
-
- 6254 berichten
- 426 stemmen
Dit gaat nog lang blijven hangen met Cross zo.
Wright laat dan tegen MvG wel iets beters zien dan tegen Price vorige week. Netjes.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Wat maakt Barney het zich weer onnodig moeilijk. Maar wel een nette 7-5 winst.
Teunnis
-
- 769 berichten
- 519 stemmen
Ik was helemaal in de veronderstelling dat zaterdag de mannen 5k al was, zoals voorgaande Spelen. Zijn nu ineens de vrouwen eerst.
Ik vind het sowieso maar een raar programma. De vrouwen werken in vijf dagen alle middellange afstanden af. Bij de mannen ongeveer hetzelfde programma, maar is de 1.000 meter verplaatst naar verderop.
Nu is het bij de vrouwen 3.000-1.500-1.000-5.000-500, erg onlogisch. Ik zou juist de 5.000 en 500 meter middenin plannen om de middenafstanden te scheiden, zoiets als 3.000-500-1.500-5.000-1.000. Dan heb je hooguit een enkeling die de 1.500 en 5.000 allebei gaat doen.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Misschien heeft dat te maken met die perfide nieuwe onderdelen als achtervolging en sprint? Daar zijn de middenlange afstandrijders over het algemeen nogal actief in, en die komen aan het eind van het program.
Shani Davis niet bij openingsceremonie na rel rond vlagdrager - Olympische Winterspelen 2018 | NOS
Geen OS is compleet zonder een rel rond Shani 
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Dames
500 1. Lee 2. Kodaira 3. Go
Ik ga hier voor een sensatie met Sang-Hwa Lee die topfavoriet Kodaira terugwijst.
1000 1. Kodaira 2. Richardson 3. Takagi
Hier dan de revanche voor Kodaira, de Nederlanders gaan op de korte afstanden geen potten breken.
1500 1. Takagi 2. Wüst 3. Richardson
Teunnis en eRCee mogen gaan huilen: geen Mooie Marrit op het podium want Ireen gaat toch weer pieken deze OS.
3000 1. Wust 2. Takagi 3. Blondin
Deze gaat ze namelijk gewoon meteen op dag 1 winnen. Iedereen heeft het over De Jong, maar die vind ik mentaal altijd wat zwakker overkomen.
5000 1. Sablikova 2. Visser 3. Pechstein
Esmeetje
hoeft allen de onvermijdelijke Spicht voor zich te laten. Claudia Sonnenschein op haar 71e nog met een plak, waarom niet.
Heren
500 1. Lorentzen 2. Mulder 3. Ihle
Eindelijk weer eens Noors succes in de edele schaatssport. Ronald kan net zijn broer niet opvolgen.
1000 1. Nuis 2. Lorentzen 3. Verbij
Verbij is natuurlijk wel een groot vraagteken met zijn blessure, maar afijn. Kjeld gaat vlammen!
1500 1. Nuis 2. Verweij 3. Mantia
Ik zit nog te dubben over een boycot. Verschrikkelijk dat Denis er niet bij is. Kjeld gaat vlammen deel 2!
5000 1. Kramer 2. Pedersen 3. Bloemen
Deze wint Sven op z'n slofjes. Dat zal een goed gevoel geven voorrrr
10000 1. Kramer 2. Bloemen 3. Bergsma
De afstand der afstanden, de dag der dagen. Hier zal het moeten gebeuren...
In ploegachtervolging en massastart ga ik maar uit van 1-1-1, dan wordt het voor teamNL: 6-5-3 plus nog 2 medailles in het shorttrack maakt 16 in totaal. Dat zou al erg goed zijn.
Graaf Machine
-
- 9909 berichten
- 1438 stemmen
Mijn top 5 voor de Spelen:
1. Goud voor Kramer op de 10 kilometer.
2. Goud bij het schaatsen voor een Noor.
3. Een medaille voor Shani Davis en/of Claudia Pechstein.
4. Goud voor Sjinkie Knegt.
5. Geen medaille voor die ene vent. (Tenzij het zilver is, op 1/1000ste seconde van het goud verwijderd.)
gauke
-
- 9852 berichten
- 13069 stemmen
Over die arme, onschuldige Joeskov:
Zijn naam blijkt voor te komen in de dagboeken van klokkenluider Grigori Rodtskenkov, het voormalig hoofd van het dopinglaboratorium in Sotsji: "ik heb vandaag naar de 5000 meter gekeken. Sven Kramer won, in een olympisch record van 6.10.76. Onze Skobrev en Joeskov bleven mijlenver achter. Heeft Joeskov dan helemaal geen profijt gehad van de Duchess cocktail (een cocktail van verboden middelen) die hij van me heeft gehad?"
Een wolf in schaapskleren noemen we dat!
gauke
-
- 9852 berichten
- 13069 stemmen
Ik vond het een mooie opening in Pyeongchang, vol technische hoogstandjes.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.