• 16.103 nieuwsartikelen
  • 179.418 films
  • 12.314 series
  • 34.168 seizoenen
  • 650.143 acteurs
  • 199.406 gebruikers
  • 9.400.866 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

Federer The Great.

mjk87 (moderator films)

• 14602 berichten
  • 4557 stemmen

Roel- schreef:

Als Nadal niet in Acapulco speelt/wint is Federer de nummer 1. Maar die positie zal die weer verliezen als hij Indian Wells/Miami niet beiden pakt..

Ah kijk, ik dacht dat Indian Wells/Miami de eerstvolgende toernooien voor beide waren. Miami heeft vriend Nadal ook nog wel wat te verliezen, Indian Wells weinig.

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

eRCee schreef:

Tis natuurlijk mooi, maar ik had bij aanvang van het toernooi eigenlijk niks anders verwacht. Misschien daarom.

Ja, maar dat is toch eigenlijk van de gekke. Jarenlang is Federer wel goed, maar niet meer goed genoeg, en hatseflats, daar istie weer. Wat een legende.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Roger is een gigantische baas en daarnaast ook nog eens de meest sympathieke topsporter die er is, dus het is hem nog enorm gegund ook. 20 titels, niet normaal.

eRCee

• 13450 berichten
  • 1981 stemmen

Graaf Machine schreef:

Ja, maar dat is toch eigenlijk van de gekke. Jarenlang is Federer wel goed, maar niet meer goed genoeg, en hatseflats, daar istie weer. Wat een legende.

Maar dat is de ommekeer die vorig jaar plaatsvond. Toen was er wel veel aandacht voor hier, volgens mij. Deze tweede jeugd maakt Federer inderdaad wel de grootste, vooral ook omdat hij Nadal in de finale vorig jaar versloeg.

De sympathiekste lijkt me eerder Sifan Hassan, Churandy Martina mag ook, of heel veel anderen die ook sympathiek zijn (de misser in de toespraak van de Wimbledon-finale tegen Roddick zal ik niet snel vergeten).

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

Ik vind Hilbert van der Duim wel sympathiek, maar of dat belangrijk is.....?

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

eRCee schreef:

(quote)

Maar dat is de ommekeer die vorig jaar plaatsvond. Toen was er wel veel aandacht voor hier, volgens mij. Deze tweede jeugd maakt Federer inderdaad wel de grootste, vooral ook omdat hij Nadal in de finale vorig jaar versloeg.

Maar hij zet het gewoon door, alsof hij nooit minder geweest is. OK, op je oude dag nog een titel pakken is geweldig, maar nu al weer de derde. Hoeveel toptennissers zouden geweldig blij zijn met drie grandslam titels in hun carriere?

IH88

• 9763 berichten
  • 3190 stemmen

Als ik Federer was zou ik wel weer het gravel seizoen overslaan. Lekker rustig trainen en je helemaal richten op Wimbledon. Net zoals vorig jaar. Het ziet er soms nonchalant uit bij Federer, maar hij heeft zoveel wapens en als tegenstander weet je eigenlijk nooit wat er nu weer komt. Eén van de grootste sporters ooit, en sowieso de beste en meest veelzijdige tennisser in de geschiedenis (en toekomst) van de sport.

mjk87 (moderator films)

• 14602 berichten
  • 4557 stemmen

Mooi feitje dat opduikt, dit was de 200e Grand Slam in de Open Era. Federer wint exact 10%.

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

Dat klinkt dan wel weer als weinig. slechts tien procent. .

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

Barney !!!

happie

• 6254 berichten
  • 426 stemmen

keurig en indrukwekkende zege van Barney. Suljovic knalt Cross eruit.

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

Jammer, na 33 jaar bijna een nieuwe Nederlandse winnaar van Hoogovens, maar de recent veranderde regels hielden dat tegen.

Felicitaties voor de Viking.

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

Ben echt strontchagerijnig van die zonodig vernieuwde regels van TATA. Anders was Giri gewoon gedeeld winnaar, zoals zovelen voor hem. Nu is het weer niets.

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2224 stemmen

Echt doodzonde dat Suljovic van Cross gewonnen heeft. Had me verheugd op een clash tussen Barney en Cross. Hoewel ik Suljovic een uiterst sympathieke vent vind en hem het ook wel gun, het tempo komt er nooit echt in.

happie

• 6254 berichten
  • 426 stemmen

Zo zo Barney is scherp aan het begin.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Hoop dat Barney ook wint. Is ieder geval goed bezig.

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

Geweldig, Giri wint TATA Chess. Samen met de wereldkampioen Carlsen. Was ik gisteren nog very not amused dat het toernooi werd beslist in twee snelschaakpotjes, heb ik nu geleerd dat die potjes alleen gingen om wie de, waarschijnlijk oerlelijke, beker mee mag nemen.

Het regelement is duidelijk:

"In case there are more winners in the Tata Steel Masters, a tiebreak will decide about the player who will win the Trophy. Money prizes will be shared.".

Dus zijn er gewoon twee winnaars (more winners), Giri en Carlsen.

Wat een geweldig nieuws, al zal dat hier op MM niet zo beleefd worden als bij mij thuis.

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

Of, zoals Hans Ree het terecht schrijft in NRC:

"De tiebreak is een recent snufje dat nog nooit aan de orde was gekomen in Wijk aan Zee. Vroeger, in minder ruwe tijden waarin er nog niet om één winnaar werd geschreeuwd, zouden Carlsen en Giri samen tot winnaar zijn uitgeroepen. En dan zou Giri in het gouden boek van het mooiste toernooi van de wereld zijn bijgeschreven als een van de Nederlandse toernooiwinnaars, na Max Euwe, Hans Bouwmeester, Jan Hein Donner, Gennadi Sosonko en Jan Timman."

gauke

• 9852 berichten
  • 13069 stemmen

Poetin noemt klokkenluider 'rotzak' en wil hem achter tralies | NOS

Het wordt tijd dat dit heerschap zelf achter de tralies verdwijnt!

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Leuk, de PL of darts begint vanavond weer. Tof toernooi.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Heerlijk om nu volledig onpartijdig te kunnen kijken. Wellicht dat ik het dan weer leuk ga vinden.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Anderson

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Madhouse.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Barney een laat puntje en van Gerwen sloopt Cross tot op het bot. Die laat effe zien wie echt de beste is, haha. Maar Cross won de belangrijkste ontmoeting.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Bewijst eens te meer dat Van Gerwen het op het WK heeft laten liggen. Die is in topvorm mijlen beter dan Cross. Maar ja.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

AHWA schreef:

Bewijst eens te meer dat Van Gerwen het op het WK heeft laten liggen. Die is in topvorm mijlen beter dan Cross. Maar ja.

6 matchdarts waren het hé...blijft zonde. Natuurlijk is van Gerwen nog altijd de beste darter ter wereld.

Van Gerwen is sowieso oppermachtig in het format van snelle, korte potjes. In de lange slopende duels zoals op het WK zijn er meer spelers die hem partij kunnen bieden, zoals Cross. Of van Barneveld.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Je moet op het juiste moment kunnen pieken inderdaad, en waar spelers als Barneveld, Anderson en afgelopen jaar dus ook Cross juist op het WK piekten, had van Gerwen toen een iets minder toernooi. Die turbo ontbrak, dan loopt hij in 2 sets weg van je en haal je hem niet meer in. Hij kon ze nu niet afschudden, en dan wordt ook hij natuurlijk zenuwachtig. Maar klopt wat je zegt, in de kleine partijen kan hij belachelijke gemiddelden gooien. En hij is na die verloren halve finale natuurlijk getergd. De rest moet weer op gang komen. Anderson en Barneveld waren gisteren niet bijster goed.

Vooral Whitlock heeft me gisteren verrast, maar dat is ook een van de weinigen die je het echt gunt ook.

happie

• 6254 berichten
  • 426 stemmen

Cross heeft niet alleen op het WK gepiekt afgelopen seizoen. Hij was vorig jaar de beste speler op de vloer en de tweede helft van het jaar was hij ook erg sterk. Die wedstrijd, die Cross won op het WK was uitstekend, omdat hij in zijn eigen sets goed bij kon blijven. Vooral in de sets van MvG was MvG oppermachtig en in de sets van Cross viel hij juist tegen. MvG gaat het seizoen gewoon weer domineren.

Whitlock - Suljovic was wel een leuke partij, maar die partij van Wright vs. Price.... man man wat een armoe was dat.

Vandaag beginnen ook weer de vloertoernooien met de UK open qualifiers. Ben benieuwd naar Danny Noppert, die op de Q-school een tourcard heeft weten te bemachtigen. De enige BDO speler, die dat dit jaar gelukt is. Spelers als O'Shea, Fitton, Hughes, Menzies en Smith hebben dit jaar ook geprobeerd, maar dat is mislukt. Ook Winstanley en Lloyd maakten hun rentree, maar die slaagden ook niet.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Smeekens draagt vlag bij openingsceremonie in Pyeongchang - Olympische Winterspelen 2018 | NOS

Gelukkig ditmaal een logische keuze als vlagdrager, die verschrikkelijke Maurits Hendriks had er altijd een handje van om zijn politieke keuze hierin door te drammen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.