• 15.798 nieuwsartikelen
  • 178.213 films
  • 12.223 series
  • 33.998 seizoenen
  • 647.352 acteurs
  • 199.062 gebruikers
  • 9.374.963 stemmen

Het grote voetbaltopic #9

zoeken in:

kos

• 46695 berichten
  • 8851 stemmen

Grappig dat je Turuc er in zet. Die noem ik al een half seizoen als 1 van de potentiele grote talenten in de eredivisie maar tevergeefs.

Rest van je lijstje zie ik niet helemaal.

Roel-

• 1978 berichten
  • 584 stemmen

Ik zou Cillessen ten alle tijde boven Zoet verkiezen, of in ieder geval een eervolle vermelding geven. Daarnaast heeft Blind zijn beste wedstrijden op CVM gespeeld, niet als LB. Verder kijk ik zelden wedstrijden naast die van Ajax, dus heb niet een erg breed beeld wat er in onze competitie speelt.

kos

• 46695 berichten
  • 8851 stemmen

Ik zou zeggen:

--------------------------------------------Cillessen (Ajax)-------------------------------

Janmaat (Feyenoord)--- M. Johansson (AZ)---De Vrij (Feyenoord)

Mokotjo (Zwolle)-- Ziyech (Heerenveen)-- Atsu (Vitesse) -- Gudelj (AZ)

Tadic (Twente)----------Pelle (Feyenoord) ---Finbogasson (Heerenveen)

Bank: Nienhuis (Cambuur), Blind (Ajax), Kostic (Groningen), Klich (Zwolle), Promes (Twente), Johansson (AZ)

kos

• 46695 berichten
  • 8851 stemmen

Effe elftal van VI er bij gepakt:

-----------------------------------------Cillessen (Ajax--------------------

Janmaat (Feyenoord)-- De Vrij (Feyenoord)-- (Martins Indi) (Feyenoord) -- Blind (Ajax)

Clasie (Feyenoord)--------------Mokotjo (Zwolle) ----- Ortiz (AZ)

Beerens (AZ)-----------------Pelle (Feyenoord)--------- Kostic (Groningen)

Bank: Zoet (PSV), Rekik (PSV), Gutierrez (Twente), Vilhena (Feyenoord), Boetius (Feyenoord)

Behoorlijk veel Feyenoord...

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

Roel- schreef:

Ik zou Cillessen ten alle tijde boven Zoet verkiezen, of in ieder geval een eervolle vermelding geven. Daarnaast heeft Blind zijn beste wedstrijden op CVM gespeeld, niet als LB. Verder kijk ik zelden wedstrijden naast die van Ajax, dus heb niet een erg breed beeld wat er in onze competitie speelt.

Klopt, maar je moet hem ergens kwijt . Ik verkies Zoet boven Cillissen omdat Zoet tot nagenoeg vergelijkbare prestaties is gekomen met een zwakkere achterhoede dan die van Ajax. Geregeld heeft hij wedstrijden gespeeld waar hij PSV echt punten mee heeft bezorgd (zoals tegen Heracles thuis). Dat hij na Zoet de beste doelman van de eredivisie is kan ik nog wel in komen met Boer als een goede nummer 3.

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

kos schreef:

Grappig dat je Turuc er in zet. Die noem ik al een half seizoen als 1 van de potentiele grote talenten in de eredivisie maar tevergeefs.

Rest van je lijstje zie ik niet helemaal.

De helft van jouw elftal komt anders aardig overeen met mijn elftal

Roel-

• 1978 berichten
  • 584 stemmen

kos schreef:

.....

Haha, wat een grap.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2364 stemmen

Alleen BMI hoort er niet in als het om Feyenoordspelers gaat. Wie er dan wel in hoort op die positie? Het is dat Kongolo maar 15 wedstrijden heeft gespeeld dit seizoen...

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

En Clasie.... De rest wel begrijpelijk.

Beerens, Ortiz, Rekik...ook niet. In de sub spelen een paar véél betere (heb ze al langs zien komen hier). Ik heb wel een zwak voor Kostic, dus voordeel van de twijfel.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2364 stemmen

De Ajacieden hier hebben Clasie alleen aan het werk gezien in de wedstrijden tegen Ajax, zo te zien. Waarin hij erbarmelijk slecht was, overigens.

Voor de rest heeft hij het prima gedaan. Vaak goed gespeeld. Kan beter, dat wel. Maar ik zou niet weten wie er anders op die positie hoort te staan.

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Tuurlijk joh..

Vind het elftal van Kos wel ergens op slaan, dus Gudelj bijvoorbeeld.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2364 stemmen

Gudelj, yeah right.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Ik zie Feyenoord vrij regelmatig en die Clasie speelt vaker kut dan dat hij uitblinkt.

Overigens, Schone hoort natuurlijk in het elftal van het jaar. Was fantastisch. Cillessen hoort natuurlijk de keeper te zijn en Moisander centraal achterin. De rest van de Ajacieden komt niet echt in aanmerking. Blind speelde op 2 posities, heeft ook na de winter een dip anders had hij wel erbij gekund.

-----------Cillessen----------

Arias-Moisander-Indi

Mokotjo-Gudelj-Ziyech

Schone-----------------Depay

-----Pelle-Finbogasson---

3-5-2 opstelling, beetje fantasie, maar deze 11 vond ik wel sterk.

Op de bank oa:

Blind, Zivkovic, Promes, Piazon, Atsu, Tadic (wel een goede speler, maar wel erg veel succes van met alleen dode spelmomenten en niet in topduels), Boetius, Kashia, Ritzmaier, Kostic, Zoet, Janmaat en Van Aanholt.

Sowieso moeilijk een stabiele verdediger te vinden. Helemaal de backs, kan er eigenlijk niet 1 noemen die echt uitgeblonken heeft. Janmaat wordt genoemd, maar die heeft vrij veel zitten blunderen. Van Rhijn idem. Rosales idem.

Animosh

• 4665 berichten
  • 538 stemmen

WhoScored heeft het volgende elftal (bepaald op basis van statistieken): Ruiter (Utrecht) / Rosales (Twente) - Veltman (Ajax) - Botteghin (Groningen) - Willems (PSV) / Promes (Twente) - Tadic (Twente) - Immers (Feyenoord) - Depay (PSV) / Finnbogason (Heerenveen) - Pelle (Feyenoord).

De keeper ken ik niet (maar de bijdrage van keepers is statistisch sowieso enorm moeilijk te meten) en het team is veel te aanvallend, maar verder kan ik niet goed beoordelen hoe (on)redelijk het is.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2364 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ik zie Feyenoord vrij regelmatig en die Clasie speelt vaker kut dan dat hij uitblinkt.

Overigens, Schone hoort natuurlijk in het elftal van het jaar. Was fantastisch. Cillessen hoort natuurlijk de keeper te zijn en Moisander centraal achterin. De rest van de Ajacieden komt niet echt in aanmerking. Blind speelde op 2 posities, heeft ook na de winter een dip anders had hij wel erbij gekund.

-----------Cillessen----------

Arias-Moisander-Indi

Mokotjo-Gudelj-Ziyech

Schone-----------------Depay

-----Pelle-Finbogasson---

3-5-2 opstelling, beetje fantasie, maar deze 11 vond ik wel sterk.

Op de bank oa:

Blind, Zivkovic, Promes, Piazon, Atsu, Tadic (wel een goede speler, maar wel erg veel succes van met alleen dode spelmomenten en niet in topduels), Boetius, Kashia, Ritzmaier, Kostic, Zoet, Janmaat en Van Aanholt.

Sowieso moeilijk een stabiele verdediger te vinden. Helemaal de backs, kan er eigenlijk niet 1 noemen die echt uitgeblonken heeft. Janmaat wordt genoemd, maar die heeft vrij veel zitten blunderen. Van Rhijn idem. Rosales idem.

Schöne mag er wel in ja - heeft Ajax een paar x de overwinning geschonken, maar de Vrij doet het dit seizoen toch echt beter dan Moisander.

Janmaat veel zitten blunderen? Twee stuks (AZ, RKC). Verder aanvallend vaker gevaarlijker dan Schaken - en dat ligt niet alleen aan Schaken. Met afstand de beste rechtsback van de Eredivisie.

Clasie heeft weinig slechte wedstrijden gespeeld. Balen dat-ie precies tegen Ajax zo belabberd was. Heeft ook te maken met druk, waar hij niet goed mee om kan gaan.

Indi begrijp ik dan weer niet.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Hoe kom je aan de statistieken? Als er 1 keeper topstatistieken heeft (0 houden, aantal tegengoals, kansen tegen etc) dan is het Cillessen wel. Stond recent nog in de VI een hele analyse over de komende kampioensploeg.

Veltman, Willems, Immers. Dat zijn jongens die misschien leuke statistieken hebben, maar natuurlijk niet in de ploeg vh seizoen moeten.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

rep_robert schreef:

Ik heb het niet over Nederland of Ajax. Waarom ontwijk je elke discussie en probeer je het te counteren door over iets te beginnen dat er 0,0 mee te maken heeft.

Het punt is juist dat jij (en de mensen op de burelen van de NOS) zo zijn geïndoctrineerd door de Nederlandse losermentaliteit en het balbezitfetisjisme dat je geen waardering meer kunt hebben voor het echte Sturm und Drang voetbal zoals dat gespeeld wordt in de eindfase van de Champions League. Het is een andere sport. Misschien is het beter dat je gewoon geen CL knock out meer kijkt, want je verwacht blijkbaar 2 clubjes die elkaar liever 100x de bal toespelen en wat 'knotsgekke' fouten maken zoals in de MML, in plaats van ploegen die supergeconcentreerd, optimaal geprepareerd en hypergemotiveerd de oorlog ingaan.

Dan kan zo'n potje tegenvallen inderdaad.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Schöne mag er wel in ja - heeft Ajax een paar x de overwinning geschonken, maar de Vrij doet het dit seizoen toch echt beter dan Moisander.

Janmaat veel zitten blunderen? Twee stuks (AZ, RKC). Verder aanvallend vaker gevaarlijker dan Schaken - en dat ligt niet alleen aan Schaken.

Schone was denk ik in 10 duels wel bepalend. Zonder hem sta je gewoon 3e ofzo.

Moisander heeft echt een zeer constant seizoen gespeeld, op de bekerfinale na waarin hij half-fit en gewoon niet goed was. Maar goed, je mag ook De Vrij op Indi zijn plek zetten in mijn ploeg. Ik kon nauwelijks een verdediger bedenken om erbij te zetten.

Janmaat was trouwens wel vaak kut. Oa in de 2 Klassiekers na de winter tegen Ajax, maar ook geloof ik bij ADO uit en nog een paar duels. Heb ze niet opgeschreven.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2364 stemmen

Moet er trouwens wel bijzeggen dat ik verdomd weinig wedstrijden zie van een NAC, Heerenveen, Zwolle, Groningen, etc. Op de samenvattingen na.

Net als de rest van Nederland. Leuk om zulke teams te maken, globaal kan het ook wel, maar het is maar net wat je wel en niet gezien hebt van bepaalde spelers.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Moet er trouwens wel bijzeggen dat ik verdomd weinig wedstrijden zie van een NAC, Heerenveen, Zwolle, Groningen, etc. Op de samenvattingen na.

Net als de rest van Nederland. Leuk om zulke teams te maken, globaal kan het ook wel, maar het is maar net wat je wel en niet gezien hebt van bepaalde spelers.

Maar je ziet toch wel wie er dan opvallen? Spelers als Mokotjo, Zivkovic, Kostic, Ziyech vallen bij die clubs wel meer dan positief op. Al lopen daar minder bijzondere spelers als in het verleden.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2364 stemmen

"Globaal kan het ook wel."

Overigens, zo Mokotjo doet het leuk bij een club als Zwolle, waar hij niet onder een vergrootglas wordt gelegd als hij een paar slechte potjes speelt. Bij Feyenoord heeft hij het niet gered, en dat was ook niet gelukt als hij gebleven was. Kwam simpelweg tekort.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Nicolage Rico schreef:

"Globaal kan het ook wel."

Overigens, zo Mokotjo doet het leuk bij een club als Zwolle. Bij Feyenoord heeft hij het niet gered, en dat was ook niet gelukt als hij gebleven was. Kwam simpelweg tekort.

Ik zou Mokotjo best een herkansing in Amsterdam willen geven. Echt een leuke speler. Als ik moest kiezen tussen hem of Clasie was de keuze makkelijk geweest, dan heb je de verkeerde laten gaan.

Komt overigens wel vaker voor dat spelers eerst nog niet ver genoeg zijn om bij een topclub te slagen en dat ze er via een omweg toch weer komen. Denk dat Mokotjo er wel weer komt.

mjk87 (moderator films)

• 14518 berichten
  • 4517 stemmen

kos schreef:

[...]

Ik volg die cijfers van VI al een aantal jaar en wat ik steeds merk is dat de spelers van Feyenoord altijd zeer goed en hoog worden gewaardeerd. De spelers van Ajax juist minder goed want ook al staan ze bovenaan, soms maar één of soms zelfs nul spelers bij de eerste 50.

Dat kan drie dingen betekenen:

- Men is fan van Feyenoord (VI komt uit Gouda, toch in de buurt, zou maar zo kunnen, al lijkt het blad me een nationale uitstraling op journalisten hebben)

- Men ziet Feyenoord als kleinere/mindere club en waardeert dan sneller hoger als ze leuk spelen (kleine clubs scoren al snel gemiddeld veel hoger, Heracles ooit anderhalve punt gemiddeld 3-3 thuis tegen Ajax, wat overigens maar zo 2-4 had kunnen zijn, dus verlies, als Babel niet onterecht was teruggefloten. Maar toch dus dik 1,5 punt hoger. Dat rijmt niet. Niet in uitslag, niet in statistieken bij die wedstrijd, niet in spelbeeld)

- Ze hebben er echt gewoon geen kijk op (daar lijkt het soms wel op, maar ik denk vooral dat het tweede punt zwaar meetelt).

Niet dat ik elf spelers van Ajax erin wil, maar als je bovenaan staat zou je niet substantieel minder spelers in de top moeten hebben dan een nummer 2 of nog lager. En als je ook de spelers van het jaar ziet, dat is soms echt een lachertje. Sno, Brama, Vormer. Alleen Pelle vorig jaar was eens een volledig terechte.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2364 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Ik zou Mokotjo best een herkansing in Amsterdam willen geven. Echt een leuke speler. Als ik moest kiezen tussen hem of Clasie was de keuze makkelijk geweest, dan heb je de verkeerde laten gaan.

Komt overigens wel vaker voor dat spelers eerst nog niet ver genoeg zijn om bij een topclub te slagen en dat ze er via een omweg toch weer komen. Denk dat Mokotjo er wel weer komt.

Ik schrijf Mokotjo niet compleet af, maar hij legt het sowieso flink af tegen Clasie als het gaat om de snelheid in zijn balbehandeling. En dat heb je toch wel nodig als je zo klein bent.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

mjk87 schreef:

(quote)

Ik volg die cijfers van VI al een aantal jaar en wat ik steeds merk is dat de spelers van Feyenoord altijd zeer goed en hoog worden gewaardeerd. De spelers van Ajax juist minder goed want ook al staan ze bovenaan, soms maar één of soms zelfs nul spelers bij de eerste 50.

Dat kan drie dingen betekenen:

- Men is fan van Feyenoord (VI komt uit Gouda, toch in de buurt, zou maar zo kunnen, al lijkt het blad me een nationale uitstraling op journalisten hebben)

- Men ziet Feyenoord als kleinere/mindere club en waardeert dan sneller hoger als ze leuk spelen (kleine clubs scoren al snel gemiddeld veel hoger, Heracles ooit anderhalve punt gemiddeld 3-3 thuis tegen Ajax, wat overigens maar zo 2-4 had kunnen zijn, dus verlies, als Babel niet onterecht was teruggefloten. Maar toch dus dik 1,5 punt hoger. Dat rijmt niet. Niet in uitslag, niet in statistieken bij die wedstrijd, niet in spelbeeld)

- Ze hebben er echt gewoon geen kijk op (daar lijkt het soms wel op, maar ik denk vooral dat het tweede punt zwaar meetelt).

Niet dat ik elf spelers van Ajax erin wil, maar als je bovenaan staat zou je niet substantieel minder spelers in de top moeten hebben dan een nummer 2 of nog lager. En als je ook de spelers van het jaar ziet, dat is soms echt een lachertje. Sno, Brama, Vormer. Alleen Pelle vorig jaar was eens een volledig terechte.

Dit viel mij ook al op ja. Ook al moet Ajax het de laatste jaren van het collectief hebben, het is wel onzinnig dat middelmatige spelers als niveau Roda soms in de top 5 staan en geen Ajacied in de top 30. Jongens als Cillessen, Moisander en Schone draaien een topseizoen. Blind een goede. Veltman en Serero een behoorlijke.

Nou zijn cijfers altijd wel suggestief, maar VI is wel vaak raar. AD en Telegraaf hebben toch vaak de betere spelers van de betere clubs in de top 5. Ook soms wel wat gekleurd (Clasie op 1 bij het AD, hahaha), maar da's beter dan een Sno, Brama of Vormer als speler vh seizoen.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4696 stemmen

Las het ook net. Toch wel leuk. Groot talent erbij.

Onderhond

• 87595 berichten
  • 12846 stemmen

Yups, al hoeft hij voor mij nog niet mee naar Brazilië. Laat hem maar inlopen bij de volgende kwalificatieperiode.

rep_robert

• 27517 berichten
  • 4085 stemmen

otherfool schreef:

(quote)
Het punt is juist dat jij (en de mensen op de burelen van de NOS) zo zijn geïndoctrineerd door de Nederlandse losermentaliteit en het balbezitfetisjisme dat je geen waardering meer kunt hebben voor het echte Sturm und Drang voetbal zoals dat gespeeld wordt in de eindfase van de Champions League. Het is een andere sport. Misschien is het beter dat je gewoon geen CL knock out meer kijkt, want je verwacht blijkbaar 2 clubjes die elkaar liever 100x de bal toespelen en wat 'knotsgekke' fouten maken zoals in de MML, in plaats van ploegen die supergeconcentreerd, optimaal geprepareerd en hypergemotiveerd de oorlog ingaan. Dan kan zo'n potje tegenvallen inderdaad.

Haal je dat er weer bij. Wie zegt dat ik een balbezit fetisj heb?

Daar gaat deze hele discussie ook helemaal niet over. Hoe kan je Bert v Marwijk bang noemen omdat hij 2 controleurs opstelt, terwijl Mourinho 4 verdedigende middenvelders opstelt. Het is net zoals Mourinho zelf zo ontzettend tegenstrijdig otherfool Het is overigens Mourinho zelf die deze tactiek 19e eeuws heeft genoemd. Dus dat strookt een beetje met wat jij allemaal beweerd.

Animosh

• 4665 berichten
  • 538 stemmen

Bale zit op de bank bij Real Madrid (ten gunste van Isco). Bij Bayern staat Lahm nog steeds op het middenveld, dus Rafinha krijgt met Ronaldo te maken.

The Oceanic Six schreef:

Hoe kom je aan de statistieken?

Ik? Ik weet niet waar ze de keeperscore precies op baseren. Op Squawka scoort Ruiter in ieder geval een stuk lager (823 voor Cillessen vs 400 voor Ruiter). Ik zou ook voor Cillessen gaan, hoor.

Veltman, Willems, Immers. Dat zijn jongens die misschien leuke statistieken hebben, maar natuurlijk niet in de ploeg vh seizoen moeten.

Geen idee, die statistieken komen natuurlijk ook niet uit het niets vallen. Vooral bij Immers heb ik het idee dat hij nog steeds flink onderschat wordt, vooral door niet-Feyenoorders.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.