- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

Graaf Machine
-
- 7273 berichten
- 958 stemmen
Laatste nieuws is dat alles goed gaat met Van Hooydonck. Nou ja, goed gaan is in dit geval natuurlijk relatief maar levensgevaar en levensveranderdende omstandigheden zijn gelukkig buiten de deur momenteel.

Fisico (moderator films)
-
- 7075 berichten
- 4199 stemmen
Uiteraard is zijn algemeen herstel het allerbelangrijkste en misschien wat voorbarig, maar ik hoop dat dit zijn verdere carrière niet in het gedrang brengt. Het is vrij ontrustwekkend dat dit gebeurt bij een jonge gezonde (sport)man.

Splinters
-
- 1738 berichten
- 1189 stemmen
Vooropgesteld, ik ben geen arts. Desalniettemin begint het op te vallen dat veel topsporters met hartproblemen kampen. Het mag wel eens worden uitgezocht waar dit vandaan komt. Onderstaand het zoveelste voorbeeld:

Graaf Machine
-
- 7273 berichten
- 958 stemmen
Zo, bam, daar is niets meer te halen voor andere ploegen. Maar hoe Jumbo de koek gaat verdelen is nog wel spannend. Iedereen wil natuurlijk dat Kuss de Rode Trui mee neemt in de koffer, maar behalve Iedereen is daar ook nog Roglic, en die is ook niet vies van een truitje meer of minder. Acht seconden, dat is heel weinig. Ik hoop Kuss, maar kan ook vatten dat Roglic anders hoopt.

Graaf Machine
-
- 7273 berichten
- 958 stemmen
Vingegaard doet uitspraak: Vingegaard doet opmerkelijke uitspraak: 'Ik hoop dat Kuss de Vuelta wint' | Wielrennen | NU.nl Kijk, daar kunnen de volgers iets mee. Nu is het in elk geval iets duidelijker.

Arnie
-
- 1068 berichten
- 1810 stemmen
Pfff geen woord op Sporza over Evenepoel die hier toch echt door de mand valt. Niks geen offday die eerste keer, zoveel is duidelijk, en dan nu geen enkele analyse van De Cauwer en co wanneer hij erdoorheen zakt op de Angliru? Dit is gewoon onprofessioneel.

Fisico (moderator films)
-
- 7075 berichten
- 4199 stemmen
Pfff geen woord op Sporza over Evenepoel die hier toch echt door de mand valt. Niks geen offday die eerste keer, zoveel is duidelijk, en dan nu geen enkele analyse van De Cauwer en co wanneer hij erdoorheen zakt op de Angliru? Dit is gewoon onprofessioneel.
De laatste dagen is er meer en meer kritiek en verbazing op de steeds ongecontroleerde aanvallen van Evenepoel. Daags na de zege was hij weer op pad en gisteren opnieuw op 80 km van de meet. Het doet vele wenkbrauwen fronsen bij professionals met kennis van zaken als Johan Bruyneel.
De druk op de ploeg neemt ook zo toe. Is QS wel in staat een kopman te leiden in een grote ronde? Zeker als het een erg onstuimige Evenepoel is? Je hebt dan enerzijds het team van renners die al dan niet voldoende is uitgebouwd, je hebt ook de omkadering. Kan bvb Klaas Lodewijckx wel voldoende inschatten als teammanager welke specifieke situaties er zijn voor een kopman (en ploeg) in een grote ronde? Dat hij de Vuelta al eens won lijkt me overigens een kop-in-het-zand argument.
In het begin van de Vuelta was Remco er ook al pissed over toen hij niet wist dat er nog een renner voorop reed. Hij verwees toen naar Lodewijckx, "Klaas makker, gij moet dat zeggen hé" ...

Graaf Machine
-
- 7273 berichten
- 958 stemmen
Ik begin wel een liefhebber te worden van Evenepoel. Tien keer liever dit soort sporters dan die ideale schoonzonen als Vingegaard en Roglic.

Fisico (moderator films)
-
- 7075 berichten
- 4199 stemmen
In Het Nieuwsblad loopt momenteel volgende poll/discussie:
Wat mij betreft mag iedereen elkaar aanvallen zolang het podium niet in het gevaar komt. Wat zijn we ermee als ze bij elkaar moeten blijven en niemand aanvalt? De beste zal winnen en het is aan Kuss om te volgen of overeind te blijven. Ze hebben alledrie het recht om aan te vallen, denk ik. Gaan jagen op één van de drie met andere renners in het wiel is dan weer wat anders (hoewel dit voor het podium weinig gevaar oplevert).
Kuss moet natuurlijk niet meer knechten, dat is evident.

Fisico (moderator films)
-
- 7075 berichten
- 4199 stemmen
Ik begin wel een liefhebber te worden van Evenepoel. Tien keer liever dit soort sporters dan die ideale schoonzonen als Vingegaard en Roglic.
Het valt ook meer en meer op dat Evenepoel best geliefd is in het peloton. Dat heeft te maken met zijn guitige extraverte joviale stijl. Toevallig op training met Sivakov, een grapje met Rui Costa, de drinkbus van Bardet, de bewondering van Thomas en ga zo maar door.
En zoals ik al eerder zei: ook intern binnen de eigen équipe in de ruime zin.

Graaf Machine
-
- 7273 berichten
- 958 stemmen
Ja, dat is lastig altijd. Als de prijzen verdeelt moeten worden tussen leden van dezelfde club. Dan gaat de mens achter de sporter naar voren komen. Wie gunt wie wat.
Voor de goede sfeer moet natuurlijk Kuss winnen, maar dat moet hij dan wel nog kunnen ook, en als er een strijd tussen Roglic en Vingegaard komt, dan maar Vingegaard. Die moet nog langer mee terwijl het einde van de carrière van Roglic wel in zicht komt.

Graaf Machine
-
- 7273 berichten
- 958 stemmen
Het valt ook meer en meer op dat Evenepoel best geliefd is in het peloton. Dat heeft te maken met zijn guitige extraverte joviale stijl. Toevallig op training met Sivakov, een grapje met Rui Costa, de drinkbus van Bardet, de bewondering van Thomas en ga zo maar door.
En zoals ik al eerder zei: ook intern binnen de eigen équipe in de ruime zin.
Nog niet zo lang geleden, eerder weken dan maanden, viel het me op dat Remco actief opkwam voor de veiligheid van de renners. Ik weet niet meer precies hoe en wat, maar het deed me goed te zien dat er weer een "baas" is in het peloton, die voor de belangen van datzelfde peloton zijn nek durft uit te steken.

Fisico (moderator films)
-
- 7075 berichten
- 4199 stemmen
Misschien bij Mäder in die rit in de Ronde Van Zwitserland? Uiteraard ook de TTT of die geneutraliseerde bergrit met wat modder waar Kämna won?

Graaf Machine
-
- 7273 berichten
- 958 stemmen
Haha, en Remco gewoon weer een ritzege. Heerlijke gozer vind ik dat. Gewoon lekker fietsen, niets aantrekken van Jan en Alleman.

Graaf Machine
-
- 7273 berichten
- 958 stemmen
Stroomstoring tijdens een schaaktoernooi in China. Niks niet klagen, gewoon kaarsjes aan en verder strijden.

Graaf Machine
-
- 7273 berichten
- 958 stemmen
Gedoe allemaal, sorry voor de mensen die een plusje gaven, maar er ging hier bij mij iets niet helemaal goed.

Graaf Machine
-
- 7273 berichten
- 958 stemmen
Wat ik eigenlijk wilde zeggen is dat ik deze foto niet geloof. De compositie is te fraai, de belichting te perfect. Ik weet wel een klein beetje iets van fotograferen, en dit kan gewoon niet echt zijn. Maar ik weet ook wel iets van schaken, en dit is een prachtig beeld. En ook niet echt. Schakers zijn geen vrienden, schakers vechten elkaar net zo hard de keet uit als dat andere sporters dat doen. Gewoon knallen, en de opposant wegspelen. Maakt verder niet uit of het Bobby Fischer, Jannes van der Wal of Peter Timofeeff is. Gewoon wegschoppen, klaar en over. Nou ja, tot zover. Was wel leuk even te kletsen.

Graaf Machine
-
- 7273 berichten
- 958 stemmen
Ging weer lekker daar vandaag in Spanje.

eRCee (moderator films)
-
- 13159 berichten
- 1873 stemmen
Heel mooi dat Kuss de zege wordt gegund door zijn ploeggenoten. Waarbij hij zelf natuurlijk ook gewoon fantastisch rijdt. Jumbo verdeelt het mooi: ritzeges en een podiumplek voor iedereen en een meesterknecht die de eindoverwinning mag opstrijken.

happie
-
- 5853 berichten
- 426 stemmen
Mooi moment gisteren ook, dat hij op een gegeven moment aan kop aan het sleuren was na een aanval van Ayuso en Vingegaard iets riep en hij gelijk zijn benen stil riep, zodat Vingegaard op kop kon rijden voor Kuss.

stephan-0115
-
- 1264 berichten
- 1736 stemmen
Misschien ben ik de enige, maar ik ben Jumbo-Visma inmiddels spuugzat. Het wielrennen wordt er gewoon niet leuker op zo, want vaak is het controle troef. Treintje voorop, tempo hoog leggen, tijd pakken vroeg in de ronde en daarna controleren. Zoals al wel vaker gezegd is het gewoon een verbeterde troef van het destijds verguisde Sky. Mega knap, maar deze dominantie moet echt niet te lang duren. Ik begin wel een beetje op de grote rondes af te knappen zo.

eRCee (moderator films)
-
- 13159 berichten
- 1873 stemmen
Deze Vuelta is natuurlijk een beetje gek, maar dat komt omdat de drie Jumbo mannen beter zijn dan de zwakke concurrentie. Treintje rijden door de knechten totdat er nog maar een handvol concurrenten over is (de US Postal en Sky tactiek) zie ik hier en ook in de Giro niet. In de Tour wel. Verder toch regelmatig aanvallen van oa Vingegaard, maar als niemand kan volgen wordt het al snel saai.

Fisico (moderator films)
-
- 7075 berichten
- 4199 stemmen
Mja, er is maar 1 ploeg die hiermee kan wedijveren en dat is UAE, maar dan ook louter aanklampen. Een Pogi op niveau (of in vorm) kan dit wel doorbreken, maar dat is geen garantie op succes.
Ik vrees er zelfs voor dat Jumbo de komende jaren niet zal verzwakken. De minder dominante renners verkassen en worden vervangen door een Jorgensen of Tulett. Heel doelgericht allemaal.
Sky inderdaad of de eerdere voorloper US Postal / Discovery onder Armstrong. Alleen was Armstrong The Boss waardoor luxeknechten als Heras, Hamilton of Landis niet in de positie kwamen als Kuss vandaag en dus weg gingen.

Graaf Machine
-
- 7273 berichten
- 958 stemmen
Dit is gewoon effe leuk om mee te maken, maar gaat vanzelf weer over. Over enige jaren kan je als JV-liefhebber terugkijken op een leuke periode. Sowieso wordt het terugkijken, want de J stopt met sponsoren. Is dáár eigenlijk al wat nieuws over te melden? De ploeg rijdt zich toch enorm in de kijker, er zal toch een Europees bedrijf zijn dat daar wel mee aan de haal wil gaan. De Nederlandse markt zijn ze al lang ontstegen.

happie
-
- 5853 berichten
- 426 stemmen
Froome had de zege ook niet aan knecht gegund in dezelfde situatie.
Bahrein had nog het indrukwekkendste treintje op de Angliru, want zoveel als zij eraf reden, dat is Jumbo deze Vuelta nog niet gelukt.
Na deze gasten hebben ze met Staune-Mittet een groot talent, die ook een goede klassementsrenner kan worden. Is natuurlijk ook wel afwachten.

Fisico (moderator films)
-
- 7075 berichten
- 4199 stemmen
Uiteraard is zijn algemeen herstel het allerbelangrijkste en misschien wat voorbarig, maar ik hoop dat dit zijn verdere carrière niet in het gedrang brengt. Het is vrij ontrustwekkend dat dit gebeurt bij een jonge gezonde (sport)man.
Wat dus gevreesd werd, is nu bewaarheid. Nathan dient te stoppen met koersen

Graaf Machine
-
- 7273 berichten
- 958 stemmen
Dat kan wel eens heel mooi uitpakken voor Nathan. Jammer voor zijn sportambities, maar veel zat er ook niet in hoor. Nu kan hij, met de opgedane ervaring, het netwerk en de gunfactor gewoon aan een mooie maatschappelijke carrière werken.

stephan-0115
-
- 1264 berichten
- 1736 stemmen
Sorry hoor, maar hoe kun je dit nu zeggen? Vind dit echt té respectloos voor woorden.

Graaf Machine
-
- 7273 berichten
- 958 stemmen
Sorry hoor, maar hoe kun je dit nu zeggen? Vind dit echt té respectloos voor woorden.
Het was eigenlijk helemaal niet respectloos bedoelt. Misschien je eigen interpretatie niet verwarren met dat wat er daadwerkelijk staat. Er staat zeker niet dat ik hem hartproblemen gun en blij ben dat hij ophoepeld uit het peloton, want beide zou onzin zijn als ik dat beweer.
Maar ik beweer wel dat het vreselijkste niet is dat hij moet stoppen met zijn wielrencarrière, want dat is sowieso een bonus die je alleen krijgt bij een uitzonderlijk sterk en gezond lichaam. Het beroerde is dat hij hartproblemen heeft waar bijtijds, maar eigenlijk al te laat, door de medici achter gekomen is. Hij leeft nog, net als vele anderen die niet fietsen voor hun brood. Had Nathan dat ongeluk niet gehad, twee weken geleden, dan had hij misschien volgend jaar niet meer geleefd. Want die hartproblemen waren er dan nog steeds geweest.
Nu is hij nog jong, krachtig, en na de teleurstelling kan hij zijn energie en focus (want die heb je beide als je topsporter bent) op andere doelen richten.

Fisico (moderator films)
-
- 7075 berichten
- 4199 stemmen
Alessio Van Hooydonck vervoegt het gezin van Nathan en Alicia. Wat een rollercoaster van tragedie en opperste geluk voor hen afgelopen week!

IH88
-
- 8441 berichten
- 3039 stemmen
Dit is gewoon effe leuk om mee te maken, maar gaat vanzelf weer over. Over enige jaren kan je als JV-liefhebber terugkijken op een leuke periode. Sowieso wordt het terugkijken, want de J stopt met sponsoren. Is dáár eigenlijk al wat nieuws over te melden? De ploeg rijdt zich toch enorm in de kijker, er zal toch een Europees bedrijf zijn dat daar wel mee aan de haal wil gaan. De Nederlandse markt zijn ze al lang ontstegen.
Fusie JV en Quick-Step. Hoe moet ik dit voor me zien? Vingegaard, Roglic en Evenpoel in één team. Meer een overname dan een fusie als ik het zo hoor.
Maar om je vraag te beantwoorden. Sponsoring valt wel tegen in het wielrennen hoor. https://www.ad.nl/wielrennen/waarom-zelfs-het-extreem-succesvolle-jumbo-visma-niet-zomaar-een-nieuwe-sponsor-gevonden-heeft~a16fa8cd/

Graaf Machine
-
- 7273 berichten
- 958 stemmen
Roglic verlaat Jumbo:
Primoz Roglic verlaat wielerploeg Jumbo-Visma na acht succesvolle jaren | Wielrennen | NU.nl
Ik had tijdens de Vuelta al het idee dat Roglic minder tevreden was met het geven van de zege aan Kuss dan dat Vingegard dat was. Maar dat is nu achteraf gepraat dus geen waarde.
Hopelijk nog een paar goede seizoenen voor Roglic, een zeer trouwe en goede renner. Jumbo Visma mag hem zeker dankbaar zijn.

SergioMalick
-
- 930 berichten
- 1568 stemmen
Lijkt me een uitstekend move van Roglic. Zou mooi zijn als hij bij Bahrein komt rijden, aangezien ze in de breedte als ploeg erg sterk zijn, zoals te zien was in de Vuelta.
Sowieso blijf ik Roglic een geweldige kerel vinden om te zien rijden en praten tijdens de interviews. Een speciaal charisma. Daarnaast een waanzinnige carrière, zeker wanneer je naar de all time Pro Cycling stats ranglijst kijkt. En dat kan best nog wat aangevuld worden.